Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Chatsy » 13. jul 2018, 18:01

Min chef: *taler med sig selv*
Jeg kommer gående forbi.
Min chef: "Tag dig ikke af mig, jeg snakker bare lidt med mig selv"
Mig: "Nå, jamen, fair nok. Bare det er noget fornuftigt. Eller skal jeg tilkalde den hvide vogn?"
Min chef: *laver mærkelige spasserlyde som anledning*
Mig: "Nu lyder du som dig selv igen."

Jeg kan ikke beskrive hans udtryk. Men det var fanme sjovt.
12
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 14. jul 2018, 16:34

Vira skrev:Der her der hedder juleshots ( og ja jeg ved godt det er uden for sæsonen men det var på tilbud) smager sygeligt afskyeligt :nerve: . I skal ikke købe det. Det kan rundt regnet kun bruges som hadegave :lol:

juleshots.jpg

Øv! Har en uåbnet flaske stående jeg købte på tilbud for et par måneder siden :(
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 14. jul 2018, 16:57

Vira skrev:
LadyFox skrev:
Vira skrev:Der her der hedder juleshots ( og ja jeg ved godt det er uden for sæsonen men det var på tilbud) smager sygeligt afskyeligt :nerve: . I skal ikke købe det. Det kan rundt regnet kun bruges som hadegave :lol:

juleshots.jpg

Øv! Har en uåbnet flaske stående jeg købte på tilbud for et par måneder siden :(

Det er simpelthen meget meget ulækkert desværre :ad!:

Hvis den holder til jul kan det være den kan komme med i noget pakkeleg så. Jeg har helt mistet lysten til at smage.
0
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 14. jul 2018, 19:30

Vira skrev:Der her der hedder juleshots ( og ja jeg ved godt det er uden for sæsonen men det var på tilbud) smager sygeligt afskyeligt :nerve: . I skal ikke købe det. Det kan rundt regnet kun bruges som hadegave :lol:

juleshots.jpg


Hvad smager den af?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 14. jul 2018, 20:07

Vira skrev:
Guilded_Lily skrev:
Vira skrev:Der her der hedder juleshots ( og ja jeg ved godt det er uden for sæsonen men det var på tilbud) smager sygeligt afskyeligt :nerve: . I skal ikke købe det. Det kan rundt regnet kun bruges som hadegave :lol:

juleshots.jpg


Hvad smager den af?

Det er chai med æble, det smager af bræk. Dårlig bræk. Min mand spyttede det ud i vasken (han drikker alt :D :fløjt: )


Det lyder...alternativt :tie:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 14. jul 2018, 20:18

Vira skrev:
Guilded_Lily skrev:
Vira skrev:
Guilded_Lily skrev:
Vira skrev:Der her der hedder juleshots ( og ja jeg ved godt det er uden for sæsonen men det var på tilbud) smager sygeligt afskyeligt :nerve: . I skal ikke købe det. Det kan rundt regnet kun bruges som hadegave :lol:

juleshots.jpg


Hvad smager den af?

Det er chai med æble, det smager af bræk. Dårlig bræk. Min mand spyttede det ud i vasken (han drikker alt :D :fløjt: )


Det lyder...alternativt :tie:

Det kostede 20 kroner i Bilka sat ned fra 89, blev nødt til at købe det. De er RÆDSELSFULDT :forvirret2:

Bare vær glad for du ikke har betalt 50 kroner så :(
0
...
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 14. jul 2018, 22:17

Hjælp! Jeg har lige modtaget en mail på min Hotmail fra en, der påstår at kende mit password (til hvad er ikke nærmere angivet). Det er det password, jeg bl.a. bruger her på debatten, men længere udgaver og andte varianter bruger jeg stort set overalt.
Skal jeg nu til at skifte passwords på alle mine konti, eller hvad tænker I?

Han truer så med at offentliggøre en video med mig og de “adult videos”, jeg har set på nettet, hvis jeg ikke betaler $2900 i bitcoins. Lige den del er jeg ikke bekymret for, da jeg ikke har besøgt sådanne sider, men jeg kan ikke lide det med passwordet. :(

Her er, hvad han skriver om, hvordan har har opsnappet mit password:
EEF0E6DF-CCBA-4C41-8C08-4DE02B8ABF49.png

Jeg har som skrevet ikke besøgt sider af den art, så hvordan kan han have skaffet passwordet? Er det pga. det usikre login her på debatten? Eller skal jeg have nogen til at undersøge mine enheder for malware/keyloggere?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 22:31

sigge skrev:Hjælp! Jeg har lige modtaget en mail på min Hotmail fra en, der påstår at kende mit password (til hvad er ikke nærmere angivet). Det er det password, jeg bl.a. bruger her på debatten, men længere udgaver og andte varianter bruger jeg stort set overalt.
Skal jeg nu til at skifte passwords på alle mine konti, eller hvad tænker I?

Han truer så med at offentliggøre en video med mig og de “adult videos”, jeg har set på nettet, hvis jeg ikke betaler $2900 i bitcoins. Lige den del er jeg ikke bekymret for, da jeg ikke har besøgt sådanne sider, men jeg kan ikke lide det med passwordet. :(

Hvad er afsenderens mailadresse? Ser den reel nok ud?

Hvad har vedkommende skrevet? Er det med personlige oplysninger(dit navn fx) eller er det bare generelle oplysninger? Fx "Hej Instagram-bruger".
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 14. jul 2018, 22:31

sigge skrev:Skal jeg nu til at skifte passwords på alle mine konti, eller hvad tænker I?

Ja, det er under alle omstændigheder en god ide at gøre en gang imellem - i hvert fald på de vigtige. :gogo:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 22:34

Jeg kan se du tilføjede noget mere.

Hvis du aldrig har besøgt de hjemmesider, eller andre har lånt din computer, tror jeg ikke du skal være bekymret. Det lyder som en typisk skræmme-mail.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 14. jul 2018, 22:37

Juki skrev:
sigge skrev:Hjælp! Jeg har lige modtaget en mail på min Hotmail fra en, der påstår at kende mit password (til hvad er ikke nærmere angivet). Det er det password, jeg bl.a. bruger her på debatten, men længere udgaver og andte varianter bruger jeg stort set overalt.
Skal jeg nu til at skifte passwords på alle mine konti, eller hvad tænker I?

Han truer så med at offentliggøre en video med mig og de “adult videos”, jeg har set på nettet, hvis jeg ikke betaler $2900 i bitcoins. Lige den del er jeg ikke bekymret for, da jeg ikke har besøgt sådanne sider, men jeg kan ikke lide det med passwordet. :(

Hvad er afsenderens mailadresse? Ser den reel nok ud?

Hvad har vedkommende skrevet? Er det med personlige oplysninger(dit navn fx) eller er det bare generelle oplysninger? Fx "Hej Instagram-bruger".


Afsender-mailen er bare en tilsyneladende random samling bogstaver @outlook.com. Han kalder mig bare for min mailadresse (før @), hvilket i mit tilfælde er fornavnefternavn (med små bogstaver ud i ét).
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 14. jul 2018, 22:39

Juki skrev:Jeg kan se du tilføjede noget mere.

Hvis du aldrig har besøgt de hjemmesider, eller andre har lånt din computer, tror jeg ikke du skal være bekymret. Det lyder som en typisk skræmme-mail.


Der er bare lige det med, at passwordet ER et, jeg bruger - dog ikke lige den udgave på min mail, men en variation heraf.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 23:16

sigge skrev:
Juki skrev:Jeg kan se du tilføjede noget mere.

Hvis du aldrig har besøgt de hjemmesider, eller andre har lånt din computer, tror jeg ikke du skal være bekymret. Det lyder som en typisk skræmme-mail.


Der er bare lige det med, at passwordet ER et, jeg bruger - dog ikke lige den udgave på min mail, men en variation heraf.

Okay, jeg har ikke opfanget at han havde skrevet et egentligt password.

Jeg ved ikke lige hvad du rent teknisk kan gøre, andet end at ændre dine passwords. Men hvis vedkommende rent faktisk allerede har fået dit rigtige password kan han vel også sagtens skaffe sig adgang til det nye, tænker jeg :gruble:

Umiddelbart tror jeg det er svindel, når der ikke er konkrete oplysninger og du ikke har gjort det han påstår. Hvis han havde reelle beviser ville han vel netop bevise at han har belæg for at true med de ting, for at skabe en frygt for at de ting ikke kommer til at ske, i stedet for at skabe tvivl.

Jeg synes dog stadig du skal tage alle de forholdsregler du kan og melde vedkommende.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 14. jul 2018, 23:18

sigge skrev:Der er bare lige det med, at passwordet ER et, jeg bruger - dog ikke lige den udgave på min mail, men en variation heraf.

Jamen, det er altid møgubehageligt, sådan noget.
Jeg tør ikke gætte på hvordan han har fået det - men på den anden side er det jo åbenlyst noget vrøvl han skriver, så jeg tror ikke du behøver være overvældende nervøs for at han har "overtaget" din computerer eller sådan noget. Det er jo rene gætterier - der tilfældigvis kunne være passe på nogle - som han kommer med.
Så bare skift dine vigtige passwords, og vær lidt ekstra opmærksom på evt. usædvanlige ting i den nærmeste fremtid. Fx kender jeg to, der har prøvet at få deres hotmail hacket, så alle deres venner fik mail om at de var strandet i Ukraine og skulle låne nogle penge omgående eller noget i den stil.
Men stadigvæk har vedkommende nok bare sendt ud til en masse i håbet om at nogen vil føle sig truffet :)

Ellers hvis du er nervøs for om computeren "har et eller andet" (hvad den næppe har, når det er rent gætteri han kommer med), så kan du prøve nogle af de gratis tilbud fra Norton (Symantec): https://us.norton.com/support/tools/overview.html
Enten "Power Eraser" (vist nok gratis) eller et 30 dages gratis abonnement på Norton Security. (Det virker i hvert fald godt til pc - jeg ved ikke med mac eller telefoner.)
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 23:22

Sigge skrev:...

Prøv at google e-mailadressen og de andre oplysninger i mailen for at se om der kommer noget frem med svindel.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"