Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muddi
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1054

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Muddi » 19. nov 2017, 07:45

Mangoness skrev:
Muddi skrev:
Mangoness skrev:Jeg elsker isotretinoin. Jeg har været på det i ca. 1½ måned, og min hud er næsten helt ren :love:

Hvad er det for noget? Fortæl! :D

Det er nogle piller, man kan få hos hudlægen, når man har prøvet andre ting først. Jeg ventede 15 år med at begynde på dem (pga. frygten for bivirkninger) og burde have gjort det noget før :)

Desværre er pillerne meget stærke og kan have nogle grimme bivirkninger (pt er jeg sluppet billigt). Jeg skal have taget blodprøve hver måned, jeg må ikke blive gravid, og jeg skal også regelmæssigt mødes med hudlægen. Jeg får kun udskrevet piller nok til en måneds tid af gangen, fordi hudlægen først skal sikre sig, at mine blodprøver er ok, før der udskrives flere piller. Der er nogle regler omkring det :)

Umiddelbart kan jeg se på grupper på Facebook, at jeg har været heldig med bivirkninger, og hvor hurtigt jeg har fået resultater (indtil videre - det kan jo nå at vende :panik: ). Efter bare 3 uger var huden i ansigtet næsten helt ren. Jeg manglede bare det på ryggen, som også er ved at være væk nu. Imens andre først oplever resultater efter 4-6 måneder og slår en del ud løbende :genert:

Der kan læses mere om det her:
http://www.regionsjaelland.dk/sundhed/g ... rprint.pdf
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3000

Uf det lyder som noget skrapt noget :genert: Og øv, troede lige det var et eller andet vidunder middel der ikke var lægeordineret.

Men dejligt det virker for dig, uden de store bivirkninger :)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3624

Indlægaf lillebjoern » 19. nov 2017, 09:02

Mangoness skrev:
Muddi skrev:
Mangoness skrev:Jeg elsker isotretinoin. Jeg har været på det i ca. 1½ måned, og min hud er næsten helt ren :love:

Hvad er det for noget? Fortæl! :D

Det er nogle piller, man kan få hos hudlægen, når man har prøvet andre ting først. Jeg ventede 15 år med at begynde på dem (pga. frygten for bivirkninger) og burde have gjort det noget før :)

Desværre er pillerne meget stærke og kan have nogle grimme bivirkninger (pt er jeg sluppet billigt). Jeg skal have taget blodprøve hver måned, jeg må ikke blive gravid, og jeg skal også regelmæssigt mødes med hudlægen. Jeg får kun udskrevet piller nok til en måneds tid af gangen, fordi hudlægen først skal sikre sig, at mine blodprøver er ok, før der udskrives flere piller. Der er nogle regler omkring det :)

Umiddelbart kan jeg se på grupper på Facebook, at jeg har været heldig med bivirkninger, og hvor hurtigt jeg har fået resultater (indtil videre - det kan jo nå at vende :panik: ). Efter bare 3 uger var huden i ansigtet næsten helt ren. Jeg manglede bare det på ryggen, som også er ved at være væk nu. Imens andre først oplever resultater efter 4-6 måneder og slår en del ud løbende :genert:

Der kan læses mere om det her:
http://www.regionsjaelland.dk/sundhed/g ... rprint.pdf
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3000

...
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 559
Likede indlæg: 10589

Indlægaf Persnikedy » 19. nov 2017, 09:48

Jeg har lige købt en hamburryg så stor at den skulle bøjes for at passe ind i mit køleskab
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 683
Likede indlæg: 13141

Indlægaf Juki » 19. nov 2017, 10:01

Persnikedy skrev:Jeg har lige købt en hamburryg så stor at den skulle bøjes for at passe ind i mit køleskab

:slem:
3
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 491
Likede indlæg: 10678

Indlægaf Flora » 19. nov 2017, 17:14

Man må aldrig gå ned på clementiner :afro:

foto.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1749
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17362

Indlægaf Daine » 19. nov 2017, 17:45

Flora skrev:Man må aldrig gå ned på clementiner :afro:

foto.JPG

Jeg leder efter det rigtige sted at købe dem. Måske dem fra Føtex endelig er ved at være ok, købte for nogle uger siden, og de var både tørre og sure :rulle:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 491
Likede indlæg: 10678

Indlægaf Flora » 19. nov 2017, 17:57

Daine skrev:
Flora skrev:Man må aldrig gå ned på clementiner :afro:

foto.JPG

Jeg leder efter det rigtige sted at købe dem. Måske dem fra Føtex endelig er ved at være ok, købte for nogle uger siden, og de var både tørre og sure :rulle:

Jeg har købt dem hos Nemlig og de er lige som de skal være :)
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2558
Likede indlæg: 16141

Indlægaf Wizzze » 19. nov 2017, 21:45

Man ved at man har været for længe på debatten, når Monty Phyton får en til at tænke på Dikus :-D

3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 726
Likede indlæg: 10289

Indlægaf dgd2007 » 19. nov 2017, 23:06

Wizzze skrev:Man ved at man har været for længe på debatten, når Monty Phyton får en til at tænke på Dikus :-D
[...]

Ikke nødvendigvis. Det der klip dukkede også op på mine Youtube-foreslåede videoer i går - uvist af hvilken grund :gruble:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 595
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8453

Indlægaf Delfin » 20. nov 2017, 04:36

Persnikedy skrev:Jeg har lige købt en hamburryg så stor at den skulle bøjes for at passe ind i mit køleskab

Du bliver nok nødt til at købe en større gryde
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 20. nov 2017, 05:32

Delfin skrev:

Da jeg gik med den over skuldren hjem tænkte jeg ca det samme. Men heldigvis kan sådan en jo skæres i mindre stykker og smides i fryseren,
jeg ender med at koge nok i aften til at resten kan være i fryseren - det er sådan jeg måler hamburryg
3
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 595
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8453

Indlægaf Delfin » 20. nov 2017, 06:22

Persnikedy skrev:
Delfin skrev:

Da jeg gik med den over skuldren hjem tænkte jeg ca det samme. Men heldigvis kan sådan en jo skæres i mindre stykker og smides i fryseren,
jeg ender med at koge nok i aften til at resten kan være i fryseren - det er sådan jeg måler hamburryg

Ja men det andet er sjovere. Det kunne også være sjovt at se reaktionerne, hvis man tog gryden med i butikken for at måle. :-D
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 20. nov 2017, 06:41

Delfin skrev:
Persnikedy skrev:
Delfin skrev:

Ja men det andet er sjovere. Det kunne også være sjovt at se reaktionerne, hvis man tog gryden med i butikken for at måle. :-D

Der er faktisk en kop og kande/ inspirations butik der hvor jeg købte den.. Jeg burde havde gået ind med den over skuldren og bare begyndt at måle :lol:
4
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1749
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17362

Indlægaf Daine » 20. nov 2017, 18:25

Jeg har lige købt en (frossen) and på 2400g. Den har jeg tænkt mig at æde den 25. december. Helt alene.
Og uden dårlig samvittighed over frås :genert: :D
15
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4376

Indlægaf Mangoness » 21. nov 2017, 15:40

Juletræet i Aars får lov til at blive! :love: :banan:

https://www.tv2nord.dk/artikel/grimt-aa ... e-staaende
10
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"