Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24475

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 8. dec 2018, 19:07

abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:Jeg tror så aldrig det har været mere acceptabelt at være prostitueret end det er nu. Det er i hvert fald ikke mit indtryk, at det nogensinde har været socialt acceptabelt.


Det har det ikke. Det er også først for nylig det er blevet acceptabelt at være homoseksuel. Men kvinder der vil sælge sex for penge, bliver stadig skammet ud.

Mit indtryk er nu primært det er mandene, der vi her udskammet. Kvinderne har folk som primært ondt af, selvom det selvfølgelig heller ikke er så fedt.


Udskamning kamufleret som medfølelse er ikke kønt.


Off topic/
Hold kæft hvor blev jeg forvirret over at se 1234 og abcd diskutere med hinanden. Jeg kan så konkludere at jeg har troet at I var samme debattør :stoned:
/Off topic off
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 8. dec 2018, 19:11

Jeg undrer mig over mennesker, som ikke vil købe ting på nettet, ikke vil bruge mobile pay, er skeptiske over for NemID, osv. osv.




Hvor er sølvpapirshat-smileyen, når man har brug for den?!
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. dec 2018, 19:14

cola skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
cola skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvordan man kan kalde det her for sugardating?
Det er da rendyrket prostitution. Sugardating er i min optik sjældent ret meget andet end helt alm prostitution.

»Han hentede mig på arbejdet, og så kørte vi hen til en p-plads, hvor vi snakkede lidt, kyssede og havde sex. Han betalte mig 1500 kroner,« fortæller Camilla, som ikke ønsker at få sit efternavn frem af hensyn til omgangskreds og familie


https://www.bt.dk/samfund/18-aarige-cam ... aeret-godt

Hun er billig... 1500 kr... jeg tror prisen i dag ligger på 2000 - 2500 kr, måske det derfor hun siger sugardating, fordi det er "billigt"


1500 for at knalde i en bil uden beskyttelse fra nogle er dyrt.
På et bordel hvor der er nogle til at passe på pigen får man(D) en halv time for 1100. 45 min for 1600.

Jeg kan ikke helt se om du er enig i det jeg skriver eller uenig, jeg læser det som om du er enig i at det er billigt... altså 1500 kr for at "leve livet farligt" men samtidig virker det som om du er uenig... kan du fortælle mig hvilken en det er ?


Du laver jo præmissen om nu. Du skriver hun er billig, normal prisen er 2-2500. Ikke noget omstændigheder eller farer. Dvs du skriver at varen er billigere end normalt for køber. Det er den ikke. Varen er faktisk dyrere end ellers. Den fås markant billigere hvis det bare skal være et knald i en bil. Den fåes også billigere og bedre under bedre forhold som på et bordel.

Nu skriver du at det er billigt at sælge sig selv for 1500 med den fare hun udsætter sig selv for. Det er jeg enig i. Men var hun på bordel og med den beskyttelse der følger og med kun een kunde som fik en ydelse for 1500 kr. Så ville hun gå ud med gæld.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 8. dec 2018, 20:04

Moxy-lady skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:Jeg tror så aldrig det har været mere acceptabelt at være prostitueret end det er nu. Det er i hvert fald ikke mit indtryk, at det nogensinde har været socialt acceptabelt.


Det har det ikke. Det er også først for nylig det er blevet acceptabelt at være homoseksuel. Men kvinder der vil sælge sex for penge, bliver stadig skammet ud.

Mit indtryk er nu primært det er mandene, der vi her udskammet. Kvinderne har folk som primært ondt af, selvom det selvfølgelig heller ikke er så fedt.


Udskamning kamufleret som medfølelse er ikke kønt.


Off topic/
Hold kæft hvor blev jeg forvirret over at se 1234 og abcd diskutere med hinanden. Jeg kan så konkludere at jeg har troet at I var samme debattør :stoned:
/Off topic off


Lidt vildt alligevel :lol: Jeg er en kvinde i slut 20'erne og ABCD er en mand og så vidt jeg ved har han to børn , så gætter også på han er en del ældre ;)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24475

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 8. dec 2018, 20:16

1234 skrev:
Moxy-lady skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:Jeg tror så aldrig det har været mere acceptabelt at være prostitueret end det er nu. Det er i hvert fald ikke mit indtryk, at det nogensinde har været socialt acceptabelt.


Det har det ikke. Det er også først for nylig det er blevet acceptabelt at være homoseksuel. Men kvinder der vil sælge sex for penge, bliver stadig skammet ud.

Mit indtryk er nu primært det er mandene, der vi her udskammet. Kvinderne har folk som primært ondt af, selvom det selvfølgelig heller ikke er så fedt.


Udskamning kamufleret som medfølelse er ikke kønt.


Off topic/
Hold kæft hvor blev jeg forvirret over at se 1234 og abcd diskutere med hinanden. Jeg kan så konkludere at jeg har troet at I var samme debattør :stoned:
/Off topic off


Lidt vildt alligevel :lol: Jeg er en kvinde i slut 20'erne og ABCD er en mand og så vidt jeg ved har han to børn , så gætter også på han er en del ældre ;)



Det ved jeg faktisk godt. Ikke helt konkret din alder, men vidste det egentlig godt. Men blev lige forvirret en gang :lol:
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 8. dec 2018, 20:31

At jeg ikke har fået et blåt mærke efter jeg fik taget en blodprøve i sidste uge. Sidst jeg fik taget en blodprøve havde jeg et meget tydeligt blåt mærke i næsten to uger efter.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 8. dec 2018, 20:32

Moxy-lady skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:Jeg tror så aldrig det har været mere acceptabelt at være prostitueret end det er nu. Det er i hvert fald ikke mit indtryk, at det nogensinde har været socialt acceptabelt.


Det har det ikke. Det er også først for nylig det er blevet acceptabelt at være homoseksuel. Men kvinder der vil sælge sex for penge, bliver stadig skammet ud.

Mit indtryk er nu primært det er mandene, der vi her udskammet. Kvinderne har folk som primært ondt af, selvom det selvfølgelig heller ikke er så fedt.


Udskamning kamufleret som medfølelse er ikke kønt.


Off topic/
Hold kæft hvor blev jeg forvirret over at se 1234 og abcd diskutere med hinanden. Jeg kan så konkludere at jeg har troet at I var samme debattør :stoned:
/Off topic off


På et tidspunkt var der en debattør, der hed acdc, der skrev i samme tråd som abcd, det gik helt galt for mig...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 8. dec 2018, 20:33

Jeg undrer mig over at så mange har et bud på hvad et knald koster :gruble:
9
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 8. dec 2018, 20:37

Æble skrev:Jeg undrer mig over at så mange har et bud på hvad et knald koster :gruble:

Er det ikke bare noget man har hørt/set et sted? Jeg kan huske jeg.så et afsnit af Horisont om illegale kvinder i Europa. Der nævnt de, at Danmark havde en af de højeste priser for et knald på gaden omkring 500-600 kr.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 8. dec 2018, 20:43

Moxy-lady skrev:
1234 skrev:Off topic/
Hold kæft hvor blev jeg forvirret over at se 1234 og abcd diskutere med hinanden. Jeg kan så konkludere at jeg har troet at I var samme debattør :stoned:
/Off topic off


Lidt vildt alligevel :lol: Jeg er en kvinde i slut 20'erne og ABCD er en mand og så vidt jeg ved har han to børn , så gætter også på han er en del ældre ;)

Ha ha, jeg har også haft svært ved at have styr på hvem der var hvem af jer, når I har optrådt hver for sig. Selv om jeg godt var klar over I var en af hvert køn. Men så ville jeg jo have troet pigen var bogstaverne og drengen tallene. Så I har heller ikke gjort det let for os. :D
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 8. dec 2018, 20:46

dgd2007 skrev:Ha ha, jeg har også haft svært ved at have styr på hvem der var hvem af jer, når I har optrådt hver for sig. Selv om jeg godt var klar over I var en af hvert køn. Men så ville jeg jo have troet pigen var bogstaverne og drengen tallene. Så I har heller ikke gjort det let for os. :D

Hvorfor skulle pigen være bogstaver og drengen tal :forvirret:
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21092

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 8. dec 2018, 21:03

HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over mennesker, som ikke vil købe ting på nettet, ikke vil bruge mobile pay, er skeptiske over for NemID, osv. osv.

Hvor er sølvpapirshat-smileyen, når man har brug for den?!

Hvorfor?

Jeg er ikke paranoid omkring det på en konspirationsteori måde og jeg har ikke mit webcam og mikrofon i mobil og computer dækket til. Jeg går ind for overvågning i det offentlige rum, men jeg gør alt hvad jeg kan for at værne om mit privatliv. Jeg har ikke noget at skjule, men overvågning/registrering sker og det rager ikke firmaer og selskaber hvor jeg fysisk befinder mig, hvad jeg søger efter på Google, hvad jeg køber og hvor osv. NemID kan jeg godt se det smarte i, ligesom e-post, men hvor jeg dog hader hvordan man ikke har nogen særlig frihed til aktivt selv at vælge det til.

Det er så let at misbruge andres oplysninger, og når ikke engang personer med tavshedspligt og adgang til personlige oplysninger kan finde ud af at administrere det skal jeg ikke gøre det lettere for dem. Derudover kræver det også bare et "forkert" billede i de forkerte hænder før dit liv er fucket op.

Jeg undrer mig modsat over hvor ukritisk mange deler personlige oplysninger om dem selv. Ikke kun steder på nettet, men også i det virkelige liv.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. dec 2018, 21:05

1234 skrev:
Æble skrev:Jeg undrer mig over at så mange har et bud på hvad et knald koster :gruble:

Er det ikke bare noget man har hørt/set et sted? Jeg kan huske jeg.så et afsnit af Horisont om illegale kvinder i Europa. Der nævnt de, at Danmark havde en af de højeste priser for et knald på gaden omkring 500-600 kr.


Jeg hr været tlfpige på er bordel engang :fløjt:
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 8. dec 2018, 21:23

Misantropen skrev:
HappyPaww skrev:Jeg undrer mig over mennesker, som ikke vil købe ting på nettet, ikke vil bruge mobile pay, er skeptiske over for NemID, osv. osv.

Hvor er sølvpapirshat-smileyen, når man har brug for den?!

Hvorfor?

Jeg er ikke paranoid omkring det på en konspirationsteori måde og jeg har ikke mit webcam og mikrofon i mobil og computer dækket til. Jeg går ind for overvågning i det offentlige rum, men jeg gør alt hvad jeg kan for at værne om mit privatliv. Jeg har ikke noget at skjule, men overvågning/registrering sker og det rager ikke firmaer og selskaber hvor jeg fysisk befinder mig, hvad jeg søger efter på Google, hvad jeg køber og hvor osv. NemID kan jeg godt se det smarte i, ligesom e-post, men hvor jeg dog hader hvordan man ikke har nogen særlig frihed til aktivt selv at vælge det til.

Det er så let at misbruge andres oplysninger, og når ikke engang personer med tavshedspligt og adgang til personlige oplysninger kan finde ud af at administrere det skal jeg ikke gøre det lettere for dem. Derudover kræver det også bare et "forkert" billede i de forkerte hænder før dit liv er fucket op.

Jeg undrer mig modsat over hvor ukritisk mange deler personlige oplysninger om dem selv. Ikke kun steder på nettet, men også i det virkelige liv.

Jeg tænker nok bare at det unægteligt er den vej vi går i fremtiden. Det varer nok ikke mange år før kontant betaling er udfaset, det samme med handel med varer i butikker. Jeg anser det nok mest for at man er bange for fremtiden og lidt paranoid.

Jeg deler ikke hvad som helst, men jeg er rimelig ligeglad med mine elektroniske spor efter fx online-køb. Jeg får som regel bare bedre priser/tilbud ud af det og kan godt skelne skidt fra kanel.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 8. dec 2018, 21:31

paint skrev:Hvor meget skik og brug, har ændret sig i tidens løb. Man ville næppe se en sådan maskine på en arbejdsplads i dag. Billedet er fra 1950'erne
:gruble:

Billede


Plejer man at drikke whiskey iskoldt?
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Generelt"