Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 552
Likede indlæg: 10581

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 23. okt 2018, 13:58

PerXX skrev:.. hvor mange der i følge Fordomstråden sætter lighedstegn mellem at flage med Dannebrog og at være racister.
Jeg overvejer at overplastre min altan med flag, jordbærtærter og Danske Protestsvin! - og samtidigt gøre hvad jeg kan for at vise at det at være glad for sit fædreland ikke er det samme som at man hader folk af anden oprindelse. Æv hvor er det trist :(

Du hentyder jo til mit indlæg, og i dette tilfælde synes jeg bare det er sært at flage i et område hvor der ellers ingen flag er overhovedet. Det virker så demonstrativt...?

Hvis det var en flagstang i en villahave ville jeg ikke skænke det en tanke (selvom de fleste vel bare har en vimpel til ikke-særlige anledninger).
0
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1362

Indlægaf PerXX » 23. okt 2018, 14:14

HappyPaww skrev:
PerXX skrev:.. hvor mange der i følge Fordomstråden sætter lighedstegn mellem at flage med Dannebrog og at være racister.
Jeg overvejer at overplastre min altan med flag, jordbærtærter og Danske Protestsvin! - og samtidigt gøre hvad jeg kan for at vise at det at være glad for sit fædreland ikke er det samme som at man hader folk af anden oprindelse. Æv hvor er det trist :(

Du hentyder jo til mit indlæg, og i dette tilfælde synes jeg bare det er sært at flage i et område hvor der ellers ingen flag er overhovedet. Det virker så demonstrativt...?

Hvis det var en flagstang i en villahave ville jeg ikke skænke det en tanke (selvom de fleste vel bare har en vimpel til ikke-særlige anledninger).

Nej, det var nu en kombination af din, Fyrst Eberhart og Dirtylittledevil's indlæg.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 393
Likede indlæg: 5435

Indlægaf Æble » 23. okt 2018, 14:54

Skorstenen skrev:
Lemonella skrev:
Skorstenen skrev:Jeg undrer mig over, at min telefon bare slet ikke duer når den går over på 4G.

Prøv og tjekke APN, inde i mobilnetværkindstillingerne. Har du TDC eller Telenor, skal der stå internet. (Mener jeg). :)

Jeg har 3 - og der står data.tre.dk :o)

Jeg har også 3 og det har virket helt af h til den seneste uge.
0
LadyFox
Kort karma: 1445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 24574

Indlægaf LadyFox » 23. okt 2018, 15:21

PerXX skrev:
HappyPaww skrev:

Nej, det var nu en kombination af din, Fyrst Eberhart og Dirtylittledevil's indlæg.

Jeg har samme fordom. Fordi... Det er bare så ofte at en racistisk kommentar kommer fra en med Dannebrog på profilbilledet. Og jeg har få venner på Facebook med racistiske holdninger har bare nærmest alle sammen på et eller andet tidspunkt haft en eller anden form for profilbillede med det danske flag på, ingen af mine andre venner har jeg bidt mærke i have et dansk flag på profilbilledet.

Jeg siger ikke man nødvendigvis er racist hvis man har Dannebrog som profilbillede, jeg siger bare at ifølge mine erfaringer er det stor chance for at det er sådan det hænger sammen.
8
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1362

Indlægaf PerXX » 23. okt 2018, 15:33

LadyFox skrev:
PerXX skrev:
HappyPaww skrev:

Jeg har samme fordom. Fordi... Det er bare så ofte at en racistisk kommentar kommer fra en med Dannebrog på profilbilledet. Og jeg har få venner på Facebook med racistiske holdninger har bare nærmest alle sammen på et eller andet tidspunkt haft en eller anden form for profilbillede med det danske flag på, ingen af mine andre venner har jeg bidt mærke i have et dansk flag på profilbilledet.

Jeg siger ikke man nødvendigvis er racist hvis man har Dannebrog som profilbillede, jeg siger bare at ifølge mine erfaringer er det stor chance for at det er sådan det hænger sammen.

Det har jeg fuld forståelse for, og det er højst sandsynligt også korrekt i mange situationer.
Og er det nok især derfor at jeg gerne vil kæmpe for at mennesker med et "ordenligt" menneskesyn benytter sig af Danske symboler. Ganske enkelt fordi det skal de racistiske og nationalistiske idioter ikke tage fra os der er glade for vores ophav, uden at det samtidigt betyder at vi har et negativt syn på "fremmede".
13
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 166
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 3555

Indlægaf landsbytossen » 23. okt 2018, 16:47

At supermarkeder får ros for at skjule tobak.

Det er et kæmpe bluff fra supermarkederne for at score billige point i deres markedsføring af at tage ansvar. De siger, de helst ikke vil sælge tobak, deres handling fortæller noget andet.

Hvorfor stopper de ikke salg af tobak, hvis de vil være så hellige ?
8
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
1234
Kort karma: 89
Likede indlæg: 2260

Indlægaf 1234 » 23. okt 2018, 18:18

At flyttemænd skulle være den nemmest løsning. Jeg synes godt nok det er meget mere uoverskueligt og tidskrævende. Og så mener mange åbenbart, at man ikke kan stole på flyttemænd, så man skal flytte ens mest værdifulde møbler selv så de ikke bliver ridset. Hvad er så pointen med flyttefirma?
Senest rettet af 1234 23. okt 2018, 19:02, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1581
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 19744
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. okt 2018, 18:21

Hvorfor jeg altid får tyndskid når jeg får menstruation.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 552
Likede indlæg: 10581

Indlægaf HappyPaww » 23. okt 2018, 18:33

Ado skrev:Hvorfor jeg altid får tyndskid når jeg får menstruation.

Det er kroppen der “renser ud” :genert:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 227
Likede indlæg: 4369

Indlægaf BlueBunny » 23. okt 2018, 18:33

Ha ha det har jeg også tænkt. :lol:
3
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 452
Likede indlæg: 15726

Indlægaf Fyrst Eberhard » 23. okt 2018, 18:36

TMI!
1
Peace!
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. okt 2018, 18:38

Fyrst Eberhard skrev:

TMI!

Så så ... :lol: Det er da bare ligesom en bøvs- Bare den anden vej.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 452
Likede indlæg: 15726

Indlægaf Fyrst Eberhard » 23. okt 2018, 18:58

Ado skrev:
Fyrst Eberhard skrev:

TMI!

Så så ... :lol: Det er da bare ligesom en bøvs- Bare den anden vej.

En meget våd bøvs.

Det var bare fordi jeg lige spiste et studenterbrød, da jeg ville se, hvad du undrer dig over.
3
Peace!
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. okt 2018, 18:58

:-D
1
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 77
Likede indlæg: 2415

Indlægaf Anne Droid » 23. okt 2018, 19:49

Fyrst Eberhard skrev:

TMI!

Så glæd dig over de manglende billeder.
0
My hovercraft is full of eels

Tilbage til "Generelt"