Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf vibbsen » 21. okt 2018, 10:33

dgd2007 skrev:
vibbsen skrev:Jeg undrer mig over hvordan visse muslimske kvinder holder deres patriatiske mænd ud.....Gu' ved om der findes en særlig skole for muslimske piger, hvor de lærer netop at lade mænd være mænd også selvom det tager 20 minutter at tjekke 4 kufferter ind ??????

Vi rejste hjem fra Istanbul igår. Og skulle selv tjekke vores kufferter ind. Foran os i køen stod 2 par fra Bahrain. De havde 4 stykker bagage. Som den ene af mændene (Den bagageansvarlige formoder jeg) brugte næsten 20 minutter på at tjekke ind.

Og det var ikke engang fordi proceduren var besværlig. Scan boarding-card. Sæt kuffert op på bånden. Pil bagside af klistermærket på bagagetag (HELE bagsiden vel og mærke...Vi taler altså ikke om et eller andet avanceret system man skulle gennemskue). Sæt bagagetag på kufferthåndtag. Tryk på knap så bagage kører op ad bånd. Tag kvittering.

20 fucking-minutter brugte spaden på at udføre dette 4 gange. Fordi han ikke kunne finde ud af at tage bagsiden af klistermærket. Og hver gang en af de velmenene kvinder forsøgte at hjælpe ham, så afviste han meget bestemt denne hjælp, men en bestemt kommando som jeg kun kan tage som værende noget i retning "Ti, Kvindemenneske. Jeg har fuldstændig styr på det her klistermærke-noget"

Kvindernes frustration steg tydeligvis over hans inkompetance. Ligesom min gjorde. Men modsat hvad jeg ville have gjort. Så trak de sig pænt til side og lod ham fumle videre.......


Havde det været hr.vibbsen så havde jeg snerret noget i retning af "Her. Jeg overtager. Du fatter kraftedme da heller ikke at udføre selv de mest simple ting" :-D

Jeg havde også sparket ham i skridtet hvis han havde forsøgt at "systematiserer" familiens tur gennem paskontrollen som om vi var en børnehave på udflugt.(scenariet der udspillede sig 20 minutter senere da vi stod og trippede i køen ved paskontrollen mens take-off kom nærmere og nærmere)

Ej, jeg er flere gange kommet til at tænke på det indlæg senere - og haft svært ved at tilbageholde et flækket træsko-grin! :D

Jeg ken levende forestille mig det ud fra din beskrivelse, men egentlig er det jo sørgeligt. Jeg hørte også en eller anden analyse forleden som CNN refererede, og som slog fast at tre forhold ville sikre at den arabiske verden i en overskuelig fremtid var permanently fucked. Jeg kan ikke huske nr. 2 - men 1 var det lave oplysningsniveau, og 3 var det med at den mest praktisk anlagte halvdel af befolkningen bliver holdt ude fra det offentlige liv. :fløjt:


Det er ekstremt facinerende at betragte kønsrollerne i sammenligning med dem som vi ser hos os selv.....Men især hvordan kvinderne agerer kunne jeg bruge ret lang tid på at betragte i det smuglte. For når de var alene f.eks. nede ved morgenmaden..
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 21. okt 2018, 12:36

Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.
Eller gælder det kun mennesker?
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 21. okt 2018, 13:18

BlueBunny skrev:Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.
Eller gælder det kun mennesker?

Kun mennesker.
(Enkelte mener heller ikke hunde behøver, og der skal nok være flere undtagelser).
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 21. okt 2018, 13:36

Anilara skrev:
BlueBunny skrev:Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.
Eller gælder det kun mennesker?

Kun mennesker.
(Enkelte mener heller ikke hunde behøver, og der skal nok være flere undtagelser).

Men hvorfor? Hvorfor må de andre spise kød når mennesker ikke må. Hvad er forklaringen?
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 21. okt 2018, 14:02

BlueBunny skrev:
Anilara skrev:
BlueBunny skrev:Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.
Eller gælder det kun mennesker?

Kun mennesker.
(Enkelte mener heller ikke hunde behøver, og der skal nok være flere undtagelser).

Men hvorfor? Hvorfor må de andre spise kød når mennesker ikke må. Hvad er forklaringen?

Fordi vi ejer moral og fordi vi ikke behøver og fordi det skader klimaet. Og fordi vi dræber betydeligt flere end dyr gør. Og fordi vi nemmere kan finde alternativer, end rovdyr kan.
Jeg er ikke veganer i øvrigt.
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 21. okt 2018, 16:47

Anilara skrev:
BlueBunny skrev:
Anilara skrev:
BlueBunny skrev:Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.
Eller gælder det kun mennesker?

Kun mennesker.
(Enkelte mener heller ikke hunde behøver, og der skal nok være flere undtagelser).

Men hvorfor? Hvorfor må de andre spise kød når mennesker ikke må. Hvad er forklaringen?

Fordi vi ejer moral og fordi vi ikke behøver og fordi det skader klimaet. Og fordi vi dræber betydeligt flere end dyr gør. Og fordi vi nemmere kan finde alternativer, end rovdyr kan.
Jeg er ikke veganer i øvrigt.

Ok fine gæt. Jeg undrer mig hvis det også er en veganers svar.
Man behøver jo ikke dræbe mere end behov. Og moralsk kan jeg ikke se det forkerte i kødspiseri (jeg er enig i at der kan være etik i opdræt og slagtemetode). Klimaet kan også diskuteres. Men de sidste er jo på det veganske valg generelt. Og selv om det undrer mig. Så var min specifikke undren på mennesker vs dyr.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 21. okt 2018, 17:04

BlueBunny skrev:
Anilara skrev:
BlueBunny skrev:
Anilara skrev:
BlueBunny skrev:Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.
Eller gælder det kun mennesker?

Kun mennesker.
(Enkelte mener heller ikke hunde behøver, og der skal nok være flere undtagelser).

Men hvorfor? Hvorfor må de andre spise kød når mennesker ikke må. Hvad er forklaringen?

Fordi vi ejer moral og fordi vi ikke behøver og fordi det skader klimaet. Og fordi vi dræber betydeligt flere end dyr gør. Og fordi vi nemmere kan finde alternativer, end rovdyr kan.
Jeg er ikke veganer i øvrigt.

Ok fine gæt. Jeg undrer mig hvis det også er en veganers svar.
Man behøver jo ikke dræbe mere end behov. Og moralsk kan jeg ikke se det forkerte i kødspiseri (jeg er enig i at der kan være etik i opdræt og slagtemetode). Klimaet kan også diskuteres. Men de sidste er jo på det veganske valg generelt. Og selv om det undrer mig. Så var min specifikke undren på mennesker vs dyr.


Men vi slagter jo meget, meget mere end hvad behov er. Og det er hvad veganere forsøger at gøre op med, ved så helt at undlade den adfærd.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 21. okt 2018, 17:21

Sangius skrev:
BlueBunny skrev:
Anilara skrev:
BlueBunny skrev:
Anilara skrev:
BlueBunny skrev:Tænker veganere at dyr som af natur er kødædere bør leve vegansk? At hajer, løver, hunde mv ikke må spise kød.
Eller gælder det kun mennesker?

Kun mennesker.
(Enkelte mener heller ikke hunde behøver, og der skal nok være flere undtagelser).

Men hvorfor? Hvorfor må de andre spise kød når mennesker ikke må. Hvad er forklaringen?

Fordi vi ejer moral og fordi vi ikke behøver og fordi det skader klimaet. Og fordi vi dræber betydeligt flere end dyr gør. Og fordi vi nemmere kan finde alternativer, end rovdyr kan.
Jeg er ikke veganer i øvrigt.

Ok fine gæt. Jeg undrer mig hvis det også er en veganers svar.
Man behøver jo ikke dræbe mere end behov. Og moralsk kan jeg ikke se det forkerte i kødspiseri (jeg er enig i at der kan være etik i opdræt og slagtemetode). Klimaet kan også diskuteres. Men de sidste er jo på det veganske valg generelt. Og selv om det undrer mig. Så var min specifikke undren på mennesker vs dyr.


Men vi slagter jo meget, meget mere end hvad behov er. Og det er hvad veganere forsøger at gøre op med, ved så helt at undlade den adfærd.


Det var ikke det min undren gik på. Det var dyr vs mennesker.

i øvrigt er mit indtryk at veganere mener alle skal stoppe med at spise kød. At det ikke blot er et forsøg på at opveje en overproduktion. De tænker jo ikke at bare lidt kød er ok. De tænker behovet er nul kød.
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 21. okt 2018, 17:26

Hvem Fa**** der er så dum at købe slankekaffe?
Som i øvrigt er sundhedsskadeligt.
https://politiken.dk/mad/madnyt/art5040844/L%C3%A6gemiddelstyrelsen-advarer-Slankekaffe-giver-alvorlige-bivirkninger

Bare lav almindelig kaffe og undlad mælk og sukker.
Problem solved.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 21. okt 2018, 17:29

BlueBunny skrev:
Det var ikke det min undren gik på. Det var dyr vs mennesker.

i øvrigt er mit indtryk at veganere mener alle skal stoppe med at spise kød. At det ikke blot er et forsøg på at opveje en overproduktion. De tænker jo ikke at bare lidt kød er ok. De tænker behovet er nul kød.


Det er meget individuelt hvad veganere mener. De to jeg kender mener blot at produktionen skal nedættes. De har f.eks. lige været af sted til en demonstration som handlere om bedre vilkår for slagtesvin og nedsat produktion.

Det bliver altid så kedeligt ensporet at diskutere veganisme. Jeg har aldrig oplevet en ekstrem veganer in real life, kun på nettet. Og der er alligevel en del rundt omkring - jeg ved da at mange af mine kolleger er vegetarer/veganere.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 21. okt 2018, 18:10

Dmitra skrev:Lil Skies' ansigtstatoveringer og eventuel betydning af dem :gruble:?

FB_IMG_1540097724130.jpg


Og ja, smag og behag men jeg synes det er lidt synd, for han har ellers et pænt ansigt med nogle meget positive karakteristiske træk.


Det ligner et barn, der er gået amok med en tusch i et ubevogtet øjeblik :lol:
1
14 11 14
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 21. okt 2018, 18:49

Sorenspige skrev:At der stadig er nogen, der begynder at ryge...
Hvorfor?


Tænkte lige på det samme mens jeg ser Herrens Veje. Der bliver tændt mange smøger, så det virker lidt pudsigt at public service ikke tager mere ansvar.
0
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf loular » 22. okt 2018, 13:57

Jeg undrer mig over, om denne blogger rent faktisk troede at det ringe photoshop hun har lavet ikke ville blive opdaget :D

https://ekstrabladet.dk/ferie/pinligt-k ... rt/7362639
4
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 22. okt 2018, 14:55

Smiling_Goat skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor det tilsyneladende altid kommer bag på forskellige medarbejdere at deres kunder/patienter kan have et arbejde..

Forleden bookede jeg tid ved en frisør, og hun blev ved med at foreslå mig tider midt på dagen i hverdage. Jeg endte med at sige, at jeg arbejdede hver dag, så hvis hun ville finde en dag i weekenden... Hvorefter hun foreslog fredag kl. 16 :sarkasme:

Jeg har den type samtale, hver gang jeg skal bestille en tid et sted. Jeg forstår det virkelig ikke

Årh. Ditto!!!

Min hundetrimmer......som kun har åben hverdage 8-17. Og det tager tre timer for hende at trimme min hund, hvilket er fair nok, men det betyder jo bare at jeg skal have en slags fridag for at kunne aflevere og hente!
Hvorfor filan har de ikke åben en weekenddag, og så lukket en hverdag? De må have mange kunder med det problem, for det er altid svært at få en tid.

Og levering af møbler etc! Hvorfor leverer de ikke i weekender/aften?
Men hvem kan sige til sin chef: Jeg kommer ikke i morgen, for jeg skal vente på en sofa....!
Det er hovedårsagen til at vi stadig ikke har fået nye sofaer. :rulle:
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 22. okt 2018, 15:11

Santa skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor det tilsyneladende altid kommer bag på forskellige medarbejdere at deres kunder/patienter kan have et arbejde..

Forleden bookede jeg tid ved en frisør, og hun blev ved med at foreslå mig tider midt på dagen i hverdage. Jeg endte med at sige, at jeg arbejdede hver dag, så hvis hun ville finde en dag i weekenden... Hvorefter hun foreslog fredag kl. 16 :sarkasme:

Jeg har den type samtale, hver gang jeg skal bestille en tid et sted. Jeg forstår det virkelig ikke

Årh. Ditto!!!

Min hundetrimmer......som kun har åben hverdage 8-17. Og det tager tre timer for hende at trimme min hund, hvilket er fair nok, men det betyder jo bare at jeg skal have en slags fridag for at kunne aflevere og hente!
Hvorfor filan har de ikke åben en weekenddag, og så lukket en hverdag? De må have mange kunder med det problem, for det er altid svært at få en tid.

Og levering af møbler etc! Hvorfor leverer de ikke i weekender/aften?
Men hvem kan sige til sin chef: Jeg kommer ikke i morgen, for jeg skal vente på en sofa....!
Det er hovedårsagen til at vi stadig ikke har fået nye sofaer. :rulle:


Hvis jeg havde en forretning, og jeg kunne tjene penge nok på at holde åbent i dagtimerne og fri aften og weekender, så ville jeg gøre det. Så det er vel bare fordi de kan - folk indretter sig.
1

Tilbage til "Generelt"