Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 21. nov 2016, 22:36

kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:[...]
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men er det næstekærlighed at følge med i fremmede mennesker genvordigheder, bare fordi de har været i reality tv? :)

Nej, men det er en næstekærlig gestus at tilkendegive sympati i forhold til familiens tab, på facebook.


Ja. Det er selvfølgelig rigtigt. Så er undren jo nok i første omgang på at Linse har over 100.000 følgere på Facebook. som derfor reagerer på opslaget. Point taken
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 21. nov 2016, 22:56

Hvor unge mange amerikanere er når de bliver gift, 22-23 er helt almindeligt. Når jeg tænker på mig selv, og hvor barnlig jeg var på den alder, og til dels stadig er :blush: så er det svært at forstå :gruble:
Det er også også stadig mange unge kvinder herovre, som har ægteskab som det største livsmål, det er også svært at forstå. Men det er nok bare den forkælede skandinaviske livsmodel der taler? :gruble: når man ikke pr automatik kan forvente at få en uddannelse, så bliver andre ting vigtigere og flyttet frem i prioriteringen :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 23:59

icelady skrev:Jeg tror folk har et forhold til hende, via programmet, og i bund og grund bare vil vise deres empati overfor de efterladte.


At der så i div opslag (både her og på FB) er folk, der gerne fremstiller sig som usympatiske, kan man jo kun have en hovedrysten til overs for.

Og folk der ser Games of Thrones får også et forhold personerne på skærmen
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. nov 2016, 00:56

kidkomb skrev:Nej, men det er en næstekærlig gestus at tilkendegive sympati i forhold til familiens tab, på facebook.

Ok. Vi forbinder selvfølgelig alle sammen forskellige ting med den slags begreber. Næstekærlighed ville jeg nærmere tænke på som at vise sympati med nogen, der ikke havde 100.000 fans på facebook. Eller måske slet ingen. Derfor studsede jeg over, at du brugte ordet i den forbindelse.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 22. nov 2016, 05:29

kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Verden er af lave fordi eb bruger mere spalteplads på Mikkel Kesslers mors død end de bruger på Leonard Cohen.

Mikkel Kesslers mor - Leonard Cohen, kan du ikke se det?
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. nov 2016, 07:33

Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Verden er af lave fordi eb bruger mere spalteplads på Mikkel Kesslers mors død end de bruger på Leonard Cohen.

Mikkel Kesslers mor - Leonard Cohen, kan du ikke se det?

Fordi det du skrev var at 23.000 mennesker havde liket.
Forskellige mennesker betyder noget for forskellige mennesker.
Måske er de 23.000 bare ikke sofistikerede nok til at forstå hvor meget vigtigere Mr Cohen er for menneskeheden. ;)
Måske er der nogle sammenfald?
Måske synes jeg bare at det er nederen at blive forarget over at folk udviser sympati for "den forkerte". Uden i øvrigt at vide om de også viser sympati for 'den rigtige'.

Spalteplads er noget andet. En tarvelig tabloidavis kan dårligt forventes andet.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. nov 2016, 09:34

Samano skrev:Altså mit kendskab til begge personer er nærmest ikke eksisterende, men jeg synes det er meget snobbet at mene den ens død er mere trist og burde skabe hyldest end den andens. Bare fordi personen var en 'rigtig' kunstner og den anden en reality-stjerne.

Objection your Honour!
Det er da crazy, hvis en tilfældig person fra "hvad skal vi nu finde på?"-underholdningsindustrien bliver hyldet mere end en 'rigtig' kunstner. :gammel:

Altså jeg læser ikke EB, så jeg er sådan set ligeglad, hvad de bruger deres spalter til, men når nu vi lige snakker om det ...
Leonard Cohen er en af de personer, der uden tvivl har haft indflydelse på min fornemmelse af, hvad det vil sige at være menneske (først og fremmest med sine 60'er-sange).
Fair nok, at du ikke kender ham. Jeg kendte heller ikke fru Kessler senior.
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. nov 2016, 11:02

Samano skrev:Jeg kendte hverken den ene eller den anden før de døde. For mig er de begge bare en del af underholdningsindustrien. Musik eller tv begge er jo ren underholdning. Det betyder ikke at det ikke kan vække dybe følelser, men jeg synes stadig det snobbet at den ene type fans har mere ret til være kede af det end den anden.

Sludder! Leonard Cohen er del af mytologien :) Det er da ikke snobbet at mene, at noget er mere betydningsfuldt end andet.

Anyways var der jo bare en, der undrede sig over, at fru Kessler blev markeret tre gange så meget som han gjorde. Men der er ikke noget at sørge over - manden blev 82. Men jeg vil da tro, jeg er enig i, at han bidragede mere til at opløfte verden end de fleste andre. Jeg må protestere mod, at det kaldes snobbet - selv i disse fjollede anti-elite-tider.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. nov 2016, 11:09

Jeg har aldrig set et afsnit af Familien på Bryggen. Jeg aner i virkeligheden ikke en døjt om Mopper.
Men derfor kan man altså godt mene at folk må have lov at sørge over hvem de vil.
Hvis nogle mennesker har lært meget af Mopper og ikke lært noget af Cohen, hvad så?
Af Mopper kunne man, så vidt jeg forstår, lære hvordan man lever et hårdt liv og formår at komme mere eller mindre ud på den anden side.
Af Cohen kunne man lære at skrive tekster og melodier... eller tænke over livet på en filosofisk og intellektuel måde? (Det bruger jeg i hvert fald musik til. Jeg er dog mere filosofisk end intellektuel :-D )

Cohen var en stor kunstner. Men han var mæt af dage. Så det bedrøver mig ikke meget. Mopper har jeg slet ikke noget forhold til, så det bedrøver mig endnu mindre.
Men det betyder ikke at jeg synes den ene er et større tab for verden end den anden er. Folk er vigtige på hver deres måde.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. nov 2016, 12:11

Samano skrev:Nej det ikke snobbet, at du synes det ene er bedre end det andet i forhold til din smag. Problemet er når man begynder at dømme andres smag og prioritering er, hvilket den her undring et eller andet sted jo bygger på.

Hmm, njaeh, njoeh ... det er da i orden, at man kan have lyst til grillmad - det har alle vel om ikke andet så en gang imellem.

Men derfra og så til at kræve, at grillmad skal anerkendes som havende samme værdi som rigtig, nærende mad ... det giver jo ingen mening. :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. nov 2016, 12:28

kidkomb skrev:
Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Verden er af lave fordi eb bruger mere spalteplads på Mikkel Kesslers mors død end de bruger på Leonard Cohen.

Mikkel Kesslers mor - Leonard Cohen, kan du ikke se det?

Fordi det du skrev var at 23.000 mennesker havde liket.
Forskellige mennesker betyder noget for forskellige mennesker.
Måske er de 23.000 bare ikke sofistikerede nok til at forstå hvor meget vigtigere Mr Cohen er for menneskeheden. ;)
Måske er der nogle sammenfald?
Måske synes jeg bare at det er nederen at blive forarget over at folk udviser sympati for "den forkerte". Uden i øvrigt at vide om de også viser sympati for 'den rigtige'.

Spalteplads er noget andet. En tarvelig tabloidavis kan dårligt forventes andet.

Jeg tænker også at Leonard Cohens målgruppe er en hel anden end Moppers. Leonard Cohen havde en væsenlig ældre målgruppe end Mopper, Mange af Familien Fra Bryggens følgere er rimelig unge, g den gennemsnitlige teenager bruger jo bare sociale medier på end anden måde end det ældre publikum - plusen 16 årigs følelser kommer bare til udtryk på en anden måde end en 50 årigs - det ser jeg intet mærkeligt i.
2
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. nov 2016, 12:31

^ Plus det er jo en hel anden måde Familien På Bryggen deler ud af sig selv på end Leonard Cohen gjorde, derfor er Brygge Familien måske nemmere at relatere til for mange, fordi man som seer måske føler man kender Familien bedre når man følger deres hverdag end man gør med en der laver af musik.

Familien Fra Bryggen er faktisk også enormt gode til at snakke med deres fans. Det tror jeg bestemt også gør en forskel.
5
...
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 22. nov 2016, 15:29

kidkomb skrev:
Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Verden er af lave fordi eb bruger mere spalteplads på Mikkel Kesslers mors død end de bruger på Leonard Cohen.

Mikkel Kesslers mor - Leonard Cohen, kan du ikke se det?

Fordi det du skrev var at 23.000 mennesker havde liket.
Forskellige mennesker betyder noget for forskellige mennesker.
Måske er de 23.000 bare ikke sofistikerede nok til at forstå hvor meget vigtigere Mr Cohen er for menneskeheden. ;)
Måske er der nogle sammenfald?
Måske synes jeg bare at det er nederen at blive forarget over at folk udviser sympati for "den forkerte". Uden i øvrigt at vide om de også viser sympati for 'den rigtige'.

Spalteplads er noget andet. En tarvelig tabloidavis kan dårligt forventes andet.
Jeg har citeret et indlæg om 23.000 kommentarer på facebook. Jeg har ikke skrevet det. Faktisk har jeg kun talt spalteplads.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 22. nov 2016, 15:38

Samano skrev:
Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Verden er af lave fordi eb bruger mere spalteplads på Mikkel Kesslers mors død end de bruger på Leonard Cohen.

Mikkel Kesslers mor - Leonard Cohen, kan du ikke se det?


Altså mit kendskab til begge personer er nærmest ikke eksisterende, men jeg synes det er meget snobbet at mene den ens død er mere trist og burde skabe hyldest end den andens. Bare fordi personen var en 'rigtig' kunstner og den anden en reality-stjerne.


Snobbet? Seriøst. Du finder det snobbet, at jeg mener, at Leonard Cohens bidrag til snart sagt hvad som helst, er langt mere interessant end hvor mange portere en eller anden boksers mor drak?

Så kan jeg godt leve med at være snobbet.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 22. nov 2016, 15:59

Fyrst Eberhard skrev:Jeg kan ikke finde ud af, om jeg hader det eller hylder det.

Hvor har du set det? :love:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"