Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Delfin » 13. mar 2017, 21:05

Det der farvesortering er altså en uskik. Ting skal sorteres i kategorier
0
14 11 14
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Money_man » 14. mar 2017, 07:30

Ved jeg har irriteret kæresten når hun begynder på ikke at tá tingene i rækkefølge (som man skal) :panik: :panik: :panik:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Hunkat » 14. mar 2017, 07:46

Jeg har noget med excelark. Ting bliver bare meget bedre hvis det står i et excelark og især hvis jeg også kan komme til at farvekode det. Min bankrådgiver skreg af grin da hun så mit budget, det var mere detalieret (og flottere rent visuelt) end hendes eget. Jeg har sjældent mindre end tre ark åbne af gangen.

Og så tjekker jeg netbank hver dag. Også i weekenden. Jeg skal vide hvad der står på de konti også selv om jeg udemærket ved at jeg ikke har været udenfor en dør i går og derfor sjovt nok ikke har brugt nogle penge. Doesn't matter. Det er dog mere et traume fra fortiden tror jeg.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Suzan » 14. mar 2017, 08:20

Åh gud, hvor skal jeg starte? :lol:

-jeg er som besat af at vide hvad klokken er.
Det er næsten det værste når telefonen går ned : at jeg ikke liiige kan tjekke tiden

-hvis jeg er lidt stresset, døjer jeg med "slukkede du komfuret-OCD" og låste du døren og lukkede du vinduet og låste du bilen? (Og hvad fanden er klokken? :panik: )

- hvis der er et godt tilbud på noget, er det rart at købe to men endnu bedre fire

-jeg bliver glad når tal er pæne, hvis en pinkode fx går op (den til benzinkortet er fx at de to første divideret med kære dejlige 4 giver de to sidste. Det er lige før jeg :savl: )
Og fejrer det med at kigge på uret, selvfølgelig
1
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Hewlett » 14. mar 2017, 08:43

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om er, at der altid skal vand på tandbørsten før tandpasta.

Den med toiletrulleholderen kender jeg også lidt til, men det er egentlig bare fordi jeg synes det giver bedst mening, at stykket man hiver fra vender ud ad :D
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Prosperity74 » 14. mar 2017, 09:12

Toiletrullen skal vende med papiret udad - og er jeg andre steder hvor den ikke sidder sådan, så kribler det godt nok i fingrene for at rette det :blush:
Opvaskemaskinen skal helst fyldes på en bestemt måde
Tøjet fra tørretumbleren skal lægges sammen på en bestemt måde og hvis kæresten har lagt det anderledes sammen, kan jeg godt finde på at rette det
0
Brugeravatar
Cupid Carries A Gun
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 154

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Cupid Carries A Gun » 14. mar 2017, 17:58

Jeg SKAL lukke øjnene når jeg børster tænder, og de SKAL børstes i en bestemt rækkefølge.

Ting har deres helt bestemte plads, det går slet ikke hvis noget ligger forkert.
0
I should be dealing with my demons, instead I am dancing with them.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Skorstenen » 14. mar 2017, 18:28

Jeg har fundet ud af, at ting smager bedst 4 ad gangen. Små ting altså, som peanuts, popcorn m.v.
Jeg spiser ikke mange chips, men jeg vil altid spise enten 4 eller 8 eller 12, fortsæt selv.

Hvis jeg støder fx højre hånd mod en dørkarm, så er venstre hånd også nødt til at røre ved noget, der skal være "ligevægt" Særligt slemt i stressede perioder. Har jeg stødt hånden hårdt mod noget, kan det ske, at jeg skal bruge flere forsøg for at få ligevægt ind i billedet. Fx hårdt slag højre, 2-3- blide berøringer venstre. Men - det føles ikke altid rigtigt, og så må højre hånd have et lille dask for igen at danne ligevægt. Derfor kan man se mig stå og røre ved dørkarme i længere tid fordi jeg kæmper med ligevægten :stoned:

Jeg er jo totalt fucked up.

Ps, det behøver ikke lige at være en dørkarm, det var mere for forklaringens skyld.
0
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Money_man » 19. mar 2017, 20:47

:panik: :panik: :panik:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Generelt"