Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 22. jan 2020, 19:24

Hvad F..... jeg har tænkt på da jeg beregnede mængder af ingredienser til min farvel-kage til jobbet. Der er virkelig meget kage :lol:

Jeg ville lave en 4 dobling af kagen, men har lavet en fordobling og så ganget det med 4 :lol: Det er hvad der sker når man skal regne på vej hjem fra 6. Nattevagt!
8
:ninja:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2020, 19:24

Falstria skrev:
Kommodedyret skrev:
Falstria skrev:
Kommodedyret skrev:Hvilken måned der har det højeste niveau af generel gnavenhed. Januar eller februar? :gruble:


Januar

Hvad skal vi gøre for at afhjælpe det? Flere helligdage? Flere fastelavnsboller?


Forlænge julen!

Mere af det julemad og sammenkomster.
Pynt og lys overalt.
Dog uden gaver, for man har jo ikke penge til noget i Januar.

Jeg synes at det lyder som alletiders idé :lun: skal vi sige lige til påske, eller skal det kun være januar ud?
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 22. jan 2020, 19:27

Kommodedyret skrev:
Falstria skrev:
Kommodedyret skrev:
Falstria skrev:
Kommodedyret skrev:Hvilken måned der har det højeste niveau af generel gnavenhed. Januar eller februar? :gruble:


Januar

Hvad skal vi gøre for at afhjælpe det? Flere helligdage? Flere fastelavnsboller?


Forlænge julen!

Mere af det julemad og sammenkomster.
Pynt og lys overalt.
Dog uden gaver, for man har jo ikke penge til noget i Januar.

Jeg synes at det lyder som alletiders idé :lun: skal vi sige lige til påske, eller skal det kun være januar ud?


Påske så kan “julen varer lige til påske” bruges
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 22. jan 2020, 19:32

Kommodedyret skrev:
Falstria skrev:
Kommodedyret skrev:Hvilken måned der har det højeste niveau af generel gnavenhed. Januar eller februar? :gruble:


Januar

Hvad skal vi gøre for at afhjælpe det? Flere helligdage? Flere fastelavnsboller?


En måneds gratis solferie til alle
3
14 11 14
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 22. jan 2020, 19:42

Hvorfor min mand bager brunkager nu?
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2020, 20:02

Jeg har også spist brunkager i dag :D
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 22. jan 2020, 20:13

Falstria skrev:
Mani skrev:Hvorfor min mand bager brunkager nu?


Han har lige læst Kommodens indlæg og besluttet at det skal være jul lige til påsken :D

Ej, men altså! Der er sukat i :(
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 22. jan 2020, 22:53

Trappestige skrev:Om pundet bliver svækket eller stærkere i næste uge, ved Brexit. :gruble: Skal have vekslet nogle penge og er i tvivl om det kan betale sig at vente og se hvad der sker med pundet eller om jeg bare skal veksle i euro som giver det største beløb? Der sker vel ingen større ændringer i euro pga. Brexit, vel? #skullespørgefraendumveninde ;)


31 januar er bare en formel dato. Den egentlige arbejde med handelsaftaler mv, begynder først dér. Derfor vil der ikke ske (formentlig ikke) nogen større ændringer i kursen.
Nogle finanseksperter mener, at hen mod juni/juli, hvis der opstår 'knas' med forhandlingerne, vil det muligvis kunne påvirke kursen - især hvis det ser ud til, at man ikke kan nå en aftale (som man skal nå inden årets udgang)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22014
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 23. jan 2020, 18:09

Hvad man skal bruge en krokodille-anus til...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MissHindenburg » 23. jan 2020, 19:21

Ca 30 årig influencer dame med absurd lange kunstige negle, hendes *ting*? Bagning... Hun må have en helt absurd lang håndvask rutine med de lange negle... Det må da være upraktisk? :gruble:

Samme person er også årsag til en anden undren...

Yndlings farven er tydeligvis Lyserød... Til alt! Tøj, kager, indretning, negle... Hvad er det der gør at en voksen kvinde har behovet for at omgive sig med lige den farve i så voldsom en mængde.? Men vigtigere faktisk:

Hvorfor kniber det med at jeg kan tage hende seriøst pga farvevalget? Sort havde slet ikke vakt samme tanker.
Hvorfor synes jeg at lyserødt er useriøst? Det er da spøjst :gruble:
1
Yetie
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5000

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Yetie » 23. jan 2020, 19:51

MissHindenburg skrev:Ca 30 årig influencer dame med absurd lange kunstige negle, hendes *ting*? Bagning... Hun må have en helt absurd lang håndvask rutine med de lange negle... Det må da være upraktisk? :gruble:

Samme person er også årsag til en anden undren...

Yndlings farven er tydeligvis Lyserød... Til alt! Tøj, kager, indretning, negle... Hvad er det der gør at en voksen kvinde har behovet for at omgive sig med lige den farve i så voldsom en mængde.? Men vigtigere faktisk:

Hvorfor kniber det med at jeg kan tage hende seriøst pga farvevalget? Sort havde slet ikke vakt samme tanker.
Hvorfor synes jeg at lyserødt er useriøst? Det er da spøjst :gruble:


Jeg har faktisk læst en rapport på et tidspunkt, der handlede om valget af farver til forskellige situationer. Og lyserød har tendens til at få folk til at virke yngre, mindre seriøse. Blå, derimod, er en magtfarve. Rød virker forførende, sensuel. Jeg bruger faktisk valg af farver aktivt i forhold til hvad jeg gerne vil udstråle. Så jeg har masser af blåt og sort i skabet til de møder, hvor jeg gerne vil udstråle at jeg har styr på tingene, mens jeg tyr til lyserød og lysegråt når jeg gerne vil have modparten til at tro, at jeg er "ufarlig".

Så jeg tænker ikke det er helt så underligt at du har det på den måde.
4
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MissHindenburg » 23. jan 2020, 20:06

Yetie skrev:
MissHindenburg skrev:Ca 30 årig influencer dame med absurd lange kunstige negle, hendes *ting*? Bagning... Hun må have en helt absurd lang håndvask rutine med de lange negle... Det må da være upraktisk? :gruble:

Samme person er også årsag til en anden undren...

Yndlings farven er tydeligvis Lyserød... Til alt! Tøj, kager, indretning, negle... Hvad er det der gør at en voksen kvinde har behovet for at omgive sig med lige den farve i så voldsom en mængde.? Men vigtigere faktisk:

Hvorfor kniber det med at jeg kan tage hende seriøst pga farvevalget? Sort havde slet ikke vakt samme tanker.
Hvorfor synes jeg at lyserødt er useriøst? Det er da spøjst :gruble:


Jeg har faktisk læst en rapport på et tidspunkt, der handlede om valget af farver til forskellige situationer. Og lyserød har tendens til at få folk til at virke yngre, mindre seriøse. Blå, derimod, er en magtfarve. Rød virker forførende, sensuel. Jeg bruger faktisk valg af farver aktivt i forhold til hvad jeg gerne vil udstråle. Så jeg har masser af blåt og sort i skabet til de møder, hvor jeg gerne vil udstråle at jeg har styr på tingene, mens jeg tyr til lyserød og lysegråt når jeg gerne vil have modparten til at tro, at jeg er "ufarlig".

Så jeg tænker ikke det er helt så underligt at du har det på den måde.


Det synes jeg ringer en klokke et eller andet sted i mit hoved det dér, det lyder lidt bekendt ihvertfald.
Nåh ja og heller ikke helt ulogisk egentlig. Jeg må se om jeg kan google den rapport eller andet frem, det lyder som spændende læsning!
Tak :)
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MissHindenburg » 23. jan 2020, 20:06

Dobbelt post
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 24. jan 2020, 18:51

Norges herre-håndbold træner...

Han ligner lidt en forfjamsket mus :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 24. jan 2020, 20:51

Om den nye virussygdom er mere dødelig end feks en slem influenzaepidemi eller overskriften mest hentyder til at virusset er nyt og stadig ukendt, og derfor pr standard er slemt :gruble:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ig/7973969

Jeg synes nemlig ikke 26 døde ud af 800 smittede lyder voldsomt ift feks slem influenza, men jeg ved ikke om jeg er forkert på den.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"