Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Indlæg: 4277
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5099

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 3. jan 2024, 06:20

Trist at en gammel fin virksomhed lukker efter utroligt mange år.
https://www.bt.dk/samfund/legendarisk-s ... er-135-aar
Jeg tænker så, at siden huslejen får noget at skylden, så må det betyde at butikken sidder til leje, og åbenbart har gjort det i 135 år.
Det er næsten utroligt, at man ikke på et eller andet tidspunkt har købt sig ind i ejendommen, for så kunne man måske have været gældfri ift. lån og husleje til bygningen.
Det samme skete for slagter Göttsche i Herning, samme sted siden 1906, og så er det til dels huslejen som lukker og slukker for butikken.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17066
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 3. jan 2024, 12:16

Afledt af videoen i denne artikel https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-01- ... aarsloejer

Det undrer mig ofte at hvor dårlige mange er til at tage billeder og optage videoer med et kamera.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15019
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25288

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 3. jan 2024, 13:36

At min telefon (iPhone 12) er holdt op med at vise en cirkel med batteri i procent på skærmen, når jeg sætter den i laderen. Ligesom den heller ikke viser batteristand i procent lige over uret, når jeg tager telefonen ud af laderen. Jeg kan ikke huske, om det er forsvundet ifm. en iOs-opdatering, men det er det jo nok. Jeg gad bare godt, at jeg selv kunne slå det til igen.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15727
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21142

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 3. jan 2024, 14:11

sigge skrev:At min telefon (iPhone 12) er holdt op med at vise en cirkel med batteri i procent på skærmen, når jeg sætter den i laderen. Ligesom den heller ikke viser batteristand i procent lige over uret, når jeg tager telefonen ud af laderen. Jeg kan ikke huske, om det er forsvundet ifm. en iOs-opdatering, men det er det jo nok. Jeg gad bare godt, at jeg selv kunne slå det til igen.

Jeg kunne slå det til på min iPhone 11, så procenten står i selve batteriikonet, men jeg ved ikke om det er det du mener?

Ellers er det Indstillinger - Batteri - Batteri i procent
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15019
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25288

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 3. jan 2024, 14:38

2SHY skrev:
sigge skrev:At min telefon (iPhone 12) er holdt op med at vise en cirkel med batteri i procent på skærmen, når jeg sætter den i laderen. Ligesom den heller ikke viser batteristand i procent lige over uret, når jeg tager telefonen ud af laderen. Jeg kan ikke huske, om det er forsvundet ifm. en iOs-opdatering, men det er det jo nok. Jeg gad bare godt, at jeg selv kunne slå det til igen.

Jeg kunne slå det til på min iPhone 11, så procenten står i selve batteriikonet, men jeg ved ikke om det er det du mener?

Ellers er det Indstillinger - Batteri - Batteri i procent


Tak, det fandt jeg også, da jeg sad og rodede med det den anden dag. Men det er ikke fordi, jeg vil have procenten til at stå der hele tiden. Den plejede bare at vise det kortvarigt på selve hovedskærmen, når jeg fjernede telefon fra lader.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15727
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21142

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 3. jan 2024, 14:41

sigge skrev:
2SHY skrev:
sigge skrev:At min telefon (iPhone 12) er holdt op med at vise en cirkel med batteri i procent på skærmen, når jeg sætter den i laderen. Ligesom den heller ikke viser batteristand i procent lige over uret, når jeg tager telefonen ud af laderen. Jeg kan ikke huske, om det er forsvundet ifm. en iOs-opdatering, men det er det jo nok. Jeg gad bare godt, at jeg selv kunne slå det til igen.

Jeg kunne slå det til på min iPhone 11, så procenten står i selve batteriikonet, men jeg ved ikke om det er det du mener?

Ellers er det Indstillinger - Batteri - Batteri i procent


Tak, det fandt jeg også, da jeg sad og rodede med det den anden dag. Men det er ikke fordi, jeg vil have procenten til at stå der hele tiden. Den plejede bare at vise det kortvarigt på selve hovedskærmen, når jeg fjernede telefon fra lader.

Ah det har jeg ikke hæftet mig ved på min men mit Apple watch gør godt nok noget nogenlunde tilsvarende
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56293
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 4. jan 2024, 08:22

"Send en hilsen til dronningen" på DR. Altså, hvorfor gør folk det? Regner de med, at hun læser det? :D
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15019
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25288

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 4. jan 2024, 08:30

Ado skrev:"Send en hilsen til dronningen" på DR. Altså, hvorfor gør folk det? Regner de med, at hun læser det? :D



Nej da, men hun må da have folk til at læse dem op for hende. :-D
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16489
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 4. jan 2024, 10:35

Hvem var det, der skulle have sørget for mad og varme til de strandede bilister?
Man har vel selv et ansvar, når man kører ud i det vejr. Det er jo ikke som om, det ikke var varslet.

https://vejr.tv2.dk/2024-01-03-vi-var-e ... a8zrmcAC-Q
12
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6688
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19074

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 4. jan 2024, 10:44

TinaW skrev:Hvem var det, der skulle have sørget for mad og varme til de strandede bilister?
Man har vel selv et ansvar, når man kører ud i det vejr. Det er jo ikke som om, det ikke var varslet.

https://vejr.tv2.dk/2024-01-03-vi-var-e ... a8zrmcAC-Q


Helt enig. Der er flere af de udtalelser i medierne der smager lidt af at folk synes det var lidt for dårligt at de sad fast og ikke havde mad. Altså hvem er ansvarlig for det?

Totalt andedam.
6
Aviva
Indlæg: 1773
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aviva » 4. jan 2024, 11:22

At mine tæer på den ene fod gjorde ret ondt, da jeg gik hen på skolebiblioteket

-synes der er fin nok med plads i støvlerne..
-falder vist for meget rundt i sneakers i det her vejr..
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25758

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. jan 2024, 11:28

Primerose skrev:
Aesel82 skrev:
Primerose skrev:Hvorfor det er så svært for mig, at finde hvor jeg kan købe æsker til oasisdekorationer på nettet. Jeg købte en (dyr en) nede i en blomsterhandler i går og lavede et par ret fine dekorationer. Og nu har jeg fået blod på tanden og vil gerne dyrke det noget mere.
Det skal være æsker i tykt pap med plastik indvendigt, så de holder tæt. Lidt som den på billedet. Men jeg kan simpelthen ikke finde et oplagt sted at købe dem. Omvendt har stort set alle blomsterhandlere jo den slags, så det burde da ikke være så svært at finde. :gruble:

Billedet med blomsterne i er en af dem jeg lavede.


Jeg søgte kort på foret æske, og faldt over et sted, hvor de foreslog, at man kunne sætte oasisen ned i en plastikpose, hvis man ikke kunne finde en foret æske. For selve æskerne kan jo købes i fx Søstrene Grene :)


Ja, den løsning faldt jeg også selv over. Jeg ville bare foretrække en løsning hvor plasten er “fastmonteret” eller mere hård, så den ikke falder ned og så vandet kan lække, eller stikker op i siderne. Men det kan jo nok godt lade sig gøre med lidt tape, hvis ikke jeg kan finde de andre. Måske skulle jeg gå ned i en af de lokale blomsterhandlere og spørge hvad de hedder, der hvor de køber dem fra.


Du kan evt finde noget bygningsfolie/dampspærre, måske nogle vil sælge en rest.

Det er kraftigt plast som kan tåle en del.
Så kan du lime det fast i kanten med limpistol fx.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Selma156
Indlæg: 2369
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6861

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Selma156 » 4. jan 2024, 13:50

Om man virkelig synes, det er at fremstille sig selv på den bedst mulige måde i et "jeg søger bolig"-opslag, at lægge et billede op af sig selv i bikini med en øl i hånden.
5
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 4. jan 2024, 14:44

TinaW skrev:Hvem var det, der skulle have sørget for mad og varme til de strandede bilister?
Man har vel selv et ansvar, når man kører ud i det vejr. Det er jo ikke som om, det ikke var varslet.

https://vejr.tv2.dk/2024-01-03-vi-var-e ... a8zrmcAC-Q


Jeg ryster virkelig på hovedet af den der kommentar med der jo kun var fem km til fastfood.
Åh ja….. Men mon de fem km var lettere at køre på end der hvor hun var strandet…..

Jeg tror alle der har arbejdet for at holde vejene fri eller få folk fri fra bil-køerne har knoklet alt hvad de kunne.
Skulle de så også lige stoppe med det, for at der blev leveret mad?
5
K.toldam
Indlæg: 4166
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1793

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf K.toldam » 4. jan 2024, 15:28

Studsgaard skrev:
TinaW skrev:Hvem var det, der skulle have sørget for mad og varme til de strandede bilister?
Man har vel selv et ansvar, når man kører ud i det vejr. Det er jo ikke som om, det ikke var varslet.

https://vejr.tv2.dk/2024-01-03-vi-var-e ... a8zrmcAC-Q


Jeg ryster virkelig på hovedet af den der kommentar med der jo kun var fem km til fastfood.
Åh ja….. Men mon de fem km var lettere at køre på end der hvor hun var strandet…..

Jeg tror alle der har arbejdet for at holde vejene fri eller få folk fri fra bil-køerne har knoklet alt hvad de kunne.
Skulle de så også lige stoppe med det, for at der blev leveret mad?


når de kun var 5 km væk, fra flere fastfoodkæder burde hun da hente Just eat appen og bestille noget at spise, hvor sværdt kan det være :genert:
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Generelt"