Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 803
Likede indlæg: 11465

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 22. jul 2018, 14:19

Pityt skrev:Blot lige til info, hvis nogen har noget de skal nå ;)

Det er åbenbart så udbredt "ovre der" at de har et særligt ord for det: "Doomsdayers" :lol:
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13387

Indlægaf paint » 22. jul 2018, 14:39

Man skulle næsten, at de kunne komme op med noget bedre end 'blodmåne', som er et helt igennem naturligt fænomen. Når månen dækkes af Jordens skygge bliver månen rødlig under den totale formørkelse. Årsagen er at lyset fra solen der skyder forbi jorden i rette linjer bliver afbøjet som i et prisme under lysstrålernes passage gennem Jordens atmosfære. I atmosfæren filtreres lyset, der hovedsageligt tillader passage af det røde lys. Derved bliver lyset rødligt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 379
Likede indlæg: 3171

Indlægaf Pityt » 22. jul 2018, 15:00

paint skrev:

Man skulle næsten, at de kunne komme op med noget bedre end 'blodmåne', som er et helt igennem naturligt fænomen. Når månen dækkes af Jordens skygge bliver månen rødlig under den totale formørkelse. Årsagen er at lyset fra solen der skyder forbi jorden i rette linjer bliver afbøjet som i et prisme under lysstrålernes passage gennem Jordens atmosfære. I atmosfæren filtreres lyset, der hovedsageligt tillader passage af det røde lys. Derved bliver lyset rødligt.

Pfff....nu bruger du jo videnskab og sund fornuft :naughty: Det er unødvendigt, når man har læst biblen og tolket på de tegn, der med al tydelighed viser, at det er NU at Guds hammer falder. At de så har tolket forkert alle de andre gange de har forudsagt jordens undergang, er der sikkert en meget plausibel forklaring på :-D
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14757

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 16:56

Pityt skrev:
Rikke skrev:

Nej for fanden! Der starter min ferie! :sur:

Ja, det er ærgerligt men dommedagsprofeterne har talt (igen!) og der er ikke noget at gøre :( :-D

:lol: :lol: :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 465
Likede indlæg: 5723

Indlægaf Guilded_Lily » 22. jul 2018, 18:56

Hvis man overvejer at tage en tur til Lake District, så sørg for at køre i en smal firehjulstrækker.

Vores lejede Huyndai I40 var ikke skideglad for bjergkørsel, og vejene er ultrasmalle og har ofte voldsomme hældninger og hårnålesving. Der var krise hver gang, vi mødte modkørende og cyklister - hvis det da ikke var en ged eller en ko, der spærrede vejen...
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 194
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 3825

Indlægaf ExCoastal » 22. jul 2018, 22:57

Æble skrev:
ExCoastal skrev:Der er mange, der kører den berømte tur fra SF til LA på highway 1, det er jo nærmest obligatorisk, hvis man rejser til Californien. Da jeg boede i El Granada, mødte jeg meget tit turister, der var på vej til LA. Man hører dog ikke så meget om, at folk (både lokale og turister) forsvinder undervejs. Oftest fordi de kører ud over en klippeskrænt, og hvis det er i et øde område, kan der gå måneder, inden de blever fundet. Hvis de overhovedet bliver fundet.

Heldigvis er der også historier med lykkelig udgang, en ung kvinde ville køre turen fra Oregon til LA, men hun forsvandt d. 5.juli. Sidste livstegn var fra Half Moon Bay og Davenport. I weekenden blev hun så fundet i live, hun var kørt ud over en skrænt, men hun overlevede mirakuløst. Vores lokale nyheder har selvfølgelig dækket sagen tæt:

https://www.kron4.com/news/california/m ... 1306043387

Ej hvor vildt!

Vi kørte jo den omvej der er sydpå fordi det vat inden broen åbnede. Det var småbjergveje uden sikring. Vi talte også om at hvis man kørte udover var der ingen der ville opdage det. Ret skræmmende.

Ej så lige at det var nøjagtig samme dag vi kærte gennem Big Sur!

Der er mange steder uden nogen form for sikring, men sådan er det mange steder, ikke kun ved kysten. Visse steder kan jeg sagtens forstille mig, at der ville få meget lang tid, inden man blev fundet.

Indtil for nogle år siden gik highway 1 mellem Pacifica og Moss Beach udenpå den porøse klippeside ved Devil's Slide. En strækning der var lukket mange gange pga. af stenskred eller når klippen under vejen simpelthen faldt ned. Jeg har kørt der så mange gange og altid tænkt, bare der ikke kommer et jordskælv lige nu! Strækningen er nu erstattet af to tunneler.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 522
Likede indlæg: 11399

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 14:45

Er jeres billedsøgning på Google også blevet mærkelig på det seneste?

Min ser sådan her ud med små firkanter med tekst under hvert billede, hvor det før bare var billeder. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg har fået indstillet noget mærkeligt eller det er google, der har ændret visningen :gruble:

Unavngivet.png

(Søgningen er til tælle med billede-tråden. Jeg leger ikke med biler i min fritid :P)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 537
Likede indlæg: 8992

Indlægaf Lemonella » 23. jul 2018, 15:14

Flora skrev:Er jeres billedsøgning på Google også blevet mærkelig på det seneste?

Min ser sådan her ud med små firkanter med tekst under hvert billede, hvor det før bare var billeder. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg har fået indstillet noget mærkeligt eller det er google, der har ændret visningen :gruble:

Unavngivet.png

(Søgningen er til tælle med billede-tråden. Jeg leger ikke med biler i min fritid :P)

Det er vist kun på mobil-enheder den gør det. Ikke på computeren. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 15:17

Lemonella skrev:
Flora skrev:Er jeres billedsøgning på Google også blevet mærkelig på det seneste?

Unavngivet.png

Hos mig ser det sådan ud på computeren.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 537
Likede indlæg: 8992

Indlægaf Lemonella » 23. jul 2018, 15:23

Flora skrev:
Lemonella skrev:

Unavngivet.png

Hos mig ser det sådan ud på computeren.

Så ved jeg ikke, hvad det kan være. Det ser nemlig kun sådan ud på min mobil og iPad, ikke på min pc.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 15:44

Nå, nu fik jeg det løst. Jeg ryddede mine browserdata og derefter så det normalt ud igen. Kan ikke lige gennemskue hvorfor, men det er jo også ligemeget, når bare det virker :D
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 23. jul 2018, 18:28

Flora skrev:Nå, nu fik jeg det løst. Jeg ryddede mine browserdata og derefter så det normalt ud igen. Kan ikke lige gennemskue hvorfor, men det er jo også ligemeget, når bare det virker :D

Man skulle tro det var en eller anden indstilling - om man ville have de der tekster med. Men jeg kunne finde noget om det i "settings".
Min har set normal ud hele tiden.

PS: Det er da helt i orden at du leger med legobiler i din fritid :cool:
0
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 18:38

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Nå, nu fik jeg det løst. Jeg ryddede mine browserdata og derefter så det normalt ud igen. Kan ikke lige gennemskue hvorfor, men det er jo også ligemeget, når bare det virker :D

Man skulle tro det var en eller anden indstilling - om man ville have de der tekster med. Men jeg kunne finde noget om det i "settings".
Min har set normal ud hele tiden.

PS: Det er da helt i orden at du leger med legobiler i din fritid :cool:

Haha. Sikken tolerance :D

Jeg kunne ikke finde nogen steder, hvor det kunne indstilles, men der må jo have ligget et eller andet i de der browserdata, der har gjort det.
0
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 103
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2263

Indlægaf Alkaia » 23. jul 2018, 19:16

decibell skrev:Hvis du skal i Ikea og skal købe for over 800 kr.(og er medlem af deres Ikea Family), så sørg for at spise på deres restaurant, mens I er der. Beløbet modregnes nemlig ved kassen (en bon for hvert køb, så saml sammen på én bon, hvis I er flere). Vi sparede 400 i går, det var slet ikke så dårligt endda. :D

Måtte lige tjekke op på det. Vi har lige været i IKEA. :genert:
Det gælder kun tre weekender.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 23. jul 2018, 19:37

Flora skrev:[...]
Jeg kunne ikke finde nogen steder, hvor det kunne indstilles, men der må jo have ligget et eller andet i de der browserdata, der har gjort det.

Der står noget om det her - men det giver ikke så meget mening i din sammenhæng. Det er i øvrigt fra marts måned:
https://searchengineland.com/google-ima ... tag-294027
0

Tilbage til "Generelt"