Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 24. jul 2018, 06:56

dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:
LaMariposa skrev:Om denne her reklame mon giver mening for nogen? :gruble:


Altså det er ekstremt dårligt formuleret, men jeg forstår godt hvad der menes.

Hvad da? :genert: :gruble:


At hvis man bor sammen med en psykopat så kan man ændre på vedkommende ved at ændre på måden man selv reagerer på. Man kan bryde mønsteret (dansen) og dermed få det bedre sammen.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 24. jul 2018, 07:26

En underlig lyd ude på vores villavej. Ikke en bil, men mere en swoooosh lyd, ingen motorlyd overhovedet :forvirret:

Så går det langt om længe op for mig, at de vel tester BART (Bay Area Rapid Transit) tog i vores område. Men downtown SJ stationen bliver ikke færdig før 2020. Endnu mere :forvirret:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 24. jul 2018, 08:46

Den sidste (foreløbigt i det mindste) offentlige henrettelse i USA, fandt sted i 1936 og var åbenbart noget af et tilløbsstykke :ad!:

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 24. jul 2018, 09:16

LaMariposa skrev:Om denne her reklame mon giver mening for nogen? :gruble:


”Min erfaring viser, at hvis man flytter fra en psykopat, bliver tingene 10 gange værre, og man kan blive slået ihjel af det,” fortæller Seidelin og fortsætter: ”I første omgang skal man blive hos psykopaten og beskytte sig selv, mens man bygger sig op.” Hun forklarer det med, at man kan lære at tackle psykopatens krav, kritik og beskyldninger ved at sige nej og stå ved sin beslutning. Psykopaten mister magten over offeret og bliver derved mere glad og velfungerende. Seidelin forklarer sin teori med, at flugt ofte er det nemmeste, men at det faktisk er roden til mere ondt:
”En forhindring i at få det godt er, når den indre smerte begynder at melde sig, for så har man primært lyst til at flygte fra denne smerte, men flugt er det, der gør, at vi bliver syge eller på anden måde får det dårligt. Vi får ikke kigget på årsagen bag, eller hvordan tankerne og følelserne er, så problemerne og sygdommens årsag gemmes væk inden i os.”

Citat fra denne artikel: https://lisegaarden.dk/artikel-psykopat ... r-skrevet/

Generelt er der mange ting rundt omkring på hende Lises hjemmeside der er lidt "WTF, kvinde.." for mig :mellow:
2
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jul 2018, 09:23

paint skrev:Den sidste (foreløbigt i det mindste) offentlige henrettelse i USA, fandt sted i 1936 og var åbenbart noget af et tilløbsstykke :ad!:

[img]https://thechive.files.wordpress.com/2018/07/amazing-historical-photos-they-didnt-show-you-in-school-22.jpg?
quality=85&strip=info&w=600[/img]


Crazy!
Lad mig gætte - det er i syden, og den dømte er sort?

I Danmark var sidste henrettelse (på nær selvfølgelig dem fra retsopgøret efter krigen) i 1892. Den var ikke offentlig - og dog. De indsatte i Horsens statsfængesel blev, så vidt jeg husker det, beordret til at overvære halshugningen, der fandt sted nede i gården.
Det var 16 år, før min farfar blev født. Vildt.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 24. jul 2018, 09:46

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Den sidste (foreløbigt i det mindste) offentlige henrettelse i USA, fandt sted i 1936 og var åbenbart noget af et tilløbsstykke :ad!:

[img]https://thechive.files.wordpress.com/2018/07/amazing-historical-photos-they-didnt-show-you-in-school-22.jpg?
quality=85&strip=info&w=600[/img]


Crazy!
Lad mig gætte - det er i syden, og den dømte er sort?

I Danmark var sidste henrettelse (på nær selvfølgelig dem fra retsopgøret efter krigen) i 1892. Den var ikke offentlig - og dog. De indsatte i Horsens statsfængesel blev, så vidt jeg husker det, beordret til at overvære halshugningen, der fandt sted nede i gården.
Det var 16 år, før min farfar blev født. Vildt.


Ja, han var sort og det fandt sted i Kentucky. Fyren havde voldtaget og kvalt en lokal kvinde. Straffen for voldtægt, alene, var i den stat dødsstraf. Henrettelsen skulle have fundet sted i den lokale domhus gård, men det nægtede man i domhuset, fordi man lige havde plantet blomster derude. Byens kvindelige sheriff (Florence Thompson), besluttede så at det skulle finde sted på en offentlig plads. Bødlen var skidefuld og lavede adskillige fejl under henrettelsen. Den heraf følgende postyr fra medierne over den pinligt ringe udførte henrettelse, bevirkede så at man droppede offentlige henrettelser i byen (Louisville)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jul 2018, 09:50

paint skrev:Ja, han var sort og det fandt sted i Kentucky. Fyren havde voldtaget og kvalt en lokal kvinde. Straffen for voldtægt, alene, var i den stat dødsstraf. Henrettelsen skulle have fundet sted i den lokale domhus gård, men det nægtede man i domhuset, fordi man lige havde plantet blomster derude. Byens kvindelige sheriff (Florence Thompson), besluttede så at det skulle finde sted på en offentlig plads. Bødlen var skidefuld og lavede adskillige fejl under henrettelsen. Den heraf følgende postyr fra medierne over den pinligt ringe udførte henrettelse, bevirkede så at man droppede offentlige henrettelser i byen (Louisville)


Jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde.
3
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf IrmaPigen » 24. jul 2018, 10:20

Min chef.

Vi venter spændte på, om han mon dukker op i dag.

I sidste uge dukkede han op en dag efter kl 14, og mine kollegaer har fortalt han virkede påvirket og som om, at han havde abstinenser, og han fald først til ro efter han havde lynsuget nogle bajere.
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4927
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 24. jul 2018, 12:00

Aggressive tiggere. Sidder på mcD. Der kom en tigger hen til mig og stak hånden op i ansigtet på mig og sagde: "give me money".
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DifferentGirl » 24. jul 2018, 14:27

At tråden “den store vejrtråd” ikke står øverst i dette forum :gruble:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf twinkle » 24. jul 2018, 19:21

At pligt-invitationer virkelig stadig er en ting :gruble:
Hvorfor skal vi invitere en/flere personer til en fest vi holder og betaler for, blot fordi vi er i familie??? Vi har stadig ikke set dem i 4 år, bortset fra en konfirmation i foråret, hvor der blev vekslet tre ord.
Og hvorfor har andre mennesker en holdning til, hvem man invitere med til sin egen fest :forvirret:
7
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 25. jul 2018, 09:59

Dmitra skrev::gruble:.


:lol: Det er dog nok ikke helt så slemt som det ser ud.
Hvis den ikke har læs på, og rabatten er solid, og der står en og hjælper med at dirigere ...
Den hviler jo først og fremmest på det forreste sæt baghjul (nogle gange når de kører tomme, slår de endda de bagerste op så de slet ikke rører jorden).
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf catnip » 25. jul 2018, 15:55

Jeg undrer mig over nogle mennesker, og deres tilgang til andre mennesker.

Det er pissevarmt, min hund er ved at smelte, så jeg tager hende ned på en lille, nærliggende, hundevenlig strand, så hun kan komme i vandet og køle af. Der er masser af sommerglade mennesker med hunde og børn på stranden, vi zigzagger ned til vandet, og på vejen møder vi en lille pige på omkring 5 år, der spørger om hun må klappe min hund. Selvfølgelig må hun det, og vi får os en lille snak om hvad min hund hedder og hvor gammel den er.

Jeg går i vandet med min hund, stadig i snor - naturligvis...ahhh...da en hysterisk far med tre små børn, cirka 8-10 meter fra os skingert råber til mig, at jeg ikke skal tage min hund i vandet der når der er små børn! Jeg er helt :forvirret: og det første der falder min ind er, at han er sådan en bakterie-forskrækket far, der er bange for at min hund fejler alt muligt. Men det hænger jo ikke sammen med at bade i havet. Jeg spørger høfligt hvorfor han synes at jeg ikke skal gå i vandet med min hund, og han svarer meget aggressivt at ja, han ved jo ikke hvad min hund kan finde på! Jeg er stadig virkelig forvirret og tænker om han er bange for at min hund tisser i vandet eller hvad, da han så med et vildt blik i øjnene siger, at han jo ikke kender min hund og måske bider den. Altså...hvad..?!?

Jeg overvejede et kort øjeblik at snakke med ham, helt stille og roligt - for det er jo virkelig trist hvis han er så bange for hunde at han bliver så irrationel foran sine børn - men tænkte at hans aggressive facon ikke just fordrede til en udstrakt hånd. Jeg kunne også have fortalt ham, at han altså var på en hundevenlig strand, men så igen...hvorfor eskalere tingene. Så jeg ønskede ham bare en god dag, mens han skulede og vendte øjne af mig, og fortsatte med at køle min hund af, inden vi luntede hjem 10 minutter senere.

Hvad fanden altså?

EDIT: Et par typos....
Senest rettet af catnip 25. jul 2018, 16:43, rettet i alt 1 gang.
7
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 25. jul 2018, 16:25

catnip skrev:Jeg undrer mig over nogle mennesker, og deres tilgang til andre mennesker.

Det er pissevarmt, min hund er ved at smelte, så jeg tager hende ned på en lille, nærliggende, hundevenlig strand, så hun kan komme i vandet og køle af. Der er masser af sommerglade mennesker med hunde og børn på stranden, vi zigzagger ned til vandet, og på vejen møder vi en lille pige på omkring 5 år, der spørger om hun må klappe min hund. Selvfølgelig må hun det, og vi får os en lille snak om hvad min hund hedder og hvor gammel den er.

Endelig ved vandkanten går min hund i vandet, stadig i snor - naturligvis, og jeg følger efter...ahhh...da en hysterisk far med tre små børn, cirka 8-10 meter fra os skingert råber til mig, at jeg ikke skal tage i hund i vandet der når der er små børn! Jeg er helt :forvirret: og det første der falder min ind er, at han er sådan en bakterie-forskrækket far, der er bange for at min hund fejler alt muligt. Men det hænger jo ikke sammen med at bade i havet. Jeg spørger høfligt hvorfor han synes at jeg ikke skal gå i vandet med min hund, og han svarer meget aggressivt at ja, han ved jo ikke hvad min hund kan finde på! Jeg er stadig virkelig forvirret og tænker om han er bange for at min hund tisser i vandet eller hvad, da han så med et vildt blik i øjet siger, at han jo ikke kender min hund og måske bider den. Altså...hvad?

Jeg overvejede et kort øjeblik at snakke med ham, helt stille og roligt - for det er jo virkelig trist hvis han er så bange for hunde at han bliver så irrationel foran sine børn - men tænkte at hans aggressive facon ikke just fordrede til en udstrakt hånd. Jeg kunne også have fortalt ham, at han altså var på en hundevenlig strand, men så igen...hvorfor eskalere tingene. Så jeg ønskede ham bare en god dag, mens han skulede og vendte øjne af mig, og fortsatte med at køle min hund af, inden vi luntede hjem 10 minutter senere.

Hvad fanden altså?


Det må også have været ubehageligt for dig, at der sådan er en let påklædt mand i vandet så tæt på dig?
Du ved jo ikke om han kunne finde på at voldtage dig. Du kender ham jo ikke...
15
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf catnip » 25. jul 2018, 16:54

Sangius skrev:
catnip skrev:Jeg undrer mig over nogle mennesker, og deres tilgang til andre mennesker.

Det er pissevarmt, min hund er ved at smelte, så jeg tager hende ned på en lille, nærliggende, hundevenlig strand, så hun kan komme i vandet og køle af. Der er masser af sommerglade mennesker med hunde og børn på stranden, vi zigzagger ned til vandet, og på vejen møder vi en lille pige på omkring 5 år, der spørger om hun må klappe min hund. Selvfølgelig må hun det, og vi får os en lille snak om hvad min hund hedder og hvor gammel den er.

Endelig ved vandkanten går min hund i vandet, stadig i snor - naturligvis, og jeg følger efter...ahhh...da en hysterisk far med tre små børn, cirka 8-10 meter fra os skingert råber til mig, at jeg ikke skal tage i hund i vandet der når der er små børn! Jeg er helt :forvirret: og det første der falder min ind er, at han er sådan en bakterie-forskrækket far, der er bange for at min hund fejler alt muligt. Men det hænger jo ikke sammen med at bade i havet. Jeg spørger høfligt hvorfor han synes at jeg ikke skal gå i vandet med min hund, og han svarer meget aggressivt at ja, han ved jo ikke hvad min hund kan finde på! Jeg er stadig virkelig forvirret og tænker om han er bange for at min hund tisser i vandet eller hvad, da han så med et vildt blik i øjet siger, at han jo ikke kender min hund og måske bider den. Altså...hvad?

Jeg overvejede et kort øjeblik at snakke med ham, helt stille og roligt - for det er jo virkelig trist hvis han er så bange for hunde at han bliver så irrationel foran sine børn - men tænkte at hans aggressive facon ikke just fordrede til en udstrakt hånd. Jeg kunne også have fortalt ham, at han altså var på en hundevenlig strand, men så igen...hvorfor eskalere tingene. Så jeg ønskede ham bare en god dag, mens han skulede og vendte øjne af mig, og fortsatte med at køle min hund af, inden vi luntede hjem 10 minutter senere.

Hvad fanden altså?


Det må også have været ubehageligt for dig, at der sådan er en let påklædt mand i vandet så tæt på dig?
Du ved jo ikke om han kunne finde på at voldtage dig. Du kender ham jo ikke...


Præcis.
0
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Generelt"