Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 23:30

Forresten, er dit password noget man kan kan gætte sig frem til hvis man har nogle af dine oplysninger? Fx hvis dit rigtige navn også er Sigge og du har oplyst hvor du bor fx, så er det oplagt at skrive dit password er "SiggeDK". Ikke fordi vedkommende har dit rigtige password, men fordi det er en ret almindeligt at lave den slags passwords, ligesom fx Qwerty.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 15. jul 2018, 04:35

Juki skrev:Forresten, er dit password noget man kan kan gætte sig frem til hvis man har nogle af dine oplysninger? Fx hvis dit rigtige navn også er Sigge og du har oplyst hvor du bor fx, så er det oplagt at skrive dit password er "SiggeDK". Ikke fordi vedkommende har dit rigtige password, men fordi det er en ret almindeligt at lave den slags passwords, ligesom fx Qwerty.


Altså det er navnet på den by, jeg bor i. :genert: Det virkede sikkert at bruge det i mange år, hvor jeg ikke boede i byen mere, og så havde jeg ligesom vænnet mig til at bruge det ord og har ikke ændrer det, efter jeg flyttede tilbage til byen.
Jeg kan bare ikke umiddelbart komme i tanke om nogen offentlige steder, hvor man kan finde både min mailadresse og navnet på min by. Så skal det måske være, fordi jeg har oplyst det på en eller anden tvivlsom konkurrenceside eller sådan noget, men det synes jeg heller ikke, jeg har gjort fornylig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ExCoastal » 15. jul 2018, 05:31

Vores gasvandvarmer er stået af, så vi har ingen varmt vand. Vi kan få en ny (installeret) for omkring 18.000 kr. Det nemmeste ville være at bare bruge et kreditkort, så kan vi selv bestemme, hvor hurtigt vi betaler det tilbage. Men nej, det er en kontantpris fra en, der kender en...osv.

Vi besluttede os for at tjene de penge hurtigt. Gig economy to the rescue! Ingen af os gider Uber eller Lyft, så det blev Doordash (min kone), Postmates og Caviar (for mig). Ingen fremmede mennesker i bilen, og folk er som regel glade, når man dukker op med mad.

Vi har så opdaget et problem...selvom pengene rent faktisk er hjemme, så er vores udgifter til at spise ude gået op. Meget. Fordi man bliver så forbandet fristet, når man henter et lækkert måltid, så man ender mange gange med lige at hente noget mad på vejen hjem :lol:
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 15. jul 2018, 08:05

Tak til dgd og Juki for at berolige mig lidt i nat. :) På trods af alt lykkedes det mig faktisk at få hele 5 timers søvn.

Nu har jeg så opdateret antivirus på min PC og kørt en scanning (der var intet). Jeg ved dog ikke, hvordan det fungerer med sikkerhed på en iPhone, der har jeg ikke selv installeret ekstra programmer, men bare naivt stolet på, at Apple havde indbygget tilstrækkeligt. Er der nogen, der har gode råd der?

Jeg har skiftet min adgangskode på mil mail-konto, selvom det ikke var den, de havde gættet. Og jeg har skiftet adgangskode her på debatten og et andet sted, hvor jeg har brugt det angivne password fornylig. Så tænker jeg, at jeg må skifte koder rundt omkring, efterhånden som jeg kommer ind i tanke om konti, hvor jeg har brugt det password.

Desuden har jeg talt med politiet og lavet en anmeldelse. Den medarbejder, jeg talte med, mente dog ikke, at jeg havde noget at frygte, når de omtalte videoer ikke findes. Men han forstod godt min utryghed ift., at afsenderen rent faktisk havde et af mine reelle passwords, så han sagde, at jeg godt kunne lave en anmeldelse, og så kan deres IT-folk måske spore afpresseren. Så det har jeg gjort.
8
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dimzen
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. sep 2015, 06:10
Kort karma: 2
Likede indlæg: 12

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dimzen » 15. jul 2018, 08:14

sigge skrev:Nu har jeg så opdateret antivirus på min PC og kørt en scanning (der var intet)


Tag og installere Malwarebytes også og lave en scanning med den.
https://www.malwarebytes.com/
Du behøver ikke købe den :)

sigge skrev:Jeg ved dog ikke, hvordan det fungerer med sikkerhed på en iPhone, der har jeg ikke selv installeret ekstra programmer, men bare naivt stolet på, at Apple havde indbygget tilstrækkeligt. Er der nogen, der har gode råd der?

Der findes ikke nogen antivirus til iPhone, så den behøver du ikke være bekymret for, med mindre du leger med noget jailbreak af den :)
1
Huh..??
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Ondemand » 15. jul 2018, 08:44

sigge skrev:Tak til dgd og Juki for at berolige mig lidt i nat. :) På trods af alt lykkedes det mig faktisk at få hele 5 timers søvn.

Nu har jeg så opdateret antivirus på min PC og kørt en scanning (der var intet). Jeg ved dog ikke, hvordan det fungerer med sikkerhed på en iPhone, der har jeg ikke selv installeret ekstra programmer, men bare naivt stolet på, at Apple havde indbygget tilstrækkeligt. Er der nogen, der har gode råd der?

Jeg har skiftet min adgangskode på mil mail-konto, selvom det ikke var den, de havde gættet. Og jeg har skiftet adgangskode her på debatten og et andet sted, hvor jeg har brugt det angivne password fornylig. Så tænker jeg, at jeg må skifte koder rundt omkring, efterhånden som jeg kommer ind i tanke om konti, hvor jeg har brugt det password.

Desuden har jeg talt med politiet og lavet en anmeldelse. Den medarbejder, jeg talte med, mente dog ikke, at jeg havde noget at frygte, når de omtalte videoer ikke findes. Men han forstod godt min utryghed ift., at afsenderen rent faktisk havde et af mine reelle passwords, så han sagde, at jeg godt kunne lave en anmeldelse, og så kan deres IT-folk måske spore afpresseren. Så det har jeg gjort.


Der er en masse email konti hvis passwords er lækket og de kan findes online. Mit bud er at det er en eller anden hacker-wannabe der bare sender en masse mails ud til nogle af disse mail adresser i håb om at der er et par stykker der går i panik og betaler. Den normale fremgangsmåde for de rigtige hackere som har fået kontrol over en computer er at sende en bid af en optagelse fra ofrets web kamera som dokumentation - det har også en vis chock effekt som ofte gør ofret mere samarbejdsvilligt.
Du kan prøve at se om nogle af dine adresser ligger og flyder på nettet bl.a på denne side:

https://www.bt.dk/krimi/12-mio.-danske- ... du-er-ramt
4
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 15. jul 2018, 11:31

Ondemand skrev:
sigge skrev:Tak til dgd og Juki for at berolige mig lidt i nat. :) På trods af alt lykkedes det mig faktisk at få hele 5 timers søvn.

Nu har jeg så opdateret antivirus på min PC og kørt en scanning (der var intet). Jeg ved dog ikke, hvordan det fungerer med sikkerhed på en iPhone, der har jeg ikke selv installeret ekstra programmer, men bare naivt stolet på, at Apple havde indbygget tilstrækkeligt. Er der nogen, der har gode råd der?

Jeg har skiftet min adgangskode på mil mail-konto, selvom det ikke var den, de havde gættet. Og jeg har skiftet adgangskode her på debatten og et andet sted, hvor jeg har brugt det angivne password fornylig. Så tænker jeg, at jeg må skifte koder rundt omkring, efterhånden som jeg kommer ind i tanke om konti, hvor jeg har brugt det password.

Desuden har jeg talt med politiet og lavet en anmeldelse. Den medarbejder, jeg talte med, mente dog ikke, at jeg havde noget at frygte, når de omtalte videoer ikke findes. Men han forstod godt min utryghed ift., at afsenderen rent faktisk havde et af mine reelle passwords, så han sagde, at jeg godt kunne lave en anmeldelse, og så kan deres IT-folk måske spore afpresseren. Så det har jeg gjort.


Der er en masse email konti hvis passwords er lækket og de kan findes online. Mit bud er at det er en eller anden hacker-wannabe der bare sender en masse mails ud til nogle af disse mail adresser i håb om at der er et par stykker der går i panik og betaler. Den normale fremgangsmåde for de rigtige hackere som har fået kontrol over en computer er at sende en bid af en optagelse fra ofrets web kamera som dokumentation - det har også en vis chock effekt som ofte gør ofret mere samarbejdsvilligt.
Du kan prøve at se om nogle af dine adresser ligger og flyder på nettet bl.a på denne side:

https://www.bt.dk/krimi/12-mio.-danske- ... du-er-ramt


Ironisk nok mener mit antivirusprogram, at det link, hvor man kan tjekke sin mail, er usikkert, så det kan jeg ikke bruge. :lol:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dimzen
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. sep 2015, 06:10
Kort karma: 2
Likede indlæg: 12

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dimzen » 15. jul 2018, 18:49

sigge skrev:Hjælp! Jeg har lige modtaget en mail på min Hotmail fra en, der påstår at kende mit password....


Du er åbenbart ikke den eneste :)
https://www.csis.dk/newsroom-blog-overv ... r-danmark/
3
Huh..??
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Studsgaard » 15. jul 2018, 19:13

sigge skrev:Tak til dgd og Juki for at berolige mig lidt i nat. :) På trods af alt lykkedes det mig faktisk at få hele 5 timers søvn.

Nu har jeg så opdateret antivirus på min PC og kørt en scanning (der var intet). Jeg ved dog ikke, hvordan det fungerer med sikkerhed på en iPhone, der har jeg ikke selv installeret ekstra programmer, men bare naivt stolet på, at Apple havde indbygget tilstrækkeligt. Er der nogen, der har gode råd der?

Jeg har skiftet min adgangskode på mil mail-konto, selvom det ikke var den, de havde gættet. Og jeg har skiftet adgangskode her på debatten og et andet sted, hvor jeg har brugt det angivne password fornylig. Så tænker jeg, at jeg må skifte koder rundt omkring, efterhånden som jeg kommer ind i tanke om konti, hvor jeg har brugt det password.

Desuden har jeg talt med politiet og lavet en anmeldelse. Den medarbejder, jeg talte med, mente dog ikke, at jeg havde noget at frygte, når de omtalte videoer ikke findes. Men han forstod godt min utryghed ift., at afsenderen rent faktisk havde et af mine reelle passwords, så han sagde, at jeg godt kunne lave en anmeldelse, og så kan deres IT-folk måske spore afpresseren. Så det har jeg gjort.

Jeg har lige set det her på facebook
https://www.facebook.com/14207253251626 ... 590854641/
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 15. jul 2018, 19:49

sigge skrev:Tak til dgd og Juki for at berolige mig lidt i nat. :) På trods af alt lykkedes det mig faktisk at få hele 5 timers søvn.

Velbekomme :)

Jeg er glad for at det bare var svindel.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 16. jul 2018, 10:36

Ser Debatten også underlig ud hos jer i dag?

Hos mig har flere af indlæggene sådan et "tastatur" som på øverste billede og "nye indlæg" ser ud som på nederste billede.

Unavngivet.png

Unavngivet2.png


Nogen der ved, hvad det skyldes? :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 16. jul 2018, 10:45

Flora skrev:Ser Debatten også underlig ud hos jer i dag?

Hos mig har flere af indlæggene sådan et "tastatur" som på øverste billede og "nye indlæg" ser ud som på nederste billede.

Unavngivet.png

Unavngivet2.png


Nogen der ved, hvad det skyldes? :gruble:

Næh, det ser helt normalt ud her. Men det er altså også på pc.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 16. jul 2018, 10:47

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Ser Debatten også underlig ud hos jer i dag?

Hos mig har flere af indlæggene sådan et "tastatur" som på øverste billede og "nye indlæg" ser ud som på nederste billede.

Unavngivet.png

Unavngivet2.png


Nogen der ved, hvad det skyldes? :gruble:

Næh, det ser helt normalt ud her. Men det er altså også på pc.


Sært. Jeg er også på fra PC :gruble:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ExCoastal » 16. jul 2018, 22:45

Der er mange, der kører den berømte tur fra SF til LA på highway 1, det er jo nærmest obligatorisk, hvis man rejser til Californien. Da jeg boede i El Granada, mødte jeg meget tit turister, der var på vej til LA. Man hører dog ikke så meget om, at folk (både lokale og turister) forsvinder undervejs. Oftest fordi de kører ud over en klippeskrænt, og hvis det er i et øde område, kan der gå måneder, inden de blever fundet. Hvis de overhovedet bliver fundet.

Heldigvis er der også historier med lykkelig udgang, en ung kvinde ville køre turen fra Oregon til LA, men hun forsvandt d. 5.juli. Sidste livstegn var fra Half Moon Bay og Davenport. I weekenden blev hun så fundet i live, hun var kørt ud over en skrænt, men hun overlevede mirakuløst. Vores lokale nyheder har selvfølgelig dækket sagen tæt:

https://www.kron4.com/news/california/m ... 1306043387
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 18. jul 2018, 09:00

Hvem var det nu, der havde fået hacket sin konto eller noget i den stil?

Der er denne artikel om det - https://www.bt.dk/krimi/politiet-advare ... in-indboks
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Generelt"