Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 15. okt 2016, 21:35

vUlpeS skrev:
decibell skrev:
vUlpeS skrev:Angående chikane i den åbne debat: Var det ikke noget med, at Keller kunne nogle tricks med global ignore i gamle dage?

Det ser meget ud som om, det udelukkende drejer sig om en enkelt (meget forstyrret) person, vi skal af med..

Altså ikke fordi jeg absolut behøver den åbne afdeling, men blot en tanke.

Den ene store fordel, jeg kan få øje på ved at have det, er at det måske kan "lokke nogen i fælden" - Altså vel at mærke nogen, der _ikke_ er Gerda, eller hvad katten, idioten hedder.


Problemet med ÅD er, at gæster uden profil ikke kan bannes eller på anden måde "kontrolleres". Vi kan kun slette deres indlæg, hvilket igen kræver, at vi ser det, eller det bliver anmeldt." Normale" trolls har vi som regel sjældent gjort noget ved, i hvert fald ikke så længe det har været harmløst og måske endda godmodigt. Der var bare ikke noget som helst godmodigt over dette, så løsningen indtil videre er at lukke ÅD.

Nåh, ja ok, jeg havde ikke set, at der allerede var taget en beslutning. - Ved nærmere eftertanke er det nok alligevel for det bedste, at lukke det med; der er jo ikke så mange ben i at oprette en profil alligevel :)


Det er midlertidigt lukket, i hvert fald. Så må vi se, om der falder ro over tingene, så det en dag kan genåbnes. Det kan også være, det slet ikke sker, fordi ingen savner det. :)

Når folk har oprettet profiler, kan vi i det mindste bedre reagere, men ja, hvis folk vil trolle, stopper det nok ikke, at de skal oprette sig.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sevii » 15. okt 2016, 21:37

Jamen, jeg undrer mig da bare over hvordan studerende får ting til at hænge sammen.... Altså, hvis man er fuldtidsstuderende og gerne vil i praktik/frivilligt arbejde - da det ville være en rigtig god oplevelse. Det er 30 timer om ugen. Ulønnet. I enten et halvt eller et helt år. Da det er ulønnet, må man så arbejde ved siden af.
Jeg synes bare det bliver så meget. Måske er det bare mig. Jeg ved det ikke. :tie:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 15. okt 2016, 23:05

Revolutionary way to stop snoring
Stop Snoring Guaranteed - Snoring Eliminator :gruble:
Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 15. okt 2016, 23:46

Paint: :lol:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 16. okt 2016, 06:32

Hvorfor kokkene i fx Go' morgen Danmark skal være så energiske på sådan en irriterende wannabe-Nikolaj-Kirk-back-in-the-days-agtig-måde :stoned:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sevii » 16. okt 2016, 08:52

Dikus skrev:
Sevii skrev:Jamen, jeg undrer mig da bare over hvordan studerende får ting til at hænge sammen.... Altså, hvis man er fuldtidsstuderende og gerne vil i praktik/frivilligt arbejde - da det ville være en rigtig god oplevelse. Det er 30 timer om ugen. Ulønnet. I enten et halvt eller et helt år. Da det er ulønnet, må man så arbejde ved siden af.
Jeg synes bare det bliver så meget. Måske er det bare mig. Jeg ved det ikke. :tie:


Altså praktik+studie+arbejde?

Vil tro de fleste tager ulønnet praktik ved siden af studie og så lever af SU?
Og ellers har ulønnet praktik og arbejde ved siden af?

Det var det jeg mente. :)
Ja, det kan godt være. Det er bare svært at leve for sin SU. Og tit hvis man skal tage den praktik, vil de gerne have man studerer - og er et bestemt sted i sit studie. Jeg kan bare ikke helt se hvordan man som studerende skal få det til at hænge sammen. Jeg kan hvertfald ikke.
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 16. okt 2016, 09:54

Når den 4. eller 5. i et opslag hvor spørgsmålet lyder "Kan rødvin blive for gammel?" svarer "Ikke herhjemme"...tihi fnis.

Det er jo ikke sjovt.

Og synes generelt det er pissetræls at folk skal skrive det samme i et opslag, som 190 folk har skrevet tidligere.


Gad vide om folk ikke læser kommentarerne eller bare skriver, fordi "så får jeg da vist jeg også ved noget." :gruble:
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OsCoccygis » 16. okt 2016, 10:37

Om der findes kvindelige PET folk? :gruble: Jeg har indtil videre kun mødt mandlige
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 16. okt 2016, 10:53

Om i dag bare er en totalt begivenhedsløs dag, siden dette kunne være den næst-højest placerede nyhed på EBs forside...

kedelig.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 16. okt 2016, 10:55

Dirtylittledevil skrev:Om i dag bare er en totalt begivenhedsløs dag, siden dette kunne være den næst-højest placerede nyhed på EBs forside...

kedelig.jpg

:lol: :stoned:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 16. okt 2016, 11:25

OsCoccygis skrev:Om der findes kvindelige PET folk? :gruble: Jeg har indtil videre kun mødt mandlige


De fyrede et par kvindelige PET-chefer i skandalen i 2013.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 16. okt 2016, 12:54

Hvor mange kartofler af mellemstørrelse skal der til for at ramme 1/2 kg?
(Min vægt er gået i stykker :whine: )
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 16. okt 2016, 13:00

Spjaerten skrev:Hvor mange kartofler af mellemstørrelse skal der til for at ramme 1/2 kg?
(Min vægt er gået i stykker :whine: )



http://gratiskalorietabel.dk/kalorier-i-kartofler/

– 1 lille kartoffel vejer i gennemsnit 35 g = 29 kcal*
– 1 mellemstor kartoffel vejer i gennemsnit 60 g = 48 kcal*
– 1 stor kartoffel vejer i gennemsnit 115 g = 94 kcal*
– 1 lille bagekartoffel vejer i gennemsnit 175 g = 144 kcal*
– 1 mellemstor bagekartoffel vejer i gennemsnit 200 g = 164 kcal*
– 1 stor bagekartoffel vejer i gennemsnit 300 g = 246 kcal*

Ellers kan du tage vand i et målebæger, og ligge kartoflen ned i. Så kan du se hvor meget vandet stiger, og derved udregne volumen af kartoflen. Så skal du bare ha' fat i densiteten. :D :stoned:

Eller noget... Jeg er altså mere ferm til biologi end til matematik :lol:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2016, 14:07

MaybeBaby skrev:Om disse betingelser:

Strafbarhedsbetingelser

§ 13. Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.

Stk. 2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.


ville kunne være gældende hvis en eller anden med vilje eller af ren forskrækkelse kørte en af de der klovne ned :gruble:?

Muligvis ... med en god advokat, of course :)
Men det fik mig dog til at tænke på min kørelærer, fra da jeg tog stort kørekort. Han indskærpede altid, at der er forskel på forkørselsret og påkørselsret :fløjt:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 16. okt 2016, 14:39

MaybeBaby skrev:Om disse betingelser:

Strafbarhedsbetingelser

§ 13. Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.

Stk. 2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.


ville kunne være gældende hvis en eller anden med vilje eller af ren forskrækkelse kørte en af de der klovne ned :gruble:?


Som jeg sagde til min mand i går da jeg kørte os hjem efter mørkets frembrud:
Hvis en klovn hopper ud foran bilen så beder han selv om at blive kørt ned af mig, også selvom han skynder sig ind i rabatten igen.

Jeg ville under ingen omstændigheder forsøge at stoppe op forsæderne idioter. Men det må man sikkert ikke sige.
0

Tilbage til "Generelt"