Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 17
Likede indlæg: 564

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 12. jan 2018, 15:08

Muddi skrev:Min læge var hurtig på aftrækkeren, og svarede på min mail efter bare et kvarter, og har givet mig en tid på mandag.

Tak for jer herinde :kys:

Hvor dejligt at høre, at hun tager dig alvorligt. Håber weekenden bliver god trods alt.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 474
Likede indlæg: 8819

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 17:32

Jeg har fundet mit spirit animal! Det må helt klart være en bulldog :lol2:

Jeg så også tidligere et klip med en stor bullldog, der hoppede op på en campingstol og gik igennem stoffet :lol: Men jeg har desværre ikke kunnet finde det klip som enkeltstående video eller gif. Er der nogen herinde der har et link til den? :kryds:
1
Forarget kan man altid blive
Roses are red
Violets are blue
Garlic bread
Blink 182
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 787
Likede indlæg: 6697

Indlægaf Rapfisk » 17. jan 2018, 21:07

IMG_0396.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Muddi
Kort karma: 172
Likede indlæg: 809

Indlægaf Muddi » 17. jan 2018, 21:57

Jeg har fået for vane at klippe mit eget pandehår, nægter simpelthen at give tæt på 499 kr for det, så hurtigt som det gror. Havde bare ikke lige tænkt over, at de små hår ikke bare lander på vasken, men også flyver ind under tøjet. Så nu har jeg noget der kradser ustyrligt inde i det ene ærme
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 474
Likede indlæg: 8819

Indlægaf Juki » 17. jan 2018, 22:01

Muddi skrev:Jeg har fået for vane at klippe mit eget pandehår, nægter simpelthen at give tæt på 499 kr for det, så hurtigt som det gror. Havde bare ikke lige tænkt over, at de små hår ikke bare lander på vasken, men også flyver ind under tøjet. Så nu har jeg noget der kradser ustyrligt inde i det ene ærme

499 kr for klipning af pandehår?? :nerve:

Jeg kunne forstå hvis det var en del af en ny frisure, men det lyder til at det bare er rettelse eller klipning af spidser? Jeg tror aldrig jeg har givet over 100 kr for det, og tit har det været gratis imellem klipninger(hvis det har været ved en fast frisør)
3
Forarget kan man altid blive
Roses are red
Violets are blue
Garlic bread
Blink 182
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 771
Likede indlæg: 6502

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 22:11

Apropos frisør:
Jeg har i alt brugt 5000kr spredt over 3 frisørbesøg for at gå fra mørkebrun/næsten sort men pænt, blankt hår, til tisgult hø-hår.

Nu er det så ødelagt, at de ikke kan gøre mere (jeg vil have det platinblond), så jeg skal bare leve med mit ækle, tisgule hår, som det er nu, i nogle måneder og starte op i nyt job og det hele, før der kan gøres noget :lol: :lol: :lol:

Penge lige ud aw windoet! SINDSSYGT mange penge.
Senest rettet af Viskelæder 17. jan 2018, 22:12, rettet i alt 1 gang.
0
Muddi

Indlægaf Muddi » 17. jan 2018, 22:11

Juki skrev:
Muddi skrev:Jeg har fået for vane at klippe mit eget pandehår, nægter simpelthen at give tæt på 499 kr for det, så hurtigt som det gror. Havde bare ikke lige tænkt over, at de små hår ikke bare lander på vasken, men også flyver ind under tøjet. Så nu har jeg noget der kradser ustyrligt inde i det ene ærme

499 kr for klipning af pandehår?? :nerve:

Jeg kunne forstå hvis det var en del af en ny frisure, men det lyder til at det bare er rettelse eller klipning af spidser? Jeg tror aldrig jeg har givet over 100 kr for det, og tit har det været gratis imellem klipninger(hvis det har været ved en fast frisør)

Ups, min fejl, jeg mente tæt på 400, mener jeg plejer at give 380 for en fuld klipning. Men har ikke styr på, hvad det koster at få klippet pandehår, da det er mange år siden jeg har haft det sidst. Men i hvert fald ville jeg rende til frisør i tide og utide, og jeg kan gøre det nogenlunde lige så godt selv
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 735
Likede indlæg: 5382

Indlægaf Krølle » 22. jan 2018, 13:40

I er søde og kloge!

Jeg har savnet jer :genert:
8
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 298
Likede indlæg: 6220

Indlægaf sigge » 24. jan 2018, 10:37

Der er kun 11 måneder til juleaften! :banan:
6
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 787
Likede indlæg: 6697

Indlægaf Rapfisk » 24. jan 2018, 13:26

Krølle skrev:I er søde og kloge!

Jeg har savnet jer :genert:

Det kan du selv være! Også savnet! :blomst:
1
Muddi

Indlægaf Muddi » 24. jan 2018, 13:45

Hvordan skal man forholde sig til en sygesamtale? Hvad går det ud på? Hvem er til stede? Jeg har lige fået en sms fra min leder om, at jeg skal komme til sygesamtale på mandag. Er gået lidt i panik, og hjertet hamrer derudaf. Fuck. :panik:
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 449
Likede indlæg: 7114

Indlægaf Lemonella » 24. jan 2018, 13:47

Muddi skrev:Hvordan skal man forholde sig til en sygesamtale? Hvad går det ud på? Hvem er til stede? Jeg har lige fået en sms fra min leder om, at jeg skal komme til sygesamtale på mandag. Er gået lidt i panik, og hjertet hamrer derudaf. Fuck. :panik:

http://sygeguide.dk/hvis-du-er-blevet-s ... bejdsgiver

Husk du må tage en bisidder med. En du kender godt. Så er du ikke alene. :kram:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Muddi

Indlægaf Muddi » 24. jan 2018, 14:03

Lemonella skrev:
Muddi skrev:Hvordan skal man forholde sig til en sygesamtale? Hvad går det ud på? Hvem er til stede? Jeg har lige fået en sms fra min leder om, at jeg skal komme til sygesamtale på mandag. Er gået lidt i panik, og hjertet hamrer derudaf. Fuck. :panik:

http://sygeguide.dk/hvis-du-er-blevet-s ... bejdsgiver

Husk du må tage en bisidder med. En du kender godt. Så er du ikke alene. :kram:

Det burde ikke se så slemt ud, men det føles bare uoverstigeligt :(
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 643
Likede indlæg: 8795

Indlægaf dgd2007 » 25. jan 2018, 00:47

Det kan jo være alt muligt, afhængigt af arbejdspladsen og situationen i det hele taget.

Det betyder sikkert, at arbejdspladsen skal kunne sige, at "de gør noget for at nedbringe sygefraværet" - hvilket vil sige, at de har et eller andet tal for, hvor mange sygedage inden for en bestemt periode, der anses for "højt", og det har du sikkert overskredet. Så skal de sikkert spørge, om det skyldes nogle særlige forhold (fx at du har haft ondt i ryggen eller whatever), og/eller om der gøres noget (fx om du skal have en ny stol). Så kan din leder sige, at han/hun har gjort en indsats. :)
Måske er det bare det - men jeg kender selvfølgelig ikke den konkrete situation.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 555
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7583

Indlægaf Delfin » 25. jan 2018, 06:07

Det kommer an på, hvilken type forløb, der er tale om, og der er forskellige politikker på forskellige arbejdspladser.
Sygefraværpolitikken på din arbejdsplads siger garanteret noget om, hvornår man rutinemæssigt kalder til opfølgninger på fravær. Det er selvfølgelig aldrig rart at skulle til den slags samtaler, men det behøver ikke betyde, at man skal være bange for at stå skoleret.

Hos os er en sådan samtale oftest en føler for at finde ud af, om der er noget i arbejdsmiljøet/det daglige arbejde, som kan ligge til grund for, at man bliver oftere syg og evt sætte hurtig hjælp i gang. Vi har bla adgang til psykologsamtaler eller anden form for tidlig indsats. Det hænger naturligvis sammen med arbejdets art, da her er mange potentielt psykisk belastende forhold både i dagligdagen og som ekstraordinære alvorlige hændelser. Det skal med andre ord betragtes som en udstrakt hånd.

Vi kan sågar blive ringet op af ledelsen allerede på første sygedag, hvis der er en formodning om, at sygemeldingen skal parkeres i psykisk belastning kategorien. Det kan føles som kontrol og mistro, hvis man vælger at se det sådan, men man kan også vælge den positive vinkel. Ok det kan selvfølgelig være temmelig træls, hvis man bare hænger på tønden, men så siger man jo bare, at det ikke har med jobbet at gøre, og så er den ikke længere. Jeg plejer at sige til kollegaen, at der ikke er behov for opkald, og det bliver meldt videre til ledelsen, så jeg er sjældent blevet ringet op.

Nå lang historie kort. Mit arbejde kan du ikke bruge til så meget, det varbare for at give et eksempel på, at en sygefraværsamtale kan være et ganske fredelig foretagende og ikke behøver være fy fy skamme skamme.
1
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Generelt"