Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1873
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 18621

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 25. maj 2018, 06:35

Mig selv. Det er kommet som en stor overraskelse for mig, at jeg skal til at sætte mig ind i det der GDPR fordi jeg er administrator for en lille andelsforening. Det burde jeg have sagt til mig selv, at det selvfølgelig også gælder os. Nu håber jeg bare at ABFs vejledning er til at forstå, ellers er jeg godt nok lost.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 204
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3698

Indlægaf Mistermor » 25. maj 2018, 11:15

At en dame i genbrugsbutikken mener, at det er nok at rulle en side af lokalavisen fladt rundt om en glaskaraffel, når kunden (mig) fortæller, at hun er på cykel.
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 235
Likede indlæg: 3989

Indlægaf hotlips » 25. maj 2018, 11:42

Dr phil har nogle damer inde der beskylder en anden dame for alt muligt, de har startet en hadegrupoe på Facebook, jeg er ikke sikker på jeg forstår hvorfor de er interessante nok til at være med men fred være med det.

Men de her totalt kedelige damer fra en eller anden lille by i texas mener hende skurken har hacket deres telefoner og ligefrem aflytter både biler og huse og hvad har vi.

Det er klart det mest fascinerende, hvordan kommer en virkelig uinteressant hausfraus fra texas på at nogen gider høre hvad de foretager sig,og får andre til at mene det lyder rationelt.

Massepsykose eller måske et latent ønske om at der virkelig skete noget der var bare en smule interessant, i dont know..
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 367
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 3856

Indlægaf Pjeps » 25. maj 2018, 13:46

Jeg undrer mig over at Jehovas vidner ikke respekterer “nej tak til reklamer” skiltet på min postkasse.
Overvejer at skrive til dem at det skilt absolut også gælder deres reklamer.
6
:ninja:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3545

Indlægaf Sophies-mor » 25. maj 2018, 14:51

Hvordan kroppen husker.
Vågnede til morgen - uden at have tænkt synderligt meget over datoen - og var ked, anspændt og mut.
Da jeg har været vågen (dvs fysisk) i cirka 10 minutter, går det op for mig at det i dag er 23 år siden, at min første søn blev født.
Det er rigtigt, at tiden læger alle sår, men derfor er jeg alligevel overrasket over, hvordan kroppen husker fysisk.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 669
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4307

Indlægaf Vira » 25. maj 2018, 14:56

At jeg ikke aner om jeg har en bikini :gruble:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14723

Indlægaf Juki » 25. maj 2018, 15:13

Pjeps skrev:Jeg undrer mig over at Jehovas vidner ikke respekterer “nej tak til reklamer” skiltet på min postkasse.

Det ville være dejligt hvis et "Nej tak til reklamer" generelt omfattede alt ligegyldigt lort, der ikke er personlig post, så valgmateriale, kirkeblade, menukort fra pizzeriaer og hvad man ellers får i sin postkasse kunne undgås.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1788

Indlægaf Nicolait » 25. maj 2018, 21:42

Pjeps skrev:Jeg undrer mig over at Jehovas vidner ikke respekterer “nej tak til reklamer” skiltet på min postkasse.

De skulle eftersigende undgå én, hvis man har et skilt, hvor der står, at man er bloddoner. :lol2:
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait

Indlægaf Nicolait » 25. maj 2018, 21:48

Jeg har købt et nyt hardballgevær af et firma fra Østrig, som har fået det sendt fra Taiwan. I forbindelse med leveringen kan jeg se på fakturaen, at jeg har fået en rabat på 600 kr. Jeg kan dog ikke gennemskue, hvorfor at jeg har fået den rabat.
På fakturaen står der bare rabat vedrørende geværet 600 kr.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 159
Likede indlæg: 3040

Indlægaf Confucius » 25. maj 2018, 21:58

DenBruneMunk skrev:At firmaer har sendt emails ud og information om ændringer af data politikken i forbindelse med denne GDPR politik men staten? Min E-boks har intet set, kommunerne? Ingen personlig information til mig der. Tænk nu, hvis jeg gerne ville slettes i statens arkiver, eller hos PET , eller bare den lokale kommune, de skal ikke kontakte mig mere. Nå men man må vel betragte kommuner som selvstændige virksomheder i et omfang, når de ansætter og udliciterer arbejde til andre men nej, ingen GDPR status fra dem?

Private virksomheder skal have samtykke for at håndtere en del af dine persondata. Det skal offentlige myndigheder ikke, for de har hjemmel i loven til at håndtere dem. Det er heller ikke alle steder i det offentlige, du kan blive slettet fra.
0
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Jeg har solgt min brevdue på E-bay - for 22. gang.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 781
Likede indlæg: 14723

Indlægaf Juki » 26. maj 2018, 02:03

Nicolait skrev:Jeg har købt et nyt hardballgevær af et firma fra Østrig, som har fået det sendt fra Taiwan. I forbindelse med leveringen kan jeg se på fakturaen, at jeg har fået en rabat på 600 kr. Jeg kan dog ikke gennemskue, hvorfor at jeg har fået den rabat.

Kan det være for at undgå noget told og moms nu det er fra Taiwan? Eller er der trukket 600 kr mindre end forventet?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Nicolait

Indlægaf Nicolait » 26. maj 2018, 03:39

Juki skrev:
Nicolait skrev:Jeg har købt et nyt hardballgevær af et firma fra Østrig, som har fået det sendt fra Taiwan. I forbindelse med leveringen kan jeg se på fakturaen, at jeg har fået en rabat på 600 kr. Jeg kan dog ikke gennemskue, hvorfor at jeg har fået den rabat.

Kan det være for at undgå noget told og moms nu det er fra Taiwan? Eller er der trukket 600 kr mindre end forventet?

Der er også trukket 600 kr mindre end forventet.
Men ellers et godt bud. :gogo:
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 527
Likede indlæg: 8721

Indlægaf Lemonella » 26. maj 2018, 04:54

Nicolait skrev:

De skulle eftersigende undgå én, hvis man har et skilt, hvor der står, at man er bloddoner. :lol2:

Det tror jeg så ikke du skal regne med. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 19
Likede indlæg: 644

Indlægaf DenBruneMunk » 26. maj 2018, 07:02

Confucius skrev:
DenBruneMunk skrev:At firmaer har sendt emails ud og information om ændringer af data politikken i forbindelse med denne GDPR politik men staten? Min E-boks har intet set, kommunerne? Ingen personlig information til mig der. Tænk nu, hvis jeg gerne ville slettes i statens arkiver, eller hos PET , eller bare den lokale kommune, de skal ikke kontakte mig mere. Nå men man må vel betragte kommuner som selvstændige virksomheder i et omfang, når de ansætter og udliciterer arbejde til andre men nej, ingen GDPR status fra dem?

Private virksomheder skal have samtykke for at håndtere en del af dine persondata. Det skal offentlige myndigheder ikke, for de har hjemmel i loven til at håndtere dem. Det er heller ikke alle steder i det offentlige, du kan blive slettet fra.

:) Det var så i nyhederne igår, og jo, flere kommuner er ikke klar, og lever op til GDPR , så lidt korrekt var det, når jeg skrev en status, den kom så i nyhederne. Jeg jokede jo lidt, når jeg talte om at slette, det tvivler jeg på kan ske i statslig regi, bare se dem som er meldt døde, de kæmper flere år efter om at komme til live igen med deres cpr nummer.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 367
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 3856

Indlægaf Pjeps » 26. maj 2018, 07:04

Nicolait skrev:

De skal bare beholde deres propaganda og respekterer at folk ikke gider div. Pamfletter. Det samme gælder pizzeriaer, politiske partier osv., der også lystigt propper deres lort i min postkasse :D
0
:ninja:

Tilbage til "Generelt"