Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 16. okt 2018, 18:33

cola skrev:
Pandesteg skrev:
Flora skrev:
Pandesteg skrev:Det hotel jeg bor på har en rigtig fin miljøpolitik, hvor de opfordrer til at man forsøger at spare på vandforbruget ved ikke at få skiftet sengetøj og håndklæder hver dag, så man skal smide sine håndklæder på gulvet og lægge sådan et lille skilt på sengen for at få det skiftet, det synes jeg er super! ... men alligevel har jeg gået skiftet ALT inden for 24 timer efter jeg var checket ind, selvom jeg ikke havde gjort nogle af ovennævnte ting. Faktisk vat det samme dag som jeg tjekkede ind, da det var efter midnat jeg ankom til hotellet.
Det undrer mig, når nu man gør en masse ud af sådan nogle tiltag.


Det har jeg også prøvet engang. På badeværelset hang et skilt om, at hvis man ville have nye håndklæder, så skulle man smide dem på gulvet. Ellers ville de IKKE blive skiftet. Alligevel blev samtlige håndklæder skiftet hver dag, uanset om de lå på gulvet eller ej. Så lad da være med at skrive sådan noget :stoned:


Ja nemlig. Jeg overvejer lidt om det er fordi deres cleaning staff tror de får flere drikkepenge hvis de skifter det hele alligevel. Og jeg overvejer også at sætte forstyr ikke-skiltet på min dør, for det er da fuldstændig spild af ressourcer.

Er i sikre på det er blevet skiftet og ikke blot lagt sammen igen ?


De rene blev lagt inde på sengen, så hvis det var de samme, skulle de have taget dem ned fra knagen på badeværelset og lagt dem ind på sengen, hvilket jo ville have været sært. Så ja, jeg er ret sikker på, at de blev skiftet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 16. okt 2018, 18:51

cola skrev:
Pandesteg skrev:
Flora skrev:
Pandesteg skrev:Det hotel jeg bor på har en rigtig fin miljøpolitik, hvor de opfordrer til at man forsøger at spare på vandforbruget ved ikke at få skiftet sengetøj og håndklæder hver dag, så man skal smide sine håndklæder på gulvet og lægge sådan et lille skilt på sengen for at få det skiftet, det synes jeg er super! ... men alligevel har jeg gået skiftet ALT inden for 24 timer efter jeg var checket ind, selvom jeg ikke havde gjort nogle af ovennævnte ting. Faktisk vat det samme dag som jeg tjekkede ind, da det var efter midnat jeg ankom til hotellet.
Det undrer mig, når nu man gør en masse ud af sådan nogle tiltag.


Det har jeg også prøvet engang. På badeværelset hang et skilt om, at hvis man ville have nye håndklæder, så skulle man smide dem på gulvet. Ellers ville de IKKE blive skiftet. Alligevel blev samtlige håndklæder skiftet hver dag, uanset om de lå på gulvet eller ej. Så lad da være med at skrive sådan noget :stoned:


Ja nemlig. Jeg overvejer lidt om det er fordi deres cleaning staff tror de får flere drikkepenge hvis de skifter det hele alligevel. Og jeg overvejer også at sætte forstyr ikke-skiltet på min dør, for det er da fuldstændig spild af ressourcer.

Er i sikre på det er blevet skiftet og ikke blot lagt sammen igen ?


Ja.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 18. okt 2018, 11:30

Vira skrev:Hvad det omvendte af dobbeltmoral hedder :gruble:


Hver ER det omvendte af dobbeltmorale? Det er vel bare ikke rigtig noget? :gruble:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2018, 12:29

Vira skrev:Hvad det omvendte af dobbeltmoral hedder :gruble:

Det er vel bare almindelig moral? :)
6
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 18. okt 2018, 13:35

Hvorfor så mange rødhårede børn virkelig ikke ser godt ud?
Men til gengæld vokser sig vældig pæne.
(Har selv rødhårede i familien hvor man tænker ...mindre pæne børn.... men hold nu op, de er blevet pæne voksne.. Og naturligvis stadig rødhårede.)
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2018, 13:45

Sophies-mor skrev:Hvorfor så mange rødhårede børn virkelig ikke ser godt ud?
[...]

Det er vel en smagssag ... min kone er helt vild med rødhårede, både børn og voksne.
Jeg kunne desværre kun levere en antydning i kindskægget (da jeg var yngre - nu er det ved at blive hvidt :)).
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 18. okt 2018, 14:41

Jeg undrer mig stadig over det danske rejsekort. Hvorfor ikke bare gøre som i London hvor man kan bruge sit mastercard/visacard.

Latterligt system, jeg er stadig irriteret over at skulle betale for et nyt fordi det var udløbet. Jeg bruger det max 1x pr mdr, men det er jo billigere end mobil klippekort/billetter.
1
:ninja:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 18. okt 2018, 14:45

Hvorfor forelskelse, romantik og kærlighed ofte skal omtales med negative vendinger såsom sukkersød, kvalmende og pladderromantisk? Jeg forstår det virkelig ikke. Jeg synes altid kærlighed og forelskelse er en dejlig og positiv ting. Jeg kan ikke rigtig komme frem til at det er andet end misundelse, der gør folk bruger den slags ord.
4
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 19. okt 2018, 11:05

Jeg sidder og søger efter Diesel Jeans på nettet. På Zalando er der et stort udvalg af fede jeans, men mange af dem (og lige akkurat de modeller jeg synes er fedest) er med modebevidste slidhuller på knæene, hvilket jeg IKKE synes er fedt. Hvordan er den forfærdelige lemming-trend opstået så det nu nærmest er default at man køber jeans med huller i.

Jeg undrer mig over at man ikke selv kan vælge om man vil have huller eller ej. Og generelt undrer jeg mig over en trend hvor man køber sig til et slidt look frem for selv at skabe det.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 19. okt 2018, 12:18

Hvorfor man "pludselig" er begyndt at omtale (slagte)svin som grise. Nu hedder det ikke svinekød mere men grisekød, og jeg læste lige om grisebønder, hvor vi før har talt om svinebønder. Det hedder dog stadig vildsvin. Men hvad går det ud på med de grise?
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 19. okt 2018, 12:36

sigge skrev:Hvorfor man "pludselig" er begyndt at omtale (slagte)svin som grise. Nu hedder det ikke svinekød mere men grisekød, og jeg læste lige om grisebønder, hvor vi før har talt om svinebønder. Det hedder dog stadig vildsvin. Men hvad går det ud på med de grise?

Tænkte præcis det samme engang jeg skulle købe hakket kalv og flæsk. Som nu er hakket kalv og gris :puke:
Grisekød lyder bare så meget mere ulækkert end svinekød
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 19. okt 2018, 12:44

sigge skrev:Hvorfor man "pludselig" er begyndt at omtale (slagte)svin som grise. Nu hedder det ikke svinekød mere men grisekød, og jeg læste lige om grisebønder, hvor vi før har talt om svinebønder. Det hedder dog stadig vildsvin. Men hvad går det ud på med de grise?


Det er åbenbart "de unges" skyld :rulle:

https://samvirke.dk/artikler/svinekod-bliver-til-grisekod
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 19. okt 2018, 16:11

Denne gruppe mennesker

"Skarp kritik fra veganere mod den svenske børnesang 'Mæh, mæh hvide lam'". Den lærer børn at udnytte dyr.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fynerfin82 » 19. okt 2018, 18:43

At det åbenbart ikke er almindeligt at rydde op og gøre rent efter sig, når man har lejet noget gennem AirBnB. Min vært var så glad, at han sendte en SMS for at takke og skrev at det var første gang nogen havde gjort rent efter dem selv.
9
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 19. okt 2018, 21:49

Jeg havde aldrig troet, at Ikea-møbler, ligefrem kunne ende på auktioner. Disse to stole, røg for 12.000 kr. Produceret af Ikea i 1970, under navnet 'Amira'. Måske har man, helt uvidende om det, en kostbar (fremtidig) Ikea-klassiker stående :gruble:

Billede
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"