Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 5. jul 2018, 15:14

Jeg har ferie.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Studsgaard » 5. jul 2018, 17:19

:trist: Jeg er pyldret og har ondt
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf icelady » 6. jul 2018, 20:49

Min datter har brug for hjælp og hendes ekstakte ord var: "Mor, sidder der ikke nogle kloge hoveder på den debat?"

Og det håber jeg søreme der gør :D


Hun vil gerne starte en blog, hvor hun vil fortælle om hverdagens udfordringer som psykisk sårbar., med de udfordringer det giver :)

Men hun har ikke en dyt viden om hvordan hun får det startet op, og jo mere hun søger om det på nettet, jo mere forvirret bliver hun.

Så hvis der sidder nogen herinde, der har link til en "1-2-3"-guide til hvordan man får startet op, så vil hun være taknemmelig. :)

(Og med "1-2-3"-guide mener jeg, at det er stillet enkelt op, så hun kan gå frem efter det.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 6. jul 2018, 21:04

icelady skrev:Min datter har brug for hjælp og hendes ekstakte ord var: "Mor, sidder der ikke nogle kloge hoveder på den debat?"

Og det håber jeg søreme der gør :D


Hun vil gerne starte en blog, hvor hun vil fortælle om hverdagens udfordringer som psykisk sårbar., med de udfordringer det giver :)

Men hun har ikke en dyt viden om hvordan hun får det startet op, og jo mere hun søger om det på nettet, jo mere forvirret bliver hun.

Så hvis der sidder nogen herinde, der har link til en "1-2-3"-guide til hvordan man får startet op, så vil hun være taknemmelig. :)

(Og med "1-2-3"-guide mener jeg, at det er stillet enkelt op, så hun kan gå frem efter det.)

Hvem skal den henvende sig til og skal den bruges som en slags dagbog eller skal den også indeholde "alt andet"?

Har hun nogen erfaring med at lave hjemmesider eller blogs?

Der findes forskellige platforme med en form for "dagbogsfunktion"/blog mulighed, det er måske et sted at starte indtil hun får skabt et fundament til en selvstændig blog og finder ud af i hvilken retning hun vil gå, hvad der interesserer læserne osv.

Jeg ved ikke om der stadig findes gratis muligheder for at oprette en blog med en fast skabelon. Men ellers er der jo gratis muligheder der er forholdvis lettilgængelige, for både skriver og læser, fx en side på Facebook, men igen det kommer an på hvad målet med bloggen er og hvem hun ønsker at henvende sig til.

Hvis hun selv følger nogle bloggere kan hun evt. lade sig inspirere af deres side og opbygningen af den.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf icelady » 6. jul 2018, 21:11

Juki skrev:Hvem skal den henvende sig til og skal den bruges som en slags dagbog eller skal den også indeholde "alt andet"?

Har hun nogen erfaring med at lave hjemmesider eller blogs?

Der findes forskellige platforme med en form for "dagbogsfunktion"/blog mulighed, det er måske et sted at starte indtil hun får skabt et fundament til en selvstændig blog og finder ud af i hvilken retning hun vil gå, hvad der interesserer læserne osv.

Jeg ved ikke om der stadig findes gratis muligheder for at oprette en blog med en fast skabelon. Men ellers er der jo gratis muligheder der er forholdvis lettilgængelige, for både skriver og læser, fx en side på Facebook, men igen det kommer an på hvad målet med bloggen er og hvem hun ønsker at henvende sig til.

Hvis hun selv følger nogle bloggere kan hun evt. lade sig inspirere af deres side og opbygningen af den.


Hun vil gerne henvende sine skriverier til unge, der også er psykisk sårbare. :)

Hun vil gerne skrive om sin hverdag på godt og ondt, når man har en psykisk lidelse, følgevirkninger, hvordan det påvirker hverdagen osv:

Og hun har ingen erfaring what so ever med at lave hjemmeside/blogs. Og hun følger ikke nogle bloggere.




Så det er virkelig helt fra bunden, hun skal finde ud af det.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 6. jul 2018, 21:35

icelady skrev:
Juki skrev:Hvem skal den henvende sig til og skal den bruges som en slags dagbog eller skal den også indeholde "alt andet"?

Har hun nogen erfaring med at lave hjemmesider eller blogs?

Der findes forskellige platforme med en form for "dagbogsfunktion"/blog mulighed, det er måske et sted at starte indtil hun får skabt et fundament til en selvstændig blog og finder ud af i hvilken retning hun vil gå, hvad der interesserer læserne osv.

Jeg ved ikke om der stadig findes gratis muligheder for at oprette en blog med en fast skabelon. Men ellers er der jo gratis muligheder der er forholdvis lettilgængelige, for både skriver og læser, fx en side på Facebook, men igen det kommer an på hvad målet med bloggen er og hvem hun ønsker at henvende sig til.

Hvis hun selv følger nogle bloggere kan hun evt. lade sig inspirere af deres side og opbygningen af den.


Hun vil gerne henvende sine skriverier til unge, der også er psykisk sårbare. :)

Hun vil gerne skrive om sin hverdag på godt og ondt, når man har en psykisk lidelse, følgevirkninger, hvordan det påvirker hverdagen osv:

Og hun har ingen erfaring what so ever med at lave hjemmeside/blogs. Og hun følger ikke nogle bloggere.




Så det er virkelig helt fra bunden, hun skal finde ud af det.

Det er ikke den mest moderne platform, men blogger.com er virkelig let gå i gang med, uden at have nogen særlig viden om at starte den slags op. Jeg går ud fra at andre udbrydere af den slags sider hvor det egentlig bare er nogle skabeloner man kan benytte også er lette at gå til.

Jeg tænker at en start er at prøve at bruge lidt tid på at klikke sig lidt rundt på sådanne sider, og se om hun ikke godt kan finde ud af det. Hvis hun er vandt til computerens tror jeg virkelig ikke den del vil vilde de store problemer og det er jo første skridt.

Men jeg tænker, at det er lettere at prøve at hjælpe hvis hun var mere specifik om hvad der er hun gerne vil have hjælp til?
1
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 6. jul 2018, 21:37

icelady skrev:
Juki skrev:Hvem skal den henvende sig til og skal den bruges som en slags dagbog eller skal den også indeholde "alt andet"?

Har hun nogen erfaring med at lave hjemmesider eller blogs?

Der findes forskellige platforme med en form for "dagbogsfunktion"/blog mulighed, det er måske et sted at starte indtil hun får skabt et fundament til en selvstændig blog og finder ud af i hvilken retning hun vil gå, hvad der interesserer læserne osv.

Jeg ved ikke om der stadig findes gratis muligheder for at oprette en blog med en fast skabelon. Men ellers er der jo gratis muligheder der er forholdvis lettilgængelige, for både skriver og læser, fx en side på Facebook, men igen det kommer an på hvad målet med bloggen er og hvem hun ønsker at henvende sig til.

Hvis hun selv følger nogle bloggere kan hun evt. lade sig inspirere af deres side og opbygningen af den.


Hun vil gerne henvende sine skriverier til unge, der også er psykisk sårbare. :)

Hun vil gerne skrive om sin hverdag på godt og ondt, når man har en psykisk lidelse, følgevirkninger, hvordan det påvirker hverdagen osv:

Og hun har ingen erfaring what so ever med at lave hjemmeside/blogs. Og hun følger ikke nogle bloggere.




Så det er virkelig helt fra bunden, hun skal finde ud af det.

Okay.

Jamen så må første skridt være at undersøge hvad der er behov for, i forhold til en ny blog når hun skal vække læsernes interesse. Hvis det primært er unge mennesker hun gerne vil skrive til skal hun nok finde ud af hvordan hun bedst kommer i kontakt med dem, i forhold hvad de personer selv foretrækker når de skal læse om sådan noget.

Facebook kan være både godt og skidt til det. Det er en hurtig og nem måde at få fat på unge mennesker, udbrede budskabet om siden osv. Men som læser kan det også være grænseoverskridende, hvis de gerne vil i kontakt med din datter for at give respons, da man ikke er anonym på samme måde som på andre sider.

Fordelen ved at vælge en anden platform(omhandlende det her emne) er at det er anonymt og man måske føler sig mindre begrænset. Ulempen kan være at det hurtigt kommer til at handle om sygdom og al den elendighed det indeholder. Man kan let komme til at blive påvirket og føle man skal "overgå" hinanden(ubevidst) fordi udbuddet er så massivt.

Uanset hvad kræver det ret meget at dele den slags, selvom man gør det i bedste mening for at hjælpe sig selv eller andre, men det er jo ikke det værd hvis hun bliver trukket ned psykisk samtidig. Så måske det vil være en god idé at lave en plan før hun starter for hvad og hvor meget hun vil dele, så det ikke pludselig bliver for overvældende fordi hun føler hun har delt for meget fx.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jul 2018, 06:27

Jeg har sidste dag på arbejdet i dag. Gider ikke.

Mit barn er desuden hos farmor til overnatning....jeg vågnede kl 6 :rulle:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10727

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf BlueBunny » 7. jul 2018, 15:04

Mavis skrev:Jeg er begyndt at føre en drømmedagbog, og det er virkelig noget jeg kan anbefale. I starten var det mest for at jeg kunne begynde at styre mig selv i mine drømme, men nu er det bare virkelig sjovt at kunne huske hvad man drømmer og finde mønstre i det. For nogle uger siden havde jeg sagt at jeg drømmer (så jeg kan huske det) en gang om måneden -men nu hvor jeg er trænet til at huske det drømmer jeg næsten hver nat og det føles som et spændende eventyr. Ogå selvom det eneste der sker i drømmen er at jeg spiser brunch :genert: .

Jeg var også god til at drømme engang. Det er nemlig noget man kan øve sig i. Også at huske dem. Det rigtig fede var når jeg vidste jeg drømte. Ved det nogen gange stadig. Så kan alt ske, for jeg ved der ikke er konsekvenser. Det er spændende. Nogen gange har jeg drømt de vildeste manuskripter og tænkt “Wow, hvor kom det fra”, og så var jeg ofte hovedrolleindehaveren :lol:
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jul 2018, 05:16

Jeg sidder i Aalborg Lufthavn. Om en time letter flyet med kurs mod Kreta.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LadyFox » 8. jul 2018, 18:24

Mavis skrev:Jeg er begyndt at føre en drømmedagbog, og det er virkelig noget jeg kan anbefale. I starten var det mest for at jeg kunne begynde at styre mig selv i mine drømme, men nu er det bare virkelig sjovt at kunne huske hvad man drømmer og finde mønstre i det. For nogle uger siden havde jeg sagt at jeg drømmer (så jeg kan huske det) en gang om måneden -men nu hvor jeg er trænet til at huske det drømmer jeg næsten hver nat og det føles som et spændende eventyr. Ogå selvom det eneste der sker i drømmen er at jeg spiser brunch :genert: .

Nu har jeg købt en ny notesbog, for jeg vil også gøre drømmedagbog, så tak for inspirationen.
1
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf 2SHY » 8. jul 2018, 19:01

Noooooo! De har skiftet værterne i The Great British Bakeoff ud! :whine: Og hvor er Mary Berry?!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf 2SHY » 8. jul 2018, 19:04

Rikke skrev:
2SHY skrev:Noooooo! De har skiftet værterne i The Great British Bakeoff ud! :whine: Og hvor er Mary Berry?!

Paul Hollywood er forhåbentligt stadig med? :genert:

Ja gudskelov! Men... :whine: Jeg kan ikke lide nogen af de andre!!!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf 2SHY » 8. jul 2018, 19:09

Rikke skrev:
2SHY skrev:
Rikke skrev:
2SHY skrev:Noooooo! De har skiftet værterne i The Great British Bakeoff ud! :whine: Og hvor er Mary Berry?!

Paul Hollywood er forhåbentligt stadig med? :genert:

Ja gudskelov! Men... :whine: Jeg kan ikke lide nogen af de andre!!!

Det´ ligemeget. Bare Paul er med :lun: Jeg kigger alligevel aldrig på bagværket, deltagere, eller nogen af de andre medværter :D

Hahahaha :lol:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jul 2018, 19:10

2SHY skrev:
Rikke skrev:
2SHY skrev:Noooooo! De har skiftet værterne i The Great British Bakeoff ud! :whine: Og hvor er Mary Berry?!

Paul Hollywood er forhåbentligt stadig med? :genert:

Ja gudskelov! Men... :whine: Jeg kan ikke lide nogen af de andre!!!


Det skete, da BBC overlod programmet til Channel 4. De engelske seere flejnede, da de satte Sandi Toksvig (som i øvrigt er dansker) og Noel Fielding ind i stedet for Mel og Sue, som ikke ønskede at fortsætte, sammen med Mary.

Men de nye værter vinder ind på én. Mange har taget dem til sig. De når selvfølgelig ikke Mel og Sue til sokkeholderne, men giv dem en chance :)
0

Tilbage til "Generelt"