Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13061
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 2. maj 2024, 12:06

sigge skrev:At jeg stadig ikke har hørt noget om den patientskole/holdundervisning vedr. modermærkekræft, som jeg angiveligt skulle være skrevet op til. Jeg blev spurgt 2 gange i december, om jeg var interesseret, og sagde ja begge gange. Jeg ringede til afdelingen i januar og fik at vide, at jeg var registreret, og der ville være hold i slutningen af februar. Det hørte jeg ikke noget til. Da jeg var til kontrol i begyndelsen af april, spurgte lægen igen, om jeg havde været til det, jeg fortale ovenstående, og han ville sørge for, at jeg blev tilmeldt igen. Og jeg har stadig ikke hørt noget.

Er der nogen, der har prøvet den slags på AUH og ved, om indkaldelser kommer via anden kanal end e-boks? For hvis den nu bare kommer på almindelig mail, skal jeg måske have kontrolleret, om de har de rigtige oplysninger på mig. Jeg er dog aldrig blevet spurgt til en mailadresse, når kurset er blevet omtalt.


Indkaldelser fra hospital/sygehuse skal altid sendes via E-boks. Medmindre man er afmeldt digital post.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Modesty Blame
Indlæg: 4419
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 3. maj 2024, 03:45

Nogen er i gang med at spille en koncertoptagelse med koncertvolume i centrum af Aarhus. Klokken kvart i seks en fredag morgen.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11613

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kerrigan » 3. maj 2024, 16:33

Modesty Blame skrev:Nogen er i gang med at spille en koncertoptagelse med koncertvolume i centrum af Aarhus. Klokken kvart i seks en fredag morgen.

Kapsejlads er mit bedste bud. :lol2:
4
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11613

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kerrigan » 3. maj 2024, 16:40

Kerrigan skrev:
Modesty Blame skrev:Nogen er i gang med at spille en koncertoptagelse med koncertvolume i centrum af Aarhus. Klokken kvart i seks en fredag morgen.

Kapsejlads er mit bedste bud. :lol2:

Det har vi i øvrigt kunne høre hele dagen. Og i går aftes havde vi fornøjelsen af Tim C helt nede fra Midtbyen. :lun:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Modesty Blame
Indlæg: 4419
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 3. maj 2024, 20:58

Kerrigan skrev:
Kerrigan skrev:
Modesty Blame skrev:Nogen er i gang med at spille en koncertoptagelse med koncertvolume i centrum af Aarhus. Klokken kvart i seks en fredag morgen.

Kapsejlads er mit bedste bud. :lol2:

Det har vi i øvrigt kunne høre hele dagen. Og i går aftes havde vi fornøjelsen af Tim C helt nede fra Midtbyen. :lun:

Jeg er ikke fan :D
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AFK » 5. maj 2024, 07:55

Folk der taler om, at hvis de fik en tidsmaskine, så ville de rejse tilbage og dræbe Hitler, da han var baby (og dernæst ubeskyttet og ude af stand til at kæmpe imod, ift. voksen-Hitler). Men gør de det, så ville nutiden ikke ane, hvem Hitler var eller hvad han endte med at gøre. Og så ville man bare være personen, der rejste tilbage i tiden og dræbte en baby.
3
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17066
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 5. maj 2024, 09:16

AFK skrev:Folk der taler om, at hvis de fik en tidsmaskine, så ville de rejse tilbage og dræbe Hitler, da han var baby (og dernæst ubeskyttet og ude af stand til at kæmpe imod, ift. voksen-Hitler). Men gør de det, så ville nutiden ikke ane, hvem Hitler var eller hvad han endte med at gøre. Og så ville man bare være personen, der rejste tilbage i tiden og dræbte en baby.

Det er vel også lige meget når pointen ikke er om man vil høste anerkendelse, men forhindre hans gerninger?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15019
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25286

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 5. maj 2024, 10:57

At UV-lys bruges som festlys. Det lyder ikke særlig sundt eller som noget, der ser federe ud end hvad man kunne med farvet LED-lys.

https://nyheder.tv2.dk/2024-05-05-18-aarig-maa-gaa-til-konfirmation-med-solbriller-efter-fest-kender-selv-til-mindst-30-tilfaelde
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AFK » 5. maj 2024, 14:17

Misantropen skrev:
AFK skrev:Folk der taler om, at hvis de fik en tidsmaskine, så ville de rejse tilbage og dræbe Hitler, da han var baby (og dernæst ubeskyttet og ude af stand til at kæmpe imod, ift. voksen-Hitler). Men gør de det, så ville nutiden ikke ane, hvem Hitler var eller hvad han endte med at gøre. Og så ville man bare være personen, der rejste tilbage i tiden og dræbte en baby.

Det er vel også lige meget når pointen ikke er om man vil høste anerkendelse, men forhindre hans gerninger?


Nej, det synes jeg ikke på nogen måde.

Jeg tror i øvrigt ikke på, at en person der har dræbt Hitler, ikke ønsker eller søger anerkendelse for gerningen.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AFK » 5. maj 2024, 14:20

sigge skrev:At UV-lys bruges som festlys. Det lyder ikke særlig sundt eller som noget, der ser federe ud end hvad man kunne med farvet LED-lys.


Men UV-lys giver jo slet ikke samme effekt som farvet LED-lys..
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4415
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 490
Likede indlæg: 10842

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 5. maj 2024, 18:08

Interessant tanke det med at dræbe hitler som baby.
Gad vide hvilken forskel det ville gøre. Butterfly-effekt.
Hvis menneskeheden ikke havde fået læringer med sig fra krigen og forfølgelsen.

Omvendt, ville en anden træde i stedet?
Arv og miljø. Hvorfor dræbe en baby? Hvorfor ikke blot tage baby med og give baby nyt miljø.

Interessant tankespind det kan føre med sig …
10
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15019
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25286

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 5. maj 2024, 19:31

Jeg kan anbefale bogen “Time and time again”/“I kamp mod tiden” af Ben Elton, hvis man vil læse fiktion om det at rejse tilbage i tiden for at dræbe Hitler. Den er meget tankevækkende og lidt kringlet, som Ben Elton nu er.
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20622
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44212

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 5. maj 2024, 20:53

sigge skrev:Jeg kan anbefale bogen “Time and time again”/“I kamp mod tiden” af Ben Elton, hvis man vil læse fiktion om det at rejse tilbage i tiden for at dræbe Hitler. Den er meget tankevækkende og lidt kringlet, som Ben Elton nu er.


Jeg har læst den to gange (med flere års mellemrum). Den er ret tankevækkende, og i øvrigt også godt skrevet. En anden bog, som er i genren 'hvad nu hvis' er Kate Atkinsons roman 'Liv efter liv', som ikke handler om reinkarnation. Dén er også tankevækkende, på sin egen måde.

https://litteratursiden.dk/anmeldelser/ ... e-atkinson
Senest rettet af paint 6. maj 2024, 07:58, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AFK » 6. maj 2024, 07:53

BlueBunny skrev:Interessant tanke det med at dræbe hitler som baby.
Gad vide hvilken forskel det ville gøre. Butterfly-effekt.
Hvis menneskeheden ikke havde fået læringer med sig fra krigen og forfølgelsen.

Omvendt, ville en anden træde i stedet?
Arv og miljø. Hvorfor dræbe en baby? Hvorfor ikke blot tage baby med og give baby nyt miljø.

Interessant tankespind det kan føre med sig …


Opfindelsen og udviklingen af bl.a. radaren, jetfly-motoren og atomkraft, var nogle af de ting der blev accelereret af og fandt sted pga. 2. verdenskrig.

Måske ER der nogen, som har rejst tilbage og dræbt en anden baby, som voksede op og blev 10 gange ondere som voksen end hitler, og vi så er sluppet nådigt med Hitler, som kunne komme til magten i den første babys fravær?

Eller måske rejste en mand tilbage og slog en baby ihjel, fordi babyen som voksen ville slå den tidsrejsende to forældre ihjel? Men fordi den baby døde, så blev der plads til Hitler.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8124

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 6. maj 2024, 08:24

AFK skrev:
BlueBunny skrev:Interessant tanke det med at dræbe hitler som baby.
Gad vide hvilken forskel det ville gøre. Butterfly-effekt.
Hvis menneskeheden ikke havde fået læringer med sig fra krigen og forfølgelsen.

Omvendt, ville en anden træde i stedet?
Arv og miljø. Hvorfor dræbe en baby? Hvorfor ikke blot tage baby med og give baby nyt miljø.

Interessant tankespind det kan føre med sig …


Opfindelsen og udviklingen af bl.a. radaren, jetfly-motoren og atomkraft, var nogle af de ting der blev accelereret af og fandt sted pga. 2. verdenskrig.

Måske ER der nogen, som har rejst tilbage og dræbt en anden baby, som voksede op og blev 10 gange ondere som voksen end hitler, og vi så er sluppet nådigt med Hitler, som kunne komme til magten i den første babys fravær?

Eller måske rejste en mand tilbage og slog en baby ihjel, fordi babyen som voksen ville slå den tidsrejsende to forældre ihjel? Men fordi den baby døde, så blev der plads til Hitler.

Du fucker med min hjerne :8: :nerve: :gruble: :D
0

Tilbage til "Generelt"