Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 174
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 3132

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ExCoastal » 6. okt 2017, 04:58

Falstria skrev:
Kommodedyret skrev:
ExCoastal skrev:Min søn og jeg skal holde jul i Solvang, bare os to. Det var lidt fordi, at jeg skal hente ham i San Diego, og så jeg har jeg ikke voldsom lyst til at køre de 8 timer tilbage. Men jeg har fundet ud af, at de gør ret meget ud af julen der, og vi kan sagtens få dansk andesteg juleaften. Jeg tror, at det ender med at være en rigtig god ide ☺️

Måske kan du lære dem et par ting eller tre. Jeg har set i fjernsynet at de spiser medisterpølser med æbleskiver! :lol:

Var det ikke i Elk Horn? :gruble: Det gør de måske flere steder...

Jeg vil herre gerne smage det!!! :ivrig:

Jo, det var i Elk Horn. Man kan sagtens få æbleskiver i Solvang, dog ikke serveret med medisterpølse :lol:

Der er kun 4 danske restauranter tilbage i Solvang, da min mor og mine søstre var herovre i november sidste år, fik vi en ganske udmærket andesteg I Solvang, og den samme restaurant har åben juleaften, så det er vel der, vi skal hen. De serverer også medisterpølse og frikadeller, dog uden æbleskiver...

Vi skal naturligvis også forbi en rigtig dansk bager et par gange, selvom hotellet serverer wienerbrød til morgenmad, jeg skal da have rundstykker og birkes.
0
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 81
Likede indlæg: 859

Indlægaf Mavis » 6. okt 2017, 05:36

Pocketkitten er super duper smuk på de billeder jeg har set af hende :blush2:
3
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 515
Likede indlæg: 2572

Indlægaf Falstria » 6. okt 2017, 17:53

ExCoastal skrev:
Falstria skrev:
Kommodedyret skrev:
ExCoastal skrev:Min søn og jeg skal holde jul i Solvang, bare os to. Det var lidt fordi, at jeg skal hente ham i San Diego, og så jeg har jeg ikke voldsom lyst til at køre de 8 timer tilbage. Men jeg har fundet ud af, at de gør ret meget ud af julen der, og vi kan sagtens få dansk andesteg juleaften. Jeg tror, at det ender med at være en rigtig god ide ☺️

Måske kan du lære dem et par ting eller tre. Jeg har set i fjernsynet at de spiser medisterpølser med æbleskiver! :lol:

Var det ikke i Elk Horn? :gruble: Det gør de måske flere steder...

Jeg vil herre gerne smage det!!! :ivrig:

Jo, det var i Elk Horn. Man kan sagtens få æbleskiver i Solvang, dog ikke serveret med medisterpølse :lol:

Der er kun 4 danske restauranter tilbage i Solvang, da min mor og mine søstre var herovre i november sidste år, fik vi en ganske udmærket andesteg I Solvang, og den samme restaurant har åben juleaften, så det er vel der, vi skal hen. De serverer også medisterpølse og frikadeller, dog uden æbleskiver...

Vi skal naturligvis også forbi en rigtig dansk bager et par gange, selvom hotellet serverer wienerbrød til morgenmad, jeg skal da have rundstykker og birkes.

Har de også franske hotdogs? :D trods navnet (men ligesom wienerbrød inspireret af udlandet) er det jo dansk og noget af det nyeste vi har fundet på, altså udover gourmet bølgen af nordisk mad :)
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 846
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 8778

Indlægaf Rikke » 6. okt 2017, 18:00

Det er simpelthen noget af det mest hyggelige, jeg har hørt længe!! :lun:
2
:whip:
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 6. okt 2017, 19:50

Rikke skrev:

Det er simpelthen noget af det mest hyggelige, jeg har hørt længe!! :lun:

Det var også ret hyggeligt at være der sidste år, og da jeg fandt julebilleder på nettet, var jeg bare solgt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1809
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 18040

Indlægaf Daine » 7. okt 2017, 02:39

Det er ikke særlig lækkert at skulle tørre opkast op fra brusekabinens gulv, tørre det af benene og forsøge at tage det værste fra håret, mens kvalme stadig rumsterer :puke:

Har jeg hørt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 7. okt 2017, 05:52

Falstria skrev:
ExCoastal skrev:

Har de også franske hotdogs? :D trods navnet (men ligesom wienerbrød inspireret af udlandet) er det jo dansk og noget af det nyeste vi har fundet på, altså udover gourmet bølgen af nordisk mad :)

Solvang er et turistet glimt af et Danmark som ikke findes mere. Deres version af Danmark går nok 100 år eller mere tilbage, Der er ingen pølsevogne, ingen new nordic cousine, men derimod falsk bindingsværk, vindmøller og rundetårn i halv størrelse. Det er så kitch, at det næsten gør ondt, men så er der alligevel et dansk design center, som er helt up to date. Og dansk slik, det må man endelig ikke glemme!!

Jeg elsker Solvang :lol:
2
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2595

Indlægaf Badesandalen » 7. okt 2017, 08:18

Daine skrev:Det er ikke særlig lækkert at skulle tørre opkast op fra brusekabinens gulv, tørre det af benene og forsøge at tage det værste fra håret, mens kvalme stadig rumsterer :puke:

Har jeg hørt.

Åh nej da. :( Har du fået det bedre?
1
"When you talk, it's so beautiful, it's like you're puking rainbows."
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1809
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 18040

Indlægaf Daine » 7. okt 2017, 08:22

Badesandalen skrev:
Daine skrev:Det er ikke særlig lækkert at skulle tørre opkast op fra brusekabinens gulv, tørre det af benene og forsøge at tage det værste fra håret, mens kvalme stadig rumsterer :puke:

Har jeg hørt.

Jeg kaster ikke op mere, så det er altid noget. Men føler mig som en vredet karklud.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2595

Indlægaf Badesandalen » 7. okt 2017, 08:28

Daine skrev:
Badesandalen skrev:

Har jeg hørt.

Jeg kaster ikke op mere, så det er altid noget. Men føler mig som en vredet karklud.

Ja, det er da positivt. Det kan jeg godt forstå. Jeg håber du kan sove lidt, det plejer at hjælpe, synes jeg. :ae:
1
"When you talk, it's so beautiful, it's like you're puking rainbows."
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 571
Likede indlæg: 10726

Indlægaf Persnikedy » 7. okt 2017, 11:24

Min mor har hjulpet med mig at sy en ny kjole og stoffet er super kært. Pingviner er bare for nuttet :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 748
Likede indlæg: 14151

Indlægaf Juki » 8. okt 2017, 22:41

Jeg har en vane med at ændre sange til noget hunderelateret, fx så bliver "hands" til "paws" og "baby/boy/girl" bliver til "dog".

Det er totalt åndssvagt, men jeg sværger, selv de værste sange kan man pifte lidt op. Det fungerer sikkert også med andre dyr, fx fisk, katte osv.

Vidste I for eksempel at Ed Sheerans "Shape of you" er en kærlighedssang til en hund? Og at den der irriterende "Issues" sang omhandler et forhold til en hund? Selv Beyoncé synes at man skulle have sat en "leash" på den. #Konspirationsteori :nerve:

Det var bare det. Jeg finder selv ud :genert:
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ina
Kort karma: 281
Likede indlæg: 1961

Indlægaf ina » 9. okt 2017, 18:47

Er der nogen der vil spille Wordfeud? Jeg har ikke spillet i 100 år og er pænt dårlig, men fik lige lyst. :slem:

Jeg hedder inaknud derinde, hvis nogen har lyst. :)
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2097
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20294

Indlægaf kidkomb » 9. okt 2017, 18:52

ina skrev:Er der nogen der vil spille Wordfeud? Jeg har ikke spillet i 100 år og er pænt dårlig, men fik lige lyst. :slem:

Ding! :D
2
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1168
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 18812

Indlægaf LadyFox » 9. okt 2017, 19:12

ina skrev:Er der nogen der vil spille Wordfeud? Jeg har ikke spillet i 100 år og er pænt dårlig, men fik lige lyst. :slem:

Jeg har sendt en anmodningen :)
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"

Tilbage til "Generelt"