Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 13. nov 2017, 08:52

At moden med ingen strømper og let stumpende bukseben også skal føres ind i vinterhalvåret. Fryser folk ikke deres bare ankler?
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. nov 2017, 13:24

sigge skrev:At moden med ingen strømper og let stumpende bukseben også skal føres ind i vinterhalvåret. Fryser folk ikke deres bare ankler?

Man må vel lide for skønheden ...? :gruble:
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bad Samaritan » 13. nov 2017, 20:30

Hvad de dér tre fesne kaffebønner skal i min cappucino. Så fis dog af med det dér Barrista-shit! :ticks:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. nov 2017, 13:54

En facebookven der har cirka 10 uploadede fotos i alt. Dem cirkulerer han som profilfotos, og skifter profilfoto op til 3 gange dagligt, eller natligt, for det foregår oftest fra midnat og et par timer frem. Jeg har en mistanke om at han er fuld og ikke aner hvad det er han selv laver.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 14. nov 2017, 14:07

Dirtylittledevil skrev:En facebookven der har cirka 10 uploadede fotos i alt. Dem cirkulerer han som profilfotos, og skifter profilfoto op til 3 gange dagligt, eller natligt, for det foregår oftest fra midnat og et par timer frem. Jeg har en mistanke om at han er fuld og ikke aner hvad det er han selv laver.

Er der ikke noget på Facebook lige som på Debatten, hvor man skal redegøre for, hvor fuld man er? ;)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2017, 14:50

Mistermor skrev:Hvornår "lyserød" begyndte at dominere pigeverdenen?
Var lyserød bare ikke rigtig opfundet i 60´erne? Jeg kan vitterligt ikke huske andet lyserødt (pink) end pencillin fra min barndom. Mit yndlingstøj til min Pusledukke var et par støvet grønne fløjlsbukser og en hvid tunika med samme farve broderi.

Lyserød var oprindeligt en drengefarve.
To sekunder, jeg prøver lige at google.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 14. nov 2017, 14:52

Her er en der siger sådan her i sin artikel:

For hundrede år siden og indtil 1940’erne var lyserød en drengefarve. Lyserødt signalerede noget aktivt og passede derfor godt til drenges stærke og bestemte natur. Den blå farve blev opfattet som passiv og himmelsk og derfor ideel til de sarte piger. Fra 1950’erne og frem til i dag, er der som bekendt vendt op og ned på, hvilke farver der forbindes med de to køn. På samme måde er vi på et eller andet tidspunkt begyndt at forbinde gul med billigt og udsalg.

https://dk.linkedin.com/pulse/lyser%C3%B8d-er-da-en-drengefarve-michael-mossefin

Mere historisk i forhold til farvens indtog som pigefarve:

Det er ikke altid, at den lyserøde farve har været en blid farve. Da det amerikanske handelsmagasin Earnshaw’s Infants’ Department udkom i 1918, lød anbefalingen, at drenge skulle gå i lyserødt, mens piger skulle gå i blåt. ‘Pink, som er en mere handlekraftig og stærk farve, er mere passende for drenge, mens blå er mere delikat og nydelig og derfor pænest til piger.’ En anbefaling, der ni år senere blev bakket op af en rundspørge, Time Magazine foretog blandt landets stormagasiner, hvor svaret var klart: Lyserød er for drenge, blå er for piger.

Op gennem 1900-tallet begyndte den lyserøde farve dog langsomt at vinde ind på kvindernes garderobe. Især efter den italienske designer Elsa Schiaparelli, som var en af tidens absolut største designere, indførte den skrigende pink som en modefarve, da hun i 1937 lancerede sin parfume Shocking i en skrigende pink æske. Farven blev efterfølgende Schiaparellis signaturfarve, og flere af hendes design blev lavet i den markante lyserøde nuance. Farven er efterfølgende blevet døbt ‘shocking pink’ efter designeren.

Det vides ikke præcis, hvornår lyserød gik fra at være en ‘drengefarve’ til en ‘pigefarve’.

Historikeren Jo B. Paoletti fra University of Maryland, der i 2011 udgav bogen ‘Pink and Blue: Telling the Boys from the Girls in America’, peger dog i sin bog på, at det skete i perioden 1940-60, fordi flere og flere legetøjsfirmaer begyndte at markedsføre til piger med lyserødt. Tag bare Barbie-dukken, der kom på markedet i 1959. Men Paoletti har ikke kunnet forklare, hvordan det skete. ‘Det kunne lige så godt have været omvendt’, skriver hun i bogen.


http://www.in.dk/mode/derfor-er-lyseroed-det-nye-sort
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 14. nov 2017, 14:59

Mistermor skrev:Hvornår "lyserød" begyndte at dominere pigeverdenen?
Var lyserød bare ikke rigtig opfundet i 60´erne? Jeg kan vitterligt ikke huske andet lyserødt (pink) end pencillin fra min barndom. Mit yndlingstøj til min Pusledukke var et par støvet grønne fløjlsbukser og en hvid tunika med samme farve broderi.


Jeg er født i '76 og bortset fra et enkelt gammelrosa sæt tøj, da jeg var spæd, har jeg været klædt i alle mulige andre farver end lyserød som barn. Også de fine 70'er farver brun, grøn, gul og orange. Min mor var meget principfast ift., at der ikke findes pige- og drengefarver, derfor var der da heller ikke lyserøde men lilla bånd på min dåbskjole. Men eftersom mine forældre aktivt fravalgte de lyserøde bånd, må det jo allerede på det tidspunkt have været defineret som en pigefarve. Jeg tror dog ikke, at alt tøj i butikkerne var enten lyserødt eller lyseblåt. Det meste af mit tøj var syet eller strikket af mine bedstemødre og min mor, så jeg gik sjældent i købt tøj.

Til min fætters konfirmation i '88 var vi dog 3 kusiner klædt i lyserødt, og allerede inden da var jeg stærkt misundelig på noget af min venindes lyserøde tøj, selvom min yndlingsfarve officielt var blå (sjovt nok det samme som min faster).
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 14. nov 2017, 16:03

Hvorfor jeg får så dårlig samvittighed, når jeg ser hjemløse og tiggere :(
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 14. nov 2017, 16:45

Mangoness skrev:Hvorfor jeg får så dårlig samvittighed, når jeg ser hjemløse og tiggere :(

Du har en samvittighed... jeg ved godt at i dagens Dk er det en meget sær ting at have... men du er en af de få heldige.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 14. nov 2017, 17:07

Googles, nogle gange, sære fejringer af mere eller mindre mystiske mærkedage.

Lige nu er det fejringen af 131 årsdagen, for hullemaskinens opfindelse. :wacko:


Billede
15
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pax Romana » 14. nov 2017, 18:22

Hvorfor der ligger et par af kærestens nyvaskede uldsokker i skuffen med knive og gafler. :gruble:
4
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 14. nov 2017, 19:19

Mistermor skrev:Hvornår "lyserød" begyndte at dominere pigeverdenen?
Var lyserød bare ikke rigtig opfundet i 60´erne? Jeg kan vitterligt ikke huske andet lyserødt (pink) end pencillin fra min barndom. Mit yndlingstøj til min Pusledukke var et par støvet grønne fløjlsbukser og en hvid tunika med samme farve broderi.


Engang i slut 80'er til start 90'erne tror jeg, det rigtigt tog fart med den de stærke lyserøde farver. Min datter og veninderne havde som børnehavebørn en rædsom pink periode i starten af 90'erne. Alt skulle være pink eller lilla, hvis det stod til hende. Jeg kan også huske det fra jobbet.

Men jeg kan da huske fra barndommen i 60'erne, at pigebabyer var i sart lyserød og drenge i sart lyseblå og hvid var neutralt, så den var der også dengang. Det var dog kun til babyer. Det blev så afløst af brun, orange, rustfarvet, grøn osv. i 70'erne.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 14. nov 2017, 19:21

^^ Barbiudstyret omkring 1990 var ekstremt lyserødt/pink! :shock:
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 14. nov 2017, 20:12

paint skrev:Googles, nogle gange, sære fejringer af mere eller mindre mystiske mærkedage.

Lige nu er det fejringen af 131 årsdagen, for hullemaskinens opfindelse. :wacko:


Billede


Jeg elsker den. Den er hyggelig :-D

Den mangler bare nogen at danse med :fløjt:

:banan: BilledeBillede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede
7
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"