Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. feb 2018, 00:16

Miss_no_More skrev:Bilka der åbenbart ikke skal nyde noget af kunder, der køber 2 dyner! :sur: :D

Jeg har haft en lignende oplevelse ved Føtex.

Det virker bare ikke som et godt tilbud :gruble: :forvirret:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. feb 2018, 00:32

Også fra Føtex apropos. Jeg tillader mig nu at være skeptisk overfor ideen :D :stoned:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 22. feb 2018, 00:41

Jeg undrer mig over at jeg ikke sover :gruble:

Var på arbejde fra 7.30 - 23 mandag, 12-19 i går og så 10-23.30 i dag (inklusiv træning fra 10-16) - jeg burde være virkelig, virkelig TRÆT!
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 22. feb 2018, 05:48

Verden var altså anderledes simpel for nogle årtier siden.
Annoncen er fra min barndoms by, så jeg ved hvor stedet ligger. dog lukket for mange år siden, men bygningen står som en sørgelig kulisse.
Ingen datingprofil, tinder eller noget som helst man skulle bekymre sig om. Mennesker mødte rent faktisk hinanden, også dem man ikke kendte i forvejen. Sådan en gammel annonce er alligevel en øjenåber, der mere end indikerer at relationerne mennesker imellem ikke har det særligt godt længere. Så var der alligevel noget som var bedre i gamle dage, og så tænk at kunne sidde og hygge sig med en flaske hvidvin...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 22. feb 2018, 06:53

HerErJeg skrev:Verden var altså anderledes simpel for nogle årtier siden.
Annoncen er fra min barndoms by, så jeg ved hvor stedet ligger. dog lukket for mange år siden, men bygningen står som en sørgelig kulisse.
Ingen datingprofil, tinder eller noget som helst man skulle bekymre sig om. Mennesker mødte rent faktisk hinanden, også dem man ikke kendte i forvejen. Sådan en gammel annonce er alligevel en øjenåber, der mere end indikerer at relationerne mennesker imellem ikke har det særligt godt længere. Så var der alligevel noget som var bedre i gamle dage, og så tænk at kunne sidde og hygge sig med en flaske hvidvin...


Det findes skam stadig. Damhuskroen holder en gang imellem "Dameaftener". Vinen kan man jo bare vælge at bestille :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 22. feb 2018, 10:02

Hewlett skrev:
HerErJeg skrev:Verden var altså anderledes simpel for nogle årtier siden.
Annoncen er fra min barndoms by, så jeg ved hvor stedet ligger. dog lukket for mange år siden, men bygningen står som en sørgelig kulisse.
Ingen datingprofil, tinder eller noget som helst man skulle bekymre sig om. Mennesker mødte rent faktisk hinanden, også dem man ikke kendte i forvejen. Sådan en gammel annonce er alligevel en øjenåber, der mere end indikerer at relationerne mennesker imellem ikke har det særligt godt længere. Så var der alligevel noget som var bedre i gamle dage, og så tænk at kunne sidde og hygge sig med en flaske hvidvin...


Det findes skam stadig. Damhuskroen holder en gang imellem "Dameaftener". Vinen kan man jo bare vælge at bestille :)


Findes Damhuskroen overhovedet mere? :gruble:
Eller Klamydiaborgen? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 22. feb 2018, 10:10

Juki skrev:
Wizzze skrev:Er det ligesom med narkomaner og jagten på et fix, eller er der et sort marked for slikmunde? :gruble:
https://www.bt.dk/danmark/supermarkeder ... -en-besked

Men hvorfor lige Nutella :gruble:


I fortyndet form skulle det give et godt buzz, hvis det sprøjtes direkte ind i blodåren. :devil:

Ej de nævnte i nyhederne, at nutella-mærket var let genkendeligt i Østeuropa, og derfor let omsætteligt.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 22. feb 2018, 10:15

Wizzze skrev:
Hewlett skrev:
HerErJeg skrev:Verden var altså anderledes simpel for nogle årtier siden.
Annoncen er fra min barndoms by, så jeg ved hvor stedet ligger. dog lukket for mange år siden, men bygningen står som en sørgelig kulisse.
Ingen datingprofil, tinder eller noget som helst man skulle bekymre sig om. Mennesker mødte rent faktisk hinanden, også dem man ikke kendte i forvejen. Sådan en gammel annonce er alligevel en øjenåber, der mere end indikerer at relationerne mennesker imellem ikke har det særligt godt længere. Så var der alligevel noget som var bedre i gamle dage, og så tænk at kunne sidde og hygge sig med en flaske hvidvin...


Det findes skam stadig. Damhuskroen holder en gang imellem "Dameaftener". Vinen kan man jo bare vælge at bestille :)


Findes Damhuskroen overhovedet mere? :gruble:
Eller Klamydiaborgen? :gruble:


Den er der tilsyneladende endnu. Der er endda 'Grisefest' lørdag d.3 Marts. Måske kan du stadig nå at få fat på en billet. :slem:

http://www.damhuskroen.dk/arrangementer-grisefest.php

I øvrigt gik der en vittighed, da jeg var ung, om at forskellen på Bingo og enkebal/dameaften på Damhuskroen var, at ved Bingo vandt du en flæskesteg. Når der var enkebal/dameaften, fik du hele svinet med hjem. (høhø. Det er ikke mig der har opfundet joken) :engel:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. feb 2018, 10:30

paint skrev:
Wizzze skrev:
Hewlett skrev:
HerErJeg skrev:Verden var altså anderledes simpel for nogle årtier siden.
Annoncen er fra min barndoms by, så jeg ved hvor stedet ligger. dog lukket for mange år siden, men bygningen står som en sørgelig kulisse.
Ingen datingprofil, tinder eller noget som helst man skulle bekymre sig om. Mennesker mødte rent faktisk hinanden, også dem man ikke kendte i forvejen. Sådan en gammel annonce er alligevel en øjenåber, der mere end indikerer at relationerne mennesker imellem ikke har det særligt godt længere. Så var der alligevel noget som var bedre i gamle dage, og så tænk at kunne sidde og hygge sig med en flaske hvidvin...


Det findes skam stadig. Damhuskroen holder en gang imellem "Dameaftener". Vinen kan man jo bare vælge at bestille :)


Findes Damhuskroen overhovedet mere? :gruble:
Eller Klamydiaborgen? :gruble:


Den er der tilsyneladende endnu. Der er endda 'Grisefest' lørdag d.3 Marts. Måske kan du stadig nå at få fat på en billet. :slem:

http://www.damhuskroen.dk/arrangementer-grisefest.php

I øvrigt gik der en vittighed, da jeg var ung, om at forskellen på Bingo og enkebal/dameaften på Damhuskroen var, at ved Bingo vandt du en flæskesteg. Når der var enkebal/dameaften, fik du hele svinet med hjem. (høhø. Det er ikke mig der har opfundet joken) :engel:

Det er da ikke den værste temafest man kan tage til :lol: Det lyder da ret gennemført..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 22. feb 2018, 10:48

Damhuskroen :alien: er stadig traumatiseret efter jeg som 16-årig var med til julefrokost der med mit arbejde. Skulle ud på toilettet og en fremmed (altså ikke kollega), som mindst kunne have været min bedsteforældre i alder og som lugtede så fælt af gammel mand/pis/øl, greb fat i mig og spurgte om han skulle gå med. Fik sagt nej tak, vristet mig fri og gik videre, hvorefter han så råber efter mig at han altså havde kondomer med :badr: :badr:
2
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 22. feb 2018, 11:12

Nicolait skrev:
Juki skrev:
Wizzze skrev:Er det ligesom med narkomaner og jagten på et fix, eller er der et sort marked for slikmunde? :gruble:
https://www.bt.dk/danmark/supermarkeder ... -en-besked

Men hvorfor lige Nutella :gruble:


I fortyndet form skulle det give et godt buzz, hvis det sprøjtes direkte ind i blodåren. :devil:

Ej de nævnte i nyhederne, at nutella-mærket var let genkendeligt i Østeuropa, og derfor let omsætteligt.


Og i Danmark. Der er mange kioskejere, der oplever, at de bliver tilbudt at købe et parti billigt nutella under bordet, som de så kan sælge videre i butikken.

Det samme er tidligere sket med instant coffee og dyr chokolade.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. feb 2018, 11:15

At man kan sidde som 44 årig og være totalt nedslået over at man ikke kan gå på pension før man er 68 år.
Jeg siger ikke at man skal brænde for sit job, men jeg synes måske man skylder sig selv at arbejde med noget der trods alt ikke kun handler om at hive penge nok hjem til at man kan leve.
Livet bliver simpelthen for langt og trist hvis man kun kan tænke på hvornår ens næste ferie starter, eller hvornår man kan gå på pension.
8
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 22. feb 2018, 13:02

NejJegErIkkeAsiat skrev:At man kan sidde som 44 årig og være totalt nedslået over at man ikke kan gå på pension før man er 68 år.
Jeg siger ikke at man skal brænde for sit job, men jeg synes måske man skylder sig selv at arbejde med noget der trods alt ikke kun handler om at hive penge nok hjem til at man kan leve.
Livet bliver simpelthen for langt og trist hvis man kun kan tænke på hvornår ens næste ferie starter, eller hvornår man kan gå på pension.

Se det er også en af de ting der undre mig, hver gang jeg ser nogen brokke sig over deres arbejde, tænker jeg "så find noget andet" livet er for kort til at spilde på et job du ikke kan lide, især fordi du bruger mere tid på arbejdet end sammen med venner og familie.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 22. feb 2018, 19:08

At det er dyrere kun at flyve til malaga, end at bestille en uges charterferie i malaga.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 22. feb 2018, 19:11

At nogen synes det var en god ide eller nødvendigt at genoplive de danske Hollywoodfruer
3

Tilbage til "Generelt"