Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 16. jan 2019, 14:41

Lidt langt:
Fik arbejde juli sidste år.
Købte i den anledning en lille tillykke gave til mig selv. En ring med labradorit sten i.
Jeg kunne vælge mellem mange andre sten i den her serie, som guldsmeden selv har designet, men endte med labradoritten, hvilket er atypisk for mig.

Nu kender jeg så én, der har smykkefirma med håndviklede sten og meget andet, og hun har lavet et sølvviklet vedhæng med kæde, og skriver så til slut, at "Labradorit beskytter bæreren og bringer fornyet energi siges det"..

Hvis man ellers tror på den slags, og når man tager min ansættelse og udfaldet af den i betragtning, så.... Gad vide, om jeg havde brug for den beskyttelse?
:lol:

(Og sidste nyt er, at stævning mod chef/ firma snart er klar)
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 16. jan 2019, 15:00

dgd2007 skrev:... hvorfor folk står og fotograferer billederne på et museum. :gruble:
De kan da købe et fint kort med det i entreen eller finde en meget bedre version af det på nettet.


Nogle museer har en app, hvor man kan tage et billede af kunstværket og så få oplysninger om det i app'en.

Jeg prøvede det på Skagen Museum, og det var ret fint, at der var en dame, der fortalte om maleren og historien bag maleriet. For mig virkede det bedre end at stå og læse på et skilt, hvilket jeg hurtigt bliver træt af.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. jan 2019, 16:52

sigge skrev:Nogle museer har en app, hvor man kan tage et billede af kunstværket og så få oplysninger om det i app'en.

Jeg prøvede det på Skagen Museum, og det var ret fint, at der var en dame, der fortalte om maleren og historien bag maleriet. For mig virkede det bedre end at stå og læse på et skilt, hvilket jeg hurtigt bliver træt af.

Ah, ok. Det kan selvfølgelig være. (Det var Arken, syd for Kbh.)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 16. jan 2019, 17:00

Sophies-mor skrev:Lidt langt:
Fik arbejde juli sidste år.
Købte i den anledning en lille tillykke gave til mig selv. En ring med labradorit sten i.
Jeg kunne vælge mellem mange andre sten i den her serie, som guldsmeden selv har designet, men endte med labradoritten, hvilket er atypisk for mig.

Nu kender jeg så én, der har smykkefirma med håndviklede sten og meget andet, og hun har lavet et sølvviklet vedhæng med kæde, og skriver så til slut, at "Labradorit beskytter bæreren og bringer fornyet energi siges det"..

Hvis man ellers tror på den slags, og når man tager min ansættelse og udfaldet af den i betragtning, så.... Gad vide, om jeg havde brug for den beskyttelse?
:lol:

(Og sidste nyt er, at stævning mod chef/ firma snart er klar)


Tænkte faktisk, så sent som i går på, hvordan det gik med den sag.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 16. jan 2019, 19:33

dgd2007 skrev:... hvorfor folk står og fotograferer billederne på et museum. :gruble:
De kan da købe et fint kort med det i entreen eller finde en meget bedre version af det på nettet.


Det er nok næppe tilfældet for de fleste, der gør det, men min mor er meget svagtseende og gør det for at kunne zoome ind og se detaljer, som hun ellers ikke kan se :)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 17. jan 2019, 11:01

Et opslag i den lokale FB gruppe, hvor en efterlyser anbefalinger af en bank.


Vedkommende er ude i, om banken giver ekstra goder så som tilbud om udflugter og foredrag.... Og har kakaoautomat til børnene :gruble:
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. jan 2019, 11:35

icelady skrev:Et opslag i den lokale FB gruppe, hvor en efterlyser anbefalinger af en bank.

Vedkommende er ude i, om banken giver ekstra goder så som tilbud om udflugter og foredrag.... Og har kakaoautomat til børnene :gruble:

Det lyder da også som en rimeligt ideel bank! :D
4
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 17. jan 2019, 20:40

Jeg kigger lidt på publice absolverede.

Ofte er det for begangen lejermål, f.eks: "Jørgen Nielsen Dragon af Major Ebberlings Compagnie for ukyskheds synd hand hafde bedrevet med Boel Larsdatter publice absoleret" og "Margrete Olufsdaatter publice absolveret for leiermaal og forseelse imod det 6td Bud, hun udlagde til Barnefader en Dragon nafnlig Hans Jensen af Major Ebberlings Compagnie". Hans får også en tur for samme forseelse: "Hans Jensen publice absolveret for dend begangne Synd med Margrete Olufsdaatter"
Ovenstående er helt normalt, når kødets lyst sker udenfor ægteskabet.

Men så er der også denne. "Gl. Hans Larsens Hustrue publice absolveret, fordi hun i søfne laae sit Barn ihiel". På 3 sider i kirkebogen er der 5 børn, som er døde fordi moderen har ligget dem ihjel.
Så tror da pokker, der var en høj børnedødelighed, når forældrene klemmer dem ihjel under vadmelsdynen.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 17. jan 2019, 20:44

To mindre jordskælv to dage i træk på samme sted (Oakland/Berkeley). Der bliver snakket meget om, der måske er et større jordskælv på vej i den østlige del af bugten.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 18. jan 2019, 06:03

Ved godt det er underligt, men jeg undrer mig over om hundelufteren modtager dusøren på de 25.000 dollars?

https://www.bt.dk/krimi/skraemmende-det ... t-teenager
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jan 2019, 06:19

BlueBunny skrev:Ved godt det er underligt, men jeg undrer mig over om hundelufteren modtager dusøren på de 25.000 dollars?

https://www.bt.dk/krimi/skraemmende-det ... t-teenager


Det står der da heller ikke noget om at hundelufteren gør :gruble:

Undervejs har også FBI udstedt en dusør på 25.000 dollars for tips om, hvor hun var henne.

I sidste ende lykkedes det dog Jayme selv at undslippe sin kidnapper efter næsten tre måneder i fangenskab.

Jayme Closs opsøgte en lokal hundelufter i byen Gordon, over 100 kilometer nord for det sted, hvor Jayme sidst blev set.

Hun var gået fra Jake Thomas Pattersons hjem i udkanten af byen og spurgte den fremmede kvinde om hjælp.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jan 2019, 07:01

Lemonella skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
BlueBunny skrev:Ved godt det er underligt, men jeg undrer mig over om hundelufteren modtager dusøren på de 25.000 dollars?

https://www.bt.dk/krimi/skraemmende-det ... t-teenager


Det står der da heller ikke noget om at hundelufteren gør :gruble:

Undervejs har også FBI udstedt en dusør på 25.000 dollars for tips om, hvor hun var henne.

I sidste ende lykkedes det dog Jayme selv at undslippe sin kidnapper efter næsten tre måneder i fangenskab.

Jayme Closs opsøgte en lokal hundelufter i byen Gordon, over 100 kilometer nord for det sted, hvor Jayme sidst blev set.

Hun var gået fra Jake Thomas Pattersons hjem i udkanten af byen og spurgte den fremmede kvinde om hjælp.


Jeg tror BlueBunny undrer sig over om hundelufteren mon får dusøren. :)


Ah...missede “om”, læste det som hvorfor hundelufteren får :stoned:

Hundelufter har jo ikke fundet pigen, så jeg tænker nej.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 19. jan 2019, 12:42

Hvordan jeg kunne undvære at have hest i 8 år.
Det er den bedste måde for mig, at klare hovedet på og da dårligt humør med det samme går i hesten, så bliver jeg nødt til, uanset humør, at “tage mig sammen”.
Jeg elsker min hest!
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 19. jan 2019, 21:09

At folk vil give penge for krammeterapi.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jan 2019, 07:48

Lemonella skrev:
Ado skrev:At folk vil give penge for krammeterapi.


Nogle går mere op i det end andre :) : https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-s ... behandling


Det siger sikkert mere om mig end dem, men jeg bliver helt utilpas ved beskrivelsen af det. Det minder mig om alt for mange møder med mænd der ikke kan finde ud af grænser og den der konstante berøring. Og jeg er ikke en der ikke kan kramme og holde om osv.

Tryghed er et nøgleord for, at cuddlingen får en effekt, forklarer han, og før han beder gæsten tage plads på madrassen, sikrer han sig en ekstra gang, at gæsten ved, hvordan man siger fra, hvis grænsen for intimitet skulle blive overskredet. I den næste halve time holder han om gæstens skuldre, aer håret og masserer nakken, mens han jævnligt spørger, hvordan det opleves, og tager mod ønsker og korrektioner. De mange puder bruges til at sikre, at gæsten ligger behageligt og ikke mindst til at afskærme hans krop fra gæstens
2

Tilbage til "Generelt"