Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 15. nov 2018, 10:06

BlueBunny skrev:
No1 skrev:
Delfin skrev:
Myresluger skrev:Jeg undrer mig over at mange i tråden om deltagelse i julefrokost giver udtryk for at ledere skal gå tidligt hjem, ikke drikke og at julefrokoster er for medarbejderne. Lederne er også medarbejdere?? Er der dårligt forhold mellem medarbejdere og ledere på jeres arbejdspladser? Ellers forstår jeg det ikke??

Jeg har kun arbejdet steder med forholdsvis mange ansatte og lav power distance og der har der alle steder været en forventning om at ledere deltager i julefrokost (ikke noget om hvornår man tager hjem, dog).


Jeg forstår det heller ikke. Jeg har aldrig arbejdet nogen steder, hvor det var tilfældet. Ud fra et indlæg i en anden tråd, handler det tilsyneladende også om noget med alkohol ind hjerne ud og sandheder på bordet, men hvem pokker drikker sig så fuld blandt kolleger?


Jeg har haft en chef, der altid drak sig fuld med “drengene” til julefrokosten. Det resulterede et år i, at han langede svinere ud til højre og venstre. Pænt useriøst.

Jeg har haft direktører der har danset på bordene og (gifte) chefer der har kysset i krogene. Det første var sjovt, det andet var meget upassende.


Jeg havde gerne undværet at føle mig tvunget til at sige ja til en dans med min daværende chef og så til "last christmas" af alle julesange....
Nu var det så den eneste julefrokost jeg deltog i gennem 15 år, men jeg har hørt masser af historier om, hvorfor det i det hele taget er en rigtig dårlig idé, at drikke sig fuld til en firmajulefrokost.
1
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Yuna » 15. nov 2018, 14:09

Jeg undrer mig over at når jeg beder min kæreste om at gøre noget men siger “Det behøver ikke være i dag” så bliver det åbenbart opfattet som aldrig :lol:
4
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 15. nov 2018, 16:35

1234 skrev:
Mani skrev:
1234 skrev:What? Risengrød fremfor risalamande! Risengrød er verdens kedeligste ret! Jeg køber kun grødris for at kunne lave risalamande fløde, vanilje og sukker :love:

Ja, altså:

Med Risengrød begynder vi,
husk paa, der er en Mandel i!
Og saa skal Gaas vi have.

Den tradition insisterer manden på og så længe jeg får min risalamande juledag går det nok...

Får I så også gås?
Vi har altid fået gås, men er glad for ingen har insisteret på risengrød!

Ja da! Først risengrød og så gås :-D
Så er man helt sikker på ingen kan spise det gode konfekt bagefter :lol:
Det er svigerfamiliens tradition og ikke en slås kamp værd at slippe for. For mig er det dem der sidder ved bordet og ikke hvad der står på bordet der er vigtigt - men det kan jeg sagtens sige, når barndommens julemiddag bl.a. har været indbagte baby rødbeder et år og kastanjepostej et andet. Det skal vi i al fald ikke have!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 16:43

Mani skrev:Ja da! Først risengrød og så gås :-D
Så er man helt sikker på ingen kan spise det gode konfekt bagefter :lol:
Det er svigerfamiliens tradition og ikke en slås kamp værd at slippe for. For mig er det dem der sidder ved bordet og ikke hvad der står på bordet der er vigtigt - men det kan jeg sagtens sige, når barndommens julemiddag bl.a. har været indbagte baby rødbeder et år og kastanjepostej et andet. Det skal vi i al fald ikke have!


Jeg tror kun jeg ville tage kampen, fordi jeg decideret ikke kan lide risengrød, men elsker Risalamand :love:
Men ellers går jeg heller ikke ret meget op i hvad der står på bordet.
Da vi holdt jul i Betlehem for to år siden fik vi Sharwama til julemiddagen :lol:
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 17:11

Mistermor skrev:På Djursland er der et stort kattehjem, som gang på gang er i økonomiske vanskeligheder. Lige nu mangler de åbenbart 250.000 kr eller mere. Det undrer mig, at folk støtter med mange penge, når de ikke får forklaring på, hvorfor der ikke er taget hånd om den udgift, inden fogeden banker på. Ikke mindst fordi der har været kritik af driften før.

Det undrer mig også, at medierne ikke har været ind over. Jeg tænker, det kunne være en sag for Ekstra bladet. Både hvordan de blander økonomi og privatliv, og hvordan kattene har det. Der var virkelig mange, der så syge ud, da jeg var der for år tilbage, og jeg kan læse mig til, at det stadig er tilfældet. Og jeg undrer mig over, at de får lov til at køre på den måde.

Hvis kattene har det dårligt og ejerne ikke evner at sørge for de katte de tager ind skal de da slet ikke have ret til at drive sådan et kattehjem og internat(hvis det Tøstrup. Det er det eneste kattehjem på Djursland jeg kender til)

Det lyder mere wtf at det kan foregå end at der er rod i økonomien :gisp:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 15. nov 2018, 18:20

TinaW skrev:
BlueBunny skrev:
No1 skrev:
Delfin skrev:
Myresluger skrev:Jeg undrer mig over at mange i tråden om deltagelse i julefrokost giver udtryk for at ledere skal gå tidligt hjem, ikke drikke og at julefrokoster er for medarbejderne. Lederne er også medarbejdere?? Er der dårligt forhold mellem medarbejdere og ledere på jeres arbejdspladser? Ellers forstår jeg det ikke??

Jeg har kun arbejdet steder med forholdsvis mange ansatte og lav power distance og der har der alle steder været en forventning om at ledere deltager i julefrokost (ikke noget om hvornår man tager hjem, dog).


Jeg forstår det heller ikke. Jeg har aldrig arbejdet nogen steder, hvor det var tilfældet. Ud fra et indlæg i en anden tråd, handler det tilsyneladende også om noget med alkohol ind hjerne ud og sandheder på bordet, men hvem pokker drikker sig så fuld blandt kolleger?


Jeg har haft en chef, der altid drak sig fuld med “drengene” til julefrokosten. Det resulterede et år i, at han langede svinere ud til højre og venstre. Pænt useriøst.

Jeg har haft direktører der har danset på bordene og (gifte) chefer der har kysset i krogene. Det første var sjovt, det andet var meget upassende.


Jeg havde gerne undværet at føle mig tvunget til at sige ja til en dans med min daværende chef og så til "last christmas" af alle julesange....
Nu var det så den eneste julefrokost jeg deltog i gennem 15 år, men jeg har hørt masser af historier om, hvorfor det i det hele taget er en rigtig dårlig idé, at drikke sig fuld til en firmajulefrokost.


Jeg synes, det er fint nok med en let beruselse, hvor man stadig har styr på sig selv, det har vi naturligvis også gjort til de julefrokoster, jeg har deltaget i, men jeg finder det virkelig uprofessionelt for både ansatte og chefer at drikke sig totalt i hegnet.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 15. nov 2018, 18:23

Delfin skrev:Jeg synes, det er fint nok med en let beruselse, hvor man stadig har styr på sig selv, det har vi naturligvis også gjort til de julefrokoster, jeg har deltaget i, men jeg finder det virkelig uprofessionelt for både ansatte og chefer at drikke sig totalt i hegnet.


Helt enig.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 19:01

Mistermor skrev:
Misantropen skrev:Hvis kattene har det dårligt og ejerne ikke evner at sørge for de katte de tager ind skal de da slet ikke have ret til at drive sådan et kattehjem og internat(hvis det Tøstrup. Det er det eneste kattehjem på Djursland jeg kender til)

Det lyder mere wtf at det kan foregå end at der er rod i økonomien :gisp:


Du har gættet rigtigt....Jeg var derude for vel nok 2½ år siden. Da var der virkelig mange, der var forkølede (udover dem, der var i karantænebure) Der var også flere, der bed efter mig, hvis jeg ville ae dem.
Jeg kan læse, at der stadig er folk, der kommenterer på, at kattene er forkølede.

De opsagde samarbejdet med Dyrenes beskyttelse, fordi de har grænser for, hvor længe et dyr må være på et internat; hvis der går x antal måneder, og dyret ikke er blevet placeret, bliver det aflivet. Så nu kan kattene i princippet være på internat i årevis. For de afliver ikke. Det er forfærdeligt at tænke på.

Hvis du spørger mig - og jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er særlig neutral efter mit besøg, - så er det lidt i retning af en sekt. De frivillige hjælpere har fundet et sted, hvor de hører til, og så kan alle gå og klappe hinanden på ryggen.

Men det er jo nok en vurderingssag, om man synes, katte ser ud til at trives, - og om man mener, en kat har det godt i en stor åben ladeagtig bygning, hvor den skal omgås måske 75 andre katte. Og om det er "noget", at katte går og nyser eller har løbende næse.

Til gengæld har de tigget penge hele tiden i flere år, og nu vil de så samle ind til en gæld, man ikke får at vide, hvad er. Og der er mennesker, der giver 1000 kr (skriver de i alt fald) Jeg synes, det tangerer bondefangeri/ eller at folk er alt for godtroende. Deres penge risikerer jo at være spildt, hvis man ikke får alle pengene ind og stedet bliver lukket.

Jeg har ikke personlig erfaring med stedet. Jeg kender det kun af omtale, som bl.a https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/kr ... ene-bruges og http://syddjurs.lokalavisen.dk/nyheder/ ... 27716.html Man kan jo undres over hvordan de gentagne gange kan havne i den situation, som du også skriver.

Jeg har som sagt ikke personlig kendskab til stedet, men er der ikke noget tilsyn med sådanne private steder? Ligesom man kan kontakte nogle myndigheder hvis det drejer sig om andre typer dyrehold, hvis nogle regler ikke overholdes. Det har så nok ikke noget med økonomien at gøre.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Raenil » 15. nov 2018, 19:17

Jeg undrer mig over no-kill policy i det hele taget.

Jeg bærer nok præg af at jeg kommer fra landet - men jeg forstår ikke behovet for at redde katte og hunde i et sådant omfang.

Jeg er ikke overbevist om at det er det bedste for dyrene.
9
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 15. nov 2018, 20:11

Raenil skrev:Jeg undrer mig over no-kill policy i det hele taget.

Jeg bærer nok præg af at jeg kommer fra landet - men jeg forstår ikke behovet for at redde katte og hunde i et sådant omfang.

Jeg er ikke overbevist om at det er det bedste for dyrene.


Helt enig.
Selvfølgelig skal de de dyr der kan omplaceres have en chance. Men jeg ved at dyrenes beskyttelse f.eks afliver de katte de får ind, der vurderes for vilde, til at kunne få et hjem. Det synes jeg egentligt er ok, der er desværre alt for mange uønskede katte.
Jeg ved ikke, hvor længe de sidder, før de dømmes umulige at omplacere. Vores havde vacciner fra oktober, da vi hentede dem i januar.
Men de var nok heller ikke ønske katte for ret mange, da de blev bedømt til at udelukkende egne sig som udekatte pga deres opvækst. De er skam håndterbare, men ikke så de kan løftes op og slæbes rundt på.
Og jeg er ellers sådan en “by softie” der hellere tager en vildkat til dyrlægen for aflivning, mens normen her vist mest er, at man får en med jagttegn til at skyde den.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 20:20

Hvorfor jeg kunne se de detaljerede resultater af mine blodprøver på sundhed.dk i eftermiddags, men nu kan jeg kun få lov at se det overordnede resultat. Meget mærkeligt!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 20:21

Raenil skrev:Jeg undrer mig over no-kill policy i det hele taget.

Jeg bærer nok præg af at jeg kommer fra landet - men jeg forstår ikke behovet for at redde katte og hunde i et sådant omfang.

Jeg er ikke overbevist om at det er det bedste for dyrene.

Selvom jeg er en stor dyreelsker så synes jeg også ofte det er misforstået godhed at lade alle dyr leve. Især sådanne steder hvor de ofte bor i små bure/bokse uden fast træning og meget frihed.

Jeg kan ikke forstå at det skulle være et bedre liv for dyret, der måske også har problemer, potentielt at leve resten af deres liv på den måde.
2
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf In_your_eyes » 16. nov 2018, 06:07

Mistermor skrev:Jeg er også meget blød, men i forhold til dyr synes jeg, man bør tænke på, at det ikke (så vidt vi ved) gør ondt eller er ubehageligt at være død.
Da jeg besøgte omtalte kattehjem, havde jeg udset mig en kat på deres hjemmeside; jeg valgte den bla. fordi den havde været der længe. Men den bed mig, da jeg forsøgte at ae den, og så mistede jeg ærlig talt lysten til at få den.

Siden hentede jeg en kat på et andet internat, han var megasky og blev aldrig rigtig kælen eller tryg. Han blev syg og måtte aflives. Og dyrlægen, der aflivede ham, sagde faktisk, at hun havde lagt mærke til, at katte fra internater var overrepræsenterede i hendes klinik. Så hun tænkte, at det ikke var udpræget godt med katteinternaterne.

Eftersom jeg nu har haft to katte fra internat, som begge blev syge og ikke holdt mere end et par år, har jeg besluttet, at skal jeg have kat igen, skal det ikke være fra et internat. I teorien er tanken om at redde en kat jo vældig god, det er bare for hårdt at miste dem så tidligt.

Jeg ville hellere aflive en kat end at aflevere den et sted, hvor den skal indordne sig med 75 andre katte og måske leve i et år, fordi den ikke er udadvendt nok til at blive opdaget af en potentiel ejer. (De mente nemlig også, at kattene selv fandt deres ejer, så jeg skulle bare se, hvem der kom hen til mig. Det var åbenbart ligegyldigt, hvad katten var vant til, og hvad jeg kunne tilbyde)

Jeg har haft en internat skat, der levede i godt 10 år hos mig og jeg har haft en kat, der blev hentet hos en familie, som kun blev 3, så jeg tror ikke at du kan generalisere på den måde.
Og det er altså ikke helt forkert, at katten selv vælger sin ejer, jeg har pt kontakt med en avler, der helst selv lader katten vælge, hvis den udelukkende skal sælges til kæl.
Dermed ikke sagt, at det ikke kan fungere hvis det er personen, der vælger katten.
1
:pompom:
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf In_your_eyes » 16. nov 2018, 06:08

Dmitra skrev:Confucious' banning :gruble:. Normalt har jeg en ide om hvad der kan ligge bag men kan slet ikke greje den denne her gang.

Håber ikke det er permanent.

Hvornår er det sket og hvor har du set det?
0
:pompom:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 06:35

Dmitra skrev:
In_your_eyes skrev:
Dmitra skrev:Confucious' banning :gruble:. Normalt har jeg en ide om hvad der kan ligge bag men kan slet ikke greje den denne her gang.

Håber ikke det er permanent.

Hvornår er det sket og hvor har du set det?


Søndag eller mandag skrev han en kort privatbesked til mig, svarede ham og stillede et spørgsmål da det var oplagt i forhold til hvad han skrev, da der var gået døgns tid uden svar, hvilket ikke er normen, tjekkede jeg efter ved at ville smide et kort af sted og fik den der "du kan ikke bedømme bannede brugere"- besked.


Der står ikke noget på hans profil :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"