Hvad kan du ikke rigtig tage seriøst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5756

Re: Hvad kan du ikke rigtig tage seriøst?

Indlægaf Guilded_Lily » 10. jun 2018, 19:05

Shmartiesh skrev:De bilister der har meget travlt med at blinke af mig når jeg glemmer at tænde lyset på bilen. Det er fucking højlys dag og solen skinner. DU KAN GODT SE MIG FORHELVEDE!!!

Jeg ser vitterligt ikke når andre glemmer at tænde lyset på bilen. Og da slet ikke de modkørende. De skal sgu passe deres egen kørebane. :rulle:

Det koster jo 1000,- at køre uden (køre)lys i dagtimerne.

https://fdm.dk/alt-om-biler/dine-rettig ... forseelser
13
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 416
Likede indlæg: 4912

Indlægaf Zinde » 10. jun 2018, 19:11

Folk, der kan hidse sig op over, hvad der bliver sendt i fjernsynet.
5
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 539
Likede indlæg: 9010

Indlægaf Lemonella » 10. jun 2018, 19:11

Guilded_Lily skrev:
Shmartiesh skrev:De bilister der har meget travlt med at blinke af mig når jeg glemmer at tænde lyset på bilen. Det er fucking højlys dag og solen skinner. DU KAN GODT SE MIG FORHELVEDE!!!

Jeg ser vitterligt ikke når andre glemmer at tænde lyset på bilen. Og da slet ikke de modkørende. De skal sgu passe deres egen kørebane. :rulle:

Præcis. Så måske de bare blinker for at hjælpe.
11
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
1234
Kort karma: 72
Likede indlæg: 1874

Indlægaf 1234 » 10. jun 2018, 19:12

Zinde skrev:Folk, der kan hidse sig op over, hvad der bliver sendt i fjernsynet.

Er det okay, hvis ens kollegaer ikke vil tale om andet i pauserne? :lol:
Jeg har ikke noget fjernsyn, så har normalt ingen holdning til, hvad der bliver sendt.
Men forudsiger at jeg bliver godt træt af VM før det færdig :træt:
1
Shmartiesh
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Shmartiesh » 10. jun 2018, 19:14

Men hvorfor tændes det så ikke automatisk på bilerne hvis det er lovpligtigt? Det er da latterligt!
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 213
Likede indlæg: 3855

Indlægaf Confucius » 10. jun 2018, 19:20

Shmartiesh skrev:Men hvorfor tændes det så ikke automatisk på bilerne hvis det er lovpligtigt? Det er da latterligt!

Det er lovpligtigt i Danmark. Det er ikke lovpligtigt i alle lande. Bilfabrikkerne laver ikke kun biler til Danmark.
11
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Muspel
Kort karma: 269
Likede indlæg: 3991

Indlægaf Muspel » 10. jun 2018, 19:20

Shmartiesh skrev:Men hvorfor tændes det så ikke automatisk på bilerne hvis det er lovpligtigt? Det er da latterligt!

Fordi det ikke altid har været lovpligtigt. (Hvis du kører en ældre bil)

Eller vel fordi det ikke er lovpligtigt i alle lande.
2
LaMariposa
Kort karma: 317
Likede indlæg: 5521

Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2018, 19:24

Det ville være rart, især når det regner. Der er nogle biler, som er virkelig svære at se på motorvejen, hvis der er masser af opsprøjt og de ikke har lys i baglygterne.
3
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1206

Indlægaf Myresluger » 10. jun 2018, 19:33

LaMariposa skrev:

Det ville være rart, især når det regner. Der er nogle biler, som er virkelig svære at se på motorvejen, hvis der er masser af opsprøjt og de ikke har lys i baglygterne.

Det er der også mange biler der gør. Men det blev fjernet fra mange biler, fordi det marginalt kan påvirke hvor langt bilen kører på literen. Vi har det på begge vores biler. Jeg forstår ikke dem der køber en ny bil uden - de få tusind kroner det evt. Koster at få monteret kan man nok let få brugt på bøder i bilens levetid.
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13441

Indlægaf paint » 10. jun 2018, 21:23

Den (forholdsvis) nye Forsknings og Uddannelsesministers (Tommy Ahlers) rablerier i 'Deadline', her til aften. Han var rystet over, hvor stressede og ramt af 'perfekthedskulturen' som landets studerende var. Der skulle/bure være plads til at lave fejl (på studierne). Alt skulle ikke bare være perfekt.

At der var gennemført en 'fremdriftsreform', karakterbonus for hurtig studiestart etc. havde han ikke rigtig tænkt ind i ligningen på sine visioner om, at de studerende skulle have plads til at 'tænke ud af boxen' :gruble:
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Iznogood
Kort karma: 9
Likede indlæg: 50

Indlægaf Iznogood » 11. jun 2018, 06:38

Guilded_Lily skrev:

Og det koster 1000,- at bruge fjernlyset uberettiget.
0
Akehurst2
Kort karma: 580
Likede indlæg: 12384

Indlægaf Akehurst2 » 11. jun 2018, 07:22

Dikus skrev:
paint skrev:Den (forholdsvis) nye Forsknings og Uddannelsesministers (Tommy Ahlers) rablerier i 'Deadline', her til aften. Han var rystet over, hvor stressede og ramt af 'perfekthedskulturen' som landets studerende var. Der skulle/bure være plads til at lave fejl (på studierne). Alt skulle ikke bare være perfekt.

At der var gennemført en 'fremdriftsreform', karakterbonus for hurtig studiestart etc. havde han ikke rigtig tænkt ind i ligningen på sine visioner om, at de studerende skulle have plads til at 'tænke ud af boxen' :gruble:

Nu har jeg ikke set mandens udtalelser. Men det lyder da ret fornuftigt. Men det skal jeg jo sige, da jeg altod opfordrer min datter til at have fokus på at have det godt og lære - og så hoppe op og falde ned på karakteren. Hun skal nok ende et fint sted som voksen alligevel. Eller måske snarere... Formår hun det, formår hun ikke at blive ramt af det ddr hysteri, at holde fast i sig selv og hvile i sig selv, så skal hun nok få et fint voksenliv.

Jeg så det heller ikke, så svarer også bare ud fra gengivelsen her: Udtalelserne lyder ikke dumme i sig selv, men han er jo nu en del af en regering og et parti, der gennem lang tid har haft som erklæret mål at presse de studerende med karakterbonus, begrænsninger i antal uddannelser, fremdirftsreform, begrænsninger i SU, mål om 'fra forskning til faktura', grønthøsternedskæringer på uddannelses- og forskningsområdet (også). Han er endda minister på området, og så skal man altså ikke lyde alt for overrasket over, at den førte politik har konsekvenser.
7
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13441

Indlægaf paint » 11. jun 2018, 07:48

Akehurst2 skrev:
Dikus skrev:
paint skrev:Den (forholdsvis) nye Forsknings og Uddannelsesministers (Tommy Ahlers) rablerier i 'Deadline', her til aften. Han var rystet over, hvor stressede og ramt af 'perfekthedskulturen' som landets studerende var. Der skulle/bure være plads til at lave fejl (på studierne). Alt skulle ikke bare være perfekt.

Nu har jeg ikke set mandens udtalelser. Men det lyder da ret fornuftigt. Men det skal jeg jo sige, da jeg altod opfordrer min datter til at have fokus på at have det godt og lære - og så hoppe op og falde ned på karakteren. Hun skal nok ende et fint sted som voksen alligevel. Eller måske snarere... Formår hun det, formår hun ikke at blive ramt af det ddr hysteri, at holde fast i sig selv og hvile i sig selv, så skal hun nok få et fint voksenliv.

Jeg så det heller ikke, så svarer også bare ud fra gengivelsen her: Udtalelserne lyder ikke dumme i sig selv, men han er jo nu en del af en regering og et parti, der gennem lang tid har haft som erklæret mål at presse de studerende med karakterbonus, begrænsninger i antal uddannelser, fremdirftsreform, begrænsninger i SU, mål om 'fra forskning til faktura', grønthøsternedskæringer på uddannelses- og forskningsområdet (også). Han er endda minister på området, og så skal man altså ikke lyde alt for overrasket over, at den førte politik har konsekvenser.

Nej! Netop ikke. Og med de krav der er til studerende i dag (som følge af regeringens politik) er der ikke ligefrem rum til eksperimenter blandt studerende. Karakterer, i sig selv, var han også utilfreds med. Der skulle mere feed back ind i billedet, men hvem der skulle levere de resurser der skulle afsættes for at kunne levere en slags udvidet feed back, havde han ingen bud på.

Han havde i det hele taget en masse ideer i ærmet, som sikkert ville være populære blandt studerende. Men når studieværten gik ham på klingen, omkring det rent praktiske og økonomiske ved implementeringen, henviste han til at han kun havde været minister i en måned og ikke havde fået sat sig ind i det hele.

Han kunne måske have ventet til han havde en ide om, hvad han snakkede om.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 403
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4375

Indlægaf Pjeps » 12. jun 2018, 11:31

Numse Rasmus VM sang https://youtu.be/_rVjM4vy020 :tie:
0
:ninja:
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 129
Likede indlæg: 2231

Indlægaf Stitch » 12. jun 2018, 11:41

Flueknepperi.
1

Tilbage til "Generelt"