Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Kort karma: 165
Likede indlæg: 2844

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 20. okt 2018, 21:43

Hvorfor jeg kun 50% af gangene (nogle gange mindre) får notifikationer på likes på mine indlæg herinde. :gruble:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 630
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9378

Indlægaf Delfin » 20. okt 2018, 22:07

Puf skrev:Om det er normal (/uundgåelig) opførsel for et barn på næsten 3 år at være lidt led ved babyer/dyr og med det samme skifte til istedet at ae baby/dyr på en indsmigrende måde, når en voksen kigger - eller er det tegn på dårlig opdragelse? :gruble: Gruer lidt for når min egen dreng bliver så stor, hvis det bare er sådan børn i den alder er

Det lyder meget normalt :lol:
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 657
Likede indlæg: 8132

Indlægaf Dmitra » 21. okt 2018, 04:57

Lil Skies' ansigtstatoveringer og eventuel betydning af dem :gruble:?

FB_IMG_1540097724130.jpg

Og ja, smag og behag men jeg synes det er lidt synd, for han har ellers et pænt ansigt med nogle meget positive karakteristiske træk.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
cola
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1197

Indlægaf cola » 21. okt 2018, 05:08

zembra1986 skrev:Hvorfor jeg kun 50% af gangene (nogle gange mindre) får notifikationer på likes på mine indlæg herinde. :gruble:

Det må være mig der får resten af dine 50 % for jeg får for mange andre, jeg har fået en notifikation for mange andres indlæg, og grunden til jeg ved det, er fordi jeg slet ikke har indlæg på den side den henviser til, end ikke fordi det nye indlæg har haft noget fra mig, så... det må være mig der får dine notifikationer.
0
Sorenspige
Kort karma: 352
Likede indlæg: 1984

Indlægaf Sorenspige » 21. okt 2018, 06:10

At der stadig er nogen, der begynder at ryge...
Hvorfor?
6
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 566
Likede indlæg: 12111

Indlægaf Sangius » 21. okt 2018, 07:03

Sorenspige skrev:At der stadig er nogen, der begynder at ryge...
Hvorfor?

Vel af samme årsag som at folk gør alverdens andre skadende ting - fordi de får nydelse ud af det.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 779
Likede indlæg: 10419

Indlægaf vibbsen » 21. okt 2018, 09:37

Puf skrev:Om det er normal (/uundgåelig) opførsel for et barn på næsten 3 år at være lidt led ved babyer/dyr og med det samme skifte til istedet at ae baby/dyr på en indsmigrende måde, når en voksen kigger - eller er det tegn på dårlig opdragelse? :gruble: Gruer lidt for når min egen dreng bliver så stor, hvis det bare er sådan børn i den alder er

Vores datter har altid været sød ved vores katte når vi har været tilstede. Simpelthen fordi vi har været ret insistrende på at sådan behandler vi dyr her i huset...Og kattene har altid tålmodigt fundet sig i hendes kælerier.

Ikke desto mindre, så har jeg - da hun var omkring 3 1/2 - taget hende på fersk gerning. Med foden på vej ned over kattens hale. Antagelig hævn for at katten har hakket hende en over nallerne mens vi ikke var til stedet :-D

Min venindes søn derimod var præcis som du beskriver....Hvilket min veninde helt afgjort mener handler om jalousi.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 825
Likede indlæg: 11805

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2018, 09:47

vibbsen skrev:Jeg undrer mig over hvordan visse muslimske kvinder holder deres patriatiske mænd ud.....Gu' ved om der findes en særlig skole for muslimske piger, hvor de lærer netop at lade mænd være mænd også selvom det tager 20 minutter at tjekke 4 kufferter ind ??????

Vi rejste hjem fra Istanbul igår. Og skulle selv tjekke vores kufferter ind. Foran os i køen stod 2 par fra Bahrain. De havde 4 stykker bagage. Som den ene af mændene (Den bagageansvarlige formoder jeg) brugte næsten 20 minutter på at tjekke ind.

Og det var ikke engang fordi proceduren var besværlig. Scan boarding-card. Sæt kuffert op på bånden. Pil bagside af klistermærket på bagagetag (HELE bagsiden vel og mærke...Vi taler altså ikke om et eller andet avanceret system man skulle gennemskue). Sæt bagagetag på kufferthåndtag. Tryk på knap så bagage kører op ad bånd. Tag kvittering.

20 fucking-minutter brugte spaden på at udføre dette 4 gange. Fordi han ikke kunne finde ud af at tage bagsiden af klistermærket. Og hver gang en af de velmenene kvinder forsøgte at hjælpe ham, så afviste han meget bestemt denne hjælp, men en bestemt kommando som jeg kun kan tage som værende noget i retning "Ti, Kvindemenneske. Jeg har fuldstændig styr på det her klistermærke-noget"

Kvindernes frustration steg tydeligvis over hans inkompetance. Ligesom min gjorde. Men modsat hvad jeg ville have gjort. Så trak de sig pænt til side og lod ham fumle videre.......

Havde det været hr.vibbsen så havde jeg snerret noget i retning af "Her. Jeg overtager. Du fatter kraftedme da heller ikke at udføre selv de mest simple ting" :-D

Jeg havde også sparket ham i skridtet hvis han havde forsøgt at "systematiserer" familiens tur gennem paskontrollen som om vi var en børnehave på udflugt.(scenariet der udspillede sig 20 minutter senere da vi stod og trippede i køen ved paskontrollen mens take-off kom nærmere og nærmere)

Ej, jeg er flere gange kommet til at tænke på det indlæg senere - og haft svært ved at tilbageholde et flækket træsko-grin! :D

Jeg ken levende forestille mig det ud fra din beskrivelse, men egentlig er det jo sørgeligt. Jeg hørte også en eller anden analyse forleden som CNN refererede, og som slog fast at tre forhold ville sikre at den arabiske verden i en overskuelig fremtid var permanently fucked. Jeg kan ikke huske nr. 2 - men 1 var det lave oplysningsniveau, og 3 var det med at den mest praktisk anlagte halvdel af befolkningen bliver holdt ude fra det offentlige liv. :fløjt:
Senest rettet af dgd2007 21. okt 2018, 09:54, rettet i alt 1 gang.
6
zembra1986
Kort karma: 165
Likede indlæg: 2844

Indlægaf zembra1986 » 21. okt 2018, 09:49

cola skrev:
zembra1986 skrev:Hvorfor jeg kun 50% af gangene (nogle gange mindre) får notifikationer på likes på mine indlæg herinde. :gruble:

Det må være mig der får resten af dine 50 % for jeg får for mange andre, jeg har fået en notifikation for mange andres indlæg, og grunden til jeg ved det, er fordi jeg slet ikke har indlæg på den side den henviser til, end ikke fordi det nye indlæg har haft noget fra mig, så... det må være mig der får dine notifikationer.

Mærkeligt. Der er da fuldstændig rod i systemet så :stoned:
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11047

Indlægaf Hunkat » 21. okt 2018, 09:49

vibbsen skrev:Jeg undrer mig over hvordan visse muslimske kvinder holder deres patriatiske mænd ud.....Gu' ved om der findes en særlig skole for muslimske piger, hvor de lærer netop at lade mænd være mænd også selvom det tager 20 minutter at tjekke 4 kufferter ind ??????

Vi rejste hjem fra Istanbul igår. Og skulle selv tjekke vores kufferter ind. Foran os i køen stod 2 par fra Bahrain. De havde 4 stykker bagage. Som den ene af mændene (Den bagageansvarlige formoder jeg) brugte næsten 20 minutter på at tjekke ind.

Og det var ikke engang fordi proceduren var besværlig. Scan boarding-card. Sæt kuffert op på bånden. Pil bagside af klistermærket på bagagetag (HELE bagsiden vel og mærke...Vi taler altså ikke om et eller andet avanceret system man skulle gennemskue). Sæt bagagetag på kufferthåndtag. Tryk på knap så bagage kører op ad bånd. Tag kvittering.

20 fucking-minutter brugte spaden på at udføre dette 4 gange. Fordi han ikke kunne finde ud af at tage bagsiden af klistermærket. Og hver gang en af de velmenene kvinder forsøgte at hjælpe ham, så afviste han meget bestemt denne hjælp, men en bestemt kommando som jeg kun kan tage som værende noget i retning "Ti, Kvindemenneske. Jeg har fuldstændig styr på det her klistermærke-noget"

Kvindernes frustration steg tydeligvis over hans inkompetance. Ligesom min gjorde. Men modsat hvad jeg ville have gjort. Så trak de sig pænt til side og lod ham fumle videre.......

Havde det været hr.vibbsen så havde jeg snerret noget i retning af "Her. Jeg overtager. Du fatter kraftedme da heller ikke at udføre selv de mest simple ting" :-D

Jeg havde også sparket ham i skridtet hvis han havde forsøgt at "systematiserer" familiens tur gennem paskontrollen som om vi var en børnehave på udflugt.(scenariet der udspillede sig 20 minutter senere da vi stod og trippede i køen ved paskontrollen mens take-off kom nærmere og nærmere)

Mine forældre boede i et muslimsk land i 80'erne og angiveligt var stemningen i "damekredsen" at mænd var ligesom forvoksne børn. Nogle gange skulle man bare lade dem fumle med det åndsvage snørebånd indtil de blev trætte af det og opgav og så kunne kvinderne tage over og fikse lortet mens de surmulede i et hjørne. De havde svært ved at forstå at min mor lod min far hjælpe med opvasken fordi det kunne da umuligt blive ordenligt rent?!

Så ja, jeg tror der er en hjemmeskoling i bare at lade fumleriet og raseriet og inkompetencen i en evt. ægtemand fare mens man ruller øjne under sløret.
8
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 21. okt 2018, 10:23

Hunkat skrev:

Mine forældre boede i et muslimsk land i 80'erne og angiveligt var stemningen i "damekredsen" at mænd var ligesom forvoksne børn. Nogle gange skulle man bare lade dem fumle med det åndsvage snørebånd indtil de blev trætte af det og opgav og så kunne kvinderne tage over og fikse lortet mens de surmulede i et hjørne. De havde svært ved at forstå at min mor lod min far hjælpe med opvasken fordi det kunne da umuligt blive ordenligt rent?!

Så ja, jeg tror der er en hjemmeskoling i bare at lade fumleriet og raseriet og inkompetencen i en evt. ægtemand fare mens man ruller øjne under sløret.

Åhhhhhh....Så det er faktisk derfor der er så mange muslimske kvinder som vælger at gå med slør ???? Så de kan stå og rulle med øjnene og lave ansigter i fred...snedigt :-D
12

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 21. okt 2018, 10:33

dgd2007 skrev:

Ej, jeg er flere gange kommet til at tænke på det indlæg senere - og haft svært ved at tilbageholde et flækket træsko-grin! :D

Jeg ken levende forestille mig det ud fra din beskrivelse, men egentlig er det jo sørgeligt. Jeg hørte også en eller anden analyse forleden som CNN refererede, og som slog fast at tre forhold ville sikre at den arabiske verden i en overskuelig fremtid var permanently fucked. Jeg kan ikke huske nr. 2 - men 1 var det lave oplysningsniveau, og 3 var det med at den mest praktisk anlagte halvdel af befolkningen bliver holdt ude fra det offentlige liv. :fløjt:

Det er ekstremt facinerende at betragte kønsrollerne i sammenligning med dem som vi ser hos os selv.....Men især hvordan kvinderne agerer kunne jeg bruge ret lang tid på at betragte i det smuglte. For når de var alene f.eks. nede ved morgenmaden..
0

Citat Hella Joof
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3406

Indlægaf BlueBunny » 21. okt 2018, 12:36

Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.
Eller gælder det kun mennesker?
5
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 356
Likede indlæg: 4237

Indlægaf Anilara » 21. okt 2018, 13:18

BlueBunny skrev:Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.

Kun mennesker.
(Enkelte mener heller ikke hunde behøver, og der skal nok være flere undtagelser).
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3406

Indlægaf BlueBunny » 21. okt 2018, 13:36

Anilara skrev:
BlueBunny skrev:Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.

Kun mennesker.
(Enkelte mener heller ikke hunde behøver, og der skal nok være flere undtagelser).

Men hvorfor? Hvorfor må de andre spise kød når mennesker ikke må. Hvad er forklaringen?
1

Tilbage til "Generelt"