Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 20. maj 2020, 07:43

Til jer der bruger Paypal og tror at I har forsikring osv fordi I betaler med dem.
De dage er slut. Jeg ved ikke hvad der har ændret sig i firmaet og hvorfor, kun at det man kan se på Trustpilot lige nu stemmer helt overens med min oplevelse med dem. Hvis I har penge stående på jeres konto hos dem, vil jeg anbefale jer at forsøge at få dem ud.
Jeg tør ikke bruge dem mere.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf KitKat » 20. maj 2020, 08:02

kidkomb skrev:Til jer der bruger Paypal og tror at I har forsikring osv fordi I betaler med dem.
De dage er slut. Jeg ved ikke hvad der har ændret sig i firmaet og hvorfor, kun at det man kan se på Trustpilot lige nu stemmer helt overens med min oplevelse med dem. Hvis I har penge stående på jeres konto hos dem, vil jeg anbefale jer at forsøge at få dem ud.
Jeg tør ikke bruge dem mere.


Det er måske et blondinespørgsmål men... jeg har ikke penge stående på en Paypall konto, min paypal er bare connected til mit almindelige hævekort og hæver så derfra når jeg betaler igennem dem.
Bør jeg ophæve den connection eller er det ok?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 20. maj 2020, 08:06

KitKat skrev:
kidkomb skrev:Til jer der bruger Paypal og tror at I har forsikring osv fordi I betaler med dem.
De dage er slut. Jeg ved ikke hvad der har ændret sig i firmaet og hvorfor, kun at det man kan se på Trustpilot lige nu stemmer helt overens med min oplevelse med dem. Hvis I har penge stående på jeres konto hos dem, vil jeg anbefale jer at forsøge at få dem ud.
Jeg tør ikke bruge dem mere.


Det er måske et blondinespørgsmål men... jeg har ikke penge stående på en Paypall konto, min paypal er bare connected til mit almindelige hævekort og hæver så derfra når jeg betaler igennem dem.
Bør jeg ophæve den connection eller er det ok?

Hvis man har fået penge tilbage for noget eller hvis man sælger ting selv, så kan man have penge stående.
Jeg ved ikke hvor svindler-agtige de er blevet. Jeg er selv meget overrasket og når jeg har afsluttet denne sag (som min bank desværre nok ikke kan hjælpe med og Paypal åbenbart ikke gider) så lukker jeg den helt ned. Jeg tør ikke risikere noget. Blev ret overrasket over de ting der stod på Trustpilot. Før i tiden har jeg haft god gavn af deres forsikring, så jeg forstår ikke hvad der er sket.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Ado » 20. maj 2020, 08:22

Jeg har lige aftalt et møde med en studievejleder. Det er så angstprovokerende, fordi mine drømme og evt. planer også betyder farvel til økonomisk sikkerhedsnet og goddag til su.
Jeg aner ikke om mine drømme kan realiseres, men nu har jeg i hvert fald kæmpet mig ud af min livrem, mine seler og min tryghedsboble og lirket lidt på døren.Fuck, det trigger min tryghedsnarkomani. Og på samme tid føles det også lidt godt.
16
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Delfin » 23. maj 2020, 17:46

Det prikker helt vildt til min nysgerrighed, når jeg logger ind til en masse notifikationer om likes og citater, og tråden så er slettet
0
14 11 14
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 30. maj 2020, 16:07

Jeg spørger lige her, fordi jeg ikke gider oprette en hel tråd til et enkelt spørgsmål. Jeg satser på, I kan hjælpe med et tip her.

Min cykel har stået ude et par måneder i vinters, og det har desværre resulteret i rustne møtrikker. Nogen, der har et godt tip til at få det af, uden at skade cyklen?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Lurende Peber » 30. maj 2020, 16:11

Guilded_Lily skrev:Jeg spørger lige her, fordi jeg ikke gider oprette en hel tråd til et enkelt spørgsmål. Jeg satser på, I kan hjælpe med et tip her.

Min cykel har stået ude et par måneder i vinters, og det har desværre resulteret i rustne møtrikker. Nogen, der har et godt tip til at få det af, uden at skade cyklen?

Spray med WD-40. Eller bad det i petroleum. Lad det stå 1-flere timer og prøv så at løsne.
WD-40/petroleum skal ind i samlingerne, så det kan trænge helt ind i gevindene.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 30. maj 2020, 16:14

Lurende Peber skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg spørger lige her, fordi jeg ikke gider oprette en hel tråd til et enkelt spørgsmål. Jeg satser på, I kan hjælpe med et tip her.

Min cykel har stået ude et par måneder i vinters, og det har desværre resulteret i rustne møtrikker. Nogen, der har et godt tip til at få det af, uden at skade cyklen?

Spray med WD-40. Eller bad det i petroleum. Lad det stå 1-flere timer og prøv så at løsne.
WD-40/petroleum skal ind i samlingerne, så det kan trænge helt ind i gevindene.


Jeg synes bare, jeg har fået fortalt, at WD-40 ikke bør bruges til ting, der skal holde. Men hvis det kan gøre tricket for denne sæson, er det da et forsøg værd. Det er egentlig kun på overfladen, der er rust. De er ikke rustet fast.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Lurende Peber » 30. maj 2020, 16:18

Guilded_Lily skrev:
Lurende Peber skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg spørger lige her, fordi jeg ikke gider oprette en hel tråd til et enkelt spørgsmål. Jeg satser på, I kan hjælpe med et tip her.

Min cykel har stået ude et par måneder i vinters, og det har desværre resulteret i rustne møtrikker. Nogen, der har et godt tip til at få det af, uden at skade cyklen?

Spray med WD-40. Eller bad det i petroleum. Lad det stå 1-flere timer og prøv så at løsne.
WD-40/petroleum skal ind i samlingerne, så det kan trænge helt ind i gevindene.


Jeg synes bare, jeg har fået fortalt, at WD-40 ikke bør bruges til ting, der skal holde. Men hvis det kan gøre tricket for denne sæson, er det da et forsøg værd. Det er egentlig kun på overfladen, der er rust.

Den største misforståelse omkring WD-40 er, at nogen tror det smører. Feks en kæde.
Det løsner rust og snavs og er derfor fint til en gammel kæde FØR rengøring og smøring.
Og er til metal. Visse plast- og gummityper kan tage skade.
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf BlueBunny » 31. maj 2020, 10:25

Jeg ved godt det har været oppe et par gange.
Jeg synes virkelig tonen herinde er blevet hak hak hak.
Hvad sker der lige for det?

Folk tager alt personligt og samtidig skal der disclaimere på alt hvis ikke tråde skal tage en drejning til noget irrelevant.

Øv!
8
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Ado » 31. maj 2020, 10:50

BlueBunny skrev:Jeg ved godt det har været oppe et par gange.
Jeg synes virkelig tonen herinde er blevet hak hak hak.
Hvad sker der lige for det?

Folk tager alt personligt og samtidig skal der disclaimere på alt hvis ikke tråde skal tage en drejning til noget irrelevant.

Øv!

Ja, øv er det rette ord at bruge. Der er korte lunter og nogle gange sidder jeg med fornemmelsen af, at der er nogen, der ligefrem søger et debatskænderi. Men så er det godt, at vejret er dejligt, og planteskolen er rolig. Der trækker jeg hen i stedet for, når tonen herinde rammer "træls".
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Nicolait » 1. jun 2020, 18:21

Hvordan finder man ud af om en person er død? Jeg har søgt i statstidende, men jeg kunne ikke finde nogle oplysninger.

Jeg har ikke lyst til, at afdødes kone, som jeg kender, fordi jeg føler, det er upassende, at gøre. På den anden side, hvis vedkommende er død, vil jeg gerne kondolere.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf landsbytossen » 1. jun 2020, 18:42

Nicolait skrev:Hvordan finder man ud af om en person er død? Jeg har søgt i statstidende, men jeg kunne ikke finde nogle oplysninger.

Jeg har ikke lyst til, at afdødes kone, som jeg kender, fordi jeg føler, det er upassende, at gøre. På den anden side, hvis vedkommende er død, vil jeg gerne kondolere.

Du kan søge her. De har ikke alle dødsfald med

http://forside.afdoede.dk/index.php?page=sogning
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Nicolait » 2. jun 2020, 14:12

landsbytossen skrev:
Nicolait skrev:Hvordan finder man ud af om en person er død? Jeg har søgt i statstidende, men jeg kunne ikke finde nogle oplysninger.

Jeg har ikke lyst til, at afdødes kone, som jeg kender, fordi jeg føler, det er upassende, at gøre. På den anden side, hvis vedkommende er død, vil jeg gerne kondolere.

Du kan søge her. De har ikke alle dødsfald med

http://forside.afdoede.dk/index.php?page=sogning


Tak! :gogo:

Jeg prøvede, men søgning gav intet.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 3. jun 2020, 07:56

Hun kører lige til kanten, men grundlæggende siger hun nogle virkelig kloge ting. Og som hun siger, så får det hende ret meget i fedtefadet.
https://www.berlingske.dk/kultur/forfat ... zuZUFKBWxI
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"