Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 17. jun 2018, 19:46

Gad vide hvad de der Instagram/bloggertyper får for at reklamere for Daniel Wellingtons dødkedelige ure. Det er seriøst alle som reklamerer, så det må jo give godt.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 18. jun 2018, 08:39

Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:
8
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 18. jun 2018, 09:09

Flora skrev:Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:

Lidt spøjst. Man sparer selvfølgelig tid ved at varerne er samlet for en, og hvis det er specialvarer, så ved man at man ikke går forgæves. Men underligt.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ina » 18. jun 2018, 09:16

Hvad det hedder, hvis det ikke hedder "... med opståelsen af den digitale borger..."? :gruble: Opståen af den digitale borger?? :gruble: Opstanden? Noget helt andet?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 18. jun 2018, 09:33

ina skrev:Hvad det hedder, hvis det ikke hedder "... med opståelsen af den digitale borger..."? :gruble: Opståen af den digitale borger?? :gruble: Opstanden? Noget helt andet?

Måske "fremkomsten af ..." eller "den digitale borgers entre" hvis det skal være nørklet.
Men hvis man skal bruge noget med at opstå, må det være "den digitale borgers opståen".
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 18. jun 2018, 09:42

Flora skrev:Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:

Jeg oplevede for nylig at jeg skulle købe noget på nettet ved Jysk til 300 kr. Hvis jeg ville bestille og afhente det i en fysisk butik skulle man købe for min. 500 kr. Til gengæld kunne jeg få reserveret de ting jeg skulle have i 24 timer gratis :stoned:

Det virker mærkeligt når man i princippet bare kan blive ved med at reservere den samme vare igen og igen, men lade være med at hente den uden der er en konsekvens ved det. Hvis man laver en bestilling med afhentning i en butik betaler man for varerne med det samme, men ved reservation betaler man først når man henter varen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 18. jun 2018, 10:13

..
Senest rettet af paint 18. jun 2018, 13:55, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ina » 18. jun 2018, 10:13

dgd2007 skrev:
ina skrev:Hvad det hedder, hvis det ikke hedder "... med opståelsen af den digitale borger..."? :gruble: Opståen af den digitale borger?? :gruble: Opstanden? Noget helt andet?

Måske "fremkomsten af ..." eller "den digitale borgers entre" hvis det skal være nørklet.
Men hvis man skal bruge noget med at opstå, må det være "den digitale borgers opståen".


TAK! :worship: Jeg bruger "fremkomsten af.."

Jeg er ved at blive skør af at skrive opgave. Synes pludselig også at ordet "brugervenlig" ser underligt ud. :lol: :panik:
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 18. jun 2018, 12:31

Flora skrev:Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:


Du får jo en oplevelse hvergang du besøger deres butik, som du ellers ikke ville have fået, hvis varen var blevet sendt til dig. Desuden så slider du også på deres gulv. :-D
5
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 18. jun 2018, 13:06

Nicolait skrev:
Flora skrev:Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:


Du får jo en oplevelse hvergang du besøger deres butik, som du ellers ikke ville have fået, hvis varen var blevet sendt til dig. Desuden så slider du også på deres gulv. :-D


Ja, det må selvfølgelig være det, der er årsagen :D Det sære er så bare, at de ikke tager entre, når man kommer uanmeldt. Men det kan være, det er et spørgsmål om tid :P
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sof » 18. jun 2018, 14:58

Vira skrev:
Flora skrev:Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:

Det har jeg også undret mig over. Ligesom det undrer mig at man hos matas (og andre steder) skal betale for at få varen pakket ind hvis man ønsker det, har aldrig oplevet at det kostede penge i en fysisk butik :gruble:


Det har jeg også undret mig over, men en dag så jeg en havde spurgt (tror hos Magasin eller Matas, måske på FB), svaret var at de havde webshop lager eksternt, måske ikke engang en del af selve firmaet og aftalen med dem der har lageret er så at de får 10-20 kr for at pakke ind. Når man får det gjort i butik så er det en del af den ansattes alm opgave.

Selvom jeg stadig aldrig ville betale for det selv, så giver det meget god mening synes jeg.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 18. jun 2018, 15:02

Confucius skrev:
Flora skrev:Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:


Det er vel fordi at varen reserveres til dig, så du ikke risikerer at den er udsolgt. Eller måske fører samtlige butikker ikke 100 % af sortimentet, så måske er det kun noget de bestiller hjem til butikken på ordre.

Jeg har eksempelvis en type seng fra Jysk, der bruger en lagentype og lagenstørrelse, som er skræddersyet til min seng. Lagnet er meget lidt solgt i Jysk, så derfor har de sjældent fysiske eksemplarer i butikken. De vil hellere bruge deres kostbare plads på de varer, de sælger meget af, og så bestille de mere eksotiske produkter hjem, når de har en kunde klar.

Og endelig er det vel mest en mulighed rettet mod dem der bor meget tæt på den lokale Matas-butik, så det kan betale sig at få bragt dertil for en 20'er, i stedet for at få bragt direkte til døren for måske en 50'er?


Det står på deres hjemmeside, hvilke butikker, der har varen hjemme, så man kan sagtens undgå at gå forgæves, uden at skulle betale for det.

Jeg har aldrig oplevet, at butikker kræver gebyr for at bestille en vare hjem, hvis man går ind i en fysisk butik og beder om det.

Uanset hvor man bor i forhold til butikken skal man derned, hvis man ikke vil have bragt ud, så det bliver ikke nemmere af, at bestille på nettet og så afhente i butikken.

Det er ikke så meget gebyret i sig selv, jeg undrer mig over. Det er det, at man ikke får noget, man ikke kunne have fået gratis, hvis man var gået ned i butikken uden først at bestille.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 18. jun 2018, 15:37

Flora skrev:
Nicolait skrev:
Flora skrev:Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:


Du får jo en oplevelse hvergang du besøger deres butik, som du ellers ikke ville have fået, hvis varen var blevet sendt til dig. Desuden så slider du også på deres gulv. :-D


Ja, det må selvfølgelig være det, der er årsagen :D Det sære er så bare, at de ikke tager entre, når man kommer uanmeldt. Men det kan være, det er et spørgsmål om tid :P


Entre!? :panik:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 18. jun 2018, 15:49

Hvorfor er det almindeligt at skrive "delt i *postnummer/bynavn*" eller på "delt" på opslag man skriver på Facebook?

Det virker ret overflødigt. Man kan jo se hvor mange og hvem der har delt alligevel.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 18. jun 2018, 16:17

Nicolait skrev:
Flora skrev:
Nicolait skrev:
Flora skrev:Når man handler i Matas netbutik er der en fragtmulighed, der hedder "afhent i butik", som koster 20 kr. Det giver da ingen mening. Hvis jeg alligevel skal hente mine varer i butikken, så får jeg jo ingenting for de 20 kr. :forvirret:


Du får jo en oplevelse hvergang du besøger deres butik, som du ellers ikke ville have fået, hvis varen var blevet sendt til dig. Desuden så slider du også på deres gulv. :-D


Ja, det må selvfølgelig være det, der er årsagen :D Det sære er så bare, at de ikke tager entre, når man kommer uanmeldt. Men det kan være, det er et spørgsmål om tid :P


Entre!? :panik:


Ja, hvis de 20 kr. er gebyr for slid på deres gulv, så regner jeg med, at der før eller siden kommer til at stå en vagt i døren og opkræve samme gebyr for slid på gulvet, hvis ikke man har betalt dem over nettet på forhånd. Vagten skal jo også have løn, så det bliver formentlig dyrere, men det gør ikke noget, for det er jo en kæmpe oplevelse at være der :D
0

Tilbage til "Generelt"