Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 15. jun 2019, 19:19

cola skrev:
zembra1986 skrev:
cola skrev:
zembra1986 skrev:Jeg undre mig hvorfor jeg ultra nemt får sovemærker/streger på kroppen/i ansigtet :genert: Får det også nemt af mit tøj b.la. Jeg drikker godt med vand, så det burde ikke være pga. dehydrering, men det er mest udbredt om sommeren, og det tager ofte flere timer før mærkerne går helt væk igen.....Seriøst anstrengende! :/

Pga varmen, når det er varmt folder du nemt... fordi huden blir løsere end når det er koldt. Jeg har så ikke nogen forklaring på hvorfor det tager flere timer for dem at gå væk, mine tager omkring 15 min eller sådan, hvis overhovedet så længe. Men det er varme, der gør det.


Tak for forklaring :gogo: Dog belastende hvis der intet kan gøres for at afhjælpe det. Mine, specielt dem i ansigtet kan snildt tage 2-3 timer om at gå væk, men de er også slemmest i ansigtet. Tænker om det kan have noget at gøre med det medicin (antidepressiver) jeg tager :gruble:

Jeg ved at det nogen gange hjælper hos mig at gå i koldt bad, for så trækker huden sig jo sammen, i mit hoved så virker det som om at huden så blir glattet ud, men igen, jeg ved ikke om det virker på dig, eller om det bare er... mig der ser syner :-)


Hvis jeg vågner og det er ekstra slemt med dem, så har jeg nogle gange prøvet at holde en våd klud på i længere tid, men det har kun hjulpet meget lidt. Mine er bare virkelig genstridige.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 19:34

HappyPaww skrev:
paint skrev:At man kan være cand.mag i Britisk Barokpoesi. Et job inden for det felt, kan ikke være noget der ligefrem hænger på træerne :gruble:

Jeg kan godt have en lille grim holdning om, at man burde fratages SU ved at vælge en så ubrugelig uddannelse :ninja:


Det er også noget vrøvl. Vedkommende er cand. mag. i engelsk og skrev speciale om engelsk barokpoesi. Og har i øvrigt en strålende karriere.
11
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 15. jun 2019, 20:08

DetSorteCirkus skrev:
HappyPaww skrev:
paint skrev:At man kan være cand.mag i Britisk Barokpoesi. Et job inden for det felt, kan ikke være noget der ligefrem hænger på træerne :gruble:

Jeg kan godt have en lille grim holdning om, at man burde fratages SU ved at vælge en så ubrugelig uddannelse :ninja:


Det er også noget vrøvl. Vedkommende er cand. mag. i engelsk og skrev speciale om engelsk barokpoesi. Og har i øvrigt en strålende karriere.

Fair nok :gogo: Troede det var en studieretning i sig selv...0
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 15. jun 2019, 20:36

HappyPaww skrev:
DetSorteCirkus skrev:
HappyPaww skrev:
paint skrev:At man kan være cand.mag i Britisk Barokpoesi. Et job inden for det felt, kan ikke være noget der ligefrem hænger på træerne :gruble:

Jeg kan godt have en lille grim holdning om, at man burde fratages SU ved at vælge en så ubrugelig uddannelse :ninja:


Det er også noget vrøvl. Vedkommende er cand. mag. i engelsk og skrev speciale om engelsk barokpoesi. Og har i øvrigt en strålende karriere.

Fair nok :gogo: Troede det var en studieretning i sig selv...0


Det troede jeg faktisk også. Jeg læste ikke hele artiklen i DSB' 'Ud at se med DSB' (hedder magasinet vist) ;)

ps. Jeg mener i øvrigt, at der stod i artiklen, at hun havde skrevet magisterkonferens/ havde magistergrad i Britisk Barokpoesi. :gruble:

EDIT. Jeg fandt artiklen online. Der står faktisk at hun har en magistergrad i "Britisk Barok Poesi".
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 20:51

paint skrev:
HappyPaww skrev:
DetSorteCirkus skrev:
HappyPaww skrev:
paint skrev:At man kan være cand.mag i Britisk Barokpoesi. Et job inden for det felt, kan ikke være noget der ligefrem hænger på træerne :gruble:

Jeg kan godt have en lille grim holdning om, at man burde fratages SU ved at vælge en så ubrugelig uddannelse :ninja:


Det er også noget vrøvl. Vedkommende er cand. mag. i engelsk og skrev speciale om engelsk barokpoesi. Og har i øvrigt en strålende karriere.

Fair nok :gogo: Troede det var en studieretning i sig selv...0


Det troede jeg faktisk også. Jeg læste ikke hele artiklen i DSB' 'Ud at se med DSB' (hedder magasinet vist) ;)

ps. Jeg mener i øvrigt, at der stod i artiklen, at hun havde skrevet magisterkonferens/ havde magistergrad i Britisk Barokpoesi. :gruble:


Det gør der også i underrubrikken, men straks efter står der følgende i brødteksten: "...hvor Maria Mackinney-Valentin begyndte at læse engelsk på Københavns Universitet". Og lidt senere: "Jeg tænkte på at blive gymnasielærer...". Det kan man jo ikke blive, hvis man virkelig kun var magister i britisk barokpoesi. Som bortset fra det slet ikke findes som et selvstændigt studie på KU. Eller formodentlig noget andet sted.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 15. jun 2019, 20:59

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
HappyPaww skrev:
DetSorteCirkus skrev:
HappyPaww skrev:
paint skrev:At man kan være cand.mag i Britisk Barokpoesi. Et job inden for det felt, kan ikke være noget der ligefrem hænger på træerne :gruble:

Jeg kan godt have en lille grim holdning om, at man burde fratages SU ved at vælge en så ubrugelig uddannelse :ninja:


Det er også noget vrøvl. Vedkommende er cand. mag. i engelsk og skrev speciale om engelsk barokpoesi. Og har i øvrigt en strålende karriere.

Fair nok :gogo: Troede det var en studieretning i sig selv...0


Det troede jeg faktisk også. Jeg læste ikke hele artiklen i DSB' 'Ud at se med DSB' (hedder magasinet vist) ;)

ps. Jeg mener i øvrigt, at der stod i artiklen, at hun havde skrevet magisterkonferens/ havde magistergrad i Britisk Barokpoesi. :gruble:


Det gør der også i underrubrikken, men straks efter står der følgende i brødteksten: "...hvor Maria Mackinney-Valentin begyndte at læse engelsk på Københavns Universitet". Og lidt senere: "Jeg tænkte på at blive gymnasielærer...". Det kan man jo ikke blive, hvis man virkelig kun var magister i britisk barokpoesi. Som bortset fra det slet ikke findes som et selvstændigt studie på KU. Eller formodentlig noget andet sted.


'Ud at se', burde være lidt mere præcise i deres artikeloverskrifter, af hensyn til dem, der bare læser overskrifter :P

Magistergraden er/var en selvstændig akademisk universitetsgrad.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jun 2019, 21:02

paint skrev:'Ud at se', burde være lidt mere præcise i deres artikeloverskrifter, af hensyn til dem, der bare læser overskrifter :P

Magistergraden er/var en selvstændig akademisk universitetsgrad.



ja, det er noget vrøvl. Ligesom da en anden knold af en journalist fortalte, at Billy Cross havde en master fra Columbia University i Jane Austens forfatterskab.

Jeg ved ikke, hvorfor du skriver det sidste.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 15. jun 2019, 21:10

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:'Ud at se', burde være lidt mere præcise i deres artikeloverskrifter, af hensyn til dem, der bare læser overskrifter :P

Magistergraden er/var en selvstændig akademisk universitetsgrad.



ja, det er noget vrøvl. Ligesom da en anden knold af en journalist fortalte, at Billy Cross havde en master fra Columbia University i Jane Austens forfatterskab.

Jeg ved ikke, hvorfor du skriver det sidste.


Fordi det var det, der ledte til misforståelsen fra min side. Jeg troede det var eller havde været et selvstændigt fag/grad.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 16. jun 2019, 17:34

Hvornår børnepenge er blevet indtægtsreguleret
0
14 11 14
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 16. jun 2019, 17:38

Delfin skrev:Hvornår børnepenge er blevet indtægtsreguleret

Siden 2014.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 16. jun 2019, 17:42

Mani skrev:
Delfin skrev:Hvornår børnepenge er blevet indtægtsreguleret

Siden 2014.


Tak. Det har jo været foreslået flere gange, men det var gået min næse forbi, at det var blevet vedtaget
0
14 11 14
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 16. jun 2019, 19:53

Det er muligt at det bare er mig, der er lidt snerpet, men jeg synes en programbeskrivelse som nedenstående, sprogligt set, er lige på kanten af det vulgære?

"Liderlighed har altid været med til at styre os mennesker, men hvor meget har den egentlig fået lov til at styre historiens gang?"

ps. Hvis nogen skulle være interesseret, kan man se herlighederne på DRK: "Kongelige eskapader" (og nej" Det er ikke Prins Henrik eller det nuværende Kongehus)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 16. jun 2019, 20:10

HappyPaww skrev:At Bilka har lavet en ny kampagne for at få folk til at købe så meget som muligt, så deres unger kan samle på ligegyldigt bras. Sidst var det trods alt en bog med lærerige informationer og de famøse dyrekort.

Denne gang er det mini-udgaver af dagligvareemballager (som i en 2 cm pose “ris”, vaskemiddelæsker osv). De er fyldt med flamingo.

I disse klimabevidste tider er det da skudt HELT ved siden af :rulle:


Sjovt...Jeg synes bedre om disse end de ligegyldige kort.

Mini-varerne kan børnene lege med, mens samlekortene i bogen bare står på en hylde. :D
5
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 16. jun 2019, 20:12

Delfin skrev:
HappyPaww skrev:At Bilka har lavet en ny kampagne for at få folk til at købe så meget som muligt, så deres unger kan samle på ligegyldigt bras. Sidst var det trods alt en bog med lærerige informationer og de famøse dyrekort.

Denne gang er det mini-udgaver af dagligvareemballager (som i en 2 cm pose “ris”, vaskemiddelæsker osv). De er fyldt med flamingo.

I disse klimabevidste tider er det da skudt HELT ved siden af :rulle:


Årh :lun: min datter ville have elsket at lege med dem som barn https://www.facebook.com/bilkahorsens/v ... =2&theater


Vi handler sjældent i Bilka, men min datter fik nogle af sin farmor og hun synes det er så sjovt at lege med, hun bruger det i sit Barbie hus.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. jun 2019, 20:35

paint skrev:[...] 'Ud at se med DSB' (hedder magasinet vist) ;)
[...]

Jeg græmmes ved at sige det, men det hedder faktisk Ud OG se med DSB (med og-tegn: &). :whip:
1

Tilbage til "Generelt"