Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Chatsy » 19. jan 2019, 16:42

Misantropen skrev:
Chatsy skrev:Så havde Kvickly tilbud igen :banan:

IMG_20190117_182945.jpg


Jeg købte kun tyve. Man er vel på kur.

Hvor mange og hvor hurtigt blev de spist sidst? Bare så vi kan følge med i om du slår din nuværende rekord :lol:

Sidste gang var 30 og det tog mig en uge.

Og i skrivende stund har jeg fire tilbage :deer:
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Misantropen » 19. jan 2019, 16:54

Chatsy skrev:
Misantropen skrev:
Chatsy skrev:Så havde Kvickly tilbud igen :banan:

IMG_20190117_182945.jpg


Jeg købte kun tyve. Man er vel på kur.

Hvor mange og hvor hurtigt blev de spist sidst? Bare så vi kan følge med i om du slår din nuværende rekord :lol:

Sidste gang var 30 og det tog mig en uge.

Og i skrivende stund har jeg fire tilbage :deer:

Er du nået derud hvor ingen andre har været endnu? :lol:
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Chatsy » 19. jan 2019, 17:01

Misantropen skrev:
Chatsy skrev:
Misantropen skrev:
Chatsy skrev:Så havde Kvickly tilbud igen :banan:

IMG_20190117_182945.jpg


Jeg købte kun tyve. Man er vel på kur.

Hvor mange og hvor hurtigt blev de spist sidst? Bare så vi kan følge med i om du slår din nuværende rekord :lol:

Sidste gang var 30 og det tog mig en uge.

Og i skrivende stund har jeg fire tilbage :deer:

Er du nået derud hvor ingen andre har været endnu? :lol:

Ak nej.

Jeg tror, det skyldes den anden farve krymmel. De sabotører!
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 20. jan 2019, 14:37

Jeg skal opereres og regner med efterfølgende smerter etc. Samt dårligt gående.

Hvad skal jeg handle af madvarer etc, så jeg ikke behøver at skulle udenfor i nogle dage?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Daine » 20. jan 2019, 15:15

Stitch skrev:Jeg skal opereres og regner med efterfølgende smerter etc. Samt dårligt gående.

Hvad skal jeg handle af madvarer etc, så jeg ikke behøver at skulle udenfor i nogle dage?

Jeg ville lave nogle (gryde)retter og fryse dem ned i portionsstørrelse, så det er nemt at tage op. Og noget nemt tilbehør, enten i form af nemme (frost)grøntsager, der bare skal varmes eller bages, eller pasta/ris. Derudover også sørge for at have tanket godt op af ynglingsdrikken, så du ikke pludselig løber tør for kaffe/te/sodavand. Og så køb dine favoritsnacks - selvforkælelse må man godt efter en operation og det gør ondt :)
Derudover måske isposer/køleposer, hvis du ikke allerede har det liggende?
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Misantropen » 20. jan 2019, 15:15

Stitch skrev:Jeg skal opereres og regner med efterfølgende smerter etc. Samt dårligt gående.

Hvad skal jeg handle af madvarer etc, så jeg ikke behøver at skulle udenfor i nogle dage?

Hvordan bliver du smertelindret bagefter? Hvis du får smertestillende piller er det måske vigtigt at der tages hensyn til kvalme og madlede :)

Men ellers, noget der i små portioner mætter godt og længe. Fx til suppe, smoothies, proteindrikke, fromage, rugbrød/flutes/knækbrød og pålæg til madder, is, grove grøntsager til råkostsalat, grøntsagsstave, pastasalat.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 20. jan 2019, 15:20

Misantropen skrev:Hvordan bliver du smertelindret bagefter? Hvis du får smertestillende piller er det måske vigtigt at der tages hensyn til kvalme og madlede :)

Men ellers, noget der i små portioner mætter godt og længe. Fx til suppe, smoothies, proteindrikke, fromage, rugbrød/flutes/knækbrød og pålæg til madder, is, grove grøntsager til råkostsalat, grøntsagsstave, pastasalat.


Daine skrev:Jeg ville lave nogle (gryde)retter og fryse dem ned i portionsstørrelse, så det er nemt at tage op. Og noget nemt tilbehør, enten i form af nemme (frost)grøntsager, der bare skal varmes eller bages, eller pasta/ris. Derudover også sørge for at have tanket godt op af ynglingsdrikken, så du ikke pludselig løber tør for kaffe/te/sodavand. Og så køb dine favoritsnacks - selvforkælelse må man godt efter en operation og det gør ondt :)
Derudover måske isposer/køleposer, hvis du ikke allerede har det liggende?


Tak begge to :)

Jeg har næsten ingen fryseplads desværre, men har isterninger på køl.

God ide at tænke over madlede. Får morfin efterfølgende og det giver mig nemlig både madlede og kvalme, så yoghurt er nok en god idé. Samt pålæg.

Snacks og drikkevarer er noteret :)
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Persnikedy » 20. jan 2019, 15:22

Stitch skrev:Jeg skal opereres og regner med efterfølgende smerter etc. Samt dårligt gående.

Hvad skal jeg handle af madvarer etc, så jeg ikke behøver at skulle udenfor i nogle dage?


Tørvare, især tunge. Sørg for at have mel, ris, pasta,mælk, juice mm. Hvis du er dårligt gående i mere end en uge så bliver det svært at undvære mel.
Husk at der er mere end et måltid om dagen. Rugbrød, morgenbrød/andet morgenmad osv.
Æg, det kan bruges til alt. Morgenmad-frokost- aftensmad -> spejlæg, æggemad, carbonara (ost, æg, salt/peber, bacon pasta). Også behøver du ikke stå op for at lave carbonara. Pasta passer sig selv, og sovsen skal ikke røres i konstant.
Bagekartofler passer også sig selv.

Og af andet end madvare, husk toiletpapir. opvaskemiddel, og shampo - Toiletpapir er især svært at undvære :lol:

Og pøj oøj med det
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Misantropen » 20. jan 2019, 15:47

Stitch skrev:Tak begge to :)

Jeg har næsten ingen fryseplads desværre, men har isterninger på køl.

God ide at tænke over madlede. Får morfin efterfølgende og det giver mig nemlig både madlede og kvalme, så yoghurt er nok en god idé. Samt pålæg.

Snacks og drikkevarer er noteret :)

Kan du lide grød? Det kan også mætte godt og er hurtigt og nemt at lave. Eller youghurt med musli, hvis du mangler noget at tygge på m.m.

Frugtgrød, fromage og mousser er gode til små, mellemmåltider/desserter, hvis ikke det er for kvalmende i sig selv.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 20. jan 2019, 16:16

Persnikedy skrev:
Stitch skrev:Jeg skal opereres og regner med efterfølgende smerter etc. Samt dårligt gående.

Hvad skal jeg handle af madvarer etc, så jeg ikke behøver at skulle udenfor i nogle dage?


Tørvare, især tunge. Sørg for at have mel, ris, pasta,mælk, juice mm. Hvis du er dårligt gående i mere end en uge så bliver det svært at undvære mel.
Husk at der er mere end et måltid om dagen. Rugbrød, morgenbrød/andet morgenmad osv.
Æg, det kan bruges til alt. Morgenmad-frokost- aftensmad -> spejlæg, æggemad, carbonara (ost, æg, salt/peber, bacon pasta). Også behøver du ikke stå op for at lave carbonara. Pasta passer sig selv, og sovsen skal ikke røres i konstant.
Bagekartofler passer også sig selv.

Og af andet end madvare, husk toiletpapir. opvaskemiddel, og shampo - Toiletpapir er især svært at undvære :lol:

Og pøj oøj med det


Ej det var en god huskeliste! Æg da. Det glemte jeg.

Har heldigvis nok husholdningsmidler på lager :)

Supermarkedet ligger 250m væk. Men jeg er på krykker og smerter efterfølgende så vil helst klare det tunge nu.

Var i tvivl om hvad jeg glemte.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 20. jan 2019, 16:17

Misantropen skrev:Kan du lide grød? Det kan også mætte godt og er hurtigt og nemt at lave. Eller youghurt med musli, hvis du mangler noget at tygge på m.m.

Frugtgrød, fromage og mousser er gode til små, mellemmåltider/desserter, hvis ikke det er for kvalmende i sig selv.



Det har jeg nemlig husket:
Mysli, havregryn, sveskegrød.

Men flere mellemmåltider måske:gruble:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 20. jan 2019, 21:58

Man bliver nogle gange lidt skuffet når der står i notifikationerne at man er blevet citeret, og så går ind og ser at det slet ikke er en kommentar til det man har skrevet (det står nemligt bare tilfældigvis indlejret i et 17-doobelt citat i en diskussion der har udviklet sig i en helt anden retning). ;)
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. jan 2019, 03:33

Stitch skrev:
Persnikedy skrev:
Stitch skrev:Jeg skal opereres og regner med efterfølgende smerter etc. Samt dårligt gående.

Hvad skal jeg handle af madvarer etc, så jeg ikke behøver at skulle udenfor i nogle dage?


Tørvare, især tunge. Sørg for at have mel, ris, pasta,mælk, juice mm. Hvis du er dårligt gående i mere end en uge så bliver det svært at undvære mel.
Husk at der er mere end et måltid om dagen. Rugbrød, morgenbrød/andet morgenmad osv.
Æg, det kan bruges til alt. Morgenmad-frokost- aftensmad -> spejlæg, æggemad, carbonara (ost, æg, salt/peber, bacon pasta). Også behøver du ikke stå op for at lave carbonara. Pasta passer sig selv, og sovsen skal ikke røres i konstant.
Bagekartofler passer også sig selv.

Og af andet end madvare, husk toiletpapir. opvaskemiddel, og shampo - Toiletpapir er især svært at undvære :lol:

Og pøj oøj med det


Ej det var en god huskeliste! Æg da. Det glemte jeg.

Har heldigvis nok husholdningsmidler på lager :)

Supermarkedet ligger 250m væk. Men jeg er på krykker og smerter efterfølgende så vil helst klare det tunge nu.

Var i tvivl om hvad jeg glemte.


Nemlig.com kunne måske bruges
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Aima » 21. jan 2019, 05:32

Stitch skrev:Jeg skal opereres og regner med efterfølgende smerter etc. Samt dårligt gående.

Hvad skal jeg handle af madvarer etc, så jeg ikke behøver at skulle udenfor i nogle dage?


Jeg er på tredje måned afhængig af at andre vil handle for mig, bor alene og min fryser stod af i december.

I starten fik jeg min mama til at bage pølsehorn, men nu kan jeg selv. Jeg opbevarer dem i køleskabet, så kan de godt holde sig fire dage.
Bananer og appelsiner.
Grødblandinger og havregryn.
Mælk, smør, sukker, æg, rosiner.
Rugbrød, boller.
En Stryhns og en pakke kyllingepålæg.
Og så altid(!!!): Risifrutti, mælkesnitter og ostehaps.

Ovenstående har jeg cirka levet af i tre måneder. Undtagelsesvist har jeg fået jule- og nytårsmiddag, risengrød, lasagne og nogle salater enkelte gange.

Husk måske også noget Movicol-agtigt til maven, når du skal have morfin :kys:
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 21. jan 2019, 06:52

FormerlyKnownAs skrev:Nemlig.com kunne måske bruges


Nå ja. Nemlig og Rema.

Og har tænkt mig at ringe til Annione i nødstilfælde :lol2: :fløjt:
Så må man lade være med at bo så tæt på debatdamer i nød :P
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Generelt"