Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PerXX » 20. feb 2018, 10:12

kidkomb skrev:
PerXX skrev:Det må være hårdt for de stakkels mennesker der manuelt skal stå og ringe med kirkeklokkerne i 2x30 min. Det er vist en helt ny fortolkning af "Cross-Fit" :D

Der findes vist ikke ret mange kirker i DK, hvor klokkeslagningen er med håndkraft. Den har været automatiseret og elektrisk i mange år.


Det tror jeg bestemt også du har ret i.
Der er dog stadig nogle få der kører på den gammeldags model.
https://www.dr.dk/nyheder/mind/prins-he ... ins-henrik
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2018, 10:16

PerXX skrev:
kidkomb skrev:
PerXX skrev:Det må være hårdt for de stakkels mennesker der manuelt skal stå og ringe med kirkeklokkerne i 2x30 min. Det er vist en helt ny fortolkning af "Cross-Fit" :D

Der findes vist ikke ret mange kirker i DK, hvor klokkeslagningen er med håndkraft. Den har været automatiseret og elektrisk i mange år.


Det tror jeg bestemt også du har ret i.
Der er dog stadig nogle få der kører på den gammeldags model.
https://www.dr.dk/nyheder/mind/prins-he ... ins-henrik

Ja, det er i sandhed crossfit. Specielt når de nu har indkaldt assistance.
For i crossfit der holder man sammen. Det er bare et helt specielt sammenhold!
-Åh, gud hvor bliver man træt af at høre om crossfit :lol:
Bevares, jeg synes det er strålende og glædeligt at de oplever så stor en glæde ved motion og jeg er super misundelig, men chill da lige lidt en gang imellem :-D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PerXX » 20. feb 2018, 10:44

kidkomb skrev:
PerXX skrev:
kidkomb skrev:
PerXX skrev:Det må være hårdt for de stakkels mennesker der manuelt skal stå og ringe med kirkeklokkerne i 2x30 min. Det er vist en helt ny fortolkning af "Cross-Fit" :D

Der findes vist ikke ret mange kirker i DK, hvor klokkeslagningen er med håndkraft. Den har været automatiseret og elektrisk i mange år.


Det tror jeg bestemt også du har ret i.
Der er dog stadig nogle få der kører på den gammeldags model.
https://www.dr.dk/nyheder/mind/prins-he ... ins-henrik

Ja, det er i sandhed crossfit. Specielt når de nu har indkaldt assistance.
For i crossfit der holder man sammen. Det er bare et helt specielt sammenhold!
-Åh, gud hvor bliver man træt af at høre om crossfit :lol:
Bevares, jeg synes det er strålende og glædeligt at de oplever så stor en glæde ved motion og jeg er super misundelig, men chill da lige lidt en gang imellem :-D


Det skulle bare være en dårlig joke.. Du ved, Cross (kors) Fit.. fordi det var i en kirke. :blush:
9
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2018, 10:51

PerXX skrev:
kidkomb skrev:
PerXX skrev:
kidkomb skrev:
PerXX skrev:Det må være hårdt for de stakkels mennesker der manuelt skal stå og ringe med kirkeklokkerne i 2x30 min. Det er vist en helt ny fortolkning af "Cross-Fit" :D

Der findes vist ikke ret mange kirker i DK, hvor klokkeslagningen er med håndkraft. Den har været automatiseret og elektrisk i mange år.


Det tror jeg bestemt også du har ret i.
Der er dog stadig nogle få der kører på den gammeldags model.
https://www.dr.dk/nyheder/mind/prins-he ... ins-henrik

Ja, det er i sandhed crossfit. Specielt når de nu har indkaldt assistance.
For i crossfit der holder man sammen. Det er bare et helt specielt sammenhold!
-Åh, gud hvor bliver man træt af at høre om crossfit :lol:
Bevares, jeg synes det er strålende og glædeligt at de oplever så stor en glæde ved motion og jeg er super misundelig, men chill da lige lidt en gang imellem :-D


Det skulle bare være en dårlig joke.. Du ved, Cross (kors) Fit.. fordi det var i en kirke. :blush:

Haha :lol: Undskyld jeg er så langsom, det var faktisk en ret fin joke :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 20. feb 2018, 12:00

PerXX skrev:Det må være hårdt for de stakkels mennesker der manuelt skal stå og ringe med kirkeklokkerne i 2x30 min. Det er vist en helt ny fortolkning af "Cross-Fit" :D


Mon ikke de er flere om det, der ringer med klokkerne på skift de steder, hvor det foregår manuelt? :gruble:
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 20. feb 2018, 17:21

Kolibrien skrev:Om der er nogle, der rent faktisk kan spise alt det wasabi, man får til sin sushi? Det er aldrig lykkedes mig at få spist mere end knap halvdelen.

Tja der er nogle der spiser det rent med ske, og når de så faktisk kommer på en rigtigt sushi sted, og tror at det ikke er særlig stærkt... jeps, jeg har vist nok fortalt min reaktion i "upassende" tråden .-)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2018, 17:27

Øf øf.... rigtig wasabi findes stort set ikke udenfor Japan, roden kan kun holde ca. 24 timer fra høst. Så der der peberrods-stads... det bliver farvet grønt for at ligne den rigtige vare.


:D
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 20. feb 2018, 17:49

Hunkat skrev:Øf øf.... rigtig wasabi findes stort set ikke udenfor Japan, roden kan kun holde ca. 24 timer fra høst. Så der der peberrods-stads... det bliver farvet grønt for at ligne den rigtige vare.


:D


Jeg mener det er fordi de er mega vanskelig at dyrke, og derfor koster mange hundrede kroner kiloet.

Er ret sikker på at den sagtens kan holde sig mere end 24 timer.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2018, 17:55

Sangius skrev:
Hunkat skrev:Øf øf.... rigtig wasabi findes stort set ikke udenfor Japan, roden kan kun holde ca. 24 timer fra høst. Så der der peberrods-stads... det bliver farvet grønt for at ligne den rigtige vare.


:D


Jeg mener det er fordi de er mega vanskelig at dyrke, og derfor koster mange hundrede kroner kiloet.

Er ret sikker på at den sagtens kan holde sig mere end 24 timer.


Du har ret, selvfølgelig kan den det. Jeg fandt den artikel hvor jeg oprindelig læste det og ja, problemet er at den er virkelig svær at dyrke hvilket selvfølgelig gør den mega dyr. Og så var der noget om det med tiden alligevel, men det var 2-3 uger. Det er dog ikke ret meget for importerede produkter så den er også svært at anskaffe (og skal spises indenfor 20 min, ellers mister den smagen).

https://politiken.dk/mad/art5598684/Madmyten-Wasabien-til-din-sushi-har-intet-med-wasabi-at-g%C3%B8re
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 20. feb 2018, 19:44

Hvad der får nogen til at synes, det er en god ide at brække en finger af en 2000 år gammel statue http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-02-20 ... aard-straf
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 21. feb 2018, 06:27

Hvordfor verden aldrig løber tør for bade- og drikkevand.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Chichu » 21. feb 2018, 06:56

Ghattner skrev:Hvordfor verden aldrig løber tør for bade- og drikkevand.


Googl Cape Town og Day Zero, og du får din undring nuanceret :(
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 21. feb 2018, 08:12

Jeg undrer mig over hvordan jeg, som relativt normalfungerende voksen, kan have så svært ved at dryppe mine øjn.

Jeg syntes det er noget af det værste at få dryppet øjne, og jeg føler mig som en femårig når jeg kæmper med at slappe og ikke flytte hovedet. Jeg magter det ikke, hvor svært kan det egentligt være? Åbentbart meget svært, for mig! så nu hvor min mand ikke er hjemme til at gøre det for mig, så garmin datter hjulpet mig :stoned:
1
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 21. feb 2018, 08:24

Studsgaard skrev:Jeg undrer mig over hvordan jeg, som relativt normalfungerende voksen, kan have så svært ved at dryppe mine øjn.

Jeg syntes det er noget af det værste at få dryppet øjne, og jeg føler mig som en femårig når jeg kæmper med at slappe og ikke flytte hovedet. Jeg magter det ikke, hvor svært kan det egentligt være? Åbentbart meget svært, for mig! så nu hvor min mand ikke er hjemme til at gøre det for mig, så garmin datter hjulpet mig :stoned:


:lol:

Sådan har jeg det med næsespray. Tror næsten det ville være nemmere for mig at springe fra en 10-meter vippe, end at trykke på den skide spray :stoned:
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 21. feb 2018, 11:47

Studsgaard skrev:Jeg undrer mig over hvordan jeg, som relativt normalfungerende voksen, kan have så svært ved at dryppe mine øjn.

Jeg syntes det er noget af det værste at få dryppet øjne, og jeg føler mig som en femårig når jeg kæmper med at slappe og ikke flytte hovedet. Jeg magter det ikke, hvor svært kan det egentligt være? Åbentbart meget svært, for mig! så nu hvor min mand ikke er hjemme til at gøre det for mig, så garmin datter hjulpet mig :stoned:

Nogle stavefejl får betydningen til at blive noget helt andet... jeg troede det var en ny type YT film der viser hvordan du kan dryppe øjne :lol:
1

Tilbage til "Generelt"