Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 19. jun 2018, 00:48


Slap dog af...

Hvor er det dog småligt og ligegyldigt at bruge energi på. Som om der ikke er andre vigtigere ting at fokusere på. Typisk DF at være skabe sig sådan og blæse ting ud af proportioner. Jeg vil ikke blive overrasket hvis de fremsætter et lovforslag om et forbud på baggrund af at nogle fra DF får kørt hinanden op.
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 19. jun 2018, 03:28

sigge skrev:For nogle uger siden bestilte jeg nogle øreringe med bimotiv. I dag lå der så to små kuverter i min postkasse, den ene indeholdt øreringene, og den anden, som kom fra en helt anden adresse, indeholdt to halskæder med bier, som jeg absolut ikke har bestilt.

Har du et link? Min biavlerveninde er helt vild med ting med bier.
0
Klimatosse
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 19. jun 2018, 04:44

Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:
Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:At aktivister, der arbejder for dyrernes rettigher tror, at man kan forstyrre en barbeque konkurrence, uden at der bliver ballade.

http://www.kron4.com/news/bay-area/acti ... 1245668142


Det er lidt ligesom når anti royalister dukker op til Fredes føs´da´ :D
Bortset fra at bedstemødrene på Amalienborg slotsplads ikke har conceal carry permits, og at BBQ tages MEGET seriøst i USA :shock:


Det var nok heldigt, at conceal carry permits er meget svære at få i Californien. Og ja, BBQ er en meget alvorlig ting, hvor man kan bruge timer på at diskutere, om en brisket skal have 13, 14 eller 15 timer :lol:


Og så skal man slet ikke starte på Brisket, Corned Beef eller Pastrami debatten, eller dry rub vs. marinade vs. brine religionskrigen :gisp:
Og så er der altid hotsauce kontroversen hvis man keder sig :nerve:


Det er utroligt, hvor meget folk går op i den slags ting. Mange steder der serverer dry rub BBQ har BBQ sauce ved bordet, "if you want that kinda stuff".

Brisket er en genial ting, jeg bestilte en brisket sandwich hos Armadillo Willys (med hvidløgsfritter), og jeg blev spurgt om fat eller lean? Er det nu også et valg? Hvis man spiser BBQ brisket, så er man næppe på slankekur, og alle ved, at smagen ligger i alt det fede.

Lige en OBS til dem, der ikke aner, hvad vi snakker om :D
Brisket er kød fra skulderen, så det er som regel pænt senet og svært at spise. Derfor behandler man kødet enten som corned beef, pastrami (begge en slags sprængt kød) eller griller det i mange timer ved forholdsvis lav varme. BBQ brisket er dog som regel hel sort, når den er færdig. Herefter behandles den som pulled pork.
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 19. jun 2018, 07:07

Anne Droid skrev:
sigge skrev:For nogle uger siden bestilte jeg nogle øreringe med bimotiv. I dag lå der så to små kuverter i min postkasse, den ene indeholdt øreringene, og den anden, som kom fra en helt anden adresse, indeholdt to halskæder med bier, som jeg absolut ikke har bestilt.

Har du et link? Min biavlerveninde er helt vild med ting med bier.


Her: https://saveourbeesnow.com/collections/all?page=4

Man skal lige være opmærksom på at holde sig under 80 kr (ca. 12,40 $) for at undgå told og moms, da de sender fra udenfor EU.
0
You can't spell awesome without me.
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3260

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf gro71 » 19. jun 2018, 07:41

Har der været brandudsalg på de der Hövding-cykelhjelme for nyligt?? Jeg så de første 20 cyklister med sådan en, da jeg cyklede til jobbet i morges, og de er, så vidt jeg ved, ikke helt billige.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 08:24

Juki skrev:

Slap dog af...

Hvor er det dog småligt og ligegyldigt at bruge energi på. Som om der ikke er andre vigtigere ting at fokusere på. Typisk DF at være skabe sig sådan og blæse ting ud af proportioner. Jeg vil ikke blive overrasket hvis de fremsætter et lovforslag om et forbud på baggrund af at nogle fra DF får kørt hinanden op.


Det ville da være mere mærkeligt hvis Bilka lod være med den slags fordi at det ville være "med god omtanke at tænke på hvilke problemer muslimer skaber i det danske samfund" - når nu Salling Group alligevel har en hel del muslimer ansat. Det ville da være et mærkeligt signal at sende til sine medarbejdere. :stoned:
1
...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 19. jun 2018, 08:29

Juki skrev:

Slap dog af...

Hvor er det dog småligt og ligegyldigt at bruge energi på. Som om der ikke er andre vigtigere ting at fokusere på. Typisk DF at være skabe sig sådan og blæse ting ud af proportioner. Jeg vil ikke blive overrasket hvis de fremsætter et lovforslag om et forbud på baggrund af at nogle fra DF får kørt hinanden op.


Gadvide hvordan det lovforslag skulle lyde. Ingen kager med skrift? Intet salg af religiøse bagværk?

Så kan vi vel heller ikke sælge julebagværk. :forvirret2:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 19. jun 2018, 09:08

LadyFox skrev:
Juki skrev:

Slap dog af...

Hvor er det dog småligt og ligegyldigt at bruge energi på. Som om der ikke er andre vigtigere ting at fokusere på. Typisk DF at være skabe sig sådan og blæse ting ud af proportioner. Jeg vil ikke blive overrasket hvis de fremsætter et lovforslag om et forbud på baggrund af at nogle fra DF får kørt hinanden op.


Det ville da være mere mærkeligt hvis Bilka lod være med den slags fordi at det ville være "med god omtanke at tænke på hvilke problemer muslimer skaber i det danske samfund" - når nu Salling Group alligevel har en hel del muslimer ansat. Det ville da være et mærkeligt signal at sende til sine medarbejdere. :stoned:

Det er da i øvrigt også ligegyldigt, når prisen på en sådan kage er 150kr :8: Jeg går ikke ud fra at de har solgt en eneste.
-Det er jo nærmest spottende i sig selv.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 19. jun 2018, 09:32

Sangius skrev:
Juki skrev:

Slap dog af...

Hvor er det dog småligt og ligegyldigt at bruge energi på. Som om der ikke er andre vigtigere ting at fokusere på. Typisk DF at være skabe sig sådan og blæse ting ud af proportioner. Jeg vil ikke blive overrasket hvis de fremsætter et lovforslag om et forbud på baggrund af at nogle fra DF får kørt hinanden op.


Gadvide hvordan det lovforslag skulle lyde. Ingen kager med skrift? Intet salg af religiøse bagværk?

Så kan vi vel heller ikke sælge julebagværk. :forvirret2:

Ingen kager med budskaber der kan kædes sammen med religion eller en anden nationalitet! Medmindre det fx er "negerboller" eller "jødekager", selvfølgelig.

Det kunne også lige ligne dem at kræve kagerne til den slags arrangementer var dekoreret med en marcipangris.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 19. jun 2018, 12:57

Vira skrev:At dame der sidder overfor mig i toget virker tydeligt irriteret på mig :gruble: Hun skuler konstant, og jeg har hverken talt i telefon, spist makrelmad eller noget i den stil

Du er pænere og yngre end hun er, det kan få enhver til at skule :D
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 19. jun 2018, 13:09

Daine skrev:
Vira skrev:At dame der sidder overfor mig i toget virker tydeligt irriteret på mig :gruble: Hun skuler konstant, og jeg har hverken talt i telefon, spist makrelmad eller noget i den stil

Du er pænere og yngre end hun er, det kan få enhver til at skule :D


Eller også ser hun bare lidt skulende ud.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 13:11

Om det kollegaer udtales kolleGAer, eller kolléer-agtigt.
0
...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 19. jun 2018, 13:47

Confucius skrev:
LadyFox skrev:Om det kollegaer udtales kolleGAer, eller kolléer-agtigt.


Begge ord findes.

Kollegaer udtales kolléGAer.
Kolleger udtales Kolléer.

Det sidste udtaler jeg mere kollejer :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2018, 13:59

Confucius skrev:
LadyFox skrev:Om det kollegaer udtales kolleGAer, eller kolléer-agtigt.


Begge ord findes.

Kollegaer udtales kolléGAer.
Kolleger udtales Kolléer.

Men.. Hvad er så forskellen?
0
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 19. jun 2018, 14:01

LadyFox skrev:
Confucius skrev:
LadyFox skrev:Om det kollegaer udtales kolleGAer, eller kolléer-agtigt.


Begge ord findes.

Kollegaer udtales kolléGAer.
Kolleger udtales Kolléer.

Men.. Hvad er så forskellen?


https://sproget.dk/raad-og-regler/artik ... SV00000073 :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"