Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 778
Likede indlæg: 11011

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 18. jul 2018, 09:10

Stitch skrev:Hvem var det nu, der havde fået hacket sin konto eller noget i den stil?

Der er denne artikel om det - https://www.bt.dk/krimi/politiet-advare ... in-indboks

:gogo:
sigge skrev:@tag
2
In_your_eyes
Kort karma: 93
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 852

Indlægaf In_your_eyes » 18. jul 2018, 10:25

Ser Bonderøven på DR1, masser af håndværkere i bar overkrop :slem: :savl:
1
:pompom:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 373
Likede indlæg: 7948

Indlægaf sigge » 18. jul 2018, 19:08

Nu har jeg modtaget endnu en “afpresningsmail”. Ny afsender men nøjagtigt samme ordlyd. De kunne da i det mindste forny sig lidt.
7
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 583
Likede indlæg: 10861

Indlægaf Persnikedy » 18. jul 2018, 19:51

sigge skrev:Nu har jeg modtaget endnu en “afpresningsmail”. Ny afsender men nøjagtigt samme ordlyd. De kunne da i det mindste forny sig lidt.

I det mindste skifter scam opkaldende imellem at være fra "Computer maintenance" og "Windows support", mail scammerne kunne også godt have minimum 2 slags
2
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 261
Likede indlæg: 4603

Indlægaf Mangoness » 18. jul 2018, 20:02

Har nogen af jer nogle gode tips til, hvordan man undgår at blive dehydreret? :(

De sidste par uger har jeg døjet meget med ondt i hovedet :(
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 18. jul 2018, 20:04

Mangoness skrev:Har nogen af jer nogle gode tips til, hvordan man undgår at blive dehydreret? :(

Vand? :genert:
6
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14728

Indlægaf Juki » 18. jul 2018, 20:16

Mangoness skrev:Har nogen af jer nogle gode tips til, hvordan man undgår at blive dehydreret? :(

Drik lidt af gangen, men jævnligt, i stedet for store mængder få gange.

Sørg for at få noget salt.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1264
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12290

Indlægaf 2SHY » 18. jul 2018, 21:13

Vand, juice, saftevand...

Overvej evt hydrotabs (dem er jeg selv glad for at bruge af og til) som f.eks.

https://www.bodylab.dk/shop/bodylab-hyd ... -789p.html Findes med og uden koffein

http://www.wiggle.dk/high5-zero-elektro ... tabletter/

Eller lignende
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 261
Likede indlæg: 4603

Indlægaf Mangoness » 19. jul 2018, 09:13

dgd2007 skrev:Vand? :genert:

Juki skrev:Drik lidt af gangen, men jævnligt, i stedet for store mængder få gange.

Sørg for at få noget salt.

2SHY skrev:Vand, juice, saftevand...

Overvej evt hydrotabs (dem er jeg selv glad for at bruge af og til) som f.eks.

https://www.bodylab.dk/shop/bodylab-hyd ... -789p.html Findes med og uden koffein

http://www.wiggle.dk/high5-zero-elektro ... tabletter/

Eller lignende

Takker! :-D

Jeg vil overveje de der hydrotabs :D
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 19. jul 2018, 09:49

Mangoness skrev:Takker! :-D
[...]

Så lige et kort indslag på News hvor de fortalte at hospitalerne havde enormt mange besøg pga. dehydrering i år - især selvfølgelig ældre på 70+. I det klip blev der sagt at man skulle drikke 2,5 liter om dagen her i varmen. Jeg har sådan et fint ½-liters glas, som jeg nogle gange har fyldt med koldt for lige at få lidt - og så når jeg har sat det til munden har det lige sagt "slurp!" og så var det hele faktisk væk. Der har jeg da også tænkt: Hovsa, det var åbenbart tiltrængt! :) Og så har jeg næsten kunnet en eller anden virkning, ligesom en plante der retter sig ud efter at have hængt med bladene :-D
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 348
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3367

Indlægaf Lurende Peber » 19. jul 2018, 12:06

dgd2007 skrev:.... Og så har jeg næsten kunnet en eller anden virkning, ligesom en plante der retter sig ud efter at have hængt med bladene :-D

:slem:
:devil2:
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 204
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3715

Indlægaf Mistermor » 19. jul 2018, 16:51

Inden vi skriver indlæg med et ubehageligt indhold eller overfalder andre verbalt herinde, skulle vi så ikke lige prøve at forestille os, at indlægget var skrevet af en helt anden debattør? Samtidig kunne vi jo overveje, hvorfor der bliver udvist langt større tolerance over for ubehagelige indlæg fra "de gamle debattører" "inderkliken" eller hvad vi vælger at kalde det?
Jeg taler ikke om moderation, men om den generelle opførsel herinde og "gruppereaktionerne."
4
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2159
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20797

Indlægaf kidkomb » 19. jul 2018, 16:54

Mistermor skrev:Inden vi skriver indlæg med et ubehageligt indhold eller overfalder andre verbalt herinde, skulle vi så ikke lige prøve at forestille os, at indlægget var skrevet af en helt anden debattør? Samtidig kunne vi jo overveje, hvorfor der bliver udvist langt større tolerance over for ubehagelige indlæg fra "de gamle debattører" "inderkliken" eller hvad vi vælger at kalde det?
Jeg taler ikke om moderation, men om den generelle opførsel herinde og "gruppereaktionerne."

Du har ret, Mistermor.
Lige i denne situation skammer jeg mig ikke så meget som jeg måske burde, det indrømmer jeg.
Men du har ret.
Jeg må gribe til mental-ignore.
1
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14728

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 22:12

Mistermor skrev:Inden vi skriver indlæg med et ubehageligt indhold eller overfalder andre verbalt herinde, skulle vi så ikke lige prøve at forestille os, at indlægget var skrevet af en helt anden debattør? Samtidig kunne vi jo overveje, hvorfor der bliver udvist langt større tolerance over for ubehagelige indlæg fra "de gamle debattører" "inderkliken" eller hvad vi vælger at kalde det?

Jeg ved ikke lige hvilke indlæg du konkret tænker på, men jeg er enig i at tolerancen overfor gamle brugere tit er større.

Dog vil jeg så også sige at jeg bestemt ikke oplever at folk er "fredet" bare fordi de er et kendt "ansigt". Der er klart nogle brugere som det virker til at andre brugere har større respekt for end andre, men jeg tænker ikke det som udgangspunkt er noget negativt. Den respekt er jo ofte noget folk har gjort sig fortjent til ved at skrive gode indlæg, så folk har en baggrund for at bakke op om deres erfaringer, meninger og nye indlæg.

Jeg ser det ikke mere som en særlig gruppe eller klike som at det lige så meget handler om indspisthed.

Vi er jo heller ikke det største fællesskab der findes, så tit bliver der ikke taget højde for at nye brugere ikke lige har sat sig ind i at deres problem/spørgsmål allerede har været oppe at vende 10 gange indenfor kort tid. Gamle brugere behøver ikke altid nævne alt i nye tråde fordi de detaljer ikke er ukendte, men er kommet til udtryk i andre tråde eller via et længerevarende kendskab til brugeren.

Nogle gange fremstår interne indlæg også bare værre end de er fordi andre læsere ikke har samme baggrund for at opfatte indlægget som det er ment. Andre er mere sensitive eller hårdføre end andre. Nogle helt andre burde slukke deres computer og tage en pause for en stund. Det er vist de færreste faste brugere herinde der kan se sig fri for at kunne have gavn af det sidste indimellem.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 805
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 4332

Indlægaf Fillie » 20. jul 2018, 08:52

EDIT: Jeg har fået svar. :blomst:
Senest rettet af Fillie 20. jul 2018, 09:35, rettet i alt 1 gang.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Generelt"