Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 30. okt 2018, 14:18

dgd2007 skrev:At DSB udsender "servicemeddelelser" om kommende sporarbejder og den slags - og så kun skriver ugenumrene for hvornår det skal ske!

Det er sguda kun skolelærere og den slags som ved hvad et givent ugenummer svarer til ;)


Haha ja

Jeg havde en kollega der var kampagne-ansvarlig hvorfor det med ugenumre var noget man burde have styr på. Han spurgte altid "Øhh, hvad uge har vi nu?". Vi måtte lære ham at bruge en kalender.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 30. okt 2018, 14:41

dgd2007 skrev:At DSB udsender "servicemeddelelser" om kommende sporarbejder og den slags - og så kun skriver ugenumrene for hvornår det skal ske!

Det er sguda kun skolelærere og den slags som ved hvad et givent ugenummer svarer til ;)


Jep - og vores år starter altid 1. august :lol2:
3
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 30. okt 2018, 14:45

Sophies-mor skrev:
Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:Hvorfor pokker et firma ikke pr definition skriver adressen i deres stillingsopslag?
:sur:

Nu sidder jeg med en stilling til et firma i Odense, der er 3 TRE mulige adresser på selve hovedfirmaet. De to af afdelingerne arbejder med det, de søger - så hvilken af de to skal skrives i ansøgningen?
:sur:

Sender du ikke ansøgningen elektronisk? I dag behøver man ikke skrive arbejdspladsens adresse i en ansøgning.

Hvis det handler om at du gerne vil vide hvor du evt skal have fysisk arbejdsplads, så skal du da bare ringe og spørge :)

Det er da spild af tid, både virksomhedens og min, at man skal ringe og spørge.
Desuden tilråder min fagforenings karrierecenter, at man skriver adressen i ansøgningen.

Jeg tror du kan finde mange andre fagforeninger der ikke tilråder det længere :) Især fordi de fleste virksomheder udelukkende beder om at modtage elektroniske ansøgninger i dag.

Og hvis virksomhederne selv gik meget op i det, mon så ikke det ville være en del af jobopslaget? Jeg tror altså ikke at det er en indbygget test virksomhederne laver for at sørge for at ansøgerne skal bruge en masse kræfter på at opstøve den præcise adresse.

Du skal selvfølgelig gøre hvad du har det bedst med. Personligt skriver jeg ikke adresse i ansøgninger længere, og jeg ville da slet ikke bruge bruge en masse masse tid på at finde en adresse, i de tilfælde hvor det ikke er en del af opslaget.
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 30. okt 2018, 15:18

Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:
Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:Hvorfor pokker et firma ikke pr definition skriver adressen i deres stillingsopslag?
:sur:

Nu sidder jeg med en stilling til et firma i Odense, der er 3 TRE mulige adresser på selve hovedfirmaet. De to af afdelingerne arbejder med det, de søger - så hvilken af de to skal skrives i ansøgningen?
:sur:

Sender du ikke ansøgningen elektronisk? I dag behøver man ikke skrive arbejdspladsens adresse i en ansøgning.

Hvis det handler om at du gerne vil vide hvor du evt skal have fysisk arbejdsplads, så skal du da bare ringe og spørge :)

Det er da spild af tid, både virksomhedens og min, at man skal ringe og spørge.
Desuden tilråder min fagforenings karrierecenter, at man skriver adressen i ansøgningen.

Jeg tror du kan finde mange andre fagforeninger der ikke tilråder det længere :) Især fordi de fleste virksomheder udelukkende beder om at modtage elektroniske ansøgninger i dag.

Og hvis virksomhederne selv gik meget op i det, mon så ikke det ville være en del af jobopslaget? Jeg tror altså ikke at det er en indbygget test virksomhederne laver for at sørge for at ansøgerne skal bruge en masse kræfter på at opstøve den præcise adresse.

Du skal selvfølgelig gøre hvad du har det bedst med. Personligt skriver jeg ikke adresse i ansøgninger længere, og jeg ville da slet ikke bruge bruge en masse masse tid på at finde en adresse, i de tilfælde hvor det ikke er en del af opslaget.

Så i tilfælde af, at du kaldes til samtale, vil du simpelthen kontakte dem og sige "hvor er det lige I bor?" - i min optik er det uprofessionelt.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 30. okt 2018, 15:25

Sophies-mor skrev:Så i tilfælde af, at du kaldes til samtale, vil du simpelthen kontakte dem og sige "hvor er det lige I bor?" - i min optik er det uprofessionelt.

Når jeg er er blevet kaldt til samtale (hvilket jeg er blevet 5 gange siden juni), så er indkaldelsen kommet på mail. Og i mailen har både tidspunkt for samtale samt adresse og evt mødelokale fremgået.

Det synes jeg ikke er uprofessionelt :)
7
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 30. okt 2018, 15:45

Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:Så i tilfælde af, at du kaldes til samtale, vil du simpelthen kontakte dem og sige "hvor er det lige I bor?" - i min optik er det uprofessionelt.

Når jeg er er blevet kaldt til samtale (hvilket jeg er blevet 5 gange siden juni), så er indkaldelsen kommet på mail. Og i mailen har både tidspunkt for samtale samt adresse og evt mødelokale fremgået.

Det synes jeg ikke er uprofessionelt :)


Hmm jeg vil da også gerne vide, hvor arbejdspladsen ligger, inden jeg søger, så jeg kan undersøge, om det er muligt at komme dertil med offentlig transport indenfor rimelig tid.
5
14 11 14
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 30. okt 2018, 15:47

Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:Så i tilfælde af, at du kaldes til samtale, vil du simpelthen kontakte dem og sige "hvor er det lige I bor?" - i min optik er det uprofessionelt.

Når jeg er er blevet kaldt til samtale (hvilket jeg er blevet 5 gange siden juni), så er indkaldelsen kommet på mail. Og i mailen har både tidspunkt for samtale samt adresse og evt mødelokale fremgået.

Det synes jeg ikke er uprofessionelt :)

Jeg har oplevet at blive ringet op.
Og der gik de KLART ud fra, at jeg vidste, hvor de boede.
Det vidste jeg så kun fordi, at jeg havde slået dem op - og fundet ud af det. For det fremgik ikke af opslaget.
Og jeg synes, at det er lige så relevant en oplysning som stillingsbetegnelse, timeantal og jobopgaver.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 30. okt 2018, 15:48

Delfin skrev:
Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:Så i tilfælde af, at du kaldes til samtale, vil du simpelthen kontakte dem og sige "hvor er det lige I bor?" - i min optik er det uprofessionelt.

Når jeg er er blevet kaldt til samtale (hvilket jeg er blevet 5 gange siden juni), så er indkaldelsen kommet på mail. Og i mailen har både tidspunkt for samtale samt adresse og evt mødelokale fremgået.

Det synes jeg ikke er uprofessionelt :)


Hmm jeg vil da også gerne vide, hvor arbejdspladsen ligger, inden jeg søger, så jeg kan undersøge, om det er muligt at komme dertil med offentlig transport indenfor rimelig tid.

Det fremgik ikke at det var kerneproblemet for Sophies-mor.

Men det kan jeg selvfølgelig godt forstå, og så ville jeg da bare ringe og spørge :)
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 30. okt 2018, 15:50

Sophies-mor skrev:
Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:Så i tilfælde af, at du kaldes til samtale, vil du simpelthen kontakte dem og sige "hvor er det lige I bor?" - i min optik er det uprofessionelt.

Når jeg er er blevet kaldt til samtale (hvilket jeg er blevet 5 gange siden juni), så er indkaldelsen kommet på mail. Og i mailen har både tidspunkt for samtale samt adresse og evt mødelokale fremgået.

Det synes jeg ikke er uprofessionelt :)

Jeg har oplevet at blive ringet op.
Og der gik de KLART ud fra, at jeg vidste, hvor de boede.
Det vidste jeg så kun fordi, at jeg havde slået dem op - og fundet ud af det. For det fremgik ikke af opslaget.
Og jeg synes, at det er lige så relevant en oplysning som stillingsbetegnelse, timeantal og jobopgaver.

I sådan et tilfælde er det da klart uprofessionelt, det er jeg enig i.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 30. okt 2018, 15:55

Om de folk der gjorde det til et kapløb at spare vand i tørke perioden, har gjort sig nogen overvejelser siden, eller om de bare er gået tilbage til det gamle fråseri af vand.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 30. okt 2018, 17:54

Tilly skrev:
Delfin skrev:
Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:Så i tilfælde af, at du kaldes til samtale, vil du simpelthen kontakte dem og sige "hvor er det lige I bor?" - i min optik er det uprofessionelt.

Når jeg er er blevet kaldt til samtale (hvilket jeg er blevet 5 gange siden juni), så er indkaldelsen kommet på mail. Og i mailen har både tidspunkt for samtale samt adresse og evt mødelokale fremgået.

Det synes jeg ikke er uprofessionelt :)


Hmm jeg vil da også gerne vide, hvor arbejdspladsen ligger, inden jeg søger, så jeg kan undersøge, om det er muligt at komme dertil med offentlig transport indenfor rimelig tid.

Det fremgik ikke at det var kerneproblemet for Sophies-mor.

Men det kan jeg selvfølgelig godt forstå, og så ville jeg da bare ringe og spørge :)


Men hvorfor så ikke bare skrive det i annoncen?
1
14 11 14
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 30. okt 2018, 17:55

Delfin skrev:
Tilly skrev:
Delfin skrev:
Tilly skrev:
Sophies-mor skrev:Så i tilfælde af, at du kaldes til samtale, vil du simpelthen kontakte dem og sige "hvor er det lige I bor?" - i min optik er det uprofessionelt.

Når jeg er er blevet kaldt til samtale (hvilket jeg er blevet 5 gange siden juni), så er indkaldelsen kommet på mail. Og i mailen har både tidspunkt for samtale samt adresse og evt mødelokale fremgået.

Det synes jeg ikke er uprofessionelt :)


Hmm jeg vil da også gerne vide, hvor arbejdspladsen ligger, inden jeg søger, så jeg kan undersøge, om det er muligt at komme dertil med offentlig transport indenfor rimelig tid.

Det fremgik ikke at det var kerneproblemet for Sophies-mor.

Men det kan jeg selvfølgelig godt forstå, og så ville jeg da bare ringe og spørge :)


Men hvorfor så ikke bare skrive det i annoncen?

Jeg kan desværre ikke svare for virksomhederne :) Jeg har ikke oplevet det som et problem.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 30. okt 2018, 18:33

Jeg undrer mig over både de danske politikeres og PETs, tilsyneladende, store bestyrtelse over, at det iranske regime har sendt folk her til landet for at udøve et attentat mod en herboende gruppe af eksil-iranere, som er imod styret i Iran.

Jeg håber inderligt, at deres bestyrtelse og overraskelse er spil for galleriet. I modsat fald, er de da mere naive end man har lov til at være. Der er tale om et iransk religiøst diktatur, som råt og brutalt undertrykker sin befolkning, henretter anderledes tænkende, prøver at udvikle atomvåben osv. osv.
Men i Danmark, tror man åbenbart, at det kun er deres egne statsborgere, det går ud over. I Danmark, kunne de naturligvis aldrig finde på andet end at overholde alle internationale spilleregler, og ville aldrig drømme om at gøre noget der ikke overholdt disse.

Jeg håber på at de danske reaktioner, er spil for galleriet - ellers er det sgu ret bekymrende. :gruble:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 30. okt 2018, 19:10

https://www.dr.dk/nyheder/indland/gyldendal-vil-undersoege-omdiskuteret-bog-om-boern-og-soevn?cid=soc_facebook_drnyheder_zioiodk2&fbclid=IwAR37BRd0m-BxUs1tX0BjbjkgPA7NsXhhEkfao_HVYQxtBDD4plxHcge0VvQ


Om Gyldendal også bukker under for en gruppes pres mod dem.


(Tivoli måtte ændre navn på en forlystelse; det samme måtte Djurs)


Er efterhånden ved at være godt træt af at folk absolut vil pådutte andre deres overbevisning.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2018, 20:47

icelady skrev:[...]
Om Gyldendal også bukker under for en gruppes pres mod dem.

(Tivoli måtte ændre navn på en forlystelse; det samme måtte Djurs)

Er efterhånden ved at være godt træt af at folk absolut vil pådutte andre deres overbevisning.

Hvad hed de da? ;)
0

Tilbage til "Generelt"