Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Boevsedragen
Indlæg: 548
Tilmeldt: 3. sep 2015, 21:05
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1946

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Boevsedragen » 15. apr 2024, 20:11

Hvorfor det ikke er breaking news, at der er indrulleret en elver i det britiske kongehus
IMG_20240415_215344.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16297
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32556

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 15. apr 2024, 23:47

Aesel82 skrev:
icelady skrev:Hvorfor FB mener min annoncen ang salg af en brystpumpe overskrider deres regler? :gruble:


Jeg har prøvet det samme. Det er fordi, det er et “sundhedsprodukt”, som man ikke må sælge på Marketplace.


Det giver ingen mening, for hvis man søger på "Brystpumpe" på Marketplace kommer der en del annoncer frem med brystpumper.

FB er underlig. :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Aesel82
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4344

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aesel82 » 16. apr 2024, 03:02

icelady skrev:
Aesel82 skrev:
icelady skrev:Hvorfor FB mener min annoncen ang salg af en brystpumpe overskrider deres regler? :gruble:


Jeg har prøvet det samme. Det er fordi, det er et “sundhedsprodukt”, som man ikke må sælge på Marketplace.


Det giver ingen mening, for hvis man søger på "Brystpumpe" på Marketplace kommer der en del annoncer frem med brystpumper.

FB er underlig. :D


Mystisk. De var ret hurtige til at hive min annonce ned, kan jeg huske.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16297
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32556

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 16. apr 2024, 06:08

Aesel82 skrev:
icelady skrev:
Aesel82 skrev:
icelady skrev:Hvorfor FB mener min annoncen ang salg af en brystpumpe overskrider deres regler? :gruble:


Jeg har prøvet det samme. Det er fordi, det er et “sundhedsprodukt”, som man ikke må sælge på Marketplace.


Det giver ingen mening, for hvis man søger på "Brystpumpe" på Marketplace kommer der en del annoncer frem med brystpumper.

FB er underlig. :D


Mystisk. De var ret hurtige til at hive min annonce ned, kan jeg huske.

Min blev ikke engang offentliggjort før jeg fik besked om den overtrådte fællesskabsreglerne :lol:


Det virker bare så useriøst at nogle godkendes og andre ikke gør.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9698
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7942

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 16. apr 2024, 09:45

At der ikke forlængst er oprettet en tråd med Børsen, der brænder.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Sofakartoflen
Indlæg: 3898
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 437
Likede indlæg: 9259

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sofakartoflen » 16. apr 2024, 10:39

Jeg undrer mig over, at politikerne beslutter at lægge en afgift på noget og bagefter giver kompensation til dem, det går ud over. Hvad nytter det så?
3
HerErJeg
Indlæg: 4275
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5093

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 16. apr 2024, 13:36

Nu hvor Børsen brænder, så er det nok hævet over enhver tvivl at den 'selvfølgelig' skal genopbygges, koste hvad det koste vil.
Og koste, det kommer det til i meget stor stil.
Er sådan noget forsikret for flere milliarder eller er det dybest statskassen som i sidste ende smækker på vid gab?

Lad os tage et tal: 2 milliarder.
Vil du være med et donere penge hvis der kommer en indsamling i stil med Notre Dame, hvor der blev samlet 7 milliarder via donationer?
Er det OK. hvis statskassen selvfølgelig lige finder de penge, samtidigt med at der måske er sparet på meget andet i velfærd osv.?

Der bliver i hvert fald noget at snakke om, og de næste dage og uger skal nok få tilhængere og modstandere til at komme deres respektive meninger.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4418
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9579

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 16. apr 2024, 13:39

HerErJeg skrev:Nu hvor Børsen brænder, så er det nok hævet over enhver tvivl at den 'selvfølgelig' skal genopbygges, koste hvad det koste vil.
Og koste, det kommer det til i meget stor stil.
Er sådan noget forsikret for flere milliarder eller er det dybest statskassen som i sidste ende smækker på vid gab?

Lad os tage et tal: 2 milliarder.
Vil du være med et donere penge hvis der kommer en indsamling i stil med Notre Dame, hvor der blev samlet 7 milliarder via donationer?
Er det OK. hvis statskassen selvfølgelig lige finder de penge, samtidigt med at der måske er sparet på meget andet i velfærd osv.?

Der bliver i hvert fald noget at snakke om, og de næste dage og uger skal nok få tilhængere og modstandere til at komme deres respektive meninger.

Mon ikke staten er selvforsikret.
0
HerErJeg
Indlæg: 4275
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5093

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 16. apr 2024, 13:44

Modesty Blame skrev:
HerErJeg skrev:Nu hvor Børsen brænder, så er det nok hævet over enhver tvivl at den 'selvfølgelig' skal genopbygges, koste hvad det koste vil.
Og koste, det kommer det til i meget stor stil.
Er sådan noget forsikret for flere milliarder eller er det dybest statskassen som i sidste ende smækker på vid gab?

Lad os tage et tal: 2 milliarder.
Vil du være med et donere penge hvis der kommer en indsamling i stil med Notre Dame, hvor der blev samlet 7 milliarder via donationer?
Er det OK. hvis statskassen selvfølgelig lige finder de penge, samtidigt med at der måske er sparet på meget andet i velfærd osv.?

Der bliver i hvert fald noget at snakke om, og de næste dage og uger skal nok få tilhængere og modstandere til at komme deres respektive meninger.

Mon ikke staten er selvforsikret.

Jeg aner det ikke.
Man skal jo ikke underkende når noget er så gammelt og totalt fredet, så ruller pengene ufatteligt hurtigt, men omsættes ikke særligt effektivt.
Hvis det er gammeldags byggematerialer, gammeldags byggemetoder og værktøj, det bliver så tåbeligt dyrt, at jeg kan næsten ikke tro, at et forsikringsselskab bare uden videre dækker den regning.
0
Akehurst2
Indlæg: 14240
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41097

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Akehurst2 » 16. apr 2024, 14:00

Modesty Blame skrev:
HerErJeg skrev:Nu hvor Børsen brænder, så er det nok hævet over enhver tvivl at den 'selvfølgelig' skal genopbygges, koste hvad det koste vil.
Og koste, det kommer det til i meget stor stil.
Er sådan noget forsikret for flere milliarder eller er det dybest statskassen som i sidste ende smækker på vid gab?

Lad os tage et tal: 2 milliarder.
Vil du være med et donere penge hvis der kommer en indsamling i stil med Notre Dame, hvor der blev samlet 7 milliarder via donationer?
Er det OK. hvis statskassen selvfølgelig lige finder de penge, samtidigt med at der måske er sparet på meget andet i velfærd osv.?

Der bliver i hvert fald noget at snakke om, og de næste dage og uger skal nok få tilhængere og modstandere til at komme deres respektive meninger.

Mon ikke staten er selvforsikret.


Børsen er ikke statsejet - den er ejet af Dansk Erhverv. Og i øvrigt forsikret i If og Protector Forsikring: https://borsen.dk/nyheder/finans/forsik ... ign=news_3
4
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9698
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7942

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 16. apr 2024, 17:13

Hvordan rejser man egentligt med den Olympiske flamme?
Ud over: meget forsigtigt.
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 16. apr 2024, 17:31

Sophies-mor skrev:Hvordan rejser man egentligt med den Olympiske flamme?
Ud over: meget forsigtigt.
:gruble:


https://www.kristeligt-dagblad.dk/udlan ... -propangas
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16486
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30810

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 17. apr 2024, 08:41

Hvordan man kan "glemme" at man skal indbetale skat i 12 år...

https://www.bt.dk/danske-kendte/lasse-r ... a-at-snyde
5
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9871
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9593

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 17. apr 2024, 08:48

TinaW skrev:Hvordan man kan "glemme" at man skal indbetale skat i 12 år...

https://www.bt.dk/danske-kendte/lasse-r ... a-at-snyde

Ja tænkte det samme
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1286
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4221

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Galoldriel » 17. apr 2024, 09:24

At mange butikker stadig deler deres varer op i pige og dreng, når det er tydeligt, der er tale om præcis samme vare. Bare i forskellige farver.

Ja, jeg ved da godt, det er, fordi mange stadig synes, at fx lyserød er en "pigefarve" og så videre. Jeg synes bare, det er så gammeldags.
8
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy

Tilbage til "Generelt"