Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 16. mar 2018, 11:49

Hvor det svenske/norske/total uforståeligt talende par, som spurgte mig om vej i går, skulle hen.

Prøvede på engelsk og dansk, de snakkede ikke engelsk og jeg fattede intet af hvad de ville, udover at det var noget med en fisk.

Det var ikke Fisketorvet, for det var ikke shopping. Akvariet? Nej heller ikke. Vil I spise fisk? Nej.
Manden lavede armbevægelser som kunne tyde på en levende fisk, den svømmede i hvert fald, og synes han sagde noget om et fald. Vandfald? Næh. Og konen blev ved at lave en bevægelse som om hun sad ved siden af en fisk, sådan ligesom man lægger armen om skulderen på sidemanden...


Har tænkt på det i et døgn nu og er ikke kommet frem til noget klogt.
2
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 16. mar 2018, 11:53

Ficus skrev:Hvor det svenske/norske/total uforståeligt talende par, som spurgte mig om vej i går, skulle hen.

Prøvede på engelsk og dansk, de snakkede ikke engelsk og jeg fattede intet af hvad de ville, udover at det var noget med en fisk.

Det var ikke Fisketorvet, for det var ikke shopping. Akvariet? Nej heller ikke. Vil I spise fisk? Nej.
Manden lavede armbevægelser som kunne tyde på en levende fisk, den svømmede i hvert fald, og synes han sagde noget om et fald. Vandfald? Næh. Og konen blev ved at lave en bevægelse som om hun sad ved siden af en fisk, sådan ligesom man lægger armen om skulderen på sidemanden...


Har tænkt på det i et døgn nu og er ikke kommet frem til noget klogt.


Den Lille Havfrue? :gruble:

Den kan man vel (hvis man virkelig vil det) lægge armen om skulderen på :lol:
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. mar 2018, 12:07

Kalimsofie skrev:
Ficus skrev:Hvor det svenske/norske/total uforståeligt talende par, som spurgte mig om vej i går, skulle hen.

Prøvede på engelsk og dansk, de snakkede ikke engelsk og jeg fattede intet af hvad de ville, udover at det var noget med en fisk.

Det var ikke Fisketorvet, for det var ikke shopping. Akvariet? Nej heller ikke. Vil I spise fisk? Nej.
Manden lavede armbevægelser som kunne tyde på en levende fisk, den svømmede i hvert fald, og synes han sagde noget om et fald. Vandfald? Næh. Og konen blev ved at lave en bevægelse som om hun sad ved siden af en fisk, sådan ligesom man lægger armen om skulderen på sidemanden...


Har tænkt på det i et døgn nu og er ikke kommet frem til noget klogt.


Den Lille Havfrue? :gruble:

Den kan man vel (hvis man virkelig vil det) lægge armen om skulderen på :lol:


Også min tanke :lol:
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 16. mar 2018, 12:19

FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
Den Lille Havfrue? :gruble:

Den kan man vel (hvis man virkelig vil det) lægge armen om skulderen på :lol:


Også min tanke :lol:


Et godt bud, som også var min venindes første forslag til dem, men enten forstod de ikke buddet eller os var det ikke the little mermaid :jule:
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. mar 2018, 01:59

Hvor normalt det er at have kæmpestore soveværelser i Danmark :gruble:

Jeg synes tit jeg ser "master bedrooms" i amerikanske boligprogrammer, der er på størrelse med en balsal og indrettet som var det en 1-værelses lejlighed hvor man ikke behøver andre rum. De er ofte simpelt og roligt indrettet, men hvad bliver al den plads brugt til? Skabe og diverse andre opbevaringsløsninger er som regel gemt væk i et separat rum til det. Så er der godt nok en kæmpe seng, hvor man rigtig kan brede sig, men så er der så også en stor sofa og/eller 1-2 store lænestole og ikke så meget andet :gruble:

Jeg tror kun jeg har oplevet mindre soveværelser her i Danmark, med mindre det også har skulle rumme andre funktioner end kun at være et sted man sover i. Det virker som om at der går rigtig meget plads til spilde, med mine øjne :D Men jeg er heller ikke vant til at man bruger og opholder sig i soveværelset, når der er andre rum i boligen til samme formål.

Jeg tror ikke jeg kender nogen der trækker sig tilbage i soveværelset, under normale omstændigheder, for fx sidde og læse en bog. Måske hvis man skal amme, men det er jo for en tidsbegrænset periode imens barnet/børnene er små.

Har I kæmpestore soveværelser med lænestole fx? Eller hvordan bruger I jeres soveværelse(der kun har funktionen at være et sted man sover, altså ikke også en kontorplads osv.)

Vi snakker i den her størrelsesorden:
Billede

Billede

Altså jeg kunne forstå hvis det var for at nyde udsigten, men det virker ikke til at være idéen.. :gruble: :D
Billede

Billede

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 17. mar 2018, 02:22

:lun: jeg ville elske en af de nederste 3. Jeg ville sagtens kunne bruge det som et sted hvor jeg kunne sidde og læse og nyde en god kop te... Årh, :love:
2
My world 12-10-18 :lun:
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 17. mar 2018, 03:47

Jeg læser, hører podcast eller ser tv i min seng til tider. Men det behøver jeg heldigvis ikke en balsal omkring mig for at gøre.

Jeg har ikke set så store soveværelser nogensinde. Heller ikke dem jeg kender som har sådan nogle 200 kvm-huse.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 17. mar 2018, 07:29

Så kan jeg bedre forstå amerikaner i anmeldelser altid brokker sig over hotelværelserne er så små. Det er jo fordi de ellers ikke kan sove :lol:
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. mar 2018, 16:06

Moxy-lady skrev::lun: jeg ville elske en af de nederste 3. Jeg ville sagtens kunne bruge det som et sted hvor jeg kunne sidde og læse og nyde en god kop te... Årh, :love:

Jeg ville også sagtens kunne slappe af der og sidde og nyde udsigten fx, men det virker sjældent til at være meningen med sofaer og lænestole.

Det er tit i boligprogrammer der handler om at renovere jeg har lagt mærke til det. Der er resultatet selvfølgelig så pænt og urørt som muligt, men samtidig bliver der ikke lagt vægt på hvilken fantastisk "krog" man kan få, med en god siddeplads over en udsigt. Det virker mere som om at fokus skal være på al den gulvplads der er :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25713

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 17. mar 2018, 16:43

Juki skrev:Hvor normalt det er at have kæmpestore soveværelser i Danmark :gruble:

Jeg synes tit jeg ser "master bedrooms" i amerikanske boligprogrammer, der er på størrelse med en balsal og indrettet som var det en 1-værelses lejlighed hvor man ikke behøver andre rum. De er ofte simpelt og roligt indrettet, men hvad bliver al den plads brugt til? Skabe og diverse andre opbevaringsløsninger er som regel gemt væk i et separat rum til det. Så er der godt nok en kæmpe seng, hvor man rigtig kan brede sig, men så er der så også en stor sofa og/eller 1-2 store lænestole og ikke så meget andet :gruble:

Jeg tror kun jeg har oplevet mindre soveværelser her i Danmark, med mindre det også har skulle rumme andre funktioner end kun at være et sted man sover i. Det virker som om at der går rigtig meget plads til spilde, med mine øjne :D Men jeg er heller ikke vant til at man bruger og opholder sig i soveværelset, når der er andre rum i boligen til samme formål.

Jeg tror ikke jeg kender nogen der trækker sig tilbage i soveværelset, under normale omstændigheder, for fx sidde og læse en bog. Måske hvis man skal amme, men det er jo for en tidsbegrænset periode imens barnet/børnene er små.

Har I kæmpestore soveværelser med lænestole fx? Eller hvordan bruger I jeres soveværelse(der kun har funktionen at være et sted man sover, altså ikke også en kontorplads osv.)





Altså jeg kunne forstå hvis det var for at nyde udsigten, men det virker ikke til at være idéen.. :gruble: :D


Billede

]


Det ligner luksussuiten på et fint hotel. Jeg ville elske at holde ferie i det, men jeg ville vende lænestolen om, så jeg kunne sidde og læse med udsigt over vandet.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 17. mar 2018, 18:16

Hvorfor jeg har norske undertekster på Nat Geo.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 17. mar 2018, 19:59

Jeg har set mange amerikanske huse, men aldrig med så store soveværelser, her er vi oppe i en ekstrem luksusklasse.

Men der er dog en ting, som jeg elsker ved en typisk master bedroom suite, der er altid et privat badeværelse.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20473
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43939

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 18. mar 2018, 00:25

:gruble:

Billede
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 19. mar 2018, 02:21

Mit tv-signal er røget og internettet har været lidt ustabilt de sidste timer.

Jeg kan se på Yousees Facebookside at jeg ikke er den eneste der har oplevet fejl. De sidste par timer er der flere, fra forskellige steder i landet, der har skrevet og brokket sig over det manglende signal og kræver det fikset NU!

Altså jeg er med på det er pisseirriterende, men det er midt om natten så hvad regner de med der vil ske? At der sidder medarbejdere på arbejde kl 3 om natten, for at holde øje med opslag så de kan sætte nogle teknikere i sving, hvis nu det skulle være? De oplyser jo ikke engang hvor i Danmark det er de bor eller hvilke produkter der er ramt(ikke at jeg vil anbefale det heller) men hvordan skulle det kunne være muligt at undersøge driften uden kundenummer m.m.?
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 19. mar 2018, 05:10

Juki skrev:Mit tv-signal er røget og internettet har været lidt ustabilt de sidste timer.

Jeg kan se på Yousees Facebookside at jeg ikke er den eneste der har oplevet fejl. De sidste par timer er der flere, fra forskellige steder i landet, der har skrevet og brokket sig over det manglende signal og kræver det fikset NU!

Altså jeg er med på det er pisseirriterende, men det er midt om natten så hvad regner de med der vil ske? At der sidder medarbejdere på arbejde kl 3 om natten, for at holde øje med opslag så de kan sætte nogle teknikere i sving, hvis nu det skulle være? De oplyser jo ikke engang hvor i Danmark det er de bor eller hvilke produkter der er ramt(ikke at jeg vil anbefale det heller) men hvordan skulle det kunne være muligt at undersøge driften uden kundenummer m.m.?


Det er lidt som om, at i det øjeblik folk logger på Facrbook, så forsvinder al pli, intelligens og almindelig sund fornuft :rulle:
2

Tilbage til "Generelt"