Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf vibbsen » 24. maj 2018, 18:19

Mangoness skrev:
vibbsen skrev:Overtræder en hættemåge egentlig maskeringsforbuddet ? :gruble:


Gør vaskebjørne? :gruble:


Ikke helt så relevant eftersom vi ikke har såååå mange fritlevende vaskebjørne i Danmark....Hættemåger, derimod......Jeg var i den lokale park idag. Der ligger en sø....Og der var altså virkelig mange hættemåger......Nu sidder jeg og overvejer om jeg skal ringe til Vestegnens politi og få dem ud og håndhæve maskeringsforbuddet....

"Det er politiet"
"Det er Vibbsen. Jeg vil gerne anmelde 100 overtrædelser af maskeringsforbuddet"
"100 overtrædelser af maskeringsforbuddet. Det lyder lidt voldsomt"
"Det er voldsomt. I må hellere komme. Og tage jeres net med"
"Net ??? "
"Ja..ellers fanger I dem aldrig. Så er fuglen fløjet inden i kommer frem"
10
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 24. maj 2018, 18:21

sigge skrev:
Juki skrev:
sigge skrev:At min kollega insisterer på ikke selv at lave "rygmærker" til sine ringbind, men at få en anden til at lave det. Han skal alligevel videregive alle oplysninger om, hvad der skal stå på skiltet, så det ville ikke tage ret meget længere tid at gøre det selv. Til gengæld skal han så vente, til det lige passer ind i vores anden kollegas arbejde at lave det. Det har godt nok traditionelt været en opgave for en "assistent", men ting ændrer sig, og efter min opfattelse ville det være 100 gange nemmere at gøre det selv - hvilket jeg altid gør. Og han er ellers ikke sådan ubehjælpsom generelt, omend lidt konservativ. :)

Altså den der lille lap papir hvor der er 3-4 linjer til at skrive på? :gruble:


Jep. Vi skriver ikke bare i hånden, men laver den i Word og printer, så der kommer firmalogo på, og det ser ensartet ud. Der findes en skabelon til det, så det er ikke ligefrem raketvidenskab. Selvom man selvfølgelig selv skal klippe den ud, eller skære den på vores skærebord.

Jeg undre mig over hvad I har i så mange mapper fremfor i elektronisk format.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 24. maj 2018, 18:45

vibbsen skrev:
Mangoness skrev:
vibbsen skrev:Overtræder en hættemåge egentlig maskeringsforbuddet ? :gruble:


Gør vaskebjørne? :gruble:


Ikke helt så relevant eftersom vi ikke har såååå mange fritlevende vaskebjørne i Danmark....Hættemåger, derimod......Jeg var i den lokale park idag. Der ligger en sø....Og der var altså virkelig mange hættemåger......Nu sidder jeg og overvejer om jeg skal ringe til Vestegnens politi og få dem ud og håndhæve maskeringsforbuddet....

"Det er politiet"
"Det er Vibbsen. Jeg vil gerne anmelde 100 overtrædelser af maskeringsforbuddet"
"100 overtrædelser af maskeringsforbuddet. Det lyder lidt voldsomt"
"Det er voldsomt. I må hellere komme. Og tage jeres net med"
"Net ??? "
"Ja..ellers fanger I dem aldrig. Så er fuglen fløjet inden i kommer frem"


Kun om sommeren, de har ikke hætter om vinteren.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 24. maj 2018, 19:20

Mani skrev:
sigge skrev:
Juki skrev:
sigge skrev:At min kollega insisterer på ikke selv at lave "rygmærker" til sine ringbind, men at få en anden til at lave det. Han skal alligevel videregive alle oplysninger om, hvad der skal stå på skiltet, så det ville ikke tage ret meget længere tid at gøre det selv. Til gengæld skal han så vente, til det lige passer ind i vores anden kollegas arbejde at lave det. Det har godt nok traditionelt været en opgave for en "assistent", men ting ændrer sig, og efter min opfattelse ville det være 100 gange nemmere at gøre det selv - hvilket jeg altid gør. Og han er ellers ikke sådan ubehjælpsom generelt, omend lidt konservativ. :)

Altså den der lille lap papir hvor der er 3-4 linjer til at skrive på? :gruble:


Jep. Vi skriver ikke bare i hånden, men laver den i Word og printer, så der kommer firmalogo på, og det ser ensartet ud. Der findes en skabelon til det, så det er ikke ligefrem raketvidenskab. Selvom man selvfølgelige selv skal klippe den ud, eller skære den på vores skærebord.

Jeg undre mig over hvad I har i så mange mapper fremfor i elektronisk format.


Fotrinsvis håndskrevne beregninger og håndtegnede skitser. Men jeg er selv ved at være der, hvor jeg ikke så ofte har brug for ringbindet.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 24. maj 2018, 19:45

sigge skrev:
Mani skrev:
sigge skrev:
Juki skrev:
sigge skrev:At min kollega insisterer på ikke selv at lave "rygmærker" til sine ringbind, men at få en anden til at lave det. Han skal alligevel videregive alle oplysninger om, hvad der skal stå på skiltet, så det ville ikke tage ret meget længere tid at gøre det selv. Til gengæld skal han så vente, til det lige passer ind i vores anden kollegas arbejde at lave det. Det har godt nok traditionelt været en opgave for en "assistent", men ting ændrer sig, og efter min opfattelse ville det være 100 gange nemmere at gøre det selv - hvilket jeg altid gør. Og han er ellers ikke sådan ubehjælpsom generelt, omend lidt konservativ. :)

Altså den der lille lap papir hvor der er 3-4 linjer til at skrive på? :gruble:


Jep. Vi skriver ikke bare i hånden, men laver den i Word og printer, så der kommer firmalogo på, og det ser ensartet ud. Der findes en skabelon til det, så det er ikke ligefrem raketvidenskab. Selvom man selvfølgelige selv skal klippe den ud, eller skære den på vores skærebord.

Jeg undre mig over hvad I har i så mange mapper fremfor i elektronisk format.


Fotrinsvis håndskrevne beregninger og håndtegnede skitser. Men jeg er selv ved at være der, hvor jeg ikke så ofte har brug for ringbindet.

Ah, ja den slags har vi ikke meget af :lol:
Tror jeg har set 2 ringbind på vores kontor: APV & GDPR :-D
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 24. maj 2018, 20:33

Juki skrev:
Hewlett skrev:Hvad folk tager i svømmehallen for på sådan en dag som i dag.

De trænger måske til et bad?


Bad, fair nok. Men hvis man vil lege rundt i vandet, hvorfor så ikke tage på stranden i sådan et vejr?
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 24. maj 2018, 20:54

Hewlett skrev:
Juki skrev:
Hewlett skrev:Hvad folk tager i svømmehallen for på sådan en dag som i dag.

De trænger måske til et bad?


Bad, fair nok. Men hvis man vil lege rundt i vandet, hvorfor så ikke tage på stranden i sådan et vejr?


Det gør dem, der vil lege, sikkert også. Jeg gætter på at svømmehalsgæsterne på dage som disse motionssvømmer :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 24. maj 2018, 21:10

Hewlett skrev:
Juki skrev:
Hewlett skrev:Hvad folk tager i svømmehallen for på sådan en dag som i dag.

De trænger måske til et bad?


Bad, fair nok. Men hvis man vil lege rundt i vandet, hvorfor så ikke tage på stranden i sådan et vejr?

De synes nok de vil have noget for pengene nu de alligevel er der :santa2:

Ej, jeg ved det ikke. Er det sådan noget med vandland og lignende? Måske tænker folk også at alle tager på stranden og de derfor kan få svømmeren for dem selv.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 25. maj 2018, 04:39

Hewlett skrev:
Juki skrev:
Hewlett skrev:Hvad folk tager i svømmehallen for på sådan en dag som i dag.

De trænger måske til et bad?


Bad, fair nok. Men hvis man vil lege rundt i vandet, hvorfor så ikke tage på stranden i sådan et vejr?


Fordi vandet stadig er iskoldt.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 25. maj 2018, 04:40

Hewlett skrev:
Juki skrev:
Hewlett skrev:Hvad folk tager i svømmehallen for på sådan en dag som i dag.

De trænger måske til et bad?


Bad, fair nok. Men hvis man vil lege rundt i vandet, hvorfor så ikke tage på stranden i sådan et vejr?

Men havvandet er jo ikke varmt endnu.
Jeg ville aldrig svømme i så koldt vand, så hvis jeg skulle svømme nu, så ville det også blive i svømmehallen.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 25. maj 2018, 04:44

Hvorfor dagcreme næsten altid er med faktor 10-20, men bodylotion aldrig er det.
Jeg tænker der må jo være flere aktive ting i dagcremen og hvis alle der brugt bodylotion startede dagen med smøre sig ind i faktor 15 tænker jeg vi nået langt med solbeskyttelse, selvom det ikke er den højest. TIlgengæld smører folk så nok et tykkere lag.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 25. maj 2018, 06:20

Hewlett skrev:
Juki skrev:
Hewlett skrev:Hvad folk tager i svømmehallen for på sådan en dag som i dag.

De trænger måske til et bad?


Bad, fair nok. Men hvis man vil lege rundt i vandet, hvorfor så ikke tage på stranden i sådan et vejr?


Fordi der er sand. Og sol. Og vandet er koldt.

Jeg er ikke fan af nogle af tingene. :-D
9
You can't spell awesome without me.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 25. maj 2018, 06:23

Lemonella skrev:Hvorfor folk brokker sig over alle de mails de får omkring GDPR. Loven er jo lavet for at beskytte vores personlige data og det er vel fint nok.
Har man været inde og givet oplysninger omkring ens personlige data på de 275 forskellige sider man har bestilt sko, tøj, tasker, makeup osv, ja så kan jeg godt se, det kan blive til nogen stykker, men altså, man har jo ligesom selv startet lavinen. :D


Tjoh. Jeg er rimelig ligeglad med hvor mange webbutikker der ved hvor jeg bor, og hvad jeg har købt, den information kan de for min skyld publicere offentligt.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DenBruneMunk » 25. maj 2018, 06:33

At firmaer har sendt emails ud og information om ændringer af data politikken i forbindelse med denne GDPR politik men staten? Min E-boks har intet set, kommunerne? Ingen personlig information til mig der. Tænk nu, hvis jeg gerne ville slettes i statens arkiver, eller hos PET , eller bare den lokale kommune, de skal ikke kontakte mig mere. Nå men man må vel betragte kommuner som selvstændige virksomheder i et omfang, når de ansætter og udliciterer arbejde til andre men nej, ingen GDPR status fra dem?
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 25. maj 2018, 06:35

Mig selv. Det er kommet som en stor overraskelse for mig, at jeg skal til at sætte mig ind i det der GDPR fordi jeg er administrator for en lille andelsforening. Det burde jeg have sagt til mig selv, at det selvfølgelig også gælder os. Nu håber jeg bare at ABFs vejledning er til at forstå, ellers er jeg godt nok lost.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"