Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 16. jan 2018, 19:27

Ang den der sag i USA, hvor de har fundet 19 børn lænket til senge...

De der naboer, der pludselig kunne se, at noget var helt galt...jamen hvorfor har I så ikke gjort noget? :gruble:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 19:36

icelady skrev:Ang den der sag i USA, hvor de har fundet 19 børn lænket til senge...

De der naboer, der pludselig kunne se, at noget var helt galt...jamen hvorfor har I så ikke gjort noget? :gruble:

Sådan er det tit i sager om overgreb og mishandling :(

Når man ser tilbage på situationer og oplevelser, evt. med andre briller, så er det pludselig meget lettere at se de alarmklokker man tidligere har overset.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 16. jan 2018, 19:38

Juki skrev:
Hunkat skrev:At man vælger at kalde sit barn Flumme :tie:

Livet er hårdt når mobningen starter fra dåben...

(disclaimer: jeg kan sagtens forstå at man vil ha' godkendt et usædvanligt navn, f.eks. fra en anden kultur/land, en stavemåde som ikke er normal på dansk og sproget skal selvfølgelig også udvikle sig og udfordres. At hedde Hans var sikkert også helt skørt engang. Men Flumme er ikke sødt eller kært til et voksent menneske med boliglån og djøfjob. Bare nej)

Sådan har jeg det med navnet Rumle fx.

Jeg synes faktisk det er et sødt og kært navn, især til en tumling. Men det virker barnligt at skulle hedde det som voksen. Det samme med Lillemor.


Jeg synes virkelig man gør sine børn en bjørnetjeneste med sådan nogle 'baby'-navne. Hvis jeg fik en læge der hed Flumme eller Rumle, så ville jeg bede om en anden læge, der er bare nogle jobs hvor man aldrig ville kunne tage sådan et menneske seriøst.
Højsteretssagføre Flumme... ej, vel?
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 16. jan 2018, 19:46

Hunkat skrev:
Juki skrev:
Hunkat skrev:At man vælger at kalde sit barn Flumme :tie:

Livet er hårdt når mobningen starter fra dåben...

(disclaimer: jeg kan sagtens forstå at man vil ha' godkendt et usædvanligt navn, f.eks. fra en anden kultur/land, en stavemåde som ikke er normal på dansk og sproget skal selvfølgelig også udvikle sig og udfordres. At hedde Hans var sikkert også helt skørt engang. Men Flumme er ikke sødt eller kært til et voksent menneske med boliglån og djøfjob. Bare nej)

Sådan har jeg det med navnet Rumle fx.

Jeg synes faktisk det er et sødt og kært navn, især til en tumling. Men det virker barnligt at skulle hedde det som voksen. Det samme med Lillemor.


Jeg synes virkelig man gør sine børn en bjørnetjeneste med sådan nogle 'baby'-navne. Hvis jeg fik en læge der hed Flumme eller Rumle, så ville jeg bede om en anden læge, der er bare nogle jobs hvor man aldrig ville kunne tage sådan et menneske seriøst.
Højsteretssagføre Flumme... ej, vel?


Måske forældrene håber på, at barnet går ind i børnetv-branchen. Der vil sådan et navn være helt passende :lol:
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 19:48

Flora skrev:
Hunkat skrev:
Juki skrev:
Hunkat skrev:At man vælger at kalde sit barn Flumme :tie:

Livet er hårdt når mobningen starter fra dåben...

(disclaimer: jeg kan sagtens forstå at man vil ha' godkendt et usædvanligt navn, f.eks. fra en anden kultur/land, en stavemåde som ikke er normal på dansk og sproget skal selvfølgelig også udvikle sig og udfordres. At hedde Hans var sikkert også helt skørt engang. Men Flumme er ikke sødt eller kært til et voksent menneske med boliglån og djøfjob. Bare nej)

Sådan har jeg det med navnet Rumle fx.

Jeg synes faktisk det er et sødt og kært navn, især til en tumling. Men det virker barnligt at skulle hedde det som voksen. Det samme med Lillemor.


Jeg synes virkelig man gør sine børn en bjørnetjeneste med sådan nogle 'baby'-navne. Hvis jeg fik en læge der hed Flumme eller Rumle, så ville jeg bede om en anden læge, der er bare nogle jobs hvor man aldrig ville kunne tage sådan et menneske seriøst.
Højsteretssagføre Flumme... ej, vel?


Måske forældrene håber på, at barnet går ind i børnetv-branchen. Der vil sådan et navn være helt passende :lol:

Måske som en erstatning for Krumme? :gruble:

(Som om nogen nogensinde vil kunne erstatte den første og eneste, rigtige, ægte Krumme!)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 16. jan 2018, 19:56

Juki skrev:
Flora skrev:
Hunkat skrev:
Juki skrev:
Hunkat skrev:At man vælger at kalde sit barn Flumme :tie:

Livet er hårdt når mobningen starter fra dåben...

(disclaimer: jeg kan sagtens forstå at man vil ha' godkendt et usædvanligt navn, f.eks. fra en anden kultur/land, en stavemåde som ikke er normal på dansk og sproget skal selvfølgelig også udvikle sig og udfordres. At hedde Hans var sikkert også helt skørt engang. Men Flumme er ikke sødt eller kært til et voksent menneske med boliglån og djøfjob. Bare nej)

Sådan har jeg det med navnet Rumle fx.

Jeg synes faktisk det er et sødt og kært navn, især til en tumling. Men det virker barnligt at skulle hedde det som voksen. Det samme med Lillemor.


Jeg synes virkelig man gør sine børn en bjørnetjeneste med sådan nogle 'baby'-navne. Hvis jeg fik en læge der hed Flumme eller Rumle, så ville jeg bede om en anden læge, der er bare nogle jobs hvor man aldrig ville kunne tage sådan et menneske seriøst.
Højsteretssagføre Flumme... ej, vel?


Måske forældrene håber på, at barnet går ind i børnetv-branchen. Der vil sådan et navn være helt passende :lol:

Måske som en erstatning for Krumme? :gruble:

(Som om nogen nogensinde vil kunne erstatte den første og eneste, rigtige, ægte Krumme!)


Ja eller Bubber. Han skal vel på pension engang. Så kan lille Rumle Flumme tage over :D
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. jan 2018, 22:46

Pityt skrev:“Bryde sammen i gråd”...er det ikke en meget almindelig vending? :gruble:

Eller "... af grin" synes jeg, jeg har hørt en del gange. :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. jan 2018, 05:47

At jeg aldrig er stødt på det her produkt før :forvirret: Altså det undrer mig ikke at det ikke er blevet en stor succes, men ting som hårmascara, de der farvede stempler med forskellige mønstre/figurer til håret og hårglitter(i 90'erne) har jeg trods hørt om, selvom de heller ikke blev en stor succes :-D

Billede
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 17. jan 2018, 11:00

Juki skrev:At jeg aldrig er stødt på det her produkt før :forvirret: Altså det undrer mig ikke at det ikke er blevet en stor succes, men ting som hårmascara, de der farvede stempler med forskellige mønstre/figurer til håret og hårglitter(i 90'erne) har jeg trods hørt om, selvom de heller ikke blev en stor succes :-D

Billede


Dem havde vi på min fritter. Det var sammen med kreppejernet det kæmpe hit :lun:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 17. jan 2018, 12:33

Vira skrev:Om eftersutter egentligt er et ord :gruble:

Hvad eftersutter egentlig dækker over?
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 17. jan 2018, 12:39

Vira skrev:
LadyFox skrev:
Vira skrev:Om eftersutter egentligt er et ord :gruble:

Hvad eftersutter egentlig dækker over?

Jeg tror det falder ind under almindelig rengøring :)

Nu tabte du mig helt :shock:
0
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 17. jan 2018, 12:54

LadyFox skrev:
Vira skrev:
LadyFox skrev:
Vira skrev:Om eftersutter egentligt er et ord :gruble:

Hvad eftersutter egentlig dækker over?

Jeg tror det falder ind under almindelig rengøring :)

Nu tabte du mig helt :shock:

Altså... rengøring var ikke lige det første der faldt mig ind :genert: :blush:
8
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 17. jan 2018, 14:30

Pityt skrev:
ManicNinja skrev:
Lemonella skrev:
ManicNinja skrev:At jeg nu en del gange har set og hørt folk bruge udtrykket "at bryde sammen" om at komme til at græde lige pludselig.

For mig er dét "at bryde sammen" noget andet og mere end "blot" at begynde at græde.


Det tror jeg kommer ret meget an på personen. Vi har vel alle vores grænser og ikke alles grænser er ens.
Det der for nogen er “at bryde sammen”, er måske for andre det “totale nedbrud”.
Det er da helt okay at have en mening om det, men dybest set, synes jeg ikke man på den måde kan negligere andres oplevelser omkring det at bryde sammen.


Negligerer skam ingenting. Pludselig gråd i offentlighed kan være en voldsom oplevelse. Jeg undres blot over ordvalget "bryde sammen". I en del tilfælde oplever jeg ikke, at det er det, der sker.

“Bryde sammen i gråd”...er det ikke en meget almindelig vending? :gruble:

Jo. Det er helt normalt dansk ofte brugt vending.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 17. jan 2018, 14:31

Anne Glads pyjamas som hun havde på i går i Kender du typen.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Viskelæder » 17. jan 2018, 14:34

Hvad mit bolsje egentligt skal forestille?

bolsje.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Generelt"