Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 14. feb 2018, 21:48

Nicolait skrev:
kidkomb skrev:I samme ombæring: Hvorfor der ikke fåes GU10 pærer der ikke kan lyse hele Brøndby Stadion op?
Hvorfor skal det føles som at være til tandlægen ligegyldigt hvilken lumen man vælger?


Hvad med nogle philips hue pærere, så kan du selv skrue på farve og intensitet?

Det kunne jeg måske have skrevet, men:
Budgettet er stramt. Så det der med at skulle enten installere dæmpere eller købe feks Ikeas trådløse (og dæmpbare og farveskala-selv-vælger) pære er ikke lige på papiret.

Lige nu er vi ude i DIY garn skærm og en gløde (led-efterligningen that is) -pære :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 14. feb 2018, 23:02

kidkomb skrev:
Nicolait skrev:
kidkomb skrev:I samme ombæring: Hvorfor der ikke fåes GU10 pærer der ikke kan lyse hele Brøndby Stadion op?
Hvorfor skal det føles som at være til tandlægen ligegyldigt hvilken lumen man vælger?


Hvad med nogle philips hue pærere, så kan du selv skrue på farve og intensitet?

Det kunne jeg måske have skrevet, men:
Budgettet er stramt. Så det der med at skulle enten installere dæmpere eller købe feks Ikeas trådløse (og dæmpbare og farveskala-selv-vælger) pære er ikke lige på papiret.

Lige nu er vi ude i DIY garn skærm og en gløde (led-efterligningen that is) -pære :genert:


Det er selvfølgelig lige en startpris, som man skal huske, men når den er betalt, så skal man ikke tænke på at skifte pærer, de næste år.
For mit vedkommende er det mange år siden, jeg sidst har skiftet en pære.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 15. feb 2018, 09:52

PostNord...



https://www.jv.dk/haderslev/Mange-flagede-paa-halv-men-ikke-PostNord-Vi-er-et-aktieselskab/artikel/2586016


Bemærk følgende i deres svar; " PostNord har altid haft et særlig tæt samarbejde med Kongehuset - ikke mindst med hans kongelige højhed prins Henrik, der portrætteres på en lang række frimærker, blandt andet i anledning af prinsens 80-års fødselsdag i 2014"

Har der ikke siddet en der har læst det igennem og tænkt "Når vi skriver sådan, burde vi da netop få det flag på halv." :gruble:
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lys » 15. feb 2018, 10:23

icelady skrev:PostNord...



https://www.jv.dk/haderslev/Mange-flagede-paa-halv-men-ikke-PostNord-Vi-er-et-aktieselskab/artikel/2586016


Bemærk følgende i deres svar; " PostNord har altid haft et særlig tæt samarbejde med Kongehuset - ikke mindst med hans kongelige højhed prins Henrik, der portrætteres på en lang række frimærker, blandt andet i anledning af prinsens 80-års fødselsdag i 2014"

Har der ikke siddet en der har læst det igennem og tænkt "Når vi skriver sådan, burde vi da netop få det flag på halv." :gruble:


Er det normalt at flage på halv med firmaflag? Er det ikke kun Dannebrog, man flager på halv med?
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 15. feb 2018, 10:32

Jeg så lidt af turen med kisten med Prins Henrik, men jeg kom til at tænke på om de har spærret vejene for at undgå evt. kødannelse osv.? :genert:

Jeg ved godt der kørte politi foran, men det hjælper vel ikke meget hvis de pludselig ender i en trafikprop, hvor de ikke kan nå at dreje af til en omvej. Der var også klip fra en vej, måske motorvejen, hvor der kørte lastbiler ved siden af kortegen og et andet sted, ved en større vej, hvor folk var holdt ind til siden så kortegen kunne køre forbi.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 15. feb 2018, 10:34

Lys skrev:
icelady skrev:PostNord...



https://www.jv.dk/haderslev/Mange-flagede-paa-halv-men-ikke-PostNord-Vi-er-et-aktieselskab/artikel/2586016


Bemærk følgende i deres svar; " PostNord har altid haft et særlig tæt samarbejde med Kongehuset - ikke mindst med hans kongelige højhed prins Henrik, der portrætteres på en lang række frimærker, blandt andet i anledning af prinsens 80-års fødselsdag i 2014"

Har der ikke siddet en der har læst det igennem og tænkt "Når vi skriver sådan, burde vi da netop få det flag på halv." :gruble:


Er det normalt at flage på halv med firmaflag? Er det ikke kun Dannebrog, man flager på halv med?


Jeg tror kun det er dannebrog der går på halv men man kan jo udskifte sit firmaflag med et dannebrog i dagens anledning. Det havde Djøf gjort i morges så jeg på vej til arbejde, det var fint.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 10:37

... at min kone kan holde ud at se flere timer om Prins H. :gruble:
2
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 15. feb 2018, 11:27

At der stadig står håndværkerskurvogne op af min nabobygning selvom det umiddelbart er lang tid siden håndværkerne blev færdige med at renovere facaden. Stilladset har i hvert fald været væk længe og jeg har ikke set folk omkring skurvognene længe. Hvad kan det skyldes? Kan de bare efterlade dem?
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lys » 15. feb 2018, 11:33

Hunkat skrev:
Lys skrev:
icelady skrev:PostNord...



https://www.jv.dk/haderslev/Mange-flagede-paa-halv-men-ikke-PostNord-Vi-er-et-aktieselskab/artikel/2586016


Bemærk følgende i deres svar; " PostNord har altid haft et særlig tæt samarbejde med Kongehuset - ikke mindst med hans kongelige højhed prins Henrik, der portrætteres på en lang række frimærker, blandt andet i anledning af prinsens 80-års fødselsdag i 2014"

Har der ikke siddet en der har læst det igennem og tænkt "Når vi skriver sådan, burde vi da netop få det flag på halv." :gruble:


Er det normalt at flage på halv med firmaflag? Er det ikke kun Dannebrog, man flager på halv med?


Jeg tror kun det er dannebrog der går på halv men man kan jo udskifte sit firmaflag med et dannebrog i dagens anledning. Det havde Djøf gjort i morges så jeg på vej til arbejde, det var fint.


Det er klart, det kunne de have gjort.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 15. feb 2018, 12:06

Hvor mange edderkoppehistorier man kan have?
Mor og datter i busskur. Jeg sad der 20 min. Og det var fucking nonstop.
Vi har da også besøg af en edderkop i ny og næ. Men sgu da ikke hele historier om edderkopper.
Kan man bo et sted som bare er ekstra hyggeligt for edderkopper?
Hvorfor kan nogen mennesker fortælle sådanne detaljerede historier om noget så (imo) så ubetydeligt et emne, som edderkopper?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 17. feb 2018, 18:25

Om DR glemte at få Tina Müllers garderobe med, da de flyttede Sporten til Århus, siden hun er nødt til at klæde sig på fra klædud-kassen fra 70'erne.
2
You can't spell awesome without me.
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kolibrien » 17. feb 2018, 19:16

Om der er nogle, der rent faktisk kan spise alt det wasabi, man får til sin sushi? Det er aldrig lykkedes mig at få spist mere end knap halvdelen.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 17. feb 2018, 19:34

Kolibrien skrev:Om der er nogle, der rent faktisk kan spise alt det wasabi, man får til sin sushi? Det er aldrig lykkedes mig at få spist mere end knap halvdelen.


Det sker ofte for mig :blush:

Men der er sikkert også forskel på sushisteder... ahem.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2018, 19:38

Kolibrien skrev:Om der er nogle, der rent faktisk kan spise alt det wasabi, man får til sin sushi? Det er aldrig lykkedes mig at få spist mere end knap halvdelen.


Når vi er på running, må vi altid bede om ekstra, hvis det ikke lige kommer kørende...
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. feb 2018, 21:46

Kolibrien skrev:Om der er nogle, der rent faktisk kan spise alt det wasabi, man får til sin sushi? Det er aldrig lykkedes mig at få spist mere end knap halvdelen.

Hvis det er det der peberrodssovs, så melder jeg mig frivilligt :)
0

Tilbage til "Generelt"