Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf In_your_eyes » 9. aug 2018, 15:32

cola skrev:
Daine skrev:
cola skrev:
Lemonella skrev:
cola skrev:Jeg kan se at mange ikke helt ved og sikkert undrer sig over hvad man må give en hvalp. Jeg kan så svare, alt slags kød fra 4 benede dyr der ikke er behandlet med noget (marinade osv), den må få marvben fra køer og kan du få det fra et rådyr eller lign, er det endnu bedre, men absolut ikke fra grise. fjerkræ er kun kogt.

Jeg undrer mig over hvor jeg kan finde marvben henne, for det plejer de at have i diverse butikker, men det er de åbenbart holdt op med.


Prøv en rigtig slagter. “Min” slagter sælger masser af marvben til hunde.

Jeg har lidt svært ved at finde en slagter, de er en uddøende race, i hvert fald i mit område, jeg ved der ligger en i Århus, kan dog ikke huske vejen til den, og den er helt sikkert ikke billig, godt kød, men ikke billig.

Prøv at henvende dig direkte ved slagterdisken i Bilka, spørg evt efter slagtermesteren. Og så hør ham om de har/kan skaffe kødben/marvben til din hvalp. Dem der går ude i butikken ved ikke nødvendigvis ret meget - hvad du så også fandt ud af :)

Det var slagtermesteren jeg snakkede med.

Men spurgte du efter marvben?
0
:pompom:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 9. aug 2018, 18:31

Smiling_Goat skrev:
Lemonella skrev:
Smiling_Goat skrev:
Vira skrev:
Smiling_Goat skrev:
Vira skrev:At man sætter en alpaka til salg på dba, men ikke aner hvad den vejer


Undskyld, taler vi om dyret? Er det normalt, at man vejer sine alpakaer, før man sælger dem? :genert:

Ja vi taler om dyret. Og jeg ved ikke om det er normalt at veje den først, jeg synes bare det var underligt at sælger ikke havde nogen som helst ide om vægten :lol:


Jeg tror også umiddelbart jeg ville være sådan lidt "hvad vejer min alpaka? Pas. Det er en alpaka" :lol:

Kan man få en alpakavægt? Ellers ved jeg ikke, hvordan jeg skulle veje den.. Det ville være en kikset oplevelse ude på badeværelset i hvert fald, tror jeg :D


Man kan vel få den vejet hos en dyrlæge.


"hej, undskyld, vil du veje min alpaka for mig?" :lol:

Det kan godt være, jeg er alt for underholdt af det her..

Altså vægten står da fremme... jeg kan lige se det for mig, vedkommende kommer gående ind gennem døren, med en alpaka i sele, hen til vægten. "jeg skal bare lige veje den"
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 9. aug 2018, 18:57

Smiling_Goat skrev:Det er alligevel mindre, end jeg havde troet.. Så er det lige før, man kan bære den, mens man selv står på badevægten

Alternativt have to badevægte - en til forbenene og en til bagbenene - og så lægge de to tal sammen. :klap:
3
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OberstNasig » 9. aug 2018, 19:10

At både min samlever og familie synes at det er vanvittigt, at jeg vil bruge 15.000 kroner på min runde fødselsdag.
Er det virkelig så vanvittigt?
Jeg har købt mig til et festligt indslag om aftenen, der koster på den gode side af 5000, men til gengæld har jeg svært ved at se, at der skulle komme et tidspunkt i mit liv igen, hvor alle forhold er så gode, når jeg stræber efter en vild og uforglemmelig fest.
8
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 9. aug 2018, 19:25

OberstNasig skrev:At både min samlever og familie synes at det er vanvittigt, at jeg vil bruge 15.000 kroner på min runde fødselsdag.
Er det virkelig så vanvittigt?
Jeg har købt mig til et festligt indslag om aftenen, der koster på den gode side af 5000, men til gengæld har jeg svært ved at se, at der skulle komme et tidspunkt i mit liv igen, hvor alle forhold er så gode, når jeg stræber efter en vild og uforglemmelig fest.


Jeg synes 15.000 lyder billigt, for en god fest. Jeg er rimelig sikker på, at den fest min far holdt da han blev 50, og som nok var den største fest ham og min mor holdt på noget tidspunkt, kostede mindst det dobbelte, og det synes jeg egentlig stadig er helt ok, at bruge på at holde en rund fødselsdag
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FruKuk » 9. aug 2018, 20:10

OberstNasig skrev:At både min samlever og familie synes at det er vanvittigt, at jeg vil bruge 15.000 kroner på min runde fødselsdag.
Er det virkelig så vanvittigt?
Jeg har købt mig til et festligt indslag om aftenen, der koster på den gode side af 5000, men til gengæld har jeg svært ved at se, at der skulle komme et tidspunkt i mit liv igen, hvor alle forhold er så gode, når jeg stræber efter en vild og uforglemmelig fest.


Næ - min mand fyldte 40 for nyligt, og han holdt en fest for ca det samme. Og det var ikke fordi det var ekstravagant.

Rigtig god fest - dem kan man ikke få for mange af
0
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 9. aug 2018, 20:17

At alle reklamer på facebook er på hollandsk?
Jeg har ikke googlet noget hollandsk eller har nogen forbindelse dertil.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 9. aug 2018, 22:24

*søger efter alpakaer på dba*
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 10. aug 2018, 06:08

OberstNasig skrev:At både min samlever og familie synes at det er vanvittigt, at jeg vil bruge 15.000 kroner på min runde fødselsdag.
Er det virkelig så vanvittigt?
Jeg har købt mig til et festligt indslag om aftenen, der koster på den gode side af 5000, men til gengæld har jeg svært ved at se, at der skulle komme et tidspunkt i mit liv igen, hvor alle forhold er så gode, når jeg stræber efter en vild og uforglemmelig fest.


Jeg synes også, det lyder billigt for en fest. Og hvis du har pengene og ikke skal ud og optage kviklån el.lign. for at holde festen, så er det da bare at slå dig løs.

Jeg brugte mere end det på min 30 års fødselsdag, hvor jeg inviterede 5 veninder med til London med fly, hotel og flere måltider betalt. Jeg havde pengene, og det var sådan, jeg gerne ville fejre det, så det skulle andre da ikke blande sig i.

Min 40 års fødselsdag var endnu dyrere, da jeg inviterede min søster med på 3 ugers rejse til New Zealand, foruden at holde afternoon tea med hele udtrækket for nogle veninder og invitere mine forældre og søstre ud af spise.

Så i min bog er 15.000 på ingen måde vanvittigt at bruge på fejring af en rund fødselsdag.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 10. aug 2018, 06:11

Jeg undrer mig over min dårlig hukommelse. På vej til arbejde her til morgen, falder der en halvstor gren ned på min bil, da jeg kører igennem skoven. Jeg tænker, at jeg hellere lige må tjekke for buler/ridser, når jeg er fremme. 2 minutter senere parkerer jeg ved min arbejdsplads og har fuldstændig glemt alt om at kigge på bilen. Jeg må forsøge at huske det i eftermiddag, når jeg skal hjem, for jeg gider ikke at gå ud i blæsten igen lige nu.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 10. aug 2018, 13:59

kidkomb skrev:*søger efter alpakaer på dba*


Fandt du den? :panik:

Jeg vil ha' en alpaka! :whine:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2018, 14:02

Mangoness skrev:
kidkomb skrev:*søger efter alpakaer på dba*


Fandt du den? :panik:

Jeg vil ha' en alpaka! :whine:

Nej :sur: Der var slet ingen alpakaer!
Der var kun to lama/alpakablandinger og et marsvin hvor der stod "3/4 alpaka" (Her stod min hjerne af)

Jeg vil også have en (tre helst) alpakaer.
Og nogle Black Nose Sheep får.
NU!
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 10. aug 2018, 17:28

kidkomb skrev:
Mangoness skrev:
kidkomb skrev:*søger efter alpakaer på dba*


Fandt du den? :panik:

Jeg vil ha' en alpaka! :whine:

Nej :sur: Der var slet ingen alpakaer!
Der var kun to lama/alpakablandinger og et marsvin hvor der stod "3/4 alpaka" (Her stod min hjerne af)

Jeg vil også have en (tre helst) alpakaer.
Og nogle Black Nose Sheep får.
NU!


Årh, vi kan lave en lille dyrefarm :love:


Man kan bytte sig til llamaen; så hvad tror du, de skal ha' for den? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2018, 18:11

Vira skrev:https://www.dba.dk/lama-1-stk-lama-alpaka-h/id-1046490988/#29bc2290-795f-4d57-9c48-aaa7fc767133

Det der er en falsk alpaka!!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2018, 18:12

Mangoness skrev:
kidkomb skrev:
Mangoness skrev:
kidkomb skrev:*søger efter alpakaer på dba*


Fandt du den? :panik:

Jeg vil ha' en alpaka! :whine:

Nej :sur: Der var slet ingen alpakaer!
Der var kun to lama/alpakablandinger og et marsvin hvor der stod "3/4 alpaka" (Her stod min hjerne af)

Jeg vil også have en (tre helst) alpakaer.
Og nogle Black Nose Sheep får.
NU!


Årh, vi kan lave en lille dyrefarm :love:


Man kan bytte sig til llamaen; så hvad tror du, de skal ha' for den? :gruble:

Jamen, det er i Jylland, yes? Så har jeg lært at gængs valuta bør være slik. Eller sodavand. Måske begge dele.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"