Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf milisa » 10. okt 2016, 05:46

landsbytossen skrev:
HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.

Du kender åbenbart ikke historien.


Nåmen, det gør jeg i hvert fald og jeg er enig med HerErJeg.
0
Tally-ho
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 10. okt 2016, 05:54

HerErJeg skrev:
landsbytossen skrev:
HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.

Du kender åbenbart ikke historien.


Jeg kender godt historien bag spørgsmålet. Men stadigvæk, når man får stillet sådan et spørgsmål, så er der altid en pænere måde at svare på, en ved at vælge laveste mulige fællesnævner.
Pia Kjærsgaard virker ikke som en person der på nogen måde ville kunne fungere som mægler mellem to stridende parter.

OK. Så kan du ikke huske den korrekt.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15648
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 10. okt 2016, 08:17

Vira skrev:At der virkelig er et marked for minimizer bh'er

Hvorfor?
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. okt 2016, 08:52

Vira skrev:At der virkelig er et marked for minimizer bh'er

Jeg bryder mig ikke om at mine bryster er så store.
Jeg føler mig mindre iøjefaldende og mere normal, når de ser mindre ud.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43938

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 10. okt 2016, 09:15

HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over Pia K. i hendes rolle som Folketingets formand. Hvordan hun tordner bål og brand mod dem hun ikke kan lide, og i øvrigt blander sig i alverdens ting. Gad vide om det også kommer til at udtryk når der skal uddeles taletid på talerstolen? Venner før fjender?
I min optik skal en formand ikke være partiløs, men skal agere med en slags afstand som giver plads til alle. Hun skal overhovedet ikke være køteren med fråde om munden.
Nu får den efterhånden latterlige PET bog så kniven af fru Pia der overhovedet ikke bryder sig om Jacob Scharf:
Han er en lille ynkelig person og en kyniker ud over alle grænser, og det har han alle dage været.

Undskyld mig, det skal folketingets formand simpelthen holde sin kæft med. Hun har partisoldater at sende i marken, så kan han blive tilsvinet den vej rundt hvis det skal være.


Enig. Som Formand for Folketinget, er det absolut uden for hendes beføjelser at komme med private udfald også selvom det handler om en person, som hun ikke bryder sig om.
Det er ikke første gang, hun kommer med den slags udtalelser. En tidligere chef for PET (Bonnichsen) fik det 'gode råd' af Fru Kjærsgaard, at holde sin mund, købe et elektrisk tog, han kunne kunne fordrive tiden som pensionist med.

"Den primære opgave for formanden (og næstformændene) er at lede de omkring 100 møder, der årligt afholdes i folketingssalen. Det er formanden, der sørger for, at folketingsmedlemmerne får ordet i den rigtige rækkefølge, ligesom vedkommende påser, at reglerne for taletidens længde overholdes. Det er også formanden, der skrider ind, hvis et folketingsmedlem bruger direkte tale overfor en kollega, som ifølge tingets retningslinjer skal tituleres med hr. og fru.

Folketingets præsidium har desuden det overordnede ansvar for Folketingets administration og dermed også ansvaret for Folketingets ansatte."


https://da.wikipedia.org/wiki/Folketing ... 3%A6sidium
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 10. okt 2016, 09:16

Hvordan det kan være at nogle mennesker har så svært ved at huske (og måske forstå ) at der er noget der hedder tavshedspligt .
Hvis eksempelvis min mor ,som er gammel pædagog, bliver spurgt om noget i forbindelse med hendes daværende arbejde , så henviser hun altid uden undtagelse til hendes tavshedspligt, som stadigvæk gælder,her omkring 13 år efter hun gik på pension.
Hun blev engang spurgt om at medvirke i en bog, om et sted hvor hun havde arbejdet i ca.26 år, og hendes svar var bare et tydeligt "Nej, jeg har stadigvæk tavshedspligt".
De eneste hun engang imellem har vendt nogen ting med , er 2 gamle kollegaer, som ligesom hende, holder 200% tæt, med arbejdsrelaterede ting.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 10. okt 2016, 09:28

Jf. Pia Kjærsgaards udtalelser om Jakob Scharf og hans bog, undrer jeg mig over, at TV2 News i morges valgte formuleringen "skælder ud" i en overskrift. Ville man mon bruge samme formulering, hvis en mandlig politiker havde udtalt samme kritik, eller skyldes det, at Pia er en lidt ældre, moderlig (?) kvinde, at man vælger den formulering?
0
You can't spell awesome without me.
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 10. okt 2016, 12:13

WHAT. THE. FUCK?!?
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43938

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 10. okt 2016, 17:40

Egentlig, undrer det mig ikke at disse fantastiske sko, er havnet i en genbrugsforretning. Hvem fanden køber dog rædsler som dem?

Billede

For slet ikke at nævne dette besynderlige...eh..løvebord? :nerve:

Billede
11
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 11. okt 2016, 17:23

Amerikanerne bruger 2 milliarder kroner hvert år, på Halloween udklædning til deres ..... kæledyr :stoned:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 12. okt 2016, 00:20

paint skrev:Egentlig, undrer det mig ikke at disse fantastiske sko, er havnet i en genbrugsforretning. Hvem fanden køber dog rædsler som dem?

Billede


Datidens fuck me-shoes ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 12. okt 2016, 09:45

Min appetit. Jeg har allerede spist en portion havregryn med rosiner ved 6:30-tiden og en müslibolle ved 10-tiden, og alligevel er jeg virkelig sulten nu.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16246
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 12. okt 2016, 12:31

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 12. okt 2016, 12:54

En bekendts søn på 20 år har overset 3 indkaldelser til session i sin e-boks. Undskyldningen er bl.a., at han først mistede sit nøglekort til NemID og derefter lod sin mor (min bekendt) opbevare det nye, for at det ikke også skulle blive væk.
Min bekendt har så fået lov til at checke hans e-boks for ham af en eller anden grund og opdager derfor disse indkaldelser samt et bødeforlæg pga. manglende fremmøde til session. Derefter påtager min bekendte sig så at ringe rundt til alle mulige for at få styr på dette - herunder bl.a. at få annulleret de to næste bødeforlæg for de to andre missede sessioner, hvilket var muligt, fordi politiet ikke havde færdigbehandlet dem endnu.
Ovenikøbet føler hun sig så skyldig pga. det med nøglekortet, at hun har tilbudt at betale bøden på 1000 kr. for sønnen.

Og jeg undrer mig altså meget over, at både hun og sønnen ikke syntes, det ville være meget lærerigt og modnende for sønnen, om han selv havde ringet rundt. Det dumme er, at han faktisk gerne vil ind og aftjene værnepligt for derefter at søge ind til politiet. Men jeg er da ikke helt tryg ved, at vi skal have militær/politi til at passe på os, som skal have deres mødre til at ringe til offentlige instanser for sig.
13
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2016, 19:58

At det kommer som en overraskelse for noget at fertiliteten falder omkring de 35 år.
Jeg synes da ikke vi har hørt om andet (i forbindelse med fertilitet) de sidste 5 år.
2

Tilbage til "Generelt"