Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Garfield » 18. sep 2015, 20:46

Som overskriften siger. Hvilke små ting gør du, der minder om OCD? Går du ikke på de hvide felter i fodgængerfeltet? Skal lyset slukkes to gange? Fortæl, fortæl, så vi alle kan føle os lidt mere normale (der er altid nogen, der er værre end én selv :genert: )
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Garfield » 18. sep 2015, 20:52

Toiletrullen skal vende sådan at det næste stykke vender udad. Og jeg vender toiletrullen, hvis jeg er på besøg hos andre og den vender den anden vej. Også selvom jeg ved, at det er uhøfligt... Det er bare virkelig svært at lade være for det andet er "forkert".

I fitnesscenteret kan jeg lave én mere af en øvelse, hvis antallet af gentagelser ellers ender på et tal, jeg ikke kan lide. Heldigvis arbejder jeg på det, så det nu kun er få tal under 20, der er uacceptable. Mest tallene 17 og 19... :wacko:

Asymmetri kan indimellem virkelig genere mig, men hvis jeg kan overbevise mig selv om at der er noget "kunstnerisk" i en given asymmetri, så er det ok.

Der er sikkert flere, men det var dem, jeg lige kom i tanke om.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Ado » 18. sep 2015, 20:54

Nu har jeg ocd, så listen kan blive ret lang. Og trist, faktisk. Så det undgår jeg bare at dele. Men jeg havde engang en syg rengøringstrang (som ocd også er), som blandt andet resulterede i, at jeg støvsugede indkørslen for efterårsblade.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Garfield » 18. sep 2015, 20:55

Billede
7
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Garfield » 18. sep 2015, 21:00

Ado skrev:Nu har jeg ocd, så listen kan blive ret lang. Og trist, faktisk. Så det undgår jeg bare at dele. Men jeg havde engang en syg rengøringstrang (som ocd også er), som blandt andet resulterede i, at jeg støvsugede indkørslen for efterårsblade.


Det kan jeg godt forstå. Jeg tænkte ikke lige på, at der ville være nogen på debatten, der rent faktisk har OCD. Har lige læst at det er ca. 1% af voksne.

Jeg tænkte selvfølgelig på de små ting flere af os gør, der minder lidt om det, men på ingen måde er sygeligt og håber det er okay med tråden? Vil jo ikke gøre nogen trist :kram:
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Ado » 18. sep 2015, 21:06

Garfield skrev:
Ado skrev:Nu har jeg ocd, så listen kan blive ret lang. Og trist, faktisk. Så det undgår jeg bare at dele. Men jeg havde engang en syg rengøringstrang (som ocd også er), som blandt andet resulterede i, at jeg støvsugede indkørslen for efterårsblade.


Det kan jeg godt forstå. Jeg tænkte ikke lige på, at der ville være nogen på debatten, der rent faktisk har OCD. Har lige læst at det er ca. 1% af voksne.

Jeg tænkte selvfølgelig på de små ting flere af os gør, der minder lidt om det, men på ingen måde er sygeligt og håber det er okay med tråden? Vil jo ikke gøre nogen trist :kram:

Det skal du altså slet ikke tænke på. Jeg griner selv af ocd-billederne på Google. :D
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. sep 2015, 21:17

Jeg SKAL have et lige antal stykker slik eller chips. Ellers smager det ikke godt.

Og jeg bliver rasende, når nogen vender min toiletrulle. Den SKAL vende indad. Jeg kan simpelthen ikke have det, når nogen har vendt den forkert.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Daine » 18. sep 2015, 21:17

Jeg tjekker altid at vinduet i soveværelset er lukket inden jeg tager på arbejde. Også selvom jeg ved jeg 2 min før har lukket det. Jeg kaster også altid et blik på komfuret for at tjekke, at det er slukket ... Også selvom jeg ved det ikke har været brugt siden aftenen før. Gør jeg det ikke, går jeg hele dagen og spekulerer på muligheden for at komfuret kan selvantænde (for det er komfurer jo kendt for at gøre ustandseligt :rulle: )
Derudover skal computerprogrammerne vi bruger på arbejde helst åbnes i en bestemt rækkefølge ... Er de ikke det, kan jeg sagtens finde på at lukke dem ned og åbne dem igen :genert:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Garfield » 18. sep 2015, 21:24

Fru Sunshine skrev:Jeg SKAL have et lige antal stykker slik eller chips. Ellers smager det ikke godt.

Og jeg bliver rasende, når nogen vender min toiletrulle. Den SKAL vende indad. Jeg kan simpelthen ikke have det, når nogen har vendt den forkert.


Jeg kan lige forestille mig, hvordan det vil være, hvis vi er til fest sammen - de toiletruller kommer på noget af en tur :lol:
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. sep 2015, 21:26

Garfield skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg SKAL have et lige antal stykker slik eller chips. Ellers smager det ikke godt.

Og jeg bliver rasende, når nogen vender min toiletrulle. Den SKAL vende indad. Jeg kan simpelthen ikke have det, når nogen har vendt den forkert.


Jeg kan lige forestille mig, hvordan det vil være, hvis vi er til fest sammen - de toiletruller kommer på noget af en tur :lol:


:lol: Stakkels dem.
(Men jeg vender dem nu ikke, når jeg er på besøg hos nogen, selv om jeg må indrømme, at jeg har en stor trang til det)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Garfield » 18. sep 2015, 21:27

Sunshines indlæg minder mig om, at når jeg spiser M&Ms skal jeg helst have de samme farver, hvis jeg spiser mere end én ad gangen. Altså to gule eller to blå eller ... Jeg har en idé om, at de smager lidt forskelligt og hvis jeg blander dem, så ødelægger jeg lidt af smagen...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Delfin » 18. sep 2015, 21:29

Jeg fornemmer endnu en toiletrulletråd på vej. :lol:
Min skal hænge udad, og jeg får spat og vender den selvfølgelig straks, når arbejdspladsens indad-vender har været der før mig.
Når jeg går hjemmefra, tjekker jeg mindst to gange, om jeg har husket at slukke for strømmen til min pc.
Tjekker havedøren inden jeg går, selvom jeg ikke har været i haven den dag.
Jeg går tilbage for at se, om jeg huskede at låse cyklen.
Når jeg hækler, må der ikke mangle en halv omgang, når jeg lægger det fra mig.
Jeg har i det hele taget noget med, at jeg skal færdiggøre ting til et bestemt mål, jeg har sat mig, før jeg kan forlade det.
Og der er flere, hvor de kommer fra
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. sep 2015, 21:30

Garfield skrev:Sunshines indlæg minder mig om, at når jeg spiser M&Ms skal jeg helst have de samme farver, hvis jeg spiser mere end én ad gangen. Altså to gule eller to blå eller ... Jeg har en idé om, at de smager lidt forskelligt og hvis jeg blander dem, så ødelægger jeg lidt af smagen...

Det skal jeg også. De skal spises farveorden og et lige antal ad gangen.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Garfield » 18. sep 2015, 21:39

Fru Sunshine skrev:
Garfield skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg SKAL have et lige antal stykker slik eller chips. Ellers smager det ikke godt.

Og jeg bliver rasende, når nogen vender min toiletrulle. Den SKAL vende indad. Jeg kan simpelthen ikke have det, når nogen har vendt den forkert.


Jeg kan lige forestille mig, hvordan det vil være, hvis vi er til fest sammen - de toiletruller kommer på noget af en tur :lol:


:lol: Stakkels dem.
(Men jeg vender dem nu ikke, når jeg er på besøg hos nogen, selv om jeg må indrømme, at jeg har en stor trang til det)


Jeg burde heller ikke gøre det. Måske jeg kunne vende rullen "rigtigt", mens jeg er derude og så vende den "forkert", når jeg forlader toilettet? Jep, det er de dybe emner, vi arbejder med i dag her i tråden.. :skeptisk:
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvilket ting gør du, der er lidt OCD-agtigt?

Indlægaf Garfield » 18. sep 2015, 21:40

Fru Sunshine skrev:
Garfield skrev:Sunshines indlæg minder mig om, at når jeg spiser M&Ms skal jeg helst have de samme farver, hvis jeg spiser mere end én ad gangen. Altså to gule eller to blå eller ... Jeg har en idé om, at de smager lidt forskelligt og hvis jeg blander dem, så ødelægger jeg lidt af smagen...

Det skal jeg også. De skal spises farveorden og et lige antal ad gangen.


Hvad gør du til sidst, når der er fx 1 blå, 1 gul og 1 rød tilbage?
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.

Tilbage til "Generelt"