Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22467
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1134
Likede indlæg: 52789

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 13. nov 2018, 14:39

BlueBunny skrev:Jeg undrer mig over
1). At nogen deler en konkurrence på facebook (som måske endda lyder fake)
2). At nogens venner kommenterer og liker VENNENS delte opslag i håb om at deltage. (Istedet for at klikke ind og deltage på selv opslaget).


Det sidste har jeg set SÅ mange gange. Altså at nogen deler en konkurrence, hvorefter kommentarfeed fyldes op med håbefulde deltagere, der ikke forstår, at de ikke deltager i nogen konkurrence...
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4390
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 488
Likede indlæg: 10748

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 13. nov 2018, 14:49

Rosa Espinosa skrev:Man undrer sig også når der er 100 kommentarer med teksten "ja tak" og "krydser fingre", til et opslag hvor kriterierne for at deltage er, at man skal skrive kort om sig selv :gruble:

Eller det modsatte. Når folk laver lange personlige opsla, når alt der kræves er et ja tak
11
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Yuna » 13. nov 2018, 15:11

BlueBunny skrev:
Rosa Espinosa skrev:Man undrer sig også når der er 100 kommentarer med teksten "ja tak" og "krydser fingre", til et opslag hvor kriterierne for at deltage er, at man skal skrive kort om sig selv :gruble:

Eller det modsatte. Når folk laver lange personlige opsla, når alt der kræves er et ja tak

Ja der er mange der så har syge mostre, dyr der er lige på dødens rand eller selv er gået igennem et eller andet rædselsfuldt, som bestemt hjælper på vinderchancerne når et eller andet rng program trækker vinderen :træt:
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 13. nov 2018, 15:52

Ladysparrow skrev:I forlængelse af denne her- så bliver en tidligere CEO ved med adde mig på fjæsen. Jeg har aldrig brudt mig om ham og han blev opsagt i 2004 hvorefter jeg sagde op. Forstår ikke hvorfor manden fortsætter med anmode med jævne mellemrum - jeg sletter og blokerer ham, men så efter et år eller lignende dukker en ny profil op - jeg ser at han bliver venner med mange af mine tidligere kolleger - men jeg gider bare ikke have nogen form for kontakt med manden. Og hvordan han finder mig efter jeg har byttet efternavn er endnu en gåde. Mand så få dig dog et liv.

Er det ikke bare fordi du dukker op i hans "Personer, du måske kender" feed og så trykker han tilføj ven og glemmer alt om det.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4390
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 488
Likede indlæg: 10748

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 13. nov 2018, 16:06

^ det undrer mig at det ikke er synligt hvem som har afslået. Så man ikke adder de samme.
Jeg kan ikke altid huske om jeg har added en eller ej. Så nogen gange spørger jeg måske igen. Andre gange spørger jeg måske ikke, fordi jeg tænker jeg har gjort det. Og det går jo begge veje.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15451
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25854

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 13. nov 2018, 23:59

BlueBunny skrev:^ det undrer mig at det ikke er synligt hvem som har afslået. Så man ikke adder de samme.
Jeg kan ikke altid huske om jeg har added en eller ej. Så nogen gange spørger jeg måske igen. Andre gange spørger jeg måske ikke, fordi jeg tænker jeg har gjort det. Og det går jo begge veje.


Jeg undrer mig over, om folk bare tilføjer i blinde, når de forslag dukker op. Jeg tjekker da, om det er nogen, jeg kender og overhovedet gider have på min liste før, jeg inviterer ind i varmen
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Myresluger » 14. nov 2018, 05:20

Jeg undrer mig over at mange i tråden om deltagelse i julefrokost giver udtryk for at ledere skal gå tidligt hjem, ikke drikke og at julefrokoster er for medarbejderne. Lederne er også medarbejdere?? Er der dårligt forhold mellem medarbejdere og ledere på jeres arbejdspladser? Ellers forstår jeg det ikke??

Jeg har kun arbejdet steder med forholdsvis mange ansatte og lav power distance og der har der alle steder været en forventning om at ledere deltager i julefrokost (ikke noget om hvornår man tager hjem, dog).
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 14. nov 2018, 08:06

Myresluger skrev:Jeg undrer mig over at mange i tråden om deltagelse i julefrokost giver udtryk for at ledere skal gå tidligt hjem, ikke drikke og at julefrokoster er for medarbejderne. Lederne er også medarbejdere?? Er der dårligt forhold mellem medarbejdere og ledere på jeres arbejdspladser? Ellers forstår jeg det ikke??

Jeg har kun arbejdet steder med forholdsvis mange ansatte og lav power distance og der har der alle steder været en forventning om at ledere deltager i julefrokost (ikke noget om hvornår man tager hjem, dog).

Vi er 8... inkl direktør, og vi er alle med til julefrokost :-) (undtagen dem der ikke gider)
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 772
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 14. nov 2018, 09:55

Hvor pokker den lille maddike, madmide , larve ting kom fra?

Der kravlede en mini hvid larve i mit køkken, og straks gik jeg amok i alle skuffer og skabe, gjorde rent og tjekkede alt. Absolut intet at finde, ergo kommer den ikke herfra. Og tak larve for at jeg lige fik rengjort samtlige køkkenskabe.

Kan sådan en fætter kravle vi ventilationen mon?
0
:ninja:
fisken80
Indlæg: 22467
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1134
Likede indlæg: 52789

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 14. nov 2018, 09:56

Pjeps skrev:Hvor pokker den lille maddike, madmide , larve ting kom fra?

Der kravlede en mini hvid larve i mit køkken, og straks gik jeg amok i alle skuffer og skabe, gjorde rent og tjekkede alt. Absolut intet at finde, ergo kommer den ikke herfra. Og tak larve for at jeg lige fik rengjort samtlige køkkenskabe.

Kan sådan en fætter kravle vi ventilationen mon?


Den kommer fra dit mel, så hvis du har gemt det, så kommer der flere. Jeg har lige kasseret alt mit mel for at blive dem kvit.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 772
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 14. nov 2018, 09:57

Myresluger skrev:Jeg undrer mig over at mange i tråden om deltagelse i julefrokost giver udtryk for at ledere skal gå tidligt hjem, ikke drikke og at julefrokoster er for medarbejderne. Lederne er også medarbejdere?? Er der dårligt forhold mellem medarbejdere og ledere på jeres arbejdspladser? Ellers forstår jeg det ikke??

Jeg har kun arbejdet steder med forholdsvis mange ansatte og lav power distance og der har der alle steder været en forventning om at ledere deltager i julefrokost (ikke noget om hvornår man tager hjem, dog).

Min chef deltager ikke, det er første gang jeg har en leder der ikke deltager. Men hun finder det upassende og synes det er medarbejdernes aften.

Jeg kan overhovedet ikke se problemet i at chefen deltager.
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 772
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 14. nov 2018, 09:58

fisken80 skrev:
Pjeps skrev:Hvor pokker den lille maddike, madmide , larve ting kom fra?

Der kravlede en mini hvid larve i mit køkken, og straks gik jeg amok i alle skuffer og skabe, gjorde rent og tjekkede alt. Absolut intet at finde, ergo kommer den ikke herfra. Og tak larve for at jeg lige fik rengjort samtlige køkkenskabe.

Kan sådan en fætter kravle vi ventilationen mon?


Den kommer fra dit mel, så hvis du har gemt det, så kommer der flere. Jeg har lige kasseret alt mit mel for at blive dem kvit.


Den er simpelthen kravlet ud af en lukket dåse ?

Den ene pose jeg havde med kerner der ikke var i beholder har jeg smidt ud, men der var hverken spor af spind, laver eller møl i den.
0
:ninja:
fisken80
Indlæg: 22467
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1134
Likede indlæg: 52789

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 14. nov 2018, 11:19

Pjeps skrev:
fisken80 skrev:
Pjeps skrev:Hvor pokker den lille maddike, madmide , larve ting kom fra?

Der kravlede en mini hvid larve i mit køkken, og straks gik jeg amok i alle skuffer og skabe, gjorde rent og tjekkede alt. Absolut intet at finde, ergo kommer den ikke herfra. Og tak larve for at jeg lige fik rengjort samtlige køkkenskabe.

Kan sådan en fætter kravle vi ventilationen mon?


Den kommer fra dit mel, så hvis du har gemt det, så kommer der flere. Jeg har lige kasseret alt mit mel for at blive dem kvit.


Den er simpelthen kravlet ud af en lukket dåse ?

Den ene pose jeg havde med kerner der ikke var i beholder har jeg smidt ud, men der var hverken spor af spind, laver eller møl i den.


Jeg startede med at kassere alt det mel jeg havde, der ikke var i tætlukkede beholdere. Støvsugede overalt i og ovenpå skabene og tørrede dem af med eddike. To timer sener var der melmider igen. Så kasserede jeg også det mel, der var i beholdere. Støvsugede IGEN og tørrede af med eddike. Og siden har jeg ikke set nogen.
Så på en eller anden underlig måde har de kunnet komme ud/ind af de lukkede beholdere, jeg fatter det heller ikke, men det skete. Og der var heller ikke noget af mit mel, der havde spor af spind eller andet. Men det hjalp da jeg kylede det hele ud.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 772
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 14. nov 2018, 11:47

fisken80 skrev:
Pjeps skrev:
fisken80 skrev:
Pjeps skrev:Hvor pokker den lille maddike, madmide , larve ting kom fra?

Der kravlede en mini hvid larve i mit køkken, og straks gik jeg amok i alle skuffer og skabe, gjorde rent og tjekkede alt. Absolut intet at finde, ergo kommer den ikke herfra. Og tak larve for at jeg lige fik rengjort samtlige køkkenskabe.

Kan sådan en fætter kravle vi ventilationen mon?


Den kommer fra dit mel, så hvis du har gemt det, så kommer der flere. Jeg har lige kasseret alt mit mel for at blive dem kvit.


Den er simpelthen kravlet ud af en lukket dåse ?

Den ene pose jeg havde med kerner der ikke var i beholder har jeg smidt ud, men der var hverken spor af spind, laver eller møl i den.


Jeg startede med at kassere alt det mel jeg havde, der ikke var i tætlukkede beholdere. Støvsugede overalt i og ovenpå skabene og tørrede dem af med eddike. To timer sener var der melmider igen. Så kasserede jeg også det mel, der var i beholdere. Støvsugede IGEN og tørrede af med eddike. Og siden har jeg ikke set nogen.
Så på en eller anden underlig måde har de kunnet komme ud/ind af de lukkede beholdere, jeg fatter det heller ikke, men det skete. Og der var heller ikke noget af mit mel, der havde spor af spind eller andet. Men det hjalp da jeg kylede det hele ud.


Jeg har læst mig frem til at de lægger æg i revner, langs kanter loft og gulv. Jeg tænker stadig at det er en enlig svale, har hverken set møl eller andre end den ene larve. Hvis der kommer flere må jeg rydde ud i bøtterne.
1
:ninja:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 14. nov 2018, 13:58

folk der er oppe og ringe over risalamande og synes det er noget af det bedste. Ja, det smager da fint, men så heller ikke mere.....Ret beset er det da en kedelig dessert, no? :gruble:
3

Tilbage til "Generelt"