Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lilly007
Indlæg: 99
Tilmeldt: 3. feb 2016, 19:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 299

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lilly007 » 25. sep 2018, 09:13

8
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 25. sep 2018, 10:30

At Boligforeningen ikke lige tager en slapper, før de bruger penge på indkøb/montering.


Vi skal have nye vaskemaskiner og tørretumbler i vaskekældrene.

Pt undersøges dog et tilbud fra et firma, der har tilbudt Pay-per-Wash, om det kan betale sig, kan man bruge eget vaskepulver, kan de sætte prisen på vask/tørring op som de vil, etc etc.



Alligevel vælger boligforening så at indkøbe nye maskiner og sætte dem op i dag.... Hvis afdelingen beslutter at tage imod Pay-Per-Wash kommer de alligevel med deres egne maskiner. :gruble: :gruble:
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 25. sep 2018, 10:30

Jeg skal holde op med at være på Facebook, der er altid der jeg undrer mig og bliver irriteret...

Hvorfor er der f.eks. nogen, der altid skal svare et eller andet totalt ligegyldigt på et opslag? Det seneste eksempel jeg har set er i et opslag, hvor der bliver spurgt til erfaringer med bogstreaming-tjenester. Flertallet kan godt finde ud af at fortælle om deres erfaringer, men så kommer der lige én ind fra højre og meddeler, at HAN altså kun læser papirbøger.... jamen for fuck sake - who cares? Og det sker HELE tiden i alle mulige sammenhænge. hvorfor gør folk det? Spørgeren og alle andre, der har kommenteret er med garanti fuldstændig ligeglad med, at han kun læser papirbøger...
10
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 27. sep 2018, 09:24

Hvad i alverden, der får Youtube til at tro, at Se & Hørs fyldige sammendrag fra Guldtuben er noget for mig? :gruble:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 27. sep 2018, 16:16

Dmitra skrev:
Patience skrev:
Dmitra skrev:
Lemonella skrev:
Dmitra skrev:En skrev til mig at fugle ikke bør holdes i fængsel (bur).

Altså Ibra var både i bur og ude af buret, det var dog mest trygt for ham at være inde i buret og når Henri og Daisy (gøjerne) lige har set omgivelserne an så skal de da også have mulighed for at være ude meget af tiden.

Det der så undrer mig, omend jeg godt kan se hvor vedkommendes tanke kommer fra, er hvordan pokker man skulle kunne holde fugle uden mulighed for at have dem i bure eller volierer en del af tiden :gruble:?

Burde jo nok bare smide den ud til højre men jeg kan mærke det giver mig lidt en knude i maven og det irriterer mig lidt.


Den slags udtalelser vil man nok aldrig komme til livs. Det er lidt ligesom dem der mener, katte ikke bør holdes indendørs og så samtidig, brokker sig over alle de løse katte, der render rundt og skider i deres blomsterbede. :rulle:


Det har du med garanti helt ret i. Jeg tror også primært det er ordet fængsel der får mig til at stejle. Vil forsøge at smide vedkommende i "idiotkassen", i hvert fald i denne forbindelse.


Jeg har indtryk af at din fugl havde et rigtigt fint liv og at han havde mulighed for at komme ud af buret og udforske i sit eget tempo og at du tag dig meget kærligt af ham.
Men jeg møder godt nok også nogle frygtelige tilstande for fugle rundt omkring. Særligt hos ældre mennesker af en eller anden grund. Så sidder der en stakkels ensom undalat i et lille bitte bur med 2 pinde og evt lidt "legetøj" i form af et spejl og en klokke. Og så mad og vand. Og så sidder den dér dag ud og dag ind.
Det er i min verden dyrplageri og fuldstændig uacceptabelt - uanset hvor glad det gamle menneske så er for selskabet.
Men igen - det er jo slet ikke sådan du hsvde din fugl og jeg er sikker på dine nye gøjer også får et dejligt liv.


Tak for de pæne ord.

Ja, men det har du desværre helt ret i. Rigtig mange dyrejere, hvadenten det er fugle, hunde, katte, krybdyr eller hvad folk holder burde nok slet ikke have dyr.
Ligesom dem der af ren godhed tager herreløse dyr ind og til sidst sidder med 13 hunde og 19 katte og selvklart ikke kan tage sig af alle de dyr men stadig mener de gør en god ting for de her dyr der i virkeligheden lever en jammerlig tilstand. Mit hjerte brister, faktisk både for dyrerne og mennesket der tror de gør noget godt, lidt det samme som ældre fugleejere, jeg deler din anskuelse, er dog sikker på at langt de fleste ældre fugleejere har gode intentioner men bare ikke længere er i stand til at tage vare på et dyr på den måde det fortjener.


For mig handler det meget om hvordan man holder fugle. :) Og hvilke fugle man holder.

Nu er jeg meget fascineret af papegøjer - lige fra undulater til araer og alt der i mellem. I min lejlighed ville det være synd at holde ara, da sådan en slet ikke ville kunne flyve ordentligt i mine rum, men mindre arter ville fint kunne flyve. Mit standpunkt med fugle er at fugle skal kunne flyve, og fugle skal aktiveres meningsfuldt udfra deres art. Kan de det, så er det fint - ud fra mine værdier skal stuefugle have mulighed for at komme ud af buret dagligt, de skal have selskab, og man skal være opmærksom på at de er kloge og i hvert fald papegøjer kræver en del i forhold til aktivering, men det kan man jo give den på mange måder. Hvis man opfylder deres krav, så synes jeg ikke det er synd med fugle i fangenskab.
Det der er synd ved papegøjer er at mange ikke ved hvad de kræver, og de tit er lukket for meget inde i for små bure, keder sig, bliver stressede og muligvis ender med at plukke sig selv, at folk bliver trætte af deres larm og de bliver kastebolde. Men ud fra mit kendskab til dig, virker du som en der kan finde ud af at læse op på dine fugles behov, gider at bruge tid på dem og er villig til at acceptere at fugle er fugle, og de både sviner, larmer, er følsomme og bruger deres næb til lidt af hvert, og det er okay.
2
...
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 27. sep 2018, 17:29

At jeg ikke har modtaget et nyt dankort, selvom mit nuværende står til at udløbe i oktober :gruble: Er udløbsdatoen en "til og med"-dato?
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 27. sep 2018, 18:48

Lucia skrev:At jeg ikke har modtaget et nyt dankort, selvom mit nuværende står til at udløbe i oktober :gruble: Er udløbsdatoen en "til og med"-dato?


Ja. Det virker måneden ud. :)
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 27. sep 2018, 19:08

At Politiet kører talstærkt rundt i området med de blå blink tændt, ingen sirene. De plejer bare at liste rundt uden blink.

Måske de prøver at vise at de altså er her!

Ja jeg bor i Kbh NV !
0
:ninja:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 28. sep 2018, 06:29

At folk har deres hund(e) i ladet på deres pickup trucks uden af have dem bundet i en snor, de stakkels dyr kan jo nemt falde ud. Faktisk var det langt bedre, hvis de var i en transportkasse, så flyver de jo ikke tilbage, hvis bilen bremser hårdt. #stupidrednecks
4
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 28. sep 2018, 06:54

Jeg undrer mig altid over, når jeg ser film eller serier der foregår i fortiden, om hvordan de sikrer sig at ting er historisk korrekte. Fx kulturelle referencer, slangudtryk, tøjmode, om ting var opfundet på daværende tidspunkt osv. Om de har folk til at undersøge disse ting. Jeg er ved at se Better Call Saul der foregår i 2003 og bare en ting som mobiltelefoner er jo sjovt at se ift. hvordan det har ændret sig.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. sep 2018, 07:46

Ghattner skrev:Jeg undrer mig altid over, når jeg ser film eller serier der foregår i fortiden, om hvordan de sikrer sig at ting er historisk korrekte. Fx kulturelle referencer, slangudtryk, tøjmode, om ting var opfundet på daværende tidspunkt osv. Om de har folk til at undersøge disse ting. Jeg er ved at se Better Call Saul der foregår i 2003 og bare en ting som mobiltelefoner er jo sjovt at se ift. hvordan det har ændret sig.


Min gudmor er historiker og skrædder og er meget brugt ift produktioner af film, tv og teater.
5
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 28. sep 2018, 08:20

Om folk der har profilbilleder på sociale medier og datingsites hvor de sidder bag rattet i deres bil gerne vil udtrykke "Hey, se jeg har en bil", eller måske bare synes det er et godt billede.
2
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aviva » 28. sep 2018, 09:16

Om Coca cola light har skiftet smag - synes godt nok det smager af vand og lige til håndvasken (så er det jo godt jeg købte 3 store flasker :boo: )

Plejer bare at købe den billigste fra coop, men der var ikke lige flere.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 28. sep 2018, 09:22

Aviva skrev:Om Coca cola light har skiftet smag - synes godt nok det smager af vand og lige til håndvasken (så er det jo godt jeg købte 3 store flasker :boo: )

Plejer bare at købe den billigste fra coop, men der var ikke lige flere.


Det synes jeg ikke, den har. Med det forbehold, at det er et par måneder siden, jeg har købt en sidst. Kan den være tæt på sidste holdbarhedsdato? Jeg synes nemlig, at smagen bliver meget tynd, når de er for gamle.
Jeg ville under alle omstændigheder klage over den. Enten i butikken eller direkte til Coca Cola.
https://www.cocacola.dk/da/legal/contact-us/
0
You can't spell awesome without me.
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aviva » 28. sep 2018, 09:47

sigge skrev:
Aviva skrev:Om Coca cola light har skiftet smag - synes godt nok det smager af vand og lige til håndvasken (så er det jo godt jeg købte 3 store flasker :boo: )

Plejer bare at købe den billigste fra coop, men der var ikke lige flere.


Det synes jeg ikke, den har. Med det forbehold, at det er et par måneder siden, jeg har købt en sidst. Kan den være tæt på sidste holdbarhedsdato? Jeg synes nemlig, at smagen bliver meget tynd, når de er for gamle.
Jeg ville under alle omstændigheder klage over den. Enten i butikken eller direkte til Coca Cola.
https://www.cocacola.dk/da/legal/contact-us/


Tak

Der står 27/11-18 på den jeg smed ud.. så den skulle ikke være for gammel.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini

Tilbage til "Generelt"