Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 21. apr 2018, 15:00

Myresluger skrev:
cola skrev:Jeg undrer mig over at folk kan undre sig over at der lugter af gylle i højsæsonen for gyllespredning, når de har valgt at flytte på landet.

Igen det er som de folk der flytter til tivoli og brokker sig over larmen fra tivoli når de først starter.

Jeg undrer mig virkelig over det.


Der må ikke spredes gylle 200 m fra by zone i weekender og helligdage. Men at køre 10 m fra byzone fredag aften kl 17.15 hvor folk gerne vil sidde på på terrassen er OK. Og ja det er tilladt - men ikke særlig hensynsfuldt! Det lugter altså ret voldsomt de første par timer..


Nej, det er det muligvis ikke, men det er nødvendigt, hvis de skal nå det. De udnytter alle lyse timer lige nu for at få indhentet de uger de er bagud.
Så jeg synes faktisl i den grad det er ok, at landmanden gør det han er nødt til at gøre.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Myresluger » 21. apr 2018, 15:52

fisken80 skrev:
Myresluger skrev:
cola skrev:Jeg undrer mig over at folk kan undre sig over at der lugter af gylle i højsæsonen for gyllespredning, når de har valgt at flytte på landet.

Igen det er som de folk der flytter til tivoli og brokker sig over larmen fra tivoli når de først starter.

Jeg undrer mig virkelig over det.


Der må ikke spredes gylle 200 m fra by zone i weekender og helligdage. Men at køre 10 m fra byzone fredag aften kl 17.15 hvor folk gerne vil sidde på på terrassen er OK. Og ja det er tilladt - men ikke særlig hensynsfuldt! Det lugter altså ret voldsomt de første par timer..


Nej, det er det muligvis ikke, men det er nødvendigt, hvis de skal nå det. De udnytter alle lyse timer lige nu for at få indhentet de uger de er bagud.
Så jeg synes faktisl i den grad det er ok, at landmanden gør det han er nødt til at gøre.


Jeg undrer mig også over den særstatus landbruget har - de er bagud, så skal de da bare indhente det - om der overskrides regler eller ej. Eller forurenes - hvis deres gylletank ikke er stor nok kører de da bare gylle ud mens jorden er frosset. Alle andre industrier skal overholde reglerne - også hvis de er bagud. Støjende byggeri kan ikke bare forlænges til aften/nat fordi de er bagud. Man kan ikke bare hælde spildevand ud fordi man ikke har tilstrækkelig kapacitet - men er det landbruget så er det da bare A OK. I min verden er det ikke et argument at man er bagud. Forsøg lige at forklare politiet at du kørte for hurtigt fordi du var forsinket - jamen så får du da stadig en bøde.
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 21. apr 2018, 16:42

Myresluger skrev:Jeg undrer mig også over den særstatus landbruget har - de er bagud, så skal de da bare indhente det - om der overskrides regler eller ej. Eller forurenes - hvis deres gylletank ikke er stor nok kører de da bare gylle ud mens jorden er frosset. Alle andre industrier skal overholde reglerne - også hvis de er bagud. Støjende byggeri kan ikke bare forlænges til aften/nat fordi de er bagud. Man kan ikke bare hælde spildevand ud fordi man ikke har tilstrækkelig kapacitet - men er det landbruget så er det da bare A OK. I min verden er det ikke et argument at man er bagud. Forsøg lige at forklare politiet at du kørte for hurtigt fordi du var forsinket - jamen så får du da stadig en bøde.

Det gør de også, de får tilgengæld en bøde der kan mærkes, hvor du hvis du køre for stærkt kan nøjes med et lidt større greb i lommen. For hvis du som billist var bange for at køre for stærkt ville du nok stoppe. Hvor landmænd i dag faktisk venter på at frosten er af jorden, og det har den ligodt været i relativ lang tid, men det har bare ikke været fordelagtigt at sprede gylle i store mængder før nu, det de har gjort før, har kun været som en "så kan vi klare os lidt længere, til vi har fået sæden i jorden"- taktik.

og jeg tror at du også brokker dig over brødpriserne... for jo svære landmanden har det jo dyre brød og andet der kommer derfra, hvilket også vil sige grøntsager osv. Så ja de får længere snor end du som "alm dødelig" får... for deres arbejde bringer mad på bordet hos ALLE andre, selv dig.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 21. apr 2018, 16:48

Myresluger skrev:
fisken80 skrev:
Myresluger skrev:
cola skrev:Jeg undrer mig over at folk kan undre sig over at der lugter af gylle i højsæsonen for gyllespredning, når de har valgt at flytte på landet.

Igen det er som de folk der flytter til tivoli og brokker sig over larmen fra tivoli når de først starter.

Jeg undrer mig virkelig over det.


Der må ikke spredes gylle 200 m fra by zone i weekender og helligdage. Men at køre 10 m fra byzone fredag aften kl 17.15 hvor folk gerne vil sidde på på terrassen er OK. Og ja det er tilladt - men ikke særlig hensynsfuldt! Det lugter altså ret voldsomt de første par timer..


Nej, det er det muligvis ikke, men det er nødvendigt, hvis de skal nå det. De udnytter alle lyse timer lige nu for at få indhentet de uger de er bagud.
Så jeg synes faktisl i den grad det er ok, at landmanden gør det han er nødt til at gøre.


Jeg undrer mig også over den særstatus landbruget har - de er bagud, så skal de da bare indhente det - om der overskrides regler eller ej. Eller forurenes - hvis deres gylletank ikke er stor nok kører de da bare gylle ud mens jorden er frosset. Alle andre industrier skal overholde reglerne - også hvis de er bagud. Støjende byggeri kan ikke bare forlænges til aften/nat fordi de er bagud. Man kan ikke bare hælde spildevand ud fordi man ikke har tilstrækkelig kapacitet - men er det landbruget så er det da bare A OK. I min verden er det ikke et argument at man er bagud. Forsøg lige at forklare politiet at du kørte for hurtigt fordi du var forsinket - jamen så får du da stadig en bøde.


Skrev du ikke selv, at det landmanden gjorde tæt på dig ikke var imod reglerne?
Jeg har intet skrevet om, at det er ok, at landmænd bryder loven for det er det da overhovedet ikke. Men at de følger reglerne og kører gylle ud når det er muligt dét forstår jeg ved gud godt. Hvis de skulle tage hensyn til alle og enhver så fik de jo aldrig kørt gylle ud.

Jeg har da i øvrigt flere gange oplevet byggeri, der fortsatte aften og nat. Ligesom jeg har boet ved siden af et kryds, hvor de lavede støjende vejarbejde døgnet rundt i en måned. Sådan er det altså nogle gange.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lys » 21. apr 2018, 22:03

Wizzze skrev:Hvorfor er håndsæber på hoteller pakket ind i papir? så man står der med sine våde fingre og skal pakke papir op, der er ved at gå i opløsning :stoned:


Og hvorfor er der sjældent en sæbeskål eller en (vandret) vaskekant, hvor man kan lægge den våde sæbe!
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 22. apr 2018, 04:16

Lys skrev:
Wizzze skrev:Hvorfor er håndsæber på hoteller pakket ind i papir? så man står der med sine våde fingre og skal pakke papir op, der er ved at gå i opløsning :stoned:


Og hvorfor er der sjældent en sæbeskål eller en (vandret) vaskekant, hvor man kan lægge den våde sæbe!

Det er fordi at første gang du bruger sæben, så er selve sæben beskidt, og bør faktisk smides ud, der er rigtig mange bakterier på en sæbe, der er i "fast" form. Det har de også videnskabeligt bevist, for en del år siden.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 22. apr 2018, 04:26

Det undre mig når folk bliver sure / fornærmede, når andre end dem selv bruger en mobil, men de selv bruger / tjekker deres mobil uden tanke.
3
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 22. apr 2018, 12:46

Hvorfor har man ikke indført seler i busserne? :gruble:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2018, 13:40

Mangoness skrev:Hvorfor har man ikke indført seler i busserne? :gruble:

Der er det jo i langfartsbusser, men det ville nok være for bøvlet i bybusser hvor folk hee tiden skal af og på, vil jeg tro. :gruble:

Det kan også være økonomi ... det er jo ret mange seler. Men det kan da også være, det kommer.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. apr 2018, 14:16

Lemonella skrev:
Mangoness skrev:Hvorfor har man ikke indført seler i busserne? :gruble:


https://samvirke.dk/artikler/hvorfor-er ... i-bybusser

Det er da nogle mærkelige svar/argumenter? Der er større chance for at komme til skade hvis du står op i en bus der kører galt, så derfor har vi heller ikke sele til siddpladserne :forvirret: :lol2:

Der er typisk dobbelt så mange ståpladser som siddepladser i bybusserne herhjemme. Skulle bussen køre galt, er der større risiko for at komme til skade, hvis man er stående.

Bybusser er som udgangspunkt bygget til ståpladser. Det er for besværligt at spænde de stående fast, og det ville øge transporttiden markant, hvis det skulle indføres. Desuden giver det heller ikke mening kun at have sele til de siddende, når ståpladserne er der, hvor man er mest udsat, ifølge Leif Lorenzen. 
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2018, 14:31

Hvorfor skal hunde i snor, når ulven må løbe frit?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2018, 14:34

kidkomb skrev:Hvorfor skal hunde i snor, når ulven må løbe frit?

Selv storby-sjosjalister sætter grænsen et sted! :fløjt:
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 22. apr 2018, 18:25

kidkomb skrev:Hvorfor skal hunde i snor, når ulven må løbe frit?


Fordi der er flere hunde end ulve. Og fordi ulven er et vildt dyr. Man putter jo heller ikke ræve i snor... eller flåter (det bliver nok også svært, men det er et af Danmarks farligste dyr, der er noget større risiko for at blive bidt af en flåt og blive syg af det end for at blive overfaldet af en ulv).
Hjorte er også pissefarlige især i brunstsæsonen, dem putter vi heller ikke i snor.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 23. apr 2018, 06:05

Nicolait skrev:Måske er det bare mig der er sart, men jeg undrer mig over, at folk sælger brugte in-ear hovedtelefoner.

Er der virkelig nogen, der vil købe dem?


De kan vel sprittes af... Man kan også blive lidt for sart. Der er næppe noget farligt over de langt fleste menneskers øregange.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 23. apr 2018, 11:05

Den skæreost jeg har købt.


Den ene side er fuld af huller...det er den anden side ikke.

Siden med hullerne er nem at skære af med osteskæreren...det er den uden huller dælme ikke! Det krøller helt sammen, så man efter at have skåret kan rulle det ud for at få det til at dække brødet :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"