Singlegruppetråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2015, 09:28

Helt ærligt, den bedste hjælp til hende vil være at undlade bare at opfylde hendes ønsker.
Det er de grundlæggende værdier, den er gal med, og nu er hun åbenbart godt i gang med at give dem videre til næste generation.

Jeg tror ikke engang, at hun sidder og bevidst kalkulerer. Hun kan næppe selv se, at hun er urimelig, og det skulle ikke undre mig, hvis selv dem, der hjælper hende, opfatter hende som en nassende stakkel. Det er et eller andet sted slet og ret en uværdig rolle, hun sættes i.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 09:31

Fuck.exe skrev:
Ado skrev:Nå, det var ikke kun mig, der var irriteret over kvinden. Nu er der en tråd derinde om rimeligheden i at tigge. Og andre end mig hentyder til en person, der gentagne gange har tigget.
Hun har åbenbart også slået tiggeopslaget op i andre grupper.

Hun ejer jo ikke skyggen af stolthed :nerve:


Åbenbart ikke. Eller også er hun ekstrem fattig. Det er selvfølgelig også en mulighed. Men uanset hvad, så bryder jeg mig ikke om den massespredning af tiggeopslag.

En af mine veninder er ramt af dagpengereformen. Hun er på den nye midlertidige arbejdsmarkedsydelse og har 100,- kr. mere udbetalt, end det hendes husleje er på. Og 5900,- alt- inkl. synes jeg ikke er en høj husleje.
Banken vil ikke hjælpe, så hun kan ikke flytte. Så hun sidder i en lorte situation, hvor hun er dybt afhængig af at folk kommer med mad, toiletpapir, dagligdagsvarer. Men hun slår ikke sådanne opslag op. Tværtimod poster hun optimistiske quotes på sin profil.

Hende har man lyst til at hjælpe. Og det gør jeg med glæde. For jeg forstår simpelthen ikke, hvordan hun kan holde sig selv ovenpå.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2015, 09:39

Ado skrev:Åbenbart ikke. Eller også er hun ekstrem fattig. Det er selvfølgelig også en mulighed. Men uanset hvad, så bryder jeg mig ikke om den massespredning af tiggeopslag.

En af mine veninder er ramt af dagpengereformen. Hun er på den nye midlertidige arbejdsmarkedsydelse og har 100,- kr. mere udbetalt, end det hendes husleje er på. Og 5900,- alt- inkl. synes jeg ikke er en høj husleje.
Banken vil ikke hjælpe, så hun kan ikke flytte. Så hun sidder i en lorte situation, hvor hun er dybt afhængig af at folk kommer med mad, toiletpapir, dagligdagsvarer. Men hun slår ikke sådanne opslag op. Tværtimod poster hun optimistiske quotes på sin profil.

Hende har man lyst til at hjælpe. Og det gør jeg med glæde. For jeg forstår simpelthen ikke, hvordan hun kan holde sig selv ovenpå.


Jeg tror ikke, at hun er ekstrem fattig. Altså hende fra gruppen. Som jeg læser de citerede opslag fra hende, går hendes argumentation kun på, at hun er syg, og hun efterspørger alligevel både økonomiske og praktiske tjenester.
På mig lader kernen i det hele til at være en uskøn blanding af forskruede værdier, selvynk og urealistiske forestillinger om levestandard.
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 09:43

DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Åbenbart ikke. Eller også er hun ekstrem fattig. Det er selvfølgelig også en mulighed. Men uanset hvad, så bryder jeg mig ikke om den massespredning af tiggeopslag.

En af mine veninder er ramt af dagpengereformen. Hun er på den nye midlertidige arbejdsmarkedsydelse og har 100,- kr. mere udbetalt, end det hendes husleje er på. Og 5900,- alt- inkl. synes jeg ikke er en høj husleje.
Banken vil ikke hjælpe, så hun kan ikke flytte. Så hun sidder i en lorte situation, hvor hun er dybt afhængig af at folk kommer med mad, toiletpapir, dagligdagsvarer. Men hun slår ikke sådanne opslag op. Tværtimod poster hun optimistiske quotes på sin profil.

Hende har man lyst til at hjælpe. Og det gør jeg med glæde. For jeg forstår simpelthen ikke, hvordan hun kan holde sig selv ovenpå.


Jeg tror ikke, at hun er ekstrem fattig. Altså hende fra gruppen. Som jeg læser de citerede opslag fra hende, går hendes argumentation kun på, at hun er syg, og hun efterspørger alligevel både økonomiske og praktiske tjenester.
På mig lader kernen i det hele til at være en uskøn blanding af forskruede værdier, selvynk og urealistiske forestillinger om levestandard.



Ja, det kan godt være en mulighed. Og så hendes hjerter og hjælpeløselillepigenuttedefremtoning på skrift og hendes kønne ansigt, som mændene slet ikke kan stå for.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2015, 09:48

Ado skrev:Ja, det kan godt være en mulighed. Og så hendes hjerter og hjælpeløselillepigenuttedefremtoning på skrift og hendes kønne ansigt, som mændene slet ikke kan stå for.


I det hele taget synes jeg, at der er noget forkert i at efterlyse hjælp i lige præcis en singlegruppe, da det indirekte sætter fokus på nogle potentielle magtstrukturer i et forhold, som de færreste er interesserede i at ligge under for.
Det giver nogle ubehagelige associationer.
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 09:56

:gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 09:57

:fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 09:57

:nerve:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Donna Martin Graduates!
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Undtagelsen » 28. nov 2015, 10:25

Det er jo fuldstændig sindssygt, det der!

Er der kommet respons på opslaget, som en anden havde lagt op vedr tiggeri?
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2015, 11:14

Ej det er jo fuldstændig grotesk det der! :ticks: Det kunne være fristende at poste dem alle sammen samlet og se hvad alle dem der der vil lave indsamlinger til hende tænker om det
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 12:36

Undtagelsen skrev:Det er jo fuldstændig sindssygt, det der!

Er der kommet respons på opslaget, som en anden havde lagt op vedr tiggeri?



Ohh ja. Nu poster jeg tråden et billede ad gangen, så I kan se rækkefølgen.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 12:37

.....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 12:37

..........................
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 12:38

................
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Singlegruppetråden

Indlægaf Ado » 28. nov 2015, 12:38

,,,,,,,,,,
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"