Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 20. okt 2018, 16:12

Fynerfin82 skrev:
1234 skrev:
Fynerfin82 skrev:At det åbenbart ikke er almindeligt at rydde op og gøre rent efter sig, når man har lejet noget gennem AirBnB. Min vært var så glad, at han sendte en SMS for at takke og skrev at det var første gang nogen havde gjort rent efter dem selv.

Det er vel fordi man normalt betaler et rengøringsgebyr. Det har jeg i hvert fald gjort de sidste steder jeg har lejet og så gør jeg ikke rent. Jeg rydder selvfølgelig op efter mig selv.


Nu var det min første Airbnb-oplevelse, så muligvis er der noget jeg har misset, men er ret sikker på at man ikke kunne vælge rengøring. Og jeg havde valgt en af de billige, så tænkte bestemt ikke at det var inkluderet. Og så undre det mig at man ikke efterlader huset, som man modtog det, det er trods alt andre menneskers hjem man har lånt og ikke et hotel/hostel.


Altså ud fra airbnbs guide til værter regner de med at værterne er dem som gør rent og opfordrer dem også til at tage gebyr for det. https://www.airbnb.dk/hospitality

Og alle de 4-6 steder jeg har været har også taget rengøringsgebyr.
3
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fynerfin82 » 20. okt 2018, 16:57

1234 skrev:
Fynerfin82 skrev:
1234 skrev:
Fynerfin82 skrev:At det åbenbart ikke er almindeligt at rydde op og gøre rent efter sig, når man har lejet noget gennem AirBnB. Min vært var så glad, at han sendte en SMS for at takke og skrev at det var første gang nogen havde gjort rent efter dem selv.

Det er vel fordi man normalt betaler et rengøringsgebyr. Det har jeg i hvert fald gjort de sidste steder jeg har lejet og så gør jeg ikke rent. Jeg rydder selvfølgelig op efter mig selv.


Nu var det min første Airbnb-oplevelse, så muligvis er der noget jeg har misset, men er ret sikker på at man ikke kunne vælge rengøring. Og jeg havde valgt en af de billige, så tænkte bestemt ikke at det var inkluderet. Og så undre det mig at man ikke efterlader huset, som man modtog det, det er trods alt andre menneskers hjem man har lånt og ikke et hotel/hostel.


Altså ud fra airbnbs guide til værter regner de med at værterne er dem som gør rent og opfordrer dem også til at tage gebyr for det. https://www.airbnb.dk/hospitality

Og alle de 4-6 steder jeg har været har også taget rengøringsgebyr.


Der kan man bare se, det har jeg slet ikke sat mig ind i. Jeg synes det var så billigt, at jeg slet ikke overvejede at rengøring skulle være inkluderet. Men havde jeg betalt et rengøringsgebyr havde jeg heller ikke gjort rent, så havde jeg jo betalt for det.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2018, 19:18

Aesel82 skrev:
kidkomb skrev:
LaMariposa skrev:Den der reklame fra Siemens, hvor de siger, at man kan få en sms, når maden er færdig :gruble: Kan ikke se scenariet for mig, hvor det bliver nødvendigt.

Hvis ingen af os er hjemme, så bliver der vel ikke lavet mad (jeg antager, at ovnen og komfuret ikke kan tilberede maden selv), og så giver en sms ikke mening.

Hvis jeg er hjemme og laver mad, og min mand ikke er kommet hjem endnu, så kan jeg jo selv sende beskeden, når maden er klar.

Hvis vi begge er hjemme men f.eks. er ovenpå, så kunne det måske give mening. Men alle Siemens hvidevarer bipper vanvittigt højt, når timingen udløber, at man på ingen måde kan overhøre det.

Jeg ser din Siemens og forhøjer med vores Samsung vaskemaskine, som simpelthen spiller 2 minutters helt igennem frygtelig bibspils-sonate :nerve:


Jeg eeeelsker, at den spiller :love: Jeg synes, at det er så hyggeligt (i modsætning til min tørretumbler, som hyler af adskillige omgange).

Jeg tror måske, at det kan slås fra :gruble:

Det kan godt slås fra, men så siger den slet ingenting og dét ansvar er jeg slet ikke parat til :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aesel82 » 20. okt 2018, 19:25

kidkomb skrev:Det kan godt slås fra, men så siger den slet ingenting og dét ansvar er jeg slet ikke parat til :genert:


:lol: :lol: :lol:
0
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puf » 20. okt 2018, 20:48

Om det er normal (/uundgåelig) opførsel for et barn på næsten 3 år at være lidt led ved babyer/dyr og med det samme skifte til istedet at ae baby/dyr på en indsmigrende måde, når en voksen kigger - eller er det tegn på dårlig opdragelse? :gruble: Gruer lidt for når min egen dreng bliver så stor, hvis det bare er sådan børn i den alder er
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 20. okt 2018, 21:43

Hvorfor jeg kun 50% af gangene (nogle gange mindre) får notifikationer på likes på mine indlæg herinde. :gruble:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 20. okt 2018, 22:07

Puf skrev:Om det er normal (/uundgåelig) opførsel for et barn på næsten 3 år at være lidt led ved babyer/dyr og med det samme skifte til istedet at ae baby/dyr på en indsmigrende måde, når en voksen kigger - eller er det tegn på dårlig opdragelse? :gruble: Gruer lidt for når min egen dreng bliver så stor, hvis det bare er sådan børn i den alder er


Det lyder meget normalt :lol:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 21. okt 2018, 05:08

zembra1986 skrev:Hvorfor jeg kun 50% af gangene (nogle gange mindre) får notifikationer på likes på mine indlæg herinde. :gruble:

Det må være mig der får resten af dine 50 % for jeg får for mange andre, jeg har fået en notifikation for mange andres indlæg, og grunden til jeg ved det, er fordi jeg slet ikke har indlæg på den side den henviser til, end ikke fordi det nye indlæg har haft noget fra mig, så... det må være mig der får dine notifikationer.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 21. okt 2018, 06:10

At der stadig er nogen, der begynder at ryge...
Hvorfor?
5
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 21. okt 2018, 07:03

Sorenspige skrev:At der stadig er nogen, der begynder at ryge...
Hvorfor?


Vel af samme årsag som at folk gør alverdens andre skadende ting - fordi de får nydelse ud af det.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf vibbsen » 21. okt 2018, 09:37

Puf skrev:Om det er normal (/uundgåelig) opførsel for et barn på næsten 3 år at være lidt led ved babyer/dyr og med det samme skifte til istedet at ae baby/dyr på en indsmigrende måde, når en voksen kigger - eller er det tegn på dårlig opdragelse? :gruble: Gruer lidt for når min egen dreng bliver så stor, hvis det bare er sådan børn i den alder er


Vores datter har altid været sød ved vores katte når vi har været tilstede. Simpelthen fordi vi har været ret insistrende på at sådan behandler vi dyr her i huset...Og kattene har altid tålmodigt fundet sig i hendes kælerier.

Ikke desto mindre, så har jeg - da hun var omkring 3 1/2 - taget hende på fersk gerning. Med foden på vej ned over kattens hale. Antagelig hævn for at katten har hakket hende en over nallerne mens vi ikke var til stedet :-D

Min venindes søn derimod var præcis som du beskriver....Hvilket min veninde helt afgjort mener handler om jalousi.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2018, 09:47

vibbsen skrev:Jeg undrer mig over hvordan visse muslimske kvinder holder deres patriatiske mænd ud.....Gu' ved om der findes en særlig skole for muslimske piger, hvor de lærer netop at lade mænd være mænd også selvom det tager 20 minutter at tjekke 4 kufferter ind ??????

Vi rejste hjem fra Istanbul igår. Og skulle selv tjekke vores kufferter ind. Foran os i køen stod 2 par fra Bahrain. De havde 4 stykker bagage. Som den ene af mændene (Den bagageansvarlige formoder jeg) brugte næsten 20 minutter på at tjekke ind.

Og det var ikke engang fordi proceduren var besværlig. Scan boarding-card. Sæt kuffert op på bånden. Pil bagside af klistermærket på bagagetag (HELE bagsiden vel og mærke...Vi taler altså ikke om et eller andet avanceret system man skulle gennemskue). Sæt bagagetag på kufferthåndtag. Tryk på knap så bagage kører op ad bånd. Tag kvittering.

20 fucking-minutter brugte spaden på at udføre dette 4 gange. Fordi han ikke kunne finde ud af at tage bagsiden af klistermærket. Og hver gang en af de velmenene kvinder forsøgte at hjælpe ham, så afviste han meget bestemt denne hjælp, men en bestemt kommando som jeg kun kan tage som værende noget i retning "Ti, Kvindemenneske. Jeg har fuldstændig styr på det her klistermærke-noget"

Kvindernes frustration steg tydeligvis over hans inkompetance. Ligesom min gjorde. Men modsat hvad jeg ville have gjort. Så trak de sig pænt til side og lod ham fumle videre.......


Havde det været hr.vibbsen så havde jeg snerret noget i retning af "Her. Jeg overtager. Du fatter kraftedme da heller ikke at udføre selv de mest simple ting" :-D

Jeg havde også sparket ham i skridtet hvis han havde forsøgt at "systematiserer" familiens tur gennem paskontrollen som om vi var en børnehave på udflugt.(scenariet der udspillede sig 20 minutter senere da vi stod og trippede i køen ved paskontrollen mens take-off kom nærmere og nærmere)

Ej, jeg er flere gange kommet til at tænke på det indlæg senere - og haft svært ved at tilbageholde et flækket træsko-grin! :D

Jeg ken levende forestille mig det ud fra din beskrivelse, men egentlig er det jo sørgeligt. Jeg hørte også en eller anden analyse forleden som CNN refererede, og som slog fast at tre forhold ville sikre at den arabiske verden i en overskuelig fremtid var permanently fucked. Jeg kan ikke huske nr. 2 - men 1 var det lave oplysningsniveau, og 3 var det med at den mest praktisk anlagte halvdel af befolkningen bliver holdt ude fra det offentlige liv. :fløjt:
Senest rettet af dgd2007 21. okt 2018, 09:54, rettet i alt 1 gang.
4
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 21. okt 2018, 09:49

cola skrev:
zembra1986 skrev:Hvorfor jeg kun 50% af gangene (nogle gange mindre) får notifikationer på likes på mine indlæg herinde. :gruble:

Det må være mig der får resten af dine 50 % for jeg får for mange andre, jeg har fået en notifikation for mange andres indlæg, og grunden til jeg ved det, er fordi jeg slet ikke har indlæg på den side den henviser til, end ikke fordi det nye indlæg har haft noget fra mig, så... det må være mig der får dine notifikationer.


Mærkeligt. Der er da fuldstændig rod i systemet så :stoned:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 21. okt 2018, 09:49

vibbsen skrev:Jeg undrer mig over hvordan visse muslimske kvinder holder deres patriatiske mænd ud.....Gu' ved om der findes en særlig skole for muslimske piger, hvor de lærer netop at lade mænd være mænd også selvom det tager 20 minutter at tjekke 4 kufferter ind ??????

Vi rejste hjem fra Istanbul igår. Og skulle selv tjekke vores kufferter ind. Foran os i køen stod 2 par fra Bahrain. De havde 4 stykker bagage. Som den ene af mændene (Den bagageansvarlige formoder jeg) brugte næsten 20 minutter på at tjekke ind.

Og det var ikke engang fordi proceduren var besværlig. Scan boarding-card. Sæt kuffert op på bånden. Pil bagside af klistermærket på bagagetag (HELE bagsiden vel og mærke...Vi taler altså ikke om et eller andet avanceret system man skulle gennemskue). Sæt bagagetag på kufferthåndtag. Tryk på knap så bagage kører op ad bånd. Tag kvittering.

20 fucking-minutter brugte spaden på at udføre dette 4 gange. Fordi han ikke kunne finde ud af at tage bagsiden af klistermærket. Og hver gang en af de velmenene kvinder forsøgte at hjælpe ham, så afviste han meget bestemt denne hjælp, men en bestemt kommando som jeg kun kan tage som værende noget i retning "Ti, Kvindemenneske. Jeg har fuldstændig styr på det her klistermærke-noget"

Kvindernes frustration steg tydeligvis over hans inkompetance. Ligesom min gjorde. Men modsat hvad jeg ville have gjort. Så trak de sig pænt til side og lod ham fumle videre.......


Havde det været hr.vibbsen så havde jeg snerret noget i retning af "Her. Jeg overtager. Du fatter kraftedme da heller ikke at udføre selv de mest simple ting" :-D

Jeg havde også sparket ham i skridtet hvis han havde forsøgt at "systematiserer" familiens tur gennem paskontrollen som om vi var en børnehave på udflugt.(scenariet der udspillede sig 20 minutter senere da vi stod og trippede i køen ved paskontrollen mens take-off kom nærmere og nærmere)


Mine forældre boede i et muslimsk land i 80'erne og angiveligt var stemningen i "damekredsen" at mænd var ligesom forvoksne børn. Nogle gange skulle man bare lade dem fumle med det åndsvage snørebånd indtil de blev trætte af det og opgav og så kunne kvinderne tage over og fikse lortet mens de surmulede i et hjørne. De havde svært ved at forstå at min mor lod min far hjælpe med opvasken fordi det kunne da umuligt blive ordenligt rent?!

Så ja, jeg tror der er en hjemmeskoling i bare at lade fumleriet og raseriet og inkompetencen i en evt. ægtemand fare mens man ruller øjne under sløret.
7
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf vibbsen » 21. okt 2018, 10:23

Hunkat skrev:
vibbsen skrev:Jeg undrer mig over hvordan visse muslimske kvinder holder deres patriatiske mænd ud.....Gu' ved om der findes en særlig skole for muslimske piger, hvor de lærer netop at lade mænd være mænd også selvom det tager 20 minutter at tjekke 4 kufferter ind ??????

Vi rejste hjem fra Istanbul igår. Og skulle selv tjekke vores kufferter ind. Foran os i køen stod 2 par fra Bahrain. De havde 4 stykker bagage. Som den ene af mændene (Den bagageansvarlige formoder jeg) brugte næsten 20 minutter på at tjekke ind.

Og det var ikke engang fordi proceduren var besværlig. Scan boarding-card. Sæt kuffert op på bånden. Pil bagside af klistermærket på bagagetag (HELE bagsiden vel og mærke...Vi taler altså ikke om et eller andet avanceret system man skulle gennemskue). Sæt bagagetag på kufferthåndtag. Tryk på knap så bagage kører op ad bånd. Tag kvittering.

20 fucking-minutter brugte spaden på at udføre dette 4 gange. Fordi han ikke kunne finde ud af at tage bagsiden af klistermærket. Og hver gang en af de velmenene kvinder forsøgte at hjælpe ham, så afviste han meget bestemt denne hjælp, men en bestemt kommando som jeg kun kan tage som værende noget i retning "Ti, Kvindemenneske. Jeg har fuldstændig styr på det her klistermærke-noget"

Kvindernes frustration steg tydeligvis over hans inkompetance. Ligesom min gjorde. Men modsat hvad jeg ville have gjort. Så trak de sig pænt til side og lod ham fumle videre.......


Havde det været hr.vibbsen så havde jeg snerret noget i retning af "Her. Jeg overtager. Du fatter kraftedme da heller ikke at udføre selv de mest simple ting" :-D

Jeg havde også sparket ham i skridtet hvis han havde forsøgt at "systematiserer" familiens tur gennem paskontrollen som om vi var en børnehave på udflugt.(scenariet der udspillede sig 20 minutter senere da vi stod og trippede i køen ved paskontrollen mens take-off kom nærmere og nærmere)


Mine forældre boede i et muslimsk land i 80'erne og angiveligt var stemningen i "damekredsen" at mænd var ligesom forvoksne børn. Nogle gange skulle man bare lade dem fumle med det åndsvage snørebånd indtil de blev trætte af det og opgav og så kunne kvinderne tage over og fikse lortet mens de surmulede i et hjørne. De havde svært ved at forstå at min mor lod min far hjælpe med opvasken fordi det kunne da umuligt blive ordenligt rent?!

Så ja, jeg tror der er en hjemmeskoling i bare at lade fumleriet og raseriet og inkompetencen i en evt. ægtemand fare mens man ruller øjne under sløret.


Åhhhhhh....Så det er faktisk derfor der er så mange muslimske kvinder som vælger at gå med slør ???? Så de kan stå og rulle med øjnene og lave ansigter i fred...snedigt :-D
10
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Generelt"