Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. aug 2018, 12:50

kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg ved godt at Durian er Asiens favorit. Men her i Burma...det er fuldstændig vanvittigt. Det er i alt og alle steder. Det stinker jo bare SÅ forfærdeligt :(

Haha, jeg kan stadig blive helt svimmel og utilpas bare ved tanken om den frugt.
Det var klart det værste ved Tanzania. Be gone, fruit from hell!



Den er SÅ klammo!!! Is, kaffe, kager, te, slik og og og. Jeg har købt en æske med 10 macarons og de spurgte med eller uden durian. Naturligvis uden, men jeg tager meget forsigtigt en bid hver kan HVIS nu :shock:
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. aug 2018, 12:56

FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg ved godt at Durian er Asiens favorit. Men her i Burma...det er fuldstændig vanvittigt. Det er i alt og alle steder. Det stinker jo bare SÅ forfærdeligt :(

Haha, jeg kan stadig blive helt svimmel og utilpas bare ved tanken om den frugt.
Det var klart det værste ved Tanzania. Be gone, fruit from hell!



Den er SÅ klammo!!! Is, kaffe, kager, te, slik og og og. Jeg har købt en æske med 10 macarons og de spurgte med eller uden durian. Naturligvis uden, men jeg tager meget forsigtigt en bid hver kan HVIS nu :shock:

:lol: Min daværende kærestes svigerinde (som vi boede hos) hun elskede dem bare.
Så maiden havde dem i køleskabet altid. Så ca hver anden dag bredte der sig en liflig duft af nyskåret durian i huset.
Nej, nej, nej :gisp: :puke:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. aug 2018, 13:13

kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg ved godt at Durian er Asiens favorit. Men her i Burma...det er fuldstændig vanvittigt. Det er i alt og alle steder. Det stinker jo bare SÅ forfærdeligt :(

Haha, jeg kan stadig blive helt svimmel og utilpas bare ved tanken om den frugt.
Det var klart det værste ved Tanzania. Be gone, fruit from hell!



Den er SÅ klammo!!! Is, kaffe, kager, te, slik og og og. Jeg har købt en æske med 10 macarons og de spurgte med eller uden durian. Naturligvis uden, men jeg tager meget forsigtigt en bid hver kan HVIS nu :shock:

:lol: Min daværende kærestes svigerinde (som vi boede hos) hun elskede dem bare.
Så maiden havde dem i køleskabet altid. Så ca hver anden dag bredte der sig en liflig duft af nyskåret durian i huset.
Nej, nej, nej :gisp: :puke:



:puke:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 22. aug 2018, 13:26

FormerlyKnownAs skrev:
1234 skrev:
BlueBunny skrev:Min ene søn går i fjerde. En af hans klassekammerater skal i seng hver dag kl 19:30. Også fredag og lørdag.

Altså hvis han skal op klokken 6 er det stadig inden for anbefalingerne på 9-11 timer i den aldersgruppe. Og hvis forældrene har erfaring med han er træt, hvis han får mindre søvn, kan jeg nu godt forstå det.


Nu er vores kun 5, men han kommer altid i seng til samme tid. Det er yderst sjældent at det rykkes mere end 5-10 min. Det fungerer ikke for ham. Senere i seng = tidligere op. Og han står rigeligt tidligt op i forvejen.

Jeg synes der er ret stor forskel på 5 år og næsten 10 år. Og det som undrer mig er at det også gælder fredage og lørdage. HVIS han stadig var i målgruppen til Disney Sjov, så ville han ikke have mulighed for at se det færdigt. Han skal hjem midt i en legeaftale, selv om de er flere, fordi han skal hjem i seng. Han møder kl 8:15 i skolen og har 5 min derhen, så umiddelbart står han ikke op kl 6.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 22. aug 2018, 13:40

Ghattner skrev:
Lykke skrev:Hvorfor pokker biblioteker overhovedet har ansatte. Lige meget hvad jeg spørger om kan de ikke hjælpe, og man må for al i verden ikke spørge om noget i faglitteraturafdelingen som ikke specifikt har noget med faglitteratur at gøre. I børneafdelingen sidder bibliotikaren og hører lydbøger helt åbenlyst, og det er faktisk pisse irriterende hvis nogen kommer med et spørgsmål.


Forleden var jeg på mit lokale bibliotek. Var forbi læsesalen hvor en mand sad og førte en telefonsamtale med skrattende medhør. Som det mest naturlige. I gode gamle dage havde der været en tyssende bibliotekar forbi, men nu er det åbenbart blevet normen.

Åh, de gode gamle dage :gammel:
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 22. aug 2018, 14:43

Sjovt, det har jeg lige snakket med min morbror om i weekenden. Han siger at det du nævner hedder en "Stjernekaster". For som en anden nævner skal der på et stjerneskud være både en stegt og en dampet fisk.
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 22. aug 2018, 15:13

Lykke skrev:Hvorfor pokker biblioteker overhovedet har ansatte. Lige meget hvad jeg spørger om kan de ikke hjælpe, og man må for al i verden ikke spørge om noget i faglitteraturafdelingen som ikke specifikt har noget med faglitteratur at gøre. I børneafdelingen sidder bibliotikaren og hører lydbøger helt åbenlyst, og det er faktisk pisse irriterende hvis nogen kommer med et spørgsmål.


Sådan er det heldigvis ikke alle steder. På "mit" bibliotek er langt flertallet af de ansatte både søde. kompetente og hjælpsomme. Og der er et fint børneområde, hvor børnene gerne må lege og støje.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 22. aug 2018, 15:41

BlueBunny skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
1234 skrev:
BlueBunny skrev:Min ene søn går i fjerde. En af hans klassekammerater skal i seng hver dag kl 19:30. Også fredag og lørdag.

Altså hvis han skal op klokken 6 er det stadig inden for anbefalingerne på 9-11 timer i den aldersgruppe. Og hvis forældrene har erfaring med han er træt, hvis han får mindre søvn, kan jeg nu godt forstå det.


Nu er vores kun 5, men han kommer altid i seng til samme tid. Det er yderst sjældent at det rykkes mere end 5-10 min. Det fungerer ikke for ham. Senere i seng = tidligere op. Og han står rigeligt tidligt op i forvejen.

Jeg synes der er ret stor forskel på 5 år og næsten 10 år. Og det som undrer mig er at det også gælder fredage og lørdage. HVIS han stadig var i målgruppen til Disney Sjov, så ville han ikke have mulighed for at se det færdigt. Han skal hjem midt i en legeaftale, selv om de er flere, fordi han skal hjem i seng. Han møder kl 8:15 i skolen og har 5 min derhen, så umiddelbart står han ikke op kl 6.

Det minder mig om, da min datter gik i folkeskole. I 9. klasse var vi til et forældremøde, hvor en emsig mor kom over og irettesatte mig. "Kan du ikke få din datter til at stoppe med at sms'e Sarah om aftenen? Hun må ikke få sin mobil ed i seng og så kan vi sidde i stuen og høre hendes mobil bippe. Hvornår er hendes sengetid?"

Mig: "Hun har ingen sengetid. Hun går i 9. kl. Så det stoler jeg på, at hun selv kan styre".

Emsig mor: "Hvad?! Ja...*trækker vejret langtrukkent gennem næsen*...Sarah skal ligge i sin seng kl. 19. Og så må hun ligge og læse i en bog i en halv time".


Forældrene omkring os grinede og måbede på samme tid.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 22. aug 2018, 16:14

Ser et gammelt afsnit af “nærkontakt”. Jeg synes det virker som om den clairvoyante er fuld af løgn. Det undrer mig han får til at sidde og gætte så tydeligt.
“Jeg synes ikke lige det passer på nogen” - “nej, det kan sagtens være flere der presser på for at komme igennem”
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf loular » 22. aug 2018, 16:25

BlueBunny skrev:Min ene søn går i fjerde. En af hans klassekammerater skal i seng hver dag kl 19:30. Også fredag og lørdag.


Min dreng er 9 år og kommer i seng 18.15 til hverdage og 19.30 i weekenden. Han har et usynligt handicap de andre forældre ikke nødvendigvis alle kender til, men det udmattet ham og han har brug for meget søvn. Så måske er vi en af de forældrepar, der undrer andre....
9
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 22. aug 2018, 16:31

loular skrev:
BlueBunny skrev:Min ene søn går i fjerde. En af hans klassekammerater skal i seng hver dag kl 19:30. Også fredag og lørdag.


Min dreng er 9 år og kommer i seng 18.15 til hverdage og 19.30 i weekenden. Han har et usynligt handicap de andre forældre ikke nødvendigvis alle kender til, men det udmattet ham og han har brug for meget søvn. Så måske er vi en af de forældrepar, der undrer andre....

Jeg synes nu ikke der er noget i vejen med at prioritere ens børns søvn selvom de ikke er handicappet. Vi lever i et samfund, hvor alt for mange sover for lidt. Mine kollegaer kiggede på mig som om jeg var tosset, da jeg fortalte jeg gik i seng klokken 22 for at få 8 timers søvn .
14
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 22. aug 2018, 16:42

1234 skrev:
loular skrev:
BlueBunny skrev:Min ene søn går i fjerde. En af hans klassekammerater skal i seng hver dag kl 19:30. Også fredag og lørdag.


Min dreng er 9 år og kommer i seng 18.15 til hverdage og 19.30 i weekenden. Han har et usynligt handicap de andre forældre ikke nødvendigvis alle kender til, men det udmattet ham og han har brug for meget søvn. Så måske er vi en af de forældrepar, der undrer andre....

Jeg synes nu ikke der er noget i vejen med at prioritere ens børns søvn selvom de ikke er handicappet. Vi lever i et samfund, hvor alt for mange sover for lidt. Mine kollegaer kiggede på mig som om jeg var tosset, da jeg fortalte jeg gik i seng klokken 22 for at få 8 timers søvn .

Jeg kender ham ret godt. Og jeg kender både hans mor og far godt (de er skilt). Han har ikke nogen handikap. Og der er ikke noget galt med at prioritere god søvn. Men 19:30 på fredag og lørdag. Det undrer mig og jeg tænker lidt at der ikke er nogen fortællinger her der kan ændre på det.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 22. aug 2018, 16:46

Jeg ser mange alt for trætte børn i skolen kl otte om morgenen, i både 4., 5. og 6.klasse, så jeg synes at det er fint med faste og tidlige sendetider.
Men det skal jo passe til barnets behov, og børn er meget forskellige.
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 22. aug 2018, 16:48

Falstria skrev:
ExCoastal skrev:At det kan betale sig for Trader Joe's at importere ærter helt fra Danmark...


Vi er jo verdensmestre i at lave dem :) især de økologiske.
Under 3 timer går der, fra de høstes på marken, til de er frosne og klar til at komme i poser.

Det er et kæmpe logistikarbejde, med at så markerne med lidt mellemrum så de også kan høstes med lidt mellemrum...
Hvis en mark ikke kan høstes på den rigtige dato så kasseres hele marken på forhånd og høstmaskinerne kører videre til den næste på listen.
Hver eneste mark skal høstes på den rigtige dag, der er ikke noget elastik.

Trader Joe er det vi kender som Aldi her, samme firma, når man tænker på alt det de kan importere hertil, så mangler det da bare at de også kan sende lidt den anden vej :D


Det er lidt sjovt, de eneste produkter jeg har set fra Trader Joe's i Danmark er nødder. Selvfølgelig fra Californien :D

Trader Joe's er en lidt speciel forretning sammenlignet med andre supermarkeder. De har mange importerede varer, deres udvalg af fisk og skaldyr er fantastisk, Der er også et stort udvalg af ost, mange som man ikke kan finde andre steder. De gør rigtigt meget i økologiske varer, hvor mange af dem er med deres eget navn på. Det er lidt som en slags discount Whole Foods :D
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 22. aug 2018, 18:19

1234 skrev:
loular skrev:
BlueBunny skrev:Min ene søn går i fjerde. En af hans klassekammerater skal i seng hver dag kl 19:30. Også fredag og lørdag.


Min dreng er 9 år og kommer i seng 18.15 til hverdage og 19.30 i weekenden. Han har et usynligt handicap de andre forældre ikke nødvendigvis alle kender til, men det udmattet ham og han har brug for meget søvn. Så måske er vi en af de forældrepar, der undrer andre....

Jeg synes nu ikke der er noget i vejen med at prioritere ens børns søvn selvom de ikke er handicappet. Vi lever i et samfund, hvor alt for mange sover for lidt. Mine kollegaer kiggede på mig som om jeg var tosset, da jeg fortalte jeg gik i seng klokken 22 for at få 8 timers søvn .


Jeg er simpelthen så enig. Særligt om vinteren har jeg brug for mere søvn for at fungere optimalt, og derfor går jeg ofte i seng klokken 21-21.30 hvilket nærmest fik mine kolleger til at gå i chok da jeg nævnte det. Det kan man åbenbart ikke når man er voksen...
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"