Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf Hunkat » 13. okt 2016, 12:26

Ja, er der nogen der ved det?

Flere forskellige myndigheder holder jævnligt øvelser hvor de tester beredskab og reaktion ved fiktive kriser f.eks., togafsporing, terror, osv.

Jeg har altid tænkt at det måtte være vanvittig interessant at være statist og spille 'såret'. Jeg fandt engang et link men det er blevet væk for mig før jeg kunne gøre noget ved det. Google hjælper mig ikke.

Er der nogen der ved hvordan man melder sig som frivillig? Eller har prøvet det selv? (altså at være frivilligt ;) )
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. okt 2016, 12:29

Nogle gange er det hjemmeværnsfolk eller elever ved de forskellige myndigheder, fx politielever. Andre gange annoncerer de efter det i medierne. Det kommer an på om de kan nøjes med lægfolk, eller om det er statister som skal have et minimum af faglig indsigt i det der skal ske.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf Hunkat » 13. okt 2016, 12:34

Advocatus-Diaboli skrev:Nogle gange er det hjemmeværnsfolk eller elever ved de forskellige myndigheder, fx politielever. Andre gange annoncerer de efter det i medierne. Det kommer an på om de kan nøjes med lægfolk, eller om det er statister som skal have et minimum af faglig indsigt i det der skal ske.


Politielev bliver jeg ikke lige foreløbig :lol: Og det er klart at hvis man skal have en viden om f.eks. farlige kemikalier så kan jeg godt opgive på forhånd.

Jeg har dog aldrig set det i medierne men jeg læser måske de forkerte aviser. Kan du evt. nævne et eksempel?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20473
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43939

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf paint » 13. okt 2016, 12:38

Jeg tror også at det som regel er folk fra beredskabet, der bruges som statister. Jeg kunne også godt forestille mig, at det opslås internt i disse foreninger.
Måske kan man nøjes med at deltage i deres kursus 'Robust Borger' (2x3 timer)

http://beredskab.dk/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. okt 2016, 12:41

Prøv at google "figuranter søges til øvelse".
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf D.itsen » 13. okt 2016, 13:00

Jeg læste statist til knibeøvelser......
7
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf sortkaffe » 13. okt 2016, 13:25

D.itsen skrev:Jeg læste statist til knibeøvelser......

det gjorde jeg også .....
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7835

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf Sophies-mor » 13. okt 2016, 14:55

Sygeplejerske elever. Bl.a
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf Slettet bruger » 13. okt 2016, 15:07

Det er altså ikke så sjovt som det ser ud til. Jeg var statist som værnepligtig, jeg havde brækket armen så jeg kunne ikke bruges til så meget andet. De nåede aldrig ind til det område vi lå i, så lå bare på en bænk fra 10 aften til 7 morgen. På et tidsounkt kom der nogen tyrkiske havnearbejdere forbi og ville smide mig ud (det var B og W værftets område) fordi de troede jeg var hjemløs. Så viste jeg mit mili-ID kort og de flippede helt ud i benovelse og troede vist jeg var en slags hemmelig agent der lå og spionerede forklædt som hjemløs.

Det var ret fail.
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf Hunkat » 13. okt 2016, 15:10

eks-Maupassant skrev:Det er altså ikke så sjovt som det ser ud til. Jeg var statist som værnepligtig, jeg havde brækket armen så jeg kunne ikke bruges til så meget andet. De nåede aldrig ind til det område vi lå i, så lå bare på en bænk fra 10 aften til 7 morgen. På et tidsounkt kom der nogen tyrkiske havnearbejdere forbi og ville smide mig ud (det var B og W værftets område) fordi de troede jeg var hjemløs. Så viste jeg mit mili-ID kort og de flippede helt ud i benovelse og troede vist jeg var en slags hemmelig agent der lå og spionerede forklædt som hjemløs.

Det var ret fail.


:lol: :lol:

Jeg synes faktisk ikke engang det lyder så ufedt igen. Is that wrong? :fløjt:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan bliver man statist ved kriseøvelser?

Indlægaf Slettet bruger » 13. okt 2016, 17:42

Hunkat skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er altså ikke så sjovt som det ser ud til. Jeg var statist som værnepligtig, jeg havde brækket armen så jeg kunne ikke bruges til så meget andet. De nåede aldrig ind til det område vi lå i, så lå bare på en bænk fra 10 aften til 7 morgen. På et tidsounkt kom der nogen tyrkiske havnearbejdere forbi og ville smide mig ud (det var B og W værftets område) fordi de troede jeg var hjemløs. Så viste jeg mit mili-ID kort og de flippede helt ud i benovelse og troede vist jeg var en slags hemmelig agent der lå og spionerede forklædt som hjemløs.

Det var ret fail.


:lol: :lol:

Jeg synes faktisk ikke engang det lyder så ufedt igen. Is that wrong? :fløjt:


Smag og behag :) Men jo på en måde er det ret sjovt BAGEFTER, at tænke på at jeg har tilbragt en nt på en bænk i et øde område af et værft med sår-makeup over det hele. :)
0

Tilbage til "Generelt"