Hvad er en sviner?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Ado » 20. sep 2015, 09:51

Yvooonne skrev:Og hvis vi snakker i den tråd om moderation, så tænker jeg det er endnu mere forventeligt når det har den afsender som det har.



Dydig/Achillaxed? Ej, hun er sgu da skøn. Jeg synes det er trist, at hun ikke vil være med her.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Aima » 20. sep 2015, 09:52

Yvooonne skrev:
Flora skrev:Det er egentlig lidt spøjst, for på det tidspunkt da den der "alle indlæg der omhandler minidramaet vil blive slettet"-kommentar kom fra @Dikus, da oplevede jeg faktisk slet ikke et drama undervejs. Jeg oplever det først blev drama-agtigt da de øvrige moderatorer begyndte på den der "DET TALER VI IKKE MERE OM"-attitude. Havde I ikke begyndt på det, tror jeg faktisk bare debatten om det var ebbet dramaløst ud efter nogle få indlæg. I stedet blev det blæst op.

For en god ordens skyld, så var ovenstående ikke for at jorde mere rundt i den konkrete situation. Blot et indspark til fremtidig moderation. Nogen gange er det måske bedre lige at lade debatten køre lidt længere før man griber ind, for det kan godt have modsat effekt.



Ja - og det virker voldsomt når der pludseligt står 4-5 mods i samme tråd og skriver det samme.


Det her har jeg tænkt over før også. Måske skulle I i mod-teamet også overveje nogle retningslinjer internt, såsom at den, der lægger ud med at moderere et eller andet, også selv følger den pågældende sag til dørs. 3-4 moderatorer der er inde at kommentere samme konkrete emne, virker nemlig lige præcis lidt overvældende, og det burde i øvrigt slet ikke være nødvendigt.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Aima » 20. sep 2015, 10:04

Vi griner jo i allerhøjeste grad også af moderationen på Jubii. Forskellen er nok, at når der grines af den herovre, føles det mere personligt fordi mod-teamet er mennesker, mange hver især har et vist tilhørsforhold til.

Jeg synes, de skal have lov til at hygge sig med, at alt ikke er lyserødt herovre, hvis det da er det, de gør. Let it be, og lad os forsøge at vende det her til noget, vi kan bruge fremadrettet. Under alle omstændigheder viser det jo trods alt et vist engagement, og det er da noget. :)

Fnidder på et helt nyt forum med 400 profiler oprettet indenfor den første måned, ER uundgåeligt. Hvis denne debat fortsætter succesen, er det her, uanset hvor meget vi allesammen kan lide hinanden, ikke sidste gang. Vi er mennesker med holdninger og følelser og grænser og stuff, og det er jo netop de ting, vi skal bruge, når vi skriver indlæg og fortæller om, hvad vi synes og føler om alt muligt fra flødeskum på kage til asylpolitik. Der vil opstå kontroverser, også omhandlende de vilkår, vi er her på. Det er måske ikke ligefrem det der skal udgøre størstedelen af stedets identitet, men det vil altid være en del af pakken, når den indeholder så meget dynamik som et online social forum gør. Og bør gøre.
10
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Ultraviolet » 20. sep 2015, 10:04

Aima skrev:
Yvooonne skrev:

Ja - og det virker voldsomt når der pludseligt står 4-5 mods i samme tråd og skriver det samme.


Det her har jeg tænkt over før også. Måske skulle I i mod-teamet også overveje nogle retningslinjer internt, såsom at den, der lægger ud med at moderere et eller andet, også selv følger den pågældende sag til dørs. 3-4 moderatorer der er inde at kommentere samme konkrete emne, virker nemlig lige præcis lidt overvældende, og det burde i øvrigt slet ikke være nødvendigt.



Har i mod på at oprette en tråd hvor der kan diskuteres moderation generelt (måske oppe i forslags-foraet)? For det her er et godt forslag og er noget som der skal snakkes om (og vi er flere der har haft samme tanke). Vi vil meget gerne have input fra debattørerne, det kan hjælpe moderatorene rigtig meget. Jeg synes det er synd hvis gode forslag skal drukne i en tråd der handler om noget andet og så måske bliver overset.

Dette er forresten ikke en henstilling - jeg er ikke moderator :afro:
4
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Aima » 20. sep 2015, 10:06

Yes, jeg opretter den nu :)
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2015, 10:12

Præcis, @aima. Det her vil formentlig hurtigt være vand under broen.
Vi finder ud af det. Som voksne mennesker jo :)

Jeg vil gerne præcisere at mit indlæg om min øvfølelse ingenlunde var en trussel om at skride. Jeg ville bare gerne fortælle, hvordan situationen fik mig til at have det indeni og at det fik mig til at overveje tingene.

Og lad nu Elvis'en være. Jeg er sikker på, at han gør sit bedste. Jeg er egentlig også sikker på, at resten af teamet gør deres bedste.
Det tror jeg faktisk også, at de fleste synes, men derfor er der jo stadig en masse tænderfølen og kantsliben at gøre. Og det skal der være.
Vi finder ud af det :)
Det er det vi er igang med nu :jule:

(Jeg er ikke helt sikker på den nissemand der. Jeg følte bare virkelig for den. Jeg er allerede i julestemning :lol:)
Senest rettet af kidkomb 20. sep 2015, 10:24, rettet i alt 1 gang.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. sep 2015, 10:14

Nisser er altid velkomne hele året rundt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 10:20

Fru Sunshine skrev:Nisser er altid velkomne hele året rundt.


Det kan diskuteres. :deer:
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. sep 2015, 10:29

decibell skrev:
Fru Sunshine skrev:Nisser er altid velkomne hele året rundt.


Det kan diskuteres. :deer:

Næh, for de gør det alligevel. Så kan man ligeså godt byde dem velkomne :jule:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 10:32

Fru Sunshine skrev:
decibell skrev:
Fru Sunshine skrev:Nisser er altid velkomne hele året rundt.


Det kan diskuteres. :deer:

Næh, for de gør det alligevel. Så kan man ligeså godt byde dem velkomne :jule:


Det kan du have ret i. De er ved at invadere os allerede. Vi så en havenisse med rød hue på i en have i går på en total sommeragtig dag (ej, måske ikke, men i hvert fald forårsagtigt). :D
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. sep 2015, 10:41

Og du må ikke rable @decibell :santa2:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 10:48

Fru Sunshine skrev:Og du må ikke rable @decibell :santa2:


Rundstykke. :jule:
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Garfield » 20. sep 2015, 11:42

Yvooonne skrev:
Elvispop skrev:Jeg har undskyldt og fået likes for det.

Min gennemlæsning af tråden, fra efter jeg gik i seng, viser at folk nu har forstået at vi ikke vil debatere moderators handling, når den moderator ikke er online.
Det var blot det jeg konstaterede.

Jeg vil da heller ikke skydes ting i skoene, som jeg ikke har sagt.



Okay - vi er i så fald flere der har misforstået dig - jeg har fx både fået like og kort (jeg kan ikke se det er relevant). @Garfield likede måske for hele indlægget - måske for den første linje - I don't know.


Jeg likede for hele Elvispops indlæg for jeg læser det som et forsøg på at få os videre og slet ikke som nedladende eller dikterende. Derudover synes jeg også det er fair at moderatorerne lige beder om tid til at snakke om det sammen, allesammen.

Jeg kan godt forstå, at det kan føles hårdt den moderation, der er sket og nogle af de ting, der er blevet sagt. Sådan er det altid, når magt bliver udøvet. Altid. Personligt foretrækker jeg at moderatorerne har den magt, de har, og bruger den. Så længe vi alm. brugere føler at det har et godt formål. Når tingene kører lidt af sporet som her, så er det fedt, at vi kan have en dialog, så vi kan prøve at finde fælles fodslag igen og så der er mulighed for at få sagt undskyld.

Det kommer aldrig til at være perfekt. Der vil ske fejl. Det vigtige er, at dialog og åbenhed.

Og nisser. Nisser er også vigtige :jule:
3
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.

Tilbage til "Generelt"