Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 649
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 3995

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vira » 20. maj 2018, 15:38

Min nye t-shirt. Jeg købte den i går (dog på et loppemarked, så kan ikke spørge i butikken) den er hvid med et kæmpe blad/blomstertryk på i grå. Efter at have haft den på hele dagen, opdager jeg for lidt siden at trykket faktisk er sort og vender indad, og nej jeg har ikke tage den omvendt på. Mærket med størrelsen, og mærket med vaskeanvisninger mm. sidder rigtigt og vender indad, det gør trykket bare også. Jeg kan ikke regne ud om den er sat forkert sat sammen, eller om det er en dille jeg ikke kender :gruble: :lol2:
Hvis jeg vender den om sidder trykket rigtigt, men mærkerne forkert. Det giver ikke mening :lol: :lol2:
2
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 800
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 8431

Indlægaf Rikke » 20. maj 2018, 15:43

Vira skrev:Min nye t-shirt. Jeg købte den i går (dog på et loppemarked, så kan ikke spørge i butikken) den er hvid med et kæmpe blad/blomstertryk på i grå. Efter at have haft den på hele dagen, opdager jeg for lidt siden at trykket faktisk er sort og vender indad, og nej jeg har ikke tage den omvendt på. Mærket med størrelsen, og mærket med vaskeanvisninger mm. sidder rigtigt og vender indad, det gør trykket bare også. Jeg kan ikke regne ud om den er sat forkert sat sammen, eller om det er en dille jeg ikke kender :gruble: :lol2:
Hvis jeg vender den om sidder trykket rigtigt, men mærkerne forkert. Det giver ikke mening :lol: :lol2:

Jeg købte sådan en på loppemarked i går!! :lol:

Dog med en stjerne på indersiden, som man kan skimte på ydersiden - jeg var WTF over det. Nu er jeg endnu mere WTF :lol:
2
:whip:
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 20. maj 2018, 15:44

Rikke skrev:
Vira skrev:Min nye t-shirt. Jeg købte den i går (dog på et loppemarked, så kan ikke spørge i butikken) den er hvid med et kæmpe blad/blomstertryk på i grå. Efter at have haft den på hele dagen, opdager jeg for lidt siden at trykket faktisk er sort og vender indad, og nej jeg har ikke tage den omvendt på. Mærket med størrelsen, og mærket med vaskeanvisninger mm. sidder rigtigt og vender indad, det gør trykket bare også. Jeg kan ikke regne ud om den er sat forkert sat sammen, eller om det er en dille jeg ikke kender :gruble: :lol2:

Jeg købte sådan en på loppemarked i går!! :lol:

Dog med en stjerne på indersiden, som man kan skimte på ydersiden - jeg var WTF over det. Nu er jeg endnu mere WTF :lol:

Jeg er totalt WTF nu, fatter intet :lol: :lol2: Jeg var sikker på jeg var den eneste der havde oplevet det. Det er virkelig virkelig mærkeligt det her :gruble: :lol:
1
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 20. maj 2018, 15:45

^'Min er fra Saint Tropez hvor er din fra? :lol2:
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 687
Likede indlæg: 13188

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 16:07

Hvorfor der er størrelsesforskel på de billeder jeg tager med min mobil, når nu det er det samme kamera med de samme indstillinger der tager billederne?! :cuss:

Nogle gange kan jeg vedhæfte 2-3 billeder i en sms, andre gange kun et. Det gør ingen forskel om der tekst og smileys i sms'en også eller hvad motivet er, fx om der er mange forskellige farver og elementer. Eller om de er lodrette eller vandrette. Nogle gange er screenshots også for store, selvom de bliver gemt i samme format som andre billeder.

I don't get it Billede
0
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 20. maj 2018, 16:43

Vira skrev:^'Min er fra Saint Tropez hvor er din fra? :lol2:

TADAAA :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 20. maj 2018, 16:46

Rikke skrev:

Åh gud jeg dør af grin, men jeg fatter stadig intet, som i nada :lol2: :lol2: :lol2:
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 20. maj 2018, 16:48

Vira skrev:
Rikke skrev:

Åh gud jeg dør af grin, men jeg fatter stadig intet, som i nada :lol2: :lol2: :lol2:

Vi tager dem på, hvis vi nogensinde skal ses ude i det der virkelige liv :lol:

Jeg gav 75 kr for min. Hvad gav du? :D
1
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 20. maj 2018, 16:50

Rikke skrev:
Vira skrev:
Rikke skrev:

20 :-D
2
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 20. maj 2018, 16:54

^P.S nu har jeg altså spurgt dem på FB :lol: Skal nok opdatere
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 20. maj 2018, 16:55

Vira skrev:
Rikke skrev:
Vira skrev:
Rikke skrev:

20 :-D

Hrmpfh... Men min havde stadig mærker på... :D
1
Smiling_Goat
Kort karma: 701
Likede indlæg: 11525

Indlægaf Smiling_Goat » 20. maj 2018, 17:14

Delfin skrev:
LadyFox skrev:
LadyFox skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:https://www.bt.dk/viralt/folk-taber-underkaeben-jeg-stoler-ikke-paa-min-hjerne-laengere

Please forklar mig det, jeg bliver åndssvag!!

Jeg synes, det virker ret random, hvad den siger. Det passede ikke hver gang på, hvad jeg tænkte i hvert fald.

Min kæreste kan slet ikke få den til at sige Brainstorm. På mig siger den præcis det jeg tænker. Hver gang. ARgh!!!

Sært. Måske du bare er ekstra forudsigelig i din tankegang :lol:

Nej. Finten er at det er samme lyd der kommer. Hver gang. Det er min hjerne der spiller mig et puds :D
Det virker ikke for alle.

Hvad siger den hvis man ikke ved hvilke ord man kan tænke på :gruble:

Okay, mystisk. Hvis jeg kigger på den siger den hvad jeg tænker. Hvis jeg kigger væk fra skærmen siger den Green needle uanset hvor hårdt jeg tænker brainstorm...

Jeg hører det, jeg tænker på.

Jeg har lige prøvet at snyde den ved at sidde og messe forskellige andre ord for at forhindre mig selv i at tænke på de to. Ved de fleste af ordene blev det til brainstorm.

Min hjerne er bare som altid på tværs og får det til brain needle :lol:
2
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 148
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 2768

Indlægaf Mistermor » 20. maj 2018, 20:54

Skal buschauffører ikke helst blive i deres bus?
Nu har jeg to gange oplevet, at chaufføren forlader bussen undervejs på ruten.

1. gang havde en anden bus påkørt en fodgænger i fodgængerfeltet. Det er sket i et venstresving, og bussen spærrer nu for den vej, vi skal. Vi er dog ikke ude i krydset men holder i venstresvingsbanen med en anden bus foran. Buschaufføren springer ud af bussen og løber over vejen (det er et stort kryds) og blander sig i, hvad der nu foregår ovre ved "ulykken". Han bliver væk et stykke tid, kommer så tilbage og siger, at hvis vi ikke skal langt, kan vi lige så godt stå ud og gå, for det kommer til at tage lang tid. (jeg vælger at gå, men jeg opdager, at det faktisk ikke tog så lang tid, idet køen ikke vokser hen i byen, hvor jeg sætter mig på en cafe.)

Idag skulle jeg og min kæreste så med bybus først og med en bus videre ud på Djursland. Bussen er forsinket, og efter 12 minutter vælger vi at gå hjem og tage cyklerne. På hjørnet opdager vi så, at bussen holder nede af vejen. Vi kan se, at chaufføren løber hen efter en ældre mand, som hun så gelejder ind i bussen. - Jeg har tidligere set manden ovre ved nogle ældreboliger ved et plejecenter, mens vi ventede. Buschaufføren siger, at hun ikke ved, om hun kommer til at køre, så vi kan nå vores bus nede i byen. (Hun forholder sig ikke til, at hun har en service, hun burde yde. )Vi går hjem og tager cyklerne, og da vi ankommer til busstationen, ankommer hun med bussen. :cuss: - Vi kan så ikke tage bybussen hjem til aften, fordi vi nu har cyklerne nede i byen. (og ja, det hedder nede, for det er op af bakke hjem!)

Keder buschauffører sig? Føler de sig forpligtet til at løse alle problemer på deres vej, eller hvad pokker går der af dem?
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1821

Indlægaf Confucius » 20. maj 2018, 21:17

Jeg undrer mig over at folk - både i Mads & Monopolet og herinde - åbenbart er så konfliktsky, at de ikke engang tør gå direkte til kilden til deres spørgsmål, (som ofte er ven, veninde, kæreste eller familiemedlem). De tør ikke sige hvordan de føler direkte til dem, eller spørge dem hvad de mente med det de sagde/gjorde.

I stedet for henvender de sig hellere til komplet fremmede i radioen eller herinde, og åbner fuldstændigt op og spørger dem, hvad de mon tror eller synes. Jeg fatter simpelthen ikke at man ikke bare går til den pågældende person og snakker med dem direkte???
1
People, who see something horrible happen and they run to the internet. And they all write down the exact same thing; my thoughts and prayers… Do you know what that’s worth? Fucking nothing! All you were doing is saying: Don’t forget about me today.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 687
Likede indlæg: 13188

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 21:17

Mistermor skrev:Skal buschauffører ikke helst blive i deres bus?
Nu har jeg to gange oplevet, at chaufføren forlader bussen undervejs på ruten.

1. gang havde en anden bus påkørt en fodgænger i fodgængerfeltet. Det er sket i et venstresving, og bussen spærrer nu for den vej, vi skal. Vi er dog ikke ude i krydset men holder i venstresvingsbanen med en anden bus foran. Buschaufføren springer ud af bussen og løber over vejen (det er et stort kryds) og blander sig i, hvad der nu foregår ovre ved "ulykken". Han bliver væk et stykke tid, kommer så tilbage og siger, at hvis vi ikke skal langt, kan vi lige så godt stå ud og gå, for det kommer til at tage lang tid. (jeg vælger at gå, men jeg opdager, at det faktisk ikke tog så lang tid, idet køen ikke vokser hen i byen, hvor jeg sætter mig på en cafe.)

Idag skulle jeg og min kæreste så med bybus først og med en bus videre ud på Djursland. Bussen er forsinket, og efter 12 minutter vælger vi at gå hjem og tage cyklerne. På hjørnet opdager vi så, at bussen holder nede af vejen. Vi kan se, at chaufføren løber hen efter en ældre mand, som hun så gelejder ind i bussen. - Jeg har tidligere set manden ovre ved nogle ældreboliger ved et plejecenter, mens vi ventede. Buschaufføren siger, at hun ikke ved, om hun kommer til at køre, så vi kan nå vores bus nede i byen. (Hun forholder sig ikke til, at hun har en service, hun burde yde. )Vi går hjem og tager cyklerne, og da vi ankommer til busstationen, ankommer hun med bussen. :cuss: - Vi kan så ikke tage bybussen hjem til aften, fordi vi nu har cyklerne nede i byen. (og ja, det hedder nede, for det er op af bakke hjem!)

Keder buschauffører sig? Føler de sig forpligtet til at løse alle problemer på deres vej, eller hvad pokker går der af dem?

Er det Midttrafik?

I det første eksempel tænker jeg at hjælpen overruler eventuelle retningslinjer(afhængig af situationen) hvis det er et spørgsmål om "liv eller død" eller varige mén at give førstehjælp fx.

Det andet eksempel virker mærkeligt. Det kan da ikke være de andre passagers problem at buschaufføren skal hjælpe en passager. Det tror jeg slet ikke de "må", hvis man sammenligner med hjælp til barnevogne og rollatorer :gruble:

Men prøv at skriv til Midttrafik eller hvem der står for buskørslen. Jeg har kontaktet både Midttrafik og Movia to gange i alt, pga. noget tilsvarende. Begge gange har de været flinke og takket for henvendelsen. De er jo heller ikke i deres interesse at chaufføren er upassende, sure osv.
4
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!

Tilbage til "Generelt"